ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ΕΡΕΥΝΑ: Σε “άνθιση” τα ταξίδια ευεξίας | Οι καταναλωτές επικεντρώνονται στο ευ ζην | Περιπτώσεις επιχειρήσεων

Παρά τις οικονομικές ανησυχίες, οι μισοί καταναλωτές σχεδιάζουν να διατηρήσουν ή να αυξήσουν τις δαπάνες τους για ταξίδια ευεξίας τους επόμενους μήνες, ανεξάρτητα από το επίπεδο του εισοδήματός τους, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Accenture.

Ορισμένοι επιδιώκουν όχι μόνο να ξεφύγουν, αλλά και να επικεντρωθούν στην ευημερία: Μεταξύ των καταναλωτών με υψηλό εισόδημα, το 39% δηλώνει ότι έχει ήδη κλείσει ένα πολυτελές ταξίδι ή ένα καταφύγιο ευεξίας, μέχρι τις αρχές του 2023. Μεταξύ των millennials, το 21% δηλώνει ότι έχει κάνει κράτηση για ένα καταφύγιο ευεξίας για το ίδιο χρονικό διάστημα, σύμφωνα με την έκθεση.

Η έρευνα της Accenture, που πραγματοποιήθηκε σε περισσότερους από 11.000 καταναλωτές, σε 16 χώρες, διαπιστώνει ότι η υγεία και η ευεξία θεωρούνται “απαραίτητες”, με το 33% να δηλώνει ότι εστιάζει περισσότερο στην αυτο-φροντίδα από ό,τι πριν από ένα χρόνο.

Καθώς οι καταναλωτές αλλάζουν τη νοοτροπία τους, “υπάρχει μια τεράστια ευκαιρία για τις ταξιδιωτικές και καταναλωτικές εταιρίες να αξιοποιήσουν τις συνεργασίες του οικοσυστήματος και τις τοπικές κοινότητες για να προσφέρουν διαφοροποιημένες εμπειρίες”, λέει η Emily Weiss, ανώτερη διευθύνουσα σύμβουλος της Accentur.

Σύμφωνα με την ίδια, η προσωπική ευεξία αποτελεί λιγότερο μια απόλαυση και περισσότερο μια αδιαπραγμάτευτη αναγκαιότητα για τους σημερινούς καταναλωτές, ακόμη και σε μια εποχή που πολλοί αισθάνονται οικονομικές πιέσεις.

“Τα ταξίδια ευεξίας σήμερα αποτελούν προέκταση των αξιών και του τρόπου ζωής του ταξιδιώτη”, συμπληρώνει η κα. Weiss.

Σε άνοδο οι κρατήσεις για ταξίδια ευεξίας

Με τον τουρισμό ευεξίας που προβλέπεται να αυξηθεί κατά μέσο όρο 21% ετησίως μέχρι το 2025, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Ινστιτούτο Ευεξίας, οι εταιρίες ταξιδίων και τα καταλύματα αυξάνουν τις υπηρεσίες τους για να εξυπηρετήσουν τους καταναλωτές που εστιάζουν στην ευεξία.

Στη Vacayou, που συνδέει τους ταξιδιώτες με αποδράσεις ευεξίας, η κίνηση έχει αυξηθεί κατά 300%, σε σχέση με ένα χρόνο πριν, με τον ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο του ιστότοπου, Muirgheal Montecalvo, να τονίζει ότι η επισκεψιμότητα έχει αυξηθεί από τον Ιανουάριο, ιδίως για τις αποδράσεις ψυχικής υγείας.

“Οι άνθρωποι αρχίζουν να ταξιδεύουν ξανά και επενδύουν περισσότερο στην αυτοφροντίδα και την υγεία τους. Νομίζω ότι αυτό αντανακλάται στα ταξίδια”, λέει ο κ. Montecalvo.

Το Vacayou ιδρύθηκε στα τέλη του 2019, αλλά ο ιστότοπος ξεκίνησε τη λειτουργία του μόλις τον Ιούνιο του 2021 λόγω της πανδημίας.

Αναζητώντας καταφύγιο ευεξίας

Η μέριμνα για την υγεία και την ευεξία επεκτείνεται ακόμη και στις ενδιάμεσες στάσεις στα αεροδρόμια.

“Οι άνθρωποι αναζητούν έναν θετικό αντιπερισπασμό για τις τρεις ή τέσσερις ώρες που περνούν περιμένοντας την επόμενη πτήση τους”, λέει ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Sanctifly, Karl Llewellyn.

