ΥΓΕΙΑ

Για υγιή καρδιά, είναι απαραίτητη η πρωτεΐνη από αυτήν τη συγκεκριμένη τροφή: Πόση πρέπει να τρώτε

Οι πρωτεΐνες θεωρούνται δομικά στοιχεία της ζωής. Ως ένα από τα τρία κύρια μακροθρεπτικά συστατικά (μαζί με υδατάνθρακες και λίπος), η πρωτεΐνη χρησιμοποιείται σε μεγάλες ποσότητες, καθώς παίζει κρίσιμο ρόλο σε μια σειρά σωματικών λειτουργιών.

Από την επισκευή και την οικοδόμηση ιστού μέχρι την αύξηση της μυϊκής μάζας και την προαγωγή της υγείας των οστών, η πρωτεΐνη είναι απαραίτητο μέρος μιας υγιεινής διατροφής.

Ωστόσο, υπάρχει μια κοινή παρανόηση ότι οι περισσότεροι δεν καταναλώνουμε αρκετή πρωτεΐνη. Αντίθετα, η πλειοψηφία καταναλώνει διπλάσια ποσότητα πρωτεΐνης από ό,τι χρειάζεται. Συχνά η επιπλέον πρωτεΐνη προέρχεται από κρέατα με υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λίπη.

Δεν είναι μυστικό ότι η υπερβολική κατανάλωση αυτής της πρωτεΐνης μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην υγεία γενικότερα και ιδιαίτερα στην καρδιά. Αυτό εγείρει το ερώτημα: ποια είναι η καλύτερη επιλογή;

Σύμφωνα με τη διατροφολόγο Lauren Manaker, μέλος των ειδικών συμβούλων στο eatthis.com, η καλύτερη πρωτεΐνη για την καρδιά προέρχεται από τα φασόλια.

Πώς επηρεάζουν τα φασόλια την καρδιά

“Τα φασόλια, ως πρωτεϊνούχες τροφές φυτικής προέλευσης, όχι μόνο μας παρέχουν τις πρωτεΐνες που χρειαζόμαστε, αλλά και φυτικές ίνες, βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά, που συνδυαστικά μπορούν να υποστηρίξουν την υγεία της καρδιάς”, λέει η Manaker.

Μάλιστα, σε μια ανασκόπηση του 2019 που δημοσιεύτηκε στο Advances in Nutrition, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν τα περισσότερα όσπρια παρουσίασαν μείωση στη συχνότητα εμφάνισης:

Επίσης, η κατανάλωση φασολιών έχει επίσης βρεθεί ότι βοηθά στην μείωση της χοληστερόλης.

“Οι διαλυτές φυτικές ίνες που βρίσκονται στα φασόλια μπορούν κυριολεκτικά να εμποδίσουν την απορρόφηση της χοληστερόλης από τον οργανισμό”, λέει η Manaker.

Σε μια ανάλυση 26 επιμέρους μελετών από τις ΗΠΑ και τον Καναδά, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι συμμετέχοντες που έτρωγαν περίπου μία μερίδα (3/4 του φλιτζανιού) όσπρια την ημέρα παρουσίασαν μείωση της λιποπρωτεΐνης χαμηλής πυκνότητας (LDL), γνωστής και ως «κακή» χοληστερόλη, κατά 5%.

Πόσο πρέπει να καταναλώνω;

Οι ειδικοί συνιστούν στους ενήλικες να τρώνε περίπου τρία φλιτζάνια όσπρια (συμπεριλαμβανομένων των φασολιών) την εβδομάδα. Αυτό αναλογεί σε περίπου μισό φλιτζάνι φασόλια κάθε μέρα.

Πηγές: https://www.everydayhealth.com (1), https://www.everydayhealth.com (2), https://www.heart.org, https://www.healthline.com, https://www.eatthis.com

φωτό: iStock

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πόση πρωτεΐνη έχει ένα αυγό – Τι συμβαίνει όταν μαγειρεύεται

5 τροφές γεμάτες πρωτεΐνη για γεύματα χωρίς κρέας: Τι προσφέρει η κάθε μία στην υγεία

Συνδυασμοί πλήρους πρωτεΐνης για vegans και χορτοφάγους: Πώς θα πάρετε όλα τα απαραίτητα αμινοξέα

Ζωική ή φυτική πρωτεΐνη είναι καλύτερη για τον οργανισμό; Τι έδειξε έρευνα

Related Posts