Η American Airlines “αναστατώνει” τα… νερά στις κρατήσεις εταιρικών ταξιδιών
Αποκλειστικά μέσω της δικής της ιστοσελίδας και των λεγόμενων καναλιών που λειτουργούν με τη νέα ικανότητα διανομής (New Distribution Capability – NDC), κι όχι μέσω παραδοσιακών καναλιών, θα πουλάει το ήμισυ των αεροπορικών της ναύλων η American Airlines, από τον Απρίλιο. Η ανακατάταξη φαίνεται να επηρεάζει κυρίως τα ταξιδιωτικά γραφεία και τις εταιρίες που πετούν με την American για επαγγελματικούς λόγους.
Με μόλις ένα μήνα να απομένει, υπάρχει πολύς θόρυβος σχετικά με την απόφαση της American Airlines να συγκρατήσει το 40% των ναύλων της, κυρίως για επαγγελματικά ταξίδια, για τα λεγόμενα Νέα Κανάλια με Δυνατότητα Διανομής και τα απευθείας κανάλια, όπως η δική της ιστοσελίδα.
Για να ανακεφαλαιώσουμε: Είναι ένα τεχνολογικό πρότυπο που αναπτύχθηκε από τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών. Η ιδέα είναι να αποκτήσουν οι αεροπορικές εταιρίες μεγαλύτερο έλεγχο των αεροπορικών τιμών τους, αντί να βασίζονται σε παγκόσμια συστήματα διανομής.
Παραδοσιακά, αυτά τα παγκόσμια συστήματα διανομής (δηλαδή η Sabre, η Amadeus και η Travelport) λειτουργούν ως μεσάζοντες, που διαβιβάζουν πληροφορίες για τις αεροπορικές εταιρίες, τις οποίες χρησιμοποιούν οι ταξιδιωτικοί πράκτορες και άλλοι έμποροι λιανικής πώλησης για να παρέχουν υπηρεσίες κρατήσεων στους πελάτες.
Οι αλλαγές για επιβατικό κοινό και αεροπορικές εταιρίες
Από τον Απρίλιο, η American αποσύρει περίπου το 40% του περιεχομένου της που μεταδίδεται μέσω του EDIFACT (Ηλεκτρονική Ανταλλαγή Δεδομένων για τη Διοίκηση, το Εμπόριο και τις Μεταφορές) -ένα πρωτόκολλο που προϋπήρχε του διαδικτύου και το οποίο χρησιμοποιούν τα παγκόσμια συστήματα διανομής. Αυτή τη στιγμή είναι η κύρια μέθοδος διανομής από τρίτους, που χρησιμοποιείται από τη βιομηχανία των αερομεταφορών.
Το περιεχόμενο περιγράφει οτιδήποτε πωλείται ή προσφέρεται από μια αεροπορική εταιρία, συμπεριλαμβανομένων των εισιτηρίων, των βοηθητικών προϊόντων, όπως οι θέσεις και οι αποσκευές, των παροχών του προγράμματος τακτικών επιβατών και οτιδήποτε σχετίζεται με τη διαχείριση της παραγγελίας, όπως οι αλλαγές ή οι ακυρώσεις (σύμφωνα με την τεχνολογική εταιρία Duffel). Αυτό το περιεχόμενο πιθανότατα θα περιλαμβάνει τους φθηνότερους ναύλους της American.
Οι αεροπορικές εταιρίες υποστηρίζουν ότι αυτή η μέθοδος τους επιτρέπει να προσφέρουν ευρύτερη πρόσβαση στα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Σύμφωνα με την American Airlines, στο παρελθόν, οι πελάτες που έκλειναν ταξίδια μέσω τρίτων συνεργατών διανομής μπορεί να είχαν υποβαθμισμένες εμπειρίες κράτησης και διαχείρισης ταξιδιών, με περιορισμένη πρόσβαση σε ναύλους και πακέτα.
Στην περίπτωση της American, οι ταξιδιωτικοί λιανοπωλητές και οι εταιρικοί πελάτες λαμβάνουν βελτιωμένες προσφορές, που περιλαμβάνουν ναύλους Main Plus, Main Select και Flagship Business Plus, αντισταθμίσεις άνθρακα, αναβαθμίσεις, επιλογή θέσεων και προ-παραγγελίες γευμάτων.
