ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Είναι το metaverse η νέα πραγματικότητα στα ταξίδια;

Ταξιδεύοντας χωρίς να μετακινείστε: Είναι η εικονική πραγματικότητα μια κατάσταση που πρέπει να “αγκαλιάσουν” τα ταξίδια; Στο ερώτημα αυτό επιχειρεί να απαντήσει μέσα από το άρθρο που ακολουθεί ο Roman Townsend, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας συμβούλων δημοσίων σχέσεων για την ταξιδιωτική τεχνολογία, Belvera Partners.

O διευθύνων σύμβουλος της Belvera Partners, Roman Townsend.

“Γνωρίζατε ότι το άλμπουμ Travelling Without Moving των Jamiroquai του 1996 ήταν στην πραγματικότητα μια πρόβλεψη για το επερχόμενο metaverse; Εντάξει, το επινόησα για να τραβήξω την προσοχή σας. Αλλά ο τίτλος του άλμπουμ είναι όντως το μεγάλο ερώτημα που απασχολεί όλους τους ταξιδιώτες. Θα μπορούσε η εικονική πραγματικότητα του metaverse να γίνει μια ανταγωνιστική πραγματικότητα για τους ταξιδιωτικούς παρόχους;

Η σύντομη απάντηση θα μπορούσε να είναι όχι ακόμη. Πρόσφατα ξεκίνησα ένα ταξίδι για να προσπαθήσω να βιώσω πραγματικά το metaverse και τα εμπόδια πρόσβασης είναι πραγματικά αρκετά απωθητικά, οπότε δεν μπορώ να φανταστώ ότι πολλοί το επιδιώκουν προς το παρόν.

Πρώτον, χρειάζεστε ακριβό εξοπλισμό που δεν μπορείτε να αγοράσετε από οπουδήποτε (το ακουστικό μου Oculus Quest 2 αξίας 450 ευρώ έπρεπε να το παραγγείλω μέσω διαδικτύου). Στη συνέχεια, πρέπει να ξεκινήσετε να κάνετε ένα σεμινάριο και, μαντέψτε, χρειάζεστε έναν λογαριασμό στο Facebook. Μια εφαρμογή είναι υποχρεωτική, όπως και το internet υψηλής ταχύτητας. Συνολικά, πέρασα αρκετές ώρες πριν προχωρήσω πολύ πέρα από τη βασική διεπαφή. Στη συνέχεια, από τα μάλλον βαριά ακουστικά άρχισε να πονάει το κεφάλι μου μετά από περισσότερα από 30 λεπτά συνεχούς χρήσης και κάποιες εμπειρίες μου προκάλεσαν μια μικρή ναυτία.

Το πιο εκπληκτικό απ’ όλα είναι ότι το metaverse, για το οποίο μιλούν όλοι στα μέσα μαζικής ενημέρωσης -δηλαδή ο κόσμος τύπου SimCity, όπου μπορείτε να εξερευνήσετε και να χτίσετε πράγματα- ουσιαστικά δεν υπάρχει ακόμα. Το Decentraland είναι αυτό που κερδίζει όλες τις ειδήσεις, αλλά μαντέψτε τι; Δεν υπάρχει ακόμα μια έκδοση εικονικής πραγματικότητας. Για την ακρίβεια, δεν υπάρχει ακόμη ούτε μια έκδοση για κινητά ή tablet. Ναι, μόνο για υπολογιστές γραφείου. Α, και χρειάζεστε κρυπτογραφικά νομίσματα και ένα πορτοφόλι για να πληρώσετε για οτιδήποτε σε αυτές τις πλατφόρμες -ένα ακόμη αρκετά μεγάλο εμπόδιο εισόδου που απομακρύνει τη μεγάλη πλειοψηφία των ανθρώπων.

Μην γελιέστε, η σύγχρονη εμπειρία εικονικής πραγματικότητας είναι εξωπραγματική (χωρίς λογοπαίγνιο). Μεταφέρεστε κυριολεκτικά σε άλλους πλανήτες και αισθάνεστε σαν να είστε φυσικά παρόντες όχι μόνο λόγω των γραφικών, αλλά και λόγω του γεγονότος ότι μπορείτε να αγγίξετε πράγματα. Αλλά τίποτα από όσα βλέπω σήμερα δεν υπερβαίνει πραγματικά τις εφαρμογές παιχνιδιών.

