ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Έρευνα: Μεγαλύτερη περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση στα επαγγελματικά ταξίδια

Μετά από δύο χρόνια αποκλεισμών και ταξιδιωτικών περιορισμών εξαιτίας της πανδημικής κρίσης, ο αριθμός των επαγγελματικών ταξιδιών αυξάνεται ξανά και το ίδιο και η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση. Το 56% των εταιριών με 250 ή περισσότερους υπαλλήλους λαμβάνουν πλέον υπόψη τα οικολογικά και κοινωνικά πρότυπα όταν κάνουν κρατήσεις  για επαγγελματικά ταξίδια -έξι ποσοστιαίες μονάδες περισσότερο από ό,τι στις αρχές του 2019, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Γερμανικής Ταξιδιωτικής Ένωσης (DRV). 

Τα δύο τρίτα των εταιρικών ταξιδιωτών προσπαθούν να συνδυάσουν πολλές συναντήσεις στα επαγγελματικά τους ταξίδια, μια αύξηση κατά πέντε ποσοστιαίες μονάδες σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας “Chefsache Business Travel 2022”, της DRV.

Η περιβαλλοντική συνείδηση ​​των σύγχρονων ταξιδιωτών εκτείνεται εντυπωσιακά, με το 54% αυτών να μην φέρουν πλέον τα απαιτούμενα έγγραφα μαζί τους εκτυπωμένα σε χαρτί, αλλά μόνο ψηφιακά. Πρόκειται για αύξηση πέντε ποσοστιαίων μονάδων, σε σύγκριση με το 2019.

Το 2022 ο αριθμός των ταξιδιών θα επανέλθει σημαντικά, σε σύγκριση με τα χρόνια της πανδημίας, αλλά όχι στον ίδιο βαθμό όπως πριν από αυτή. Σύμφωνα με την DRV, το 60% των εκπροσώπων των εταιριών δήλωσε ότι τα επαγγελματικά ταξίδια αντικαθίστανται όλο και περισσότερο από εικονικές συναντήσεις στις εταιρίες τους. Ωστόσο, αυτές οι συναντήσεις δεν αποτελούν επιλογή. Το 39% είπε ότι αποδίδει μεγάλη σημασία στις δια ζώσης συναντήσεις, ειδικά την πρώτη φορά.

Όσο μεγαλύτερη είναι η εταιρία, τόσο πιο έντονες είναι οι προσπάθειες για τη μείωση του αποτυπώματος CO2, όπως διαπιστώνεται από το γεγονός ότι, μόνο το 47% των εταιριών με 250 έως 500 υπαλλήλους έχουν δρομολογήσει αντίστοιχες πρωτοβουλίες, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται στο 67% στις εταιρίες με περισσότερους από 1.000 υπαλλήλους.

Η εικόνα είναι παρόμοια στο ερώτημα εάν τα θέματα της βιωσιμότητας και της μείωσης του CO2 έχουν ληφθεί υπόψη στις εταιρικές, κατευθυντήριες γραμμές, με το 64% των μεγάλων εταιριών, αλλά μόνο το 45% των μικρότερων να ενεργούν θετικά.

Επιπλέον, το 38% των εταιριών με λιγότερους από 500 υπαλλήλους και το 61% των εταιριών με περισσότερους από 1.000 υπαλλήλους εφαρμόζουν ταξιδιωτικές πολιτικές για τη βιωσιμότητα ή άτυπες κατευθυντήριες γραμμές που εξυπηρετούν αυτόν τον στόχο.

Η επαγγελματική υποστήριξη συμβάλλει στην προστασία του περιβάλλοντος

Η επίδραση της βιωσιμότητας είναι ιδιαίτερα έντονη μεταξύ των εταιριών που συνεργάζονται με τουριστικά γραφεία που εξειδικεύονται στη διοργάνωση επαγγελματικών ταξιδιών. Για το 58% των εταιριών που οργανώνουν ταξίδια με την υποστήριξη ενός εξειδικευμένου τουριστικού γραφείου, η βιωσιμότητα παίζει σημαντικό ρόλο στη διαδικασία κράτησης, σε σύγκριση με το 47% των εταιρειών που δεν έχουν επαγγελματική υποστήριξη.

Η συχνότητα των επαγγελματικών ταξιδιών είναι επίσης σημαντική: όσοι ταξιδεύουν κατά μέσο όρο ανά δεύτερο μήνα ή λιγότερο ανησυχούν λιγότερο για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του ταξιδιού τους (44%). Με ένα ή δύο επαγγελματικά ταξίδια τον μήνα, το ποσοστό αυτό διαμορφώνεται σε 64%. Μεταξύ των ταξιδιωτών που μετακινούνται οδικώς σε τρεις ή περισσότερες επαγγελματικές συναντήσεις εκτός πόλης τον μήνα, τρεις στους τέσσερις φροντίζουν να υιοθετούν φιλική προς το περιβάλλον συμπεριφορά.

“Η περιβαλλοντική συνείδηση δεν είναι πλέον ένα ωραίο πράγμα -είναι μια απόλυτη ανάγκη για τις εταιρίες. Ωστόσο, τα στάδια ωριμότητας των προγραμμάτων επαγγελματικών ταξιδιών των πελατών διαφέρουν σημαντικά”, λέει ο Alexander Albert, διευθύνων σύμβουλος της BCD Travel Germany. Και συμπληρώνει: “Η τεχνογνωσία μας σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να εφαρμοστούν τα βιώσιμα ταξίδια, σύμφωνα με τις πολύ ιδιαίτερες εταιρικές απαιτήσεις, είναι περιζήτητη σε όλα τα στάδια. Το κόστος εξακολουθεί να παίζει σημαντικό ρόλο, αλλά όλο και περισσότερο περνάει σε δεύτερη μοίρα όταν πρόκειται να γίνει το καλύτερο.”

ΠΗΓΗ money-tourism.gr

Related Posts