Όσον αφορά το επιβατικό κοινό, ίσως αρχίσουν να βλέπουν περισσότερες ευκαιρίες να συνδυάζουν πακέτα, όπως WiFi και αναβάθμιση θέσης. Οι τιμές μπορεί επίσης να είναι φθηνότερες, καθώς η American Airlines πληρώνει λιγότερα για την απευθείας διανομή των αεροπορικών της ναύλων.
“Οι περισσότεροι, αν όχι όλοι οι ταξιδιώτες, δεν ενδιαφέρονται για τη Νέα Δυνατότητα Διανομής, ενδιαφέρονται μόνο αν παίρνουν τον ναύλο που είναι σύμφωνος με την προσωπική ή εταιρική τους οικονομική δυνατότητα και πολιτική”, δήλωσε ο Gavin Smith, διευθυντής της Element Travel Technology.
Η μετάβαση τον Απρίλιο θα επηρεάσει τους επικεφαλής ταξιδιών με διάφορους τρόπους. Ίσως ο μεγαλύτερος αντίκτυπος θα αφορά την παρακολούθηση των ναύλων.
Η American Airlines συνεργάζεται επίσης με τους μεγάλους εταιρικούς πελάτες της από το 2021 για τη δημιουργία εξατομικευμένων προσφορών, που απευθύνονται σε διαφορετικά υποσύνολα των υπαλλήλων τους, όπως τα ανώτερα στελέχη.
Πώς επηρεάζει τα ταξιδιωτικά γραφεία, που δραστηριοποιούνται στα εταιρικά ταξίδια. Το κύριο πλεονέκτημα εδώ είναι ότι αποκτούν πρόσβαση σε περισσότερες λεπτομέρειες προϊόντων και περιεχόμενο, που προηγουμένως ήταν διαθέσιμα μόνο στο απευθείας κανάλι της αεροπορικής εταιρίας. Αυτό περιλαμβάνει τυχόν φθηνότερους ναύλους.
Για την Airlines Reporting Corporation, η οποία συνεργάζεται με τη Sabre, ο νέος τρόπος λιανικής πώλησης παρέχει επίσης στα πρακτορεία μια συνεπή εμπειρία διακανονισμού. “Αυτό επιτρέπει στα ταξιδιωτικά γραφεία να λαμβάνουν καλύτερα ενημερωμένες αποφάσεις για τους πελάτες τους”, όπως είπε η Paige Blunt, επικεφαλής του New Distribution Capability στο Skift.
Αλλά αν υπάρχει ένα δυσαρεστημένο μέρος εδώ, αυτό είναι το πρακτορείο, καθώς αυτό θα σημάνει αυξημένο κόστος και πολυπλοκότητα. Αυτά τα πρακτορεία είναι υπεύθυνα για να διασφαλίσουν ότι οι επιβάτες μπορούν, όχι μόνο να κάνουν κράτηση του ναύλου, αλλά και να είναι σε θέση να τον αλλάξουν, αν χρειαστεί.
Για να βοηθήσει τα πρακτορεία, η American Airlines φέρεται να δημιουργεί ένα ειδικό “γραφείο ειδικής εξυπηρέτησης”.
“Μέσω της σύγχρονης λιανικής πώλησης, αναμένουμε από τους συνεργάτες μας στα ταξιδιωτικά γραφεία να παρέχουν εξυπηρέτηση στους πελάτες μας που πραγματοποιούν συναλλαγές μέσω έμμεσων καναλιών. Φυσικά, διατηρούμε μια κορυφαία στον κλάδο ομάδα υποστήριξης πωλήσεων για να βοηθάμε τους πράκτορες και τα μέλη αυτής της ομάδας που έχουν λάβει εκπαίδευση για τη σύγχρονη λιανική πώληση, όπως θα κάναμε με οποιαδήποτε ενημέρωση των προϊόντων και των υπηρεσιών μας που εισάγουμε στην αγορά”, είπε εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρίας.
