ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Βρετανία: O Covid καθυστερεί τον αντίκτυπο του Brexit στην ταξιδιωτική βιομηχανία

Ο πλήρης αντίκτυπος του Brexit στην παγκόσμια ταξιδιωτική βιομηχανία δεν έχει γίνει ακόμη αισθητός, όπως αποκαλύπτει έρευνα, που κυκλοφόρησε σήμερα (1 Νοεμβρίου) από την WTM London.

Περίπου 700 ανώτεροι επαγγελματίες από όλο τον κόσμο συνέβαλαν στην έκθεση WTM Industry Report και ρωτήθηκαν αν η επιχείρησή τους έχει νιώσει συγκεκριμένες πιέσεις που σχετίζονται με το Brexit, μέχρι στιγμής.

Σχεδόν οι μισοί (45%) δήλωσαν ότι δεν είχαν παρατηρήσει καμία διαφορά το 2021, λόγω του Brexit. Από αυτούς που αναγνώρισαν την επίδραση του Brexit, η απάντηση ήταν συντριπτικά αρνητική. Μόνο το 8% σημείωσε θετικό αντίκτυπο, σε σύγκριση με το 24% που ήταν αρνητικό. Το υπόλοιπο, δηλαδή ένας στους τέσσερις (23%) του κλάδου, εμφανίζεται αβέβαιος ή να μην γνωρίζει τον βαθμό στον οποίο το Brexit επηρέασε τις επιδόσεις της επιχείρησής του το 2021.

Το Ηνωμένο Βασίλειο αποχώρησε επίσημα από την Ευρωπαϊκή Ένωση, με μια εμπορική συμφωνία, στα τέλη του 2020. Ένα άρθρο στους The Financial Times, αυτό το καλοκαίρι, τόνισε τη δυσκολία διαχωρισμού του αντίκτυπου του Brexit και του αντίκτυπου του COVID στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε συγκεκριμένες βιομηχανίες, λέγοντας “η εικόνα για το εμπόριο και την απασχόληση έχει κατακλυστεί από τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας Covid-19”.

Η εμπορική συμφωνία ΗΒ/ΕΕ έχει ήδη οδηγήσει σε ορισμένες ρυθμιστικές αλλαγές, που θα επηρεάσουν τα εισερχόμενα και εξερχόμενα ταξίδια μεταξύ του ΗΒ και των κρατών – μελών της ΕΕ. Πολλές από τις μεγαλύτερες εταιρίες κινητής τηλεφωνίας του Ηνωμένου Βασιλείου έχουν ανακοινώσει το τέλος της περιαγωγής χωρίς επιπλέον χρέωση για τους ταξιδιώτες, όπως απαιτούσε ο νόμος όταν το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν μέρος της ΕΕ. Αυτή η αλλαγή θα αυξήσει το κόστος ενός ταξιδιού για πολλούς και θα βλάψει την εμπειρία στον προορισμό για ορισμένους.

Πιθανά ζητήματα σχετικά με τις ημερομηνίες λήξης των διαβατηρίων, τις άδειες οδήγησης, την ασφάλιση, τα επίπεδα προσωπικού σε θέρετρα, τις γραμμές μετανάστευσης στα αεροδρόμια και άλλα, είναι πιθανό να συνεχιστούν και το επόμενο έτος, παράλληλα με τα ζητήματα που σχετίζονται με τον COVID-19.

Θα υπάρξει, επίσης, συνδυασμένος αντίκτυπος Brexit/Covid στις επιχειρήσεις, καθώς και στους καταναλωτές. Η πρόσληψη προσωπικού θα είναι διαφορετική, ενώ η πολυπλοκότητα παραμένει γύρω από τους διασυνοριακούς φόρους, τις επιστροφές χρημάτων και τη λογιστική.

Ο Simon Press, διευθυντής της έκθεσης WTM, στο Λονδίνο, δήλωσε: “Σε κάποιο βαθμό, η βιομηχανία μέχρι στιγμής έχει αποφύγει τη σφαίρα του Brexit, επειδή η κρίση του Covid επισκίασε και κυριάρχησε. Όμως, καθώς οι περιορισμοί του Covid αρχίζουν να χαλαρώνουν, οι ανησυχίες που σχετίζονται με το Brexit σχετικά με τις βίζες, την οικονομική προστασία, την ασφάλεια, τα αφορολόγητα επιδόματα, την κάλυψη υγείας και ούτω καθεξής θα έρθουν ξανά στο προσκήνιο. Αυτές οι αλλαγές θα πρέπει να εξεταστούν -και να εφαρμοστούν- στο πλαίσιο του ταξιδιωτικού τοπίου μετά τον Covid”.

“Η βιομηχανία πρέπει να προετοιμαστεί ξανά για το Brexit, όσον αφορά όχι μόνο τις δικές μας επιχειρηματικές δραστηριότητες, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο ενημερώνουμε τους πελάτες για τις νέες απαιτήσεις. Η WTM London βοήθησε τις επιχειρήσεις να προετοιμαστούν για πρώτη φορά και θα συνεχίσει να προσφέρει γνώσεις και εκπαίδευση, καθώς το Brexit επιβεβαιώνεται εκ νέου στη συνομιλία για τα ταξίδια”, κατέληξε ο Press.

ΠΗΓΗ money-tourism.gr

Related Posts