ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αντιπροσωπείες αυτοκινήτων: Πόσο είναι εύκολο να καταργηθούν;

Τα χρόνια που έρχονται δεν θα αλλάξουν μόνο τα αυτοκίνητά μας. Θα αλλάξουν και τον τρόπο με τον οποίο πωλούνται

Βρισκόμαστε στη μέση κάποιων μεγάλων αλλαγών που συντελούνται στην παγκόσμια αυτοκίνηση. Από τη μία, η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μία νέα αρχή σε όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα για τον τρόπο χρήσης του αυτοκινήτου. Και από την άλλη, έρχονται διάφορες νέες ιδέες, οι οποίες θέλουν να αλλάξουν και τη σχέση μας ως καταναλωτές με το αυτοκίνητο.

Μία από αυτές είναι και η πώληση των αυτοκινήτων μόνο μέσα από το Διαδίκτυο. Ήδη οι περισσότερες μεγάλες εταιρίες έχουν δημιουργήσει τα αντίστοιχα τμήματα, ενώ κάποιες, όπως η Volvo, σκοπεύει έως το 2030 να πουλά τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα μόνο online.

O πρόεδρος της Ford, Jim Farley, σε ομιλία του την 1η Ιουνίου, έρχεται να προσθέσει και αυτός το δικό του όραμα για το μέλλον της πώλησης αυτοκινήτων. Και να μιλήσει ανοιχτά για την τύχη των αντιπροσωπειών, οι οποίες μάλλον δεν θα καταφέρουν να επιβιώσουν σε ένα απώτερο μέλλον.

Από τη δική του οπτική, βλέπει μία μετάβαση στις πωλήσεις online και μάλιστα χωρίς διαπραγματεύσιμες τιμές και με την παράδοση να γίνεται κατ’ οίκον. Αυτό δεν θα γίνει άμεσα και δεν θα εξαφανιστούν εντελώς οι αντιπροσωπείες. Απλά θα υπάρχει για αρκετό διάστημα και η online υπηρεσία δίπλα στα ήδη υπάρχοντα σημεία πώλησης, τα οποία φυσικά θα μειωθούν δραματικά.

Ο Farley υποστηρίζει ότι πρέπει η Ford να πάει 100% στη διαδικτυακή πώληση, χωρίς διαπραγματεύσιμη τιμή και χωρίς την ανάγκη να υπάρχει απόθεμα σε οχήματα. Αν και δεν αναφέρθηκε στην Tesla, είναι προφανές ότι παρακολουθεί τον τρόπο λειτουργίας της εταιρίας του Elon Musk, η οποία δεν έχει παραδοσιακό δίκτυο πωλήσεων. Πάντως, θα μπορούσαν κάποιες από αυτές τις εγκαταστάσεις να παραμείνουν σε λειτουργία, προσφέροντας κάποιες after sales υπηρεσίες.

Οι αντιπροσωπείες έχουν βρεθεί σε σκληρή πίεση τον τελευταίο χρόνο λόγω της μείωσης των αποθεμάτων σε νέα οχήματα. Υπάρχουν επίσης φαινόμενα πώλησης οχημάτων πάνω από την τιμή καταλόγου, ιδίως σε κάποια μοντέλα με υψηλή ζήτηση. Στα δίκτυα πολλών εταιριών στις ΗΠΑ, έχουν ακουστεί παράπονα για αθέμιτες πρακτικές, όπως προσθήκη έξτρα χρεώσεων ή αθέτηση συμφωνιών.

Η Infinity, για παράδειγμα, εξέδωσε προειδοποίηση προς τις αντιπροσωπείες της για ακατάλληλη συμπεριφορά στα συμβόλαια leasing, ενώ τόσο η Ford όσο και η GM εξέδωσαν προειδοποιήσεις προς τους αντιπροσώπους τους ότι θα λάβουν σκληρά μέτρα καθώς εντόπισαν υπερβολικές προσαυξήσεις τις τιμές που θα μπορούσαν να βλάψουν το όνομα της εταιρίας.

Διαβάστε ακόμη:

Ξεκινά το αληθινό Squid Game και αναζητά διαγωνιζόμενους – Έπαθλο $4,56 εκατ. στον νικητή

Εκτέλεση Προϋπολογισμού: 33,4% μεγαλύτερες εισπράξεις το Μάιο (upd)

Ανδρέας Ραπτόπουλος: Ο Έλληνας της Matternet που παραδίνει πολύτιμο ιατρικό υλικό με drones σε όλο τον κόσμο

ΠΗΓΗ NEWMONEY

Related Posts