Τα οφέλη για τα παγκόσμια συστήματα διανομής
Σύμφωνα με έναν εμπειρογνώμονα, το μόνο σίγουρα είναι ότι, τα αναγκάζει να καινοτομήσουν. “Δεν είναι εύκολο να βρει κανείς τρόπους με τους οποίους οι μονοπωλιακοί “παίκτες” πέφτουν από το θρόνο τους σε μια ανταγωνιστική αρένα, αλλά αν πρέπει να αναφέρουμε έναν, θα αναγκαστούν τελικά να ξαναχτίσουν σχεδόν από το μηδέν τις τεχνολογικές πλατφόρμες τους GDS, που βασίζονται στην κληρονομιά τους και βασίζονται στην ανάλυση κειμένου σε σύγχρονες πλατφόρμες λιανικής πώλησης πλούσιου περιεχομένου με δυνατότητα API στο διαδίκτυο”, δήλωσε ο Jorge Diaz, διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της AirGateway, εταιρίας συγκέντρωσης αερομεταφορών. “Έτσι, θα μπορούσαμε να ονομάσουμε την NDC υποχρέωση να είναι καινοτόμα”, πρόσθεσε.
Τι συμβαίνει στην περίπτωση της American Airlines
Οι κυνικοί του κλάδου θα πουν ότι πρόκειται καθαρά για οικονομικά οφέλη, με το πρόσχημα της προσφοράς μεγαλύτερης ευελιξίας. Τελικά, ναι, οι αερομεταφορείς όπως η American Airlines μακροπρόθεσμα θα μειώσουν το συνολικό κόστος διανομής, όσον αφορά τις προμήθειες, την τεχνολογία και τους ανθρώπους. Αλλά, η διαδικασία κατάθεσης και διατήρησης των αεροπορικών ναύλων με τον τρόπο EDIFACT, μαζί με το σύστημα κρατήσεων, έχει μεγαλύτερο κόστος, σε σύγκριση με τα ποσά που πληρώνουν σε προμήθειες.
Για τους λιγότερο κυνικούς, πρόκειται για την ελευθερία να πωλούν λιανικώς και να διαφοροποιούν το προϊόν τους σύμφωνα με τα δικά τους συμφέροντα, ανακτώντας την κυριότητα αυτών των διαδικασιών.
Σύμφωνα με την Sabre, το NDC είναι ένα τεχνικό πρότυπο και όχι ένα εμπορικό μοντέλο.
Συνοψίζοντας…
Είτε τα ταξιδιωτικά γραφεία είναι έτοιμα, είτε όχι να αρχίσουν να προσφέρουν τους ναύλους της American, η Νέα Δυνατότητα Διανομής θα συζητηθεί ευρέως αυτή την άνοιξη, και ιδιαίτερα στις ΗΠΑ και τον Καναδά. Μάλλον εδώ είναι που τα ταξιδιωτικά γραφεία θα σηκώσουν το κύριο βάρος των αλλαγών, παρά στην Ευρώπη που έχει μεγαλύτερο αριθμό μικρότερων αεροπορικών εταιριών.
Η κίνηση αυτή πρέπει επίσης να εξεταστεί στο ευρύτερο πλαίσιο της βραδύτερης ανάκαμψης του όγκου των επαγγελματικών ταξιδιών, ή τουλάχιστον από τις μεγαλύτερες εταιρίες. Σύμφωνα με αναφορές, η American Airlines δεν ασχολείται με εταιρικά συμβόλαια αξίας μικρότερης από 1,5 εκατ. δολάρια ετησίως.
Επίσης, καταργεί σταδιακά το σύστημα AirPass για VIP-εταιρικά μέλη.
Βλέπει όμως μια άνοδο από μικρότερες εταιρίες, πολλές από τις οποίες είναι πιθανό να κάνουν κρατήσεις απευθείας ή μέσω εμπόρων λιανικής πώλησης με χαμηλότερο κόστος, σε σύγκριση με τις μεγάλες εταιρίες διαχείρισης ταξιδιών.
The post Η American Airlines “αναστατώνει” τα… νερά στις κρατήσεις εταιρικών ταξιδιών appeared first on ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ money-tourism.gr.
ΠΗΓΗ money-tourism.gr