Συμβαίνει κάτι ακόμα που να σχετίζεται με τα ταξίδια; Φυσικά, υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις. Υπάρχει μια εφαρμογή που λέγεται Wander και σας επιτρέπει, λοιπόν, να περιπλανηθείτε στο Street View του Google Maps. Αυτός είναι ένας τρόπος για να γνωρίσει κάποιος έναν προορισμό και με τον καιρό θα μπορούσε να βελτιωθεί. Και ορισμένα ξενοδοχεία μπαίνουν επίσης στο Metaverse, για παράδειγμα το ξενοδοχείο-ναυαρχίδα της Riu, στην Plaza de España, στη Μαδρίτη, μπορεί να το γνωρίσει κανείς εικονικά. Οι συναντήσεις μπορούν επίσης να πραγματοποιηθούν εικονικά, αλλά δεν έχω καταλάβει ακόμη πώς να το κάνω αυτό -ίσως επειδή δεν έχω καταφέρει ακόμη να δημιουργήσω το δικό μου avatar.

Μήπως όλα αυτά σημαίνουν ότι το metaverse θα είναι απλώς μια μόδα που τα ταξίδια δεν χρειάζεται να αγκαλιάσουν; Όχι. Το να σκεφτόμαστε έτσι θα ήταν εξίσου μεγάλο λάθος με την απόρριψη του Διαδικτύου. Τούτου λεχθέντος, κατά τη διάρκεια της ζωής μας αυτό είναι απίθανο να αποτελέσει ποτέ μια εναλλακτική λύση για τις πραγματικές διακοπές ή ένα επαγγελματικό ταξίδι. Σίγουρα δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι η τεχνολογία θα μιμηθεί ποτέ εμπειρίες του πραγματικού κόσμου, όπως η γεύση και η όσφρηση, για παράδειγμα.

Ωστόσο, υπάρχουν πολλές εφαρμογές για τη χρήση της, που θα μπορούσαν να είναι εξαιρετικά σημαντικές για την ταξιδιωτική βιομηχανία. Σίγουρα στο στάδιο της έμπνευσης μιας εμπειρίας κράτησης το metaverse θα έχει μεγάλη επιρροή. Δεν θα αργήσει πολύ η στιγμή που η αποτυχία παρουσίας ενός metaverse για έναν προορισμό ή μια ταξιδιωτική υπηρεσία θα είναι σαν να μην υπάρχει σήμερα (ή ακόμη και πριν από 10 χρόνια) ένας δικτυακός τόπος.

Για τους μεσάζοντες δεν γίνεται απλώς ένα ακόμη σημείο πώλησης, αλλά ένα σημείο που θα μπορούσε να είναι πραγματικά ισχυρό στην πώληση -μεταφέροντας το “επιτρέψτε μου να σας δείξω μερικές φωτογραφίες” σε ένα εντελώς νέο επίπεδο. Ομοίως, οι ίδιοι οι πάροχοι μπορούν να πωλούν και σε αυτόν τον χώρο, απευθείας στο κοινό. Φανταστείτε να μπορείτε όχι μόνο να επιθεωρήσετε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου ,αλλά και να δοκιμάσετε το κρεβάτι ή να ζητήσετε διαφορετικά σεντόνια.

Η εξυπηρέτηση των πελατών θα μπορούσε επίσης να βελτιωθεί. Θέλετε να δείτε τι υπάρχει στο μενού; Μπορείτε κυριολεκτικά να το κάνετε, ίσως σε πραγματικό χρόνο, ώστε να μην προσφέρεται κατά λάθος τίποτα που έχει τελειώσει ή να μπορείτε να επιλέξετε ποιο από τα δύο κομμάτια μπριζόλας που έχουν απομείνει θα προτιμούσατε. Ή μήπως δεν μπορείτε να καταλάβετε πώς λειτουργεί το ντους στο δωμάτιό σας; Έρχεται ένας γκρουμ επαυξημένης πραγματικότητας για να σας δείξει πώς. Κάνει επίσης τον “διευθυντή” πολύ πιο προσιτό για μια (εικονική) συνομιλία πρόσωπο με πρόσωπο

Υπάρχουν και κάποιες άλλες σπουδαίες χρήσεις που διερευνώνται, όπως η παροχή σετ εικονικής πραγματικότητας στους επιβάτες των αεροπλάνων για να δημιουργείται η ψευδαίσθηση του διαστήματος. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θα εφευρεθούν γρήγορα και άλλες χρήσεις.

Για τις ταξιδιωτικές επιχειρήσεις, το ερώτημα δεν είναι αν θα πρέπει να αγκαλιάσουμε το metaverse, αλλά μάλλον το πότε. Έχετε ακούσει ότι το πρώιμο πουλί παίρνει το πρώιμο σκουλήκι, αλλά έχετε σκεφτεί ποτέ ότι το δεύτερο ποντίκι παίρνει το τυρί; Ο δρόμος προς την ουτοπία του metaverse για τα ταξίδια είναι πιθανό να είναι στρωμένος με ένα μείγμα και των δύο”.

ΠΗΓΗ money-tourism.gr

Related Posts