ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Omicron αναστέλλει τις κρατήσεις στη γερμανική αγορά

Υποτονική εμφανίζεται η ροή των κρατήσεων στα γερμανικά ταξιδιωτικά γραφεία και τους τουριστικούς πράκτορες στον παραδοσιακά πιο ισχυρό μήνα για κρατήσεις διακοπών, τον Ιανουάριο. 

Μόλις πριν από λίγες εβδομάδες η γερμανική ταξιδιωτική βιομηχανία ήλπιζε σε ένα ισχυρό ξεκίνημα του έτους. Οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί που σχετίζονταν με το Covid-19 είχαν χαλαρώσει. Οι τουριστικοί πράκτορες αγόρασαν επιπλέον πτήσεις και οι εταιρίες κρουαζιέρας ξεκίνησαν την πώληση, προσφέροντας πολλές εκπτώσεις και ειδικές τιμές. Αλλά τώρα η απογοήτευση έχει επέλθει, για άλλη μια φορά. Τα ραγδαία αυξανόμενα κρούσματα προκαλούν και πάλι την επιβολή νέων, διαρκώς μεταβαλλόμενων, ταξιδιωτικών κανονισμών και οι ανησυχίες για την παραλλαγή του νέου στελέχους του ιού Omicron, κάνουν τους πελάτες να διστάζουν. Ως αποτέλεσμα, ο συνήθως ισχυρός μήνας για τις κρατήσεις Ιανουάριος σήμερα βρίσκεται σε λήθαργο.

Αξιόπιστα στοιχεία για την έναρξη του έτους από τις σχετικές αναλύσεις του κύκλου εργασιών των ταξιδιωτικών γραφείων και των τουριστικών πρακτόρων δεν είναι ακόμη διαθέσιμα, αλλά υπάρχουν δηλώσεις σχετικά με τις τάσεις και την κατάσταση που επικρατή. “Η πορεία των κρατήσεων είναι προς το παρόν ισχνή”, δηλώνει ο Thomas Bösl, επικεφαλής της συνεργασίας ταξιδιωτικών γραφείων RTK, περιγράφοντας το σημερινό κλίμα, μετά από μια σύντομη έρευνα μεταξύ των γραφείων της RTK. “Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς η Omicron ορθώνεται ως ένα ισχυρό απειλητικό σενάριο. Οι πελάτες είναι προβληματισμένοι”.

Εβδομαδιαίες νέες κρατήσεις ύψους 200 εκατ. ευρώ

Ωστόσο, ακόμη και αν η τρέχουσα τάση των κρατήσεων δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του κλάδου, τις προηγούμενες τέσσερις εβδομάδες, οι νέες, εβδομαδιαίες κρατήσεις ανήλθαν σε περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με τον Roland Gaßner, της εταιρία παρακολούθησης πωλήσεων Travel Data & Analytics (TDA).

Σύμφωνα με τον Gaßner, το νούμερο αυτό είναι διπλάσιο, σε σχέση με πέρυσι. Ωστόσο, αντιπροσωπεύει μόνο το 50% έως 65% του όγκου των νέων κρατήσεων από την έναρξη της περιόδου 2018/19, ανάλογα με την εβδομάδα.
Περίπου το 60% αυτών των κρατήσεων αφορούν την ερχόμενη καλοκαιρινή περίοδο, για την οποία ο Ralph Schiller, διευθύνων σύμβουλος του μεγάλου τουριστικού πράκτορα FTI, εμφανίζεται συγκρατημένα αισιόδοξος, λέγοντας ότι, το ενδιαφέρον των πελατών είναι πολύ μεγάλο.

Αλλά ο Gaßner εκτιμά ότι, το υψηλό ποσοστό νέων κρατήσεων για το καλοκαίρι δεν υποδηλώνει ακόμη μια ισχυρή σεζόν σε απόλυτους όρους. “Είναι μάλλον το αποτέλεσμα του αδύναμου όγκου κρατήσεων για την τρέχουσα χειμερινή περίοδο”, λέει.

Ιδιαίτερα οι οικογένειες, οι οποίες παραδοσιακά κάνουν κρατήσεις νωρίς τον Ιανουάριο, είναι ανήσυχες και προς το παρόν τηρούν στάση αναμονής, προσδίδοντας στις κρατήσεις έναν “αναγκαστικό βραχυπρόθεσμο χαρακτήρα”.

Ευκαιρία για τα ταξιδιωτικά γραφεία

Ωστόσο, ο επικεφαλής των ταξιδιωτικών γραφείων RTK, Thomas Bösl βλέπει ακριβώς αυτή την κατάσταση ως ευκαιρία για τα ταξιδιωτικά γραφεία. “Θα ήταν λάθος να πτοηθούμε από την τρέχουσα κατάσταση. Συνιστώ στα ταξιδιωτικά γραφεία να είναι πολύ δραστήρια αυτή τη στιγμή και να προσεγγίσουν τους πελάτες”, λέει. Πάνω απ’ όλα, επισημαίνει, θα πρέπει να χρησιμοποιούν τις ευέλικτες τιμές των τουριστικών πρακτόρων πιο ενεργά από ποτέ.

ΠΗΓΗ money-tourism.gr

Related Posts