Η Sanctifly, που ιδρύθηκε το 2016, είναι μια εφαρμογή μελών που κατευθύνει τους ταξιδιώτες -εταιρικούς και αναψυχής- σε οτιδήποτε είναι καλό για αυτούς, σε ακτίνα πέντε μιλίων από οποιοδήποτε διεθνές αεροδρόμιο, συμπεριλαμβανομένων των εγκαταστάσεων γυμναστηρίου, πισίνας και σπα. Το 60% των πελατών τηςυ Sanctifly είναι επιχειρήσεις, που αγοράζουν συνδρομή για τους υπαλλήλους τους και το 40% είναι ιδιώτες.

Ο Αύγουστος και ο Σεπτέμβριος του 2022 ήταν οι πιο “πολυάσχολοι” μήνες της Sanctifly, με αύξηση 500%, σε σχέση με πέρυσι και 150%, σε σχέση με το 2019.

“Η στάση μας απέναντι στα ταξίδια απομακρύνεται από τις μπύρες και τα μπιφτέκια στο αεροδρόμιο, στο θα φροντίσω καλύτερα τον εαυτό μου στον χρόνο που θα είμαι στο αεροδρόμιο”, λέει ο κ. Llewellyn. Πριν από την πανδημία, σύμφωνα με τον ίδιο, το 60% των ανθρώπων επέλεγε να περάσει την ώρα του στο σαλόνι του αεροδρομίου, σε σύγκριση με μόλις το 35% τώρα.

Η εφαρμογή Sanctifly ρωτά: Πού πηγαίνετε; Πόση ώρα θα μείνετε εκεί; Και τι θέλετε να κάνετε; Ο χρήστης επιλέγει μία από τις έξι “διαθέσεις”: χαλάρωση, αναζωογόνηση, τόνωση, ευεξία, γυμναστική/γυμναστήριο ή καταφύγιο. Ανάλογα με την απάντηση η Sanctifly κατευθύνει τον χρήστη να αξιοποιήσει στο έπακρο τις ώρες αναμονής του στο αεροδρόμιο.

Οι ταξιδιώτες επιλέγουν ξενοδοχεία-υπηρεσίες προσανατολισμένες στο ευ ζην

Μόλις ήρθησαν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί για τον Covid-19, οι ταξιδιώτες εμφανίστηκαν πρόθυμοι να μυηθούν σε θετικές, υγιείς και εμπλουτιστικές εμπειρίες. Σύμφωνα με την Diana Stobo, ιδρύτρια και ιδιοκτήτρια του The Retreat Costa Rica, πολλοί ταξιδιώτες επικεντρώνονται στη γυμναστική και την ευεξία.

Στο Retreat Costa Rica έχει παρατηρηθεί αύξηση στις κρατήσεις μεταξύ των γυναικών ηλικίας 28-35 ετών, καθώς και αύξηση στις κρατήσεις ανδρών επισκεπτών.

“Κατά τη διάρκεια της πανδημίας όλοι μας αρχίσαμε να εξετάζουμε την ποιότητα της ζωής μας και να αξιολογούμε τους διάφορους τρόπους ζωής μας. Πολλοί από εμάς συνειδητοποιήσαμε τα οφέλη της αυτοφροντίδας και του πιο υγιεινού τρόπου ζωής”, λέει η κα. Stobo.

Με την πανδημία, η κα. Stobo παρατήρησε επίσης μια αυξανόμενη ζήτηση για επιλογές χωρίς επαφή, όπως το ρέικι και ο διαλογισμός.

Ο Sonu Shivdasani, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Soneva, λέει ότι “η Soneva Soul, μια νέα, μετασχηματιστική έννοια ευεξίας της εταιρίας , έχει πολύ καλή υποδοχή από την έναρξή της στα τέλη του 2021 και αυτό ενισχύει την πεποίθησή μας ότι οι άνθρωποι δίνουν προτεραιότητα στην προσωπική ευεξία όπως ποτέ άλλοτε”.

Η πανδημία έδωσε σε πολλούς ανθρώπους την ευκαιρία να σταματήσουν και να επανεξετάσουν τις αξίες και τις προτεραιότητές τους.

Στο πλαίσιο αυτό, η Soneva Soul εκτός από τα προγράμματα που επικεντρώνονται στην άσκηση, την ξεκούραση, τις σχέσεις και την καλή διατροφή, προσφέρει επίσης στους επισκέπτες τη δυνατότητα να συναντηθούν με ειδικούς, διεθνείς γιατρούς και θεραπευτές, με τις τελευταίες καινοτόμες θεραπείες και εξοπλισμό.

ΠΗΓΗ money-tourism.gr

Related Posts