ΥΓΕΙΑ

«Ανάσα Ζωής»: Κοινωνική Πρωτοβουλία της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας

Ο καρκίνος του πνεύμονα είναι η κύρια αιτία θανάτου από καρκίνο, με τις οκτώ στις δέκα περιπτώσεις να οφείλονται στο κάπνισμα. Ωστόσο μόνον το 19%  των περιστατικών ανιχνεύονται εγκαίρως. Όταν όμως γίνει έγκαιρη διάγνωση, αυξάνεται έως και 20 φορές το ποσοστό επιβίωσης του ασθενούς.

Με στόχο την ανατροπή των αρνητικών δεδομένων η Ελληνική Πνευμονολογική Εταιρεία (ΕΠΕ) αρχίζει νέα κοινωνική πρωτοβουλία. Η πρωτοβουλία τιτλοφορείται «Ανάσα Ζωής» και στόχος της είναι η ενημέρωση του κοινού για τη σημασία που έχει:

  • Η έγκαιρη διάγνωση του καρκίνου του πνεύμονα
  • Η διακοπή του καπνίσματος

Η πρωτοβουλία «Ανάσα Ζωής» παρουσιάσθηκε σε συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσε η ΕΠΕ. Στη διάρκεια της εκδήλωσης χαιρετισμό απηύθυναν ο υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας και ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Βασίλης Κοντοζαμάνης.

Ο υπουργός Υγείας συνεχάρη την ΕΠΕ για την πρωτοβουλία και εστίασε στην ανάγκη ενημέρωσης των πολιτών. «Η ενημέρωση είναι πρόληψη και η πρόληψη είναι κορυφαία πράξη στην αντιμετώπιση του καρκίνου του πνεύμονα», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ο αναπληρωτής υπ. Υγείας επισήμανε: «Θέλουμε να είμαστε και είμαστε, ως επίσημη πολιτεία, σύμμαχοι σ’ αυτήν την κοινωνική πρωτοβουλία επιστημονικών φορέων, δίπλα σε ενεργά μέλη μίας κοινωνίας πολιτών. Δίνουμε μαζί σας τη μάχη για να δοθεί «Ανάσα Ζωής» σε δεκάδες χιλιάδες συμπολίτες μας».

Πρωτοβουλία διαρκείας

Ο πρόεδρος της ΕΠΕ καθηγητής Στέλιος Λουκίδης δήλωσε ότι πρόθεση της Εταιρείας είναι η πρωτοβουλία να έχει θεσμική και κοινωνική παρουσία διαρκείας. «Είναι μία νέα κοινωνική πρωτοβουλία για τον καρκίνο του πνεύμονα που θα δώσει μια «Ανάσα Ζωής» αλλάζοντας τα δεδομένα στον τρόπο αντιμετώπισης, καλύτερης διαχείρισης και περιορισμού της ασθένειας», ανέφερε.

Η πρόεδρος Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας (ΚΕΣΥ) Μίνα Γκάγκα παρότρυνε θεσμικούς και κοινωνικούς φορείς να συμμετάσχουν στην προσπάθεια. «Σας θέλουμε δίπλα μας. Ξεκινάμε ένα θεσμό που θα συνεχίσει και στα επόμενα χρόνια να δίνει τη μάχη κατά του καρκίνου του πνεύμονα», είπε.

Ο γενικός γραμματέας της ΕΠΕ Ελευθέριος Ζέρβας σημείωσε πόσο σημαντική είναι η πρόληψη. Εξήρε επίσης τη σημασία της παρότρυνσης και υποστήριξης για τη διακοπή καπνίσματος και την έγκαιρη διάγνωση του καρκίνου του πνεύμονα. «Στόχος μας είναι να προστατευθούν, να σωθούν ανθρώπινες ζωές», υπογράμμισε.

Η υπεύθυνη της Ομάδας Εργασίας Καρκίνου του πνεύμονα της ΕΠΕ Γεωργία Χαρδαβέλλα, ανέφερε πως η δημιουργία κατευθυντήριων οδηγιών για τον προσυμπτωματικό έλεγχο καρκίνου του πνεύμονα είναι στους άμεσους στόχους της ΕΠΕ. «Στόχος είναι να καθοδηγήσουμε και να υποστηρίξουμε τους επαγγελματίες υγείας και τους ασθενείς», είπε.

Υπάρχουν εξετάσεις για έγκαιρη διάγνωση

Ο υπεύθυνος Ομάδας Εργασίας Καρκίνου του Πνεύμονα της ΕΠΕ Ιωάννης Γκιόζος, υπογράμμισε την ανάγκη και την αξία της ενημέρωσης. «Οι πολίτες δεν γνωρίζουν ότι υπάρχουν διεθνείς επιστημονικές προτάσεις για εξετάσεις που μπορούν να εντοπίσουν τον καρκίνο πνεύμονα σε πρώιμο στάδιο», είπε. «Υπάρχει μεγάλη έλλειψη ενημέρωσης για τα οφέλη της έγκαιρης διάγνωσης και πώς βελτιώνει την πρόγνωση».

O Θεόδωρος Λιακόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Johnson & Johnson Ελλάς ΑΕΒΕ Ιατροτεχνολογικά Προϊόντα, τόνισε: «Στην Johnson & Johnson υπηρετούμε την επιστήμη και την καινοτομία, εστιάζοντας στις ανάγκες των ασθενών, των επαγγελματιών υγείας και της κοινωνίας στο σύνολό της. Στηρίζουμε αυτήν τη σημαντική προσπάθεια της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας», είπε.

«Η «Ανάσα Ζωής» ως πρωτοβουλία μάς εκφράζει απόλυτα. Συνδυάζει αξίες και ενέργειες που έχουν πραγματικό κοινωνικό όφελος, προστατεύοντας την υγεία των πολιτών. Ενισχύουμε και με τη δική μας φωνή αυτήν την προσπάθεια κοινωνικής αλληλεγγύης και υπευθυνότητας», ανέφερε ο Γρηγόρης Καρέλος, γενικός διευθυντής Ελλάδας, Βαλκάνιων και Ισραήλ της Johnson & Johnson Καταναλωτικά Προϊόντα.

Τη συνέντευξη Τύπου συντόνισε η Κέλυ Σταυροπούλου, υπεύθυνη επικοινωνίας της Janssen, φαρμακευτικής εταιρείας του ομίλου Johnson & Johnson. Η κυρία Σταυροπούλου παρουσίασε την ιστοσελίδα της εκστρατείας «Ανάσα Ζωής» καθώς και το τηλεοπτικό σποτ «ΜΗ ΓΙΝΕΙΣ ΗΡΩΑΣ».

Η καμπάνια απαρτίζεται από τηλεοπτικό κοινωνικό μήνυμα και ιστοσελίδα. Μπορείτε να δείτε την ταινία της κοινωνικής πρωτοβουλίας ΕΔΩ.

Related Posts