ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μεγάλα deals στον ταξιδιωτικό τομέα στη μετά-πανδημική εποχή | Στην Ευρώπη η “μερίδα του λέοντος”

Η δραστηριότητα συγχωνεύσεων και εξαγορών στον ταξιδιωτικό τομέα έχει επιταχυνθεί μετά την πανδημία, με περισσότερες από 400 συμφωνίες να πραγματοποιούνται μεταξύ του 2022 και του τρίτου τριμήνου του 2023, με την Ευρώπη να συγκεντρώνει τη “μερίδα του λέοντος”, σύμφωνα με τα ευρήματα νέας έκθεσης.

Ο ανιχνευτής συγχωνεύσεων και εξαγορών που συνέταξε η επενδυτική τράπεζα Cambon Partners και η εταιρία ταξιδιωτικών ερευνών Videc αποκαλύπτει 423 συμφωνίες κατά την περίοδο αυτή, έναντι 389 μεταξύ του 2018 και του τρίτου τριμήνου του 2019.

Η έκθεση παρακολούθησε 1.758 εταιρίες που πωλήθηκαν μεταξύ του 2014 και του τρίτου τριμήνου του 2023, με την πλειονότητα των συμφωνιών να πραγματοποιείται στην Ευρώπη, συγκεντρώνοντας το 42%, από 38% στις Ηνωμένες Πολιτείες. Από τις 1.748 συμφωνίες, οι αποτιμήσεις ήταν διαθέσιμες για 382, συνολικού ύψους 212 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Ο Morgann Lesné, επικεφαλής ταξιδιωτικών επιχειρήσεων και εταίρος της Cambon Partners, δήλωσε: “Οι πληροφορίες από τη βάση δεδομένων δείχνουν ότι η Ευρώπη θα είναι η πιο ενεργή περιοχή για εξαγορές και συγχωνεύσεις στον ταξιδιωτικό τομέα, με 212 συμφωνίες [2022-3 τρίμηνο ’23], σε σύγκριση με 154 συμφωνίες πριν από την πανδημία [2018-3 τρίμηνο ’19]”.

Σύμφωνα με τον ίδιο, μεταξύ των κατηγοριών, η φιλοξενία είναι η κατηγορία με τις περισσότερες συναλλαγές -149 στον αριθμό-, σε σύγκριση με 125 συμφωνίες κατά την περίοδο πριν από την πανδημία. Η τεχνολογία έχει αναδειχθεί σε “πρωταγωνιστή” με τις συμφωνίες για παρόχους λογισμικού και SAAS (Software as a Service) να αυξάνονται σε 107 συμφωνίες, έναντι 65.

Στις αξιοσημείωτες συμφωνίες που ανέφερε το PhocusWire τους τελευταίους μήνες περιλαμβάνεται η εξαγορά που ανακοινώθηκε τον Ιούλιο της εταιρίας buy now, pay later, Uplift, από την εταιρία προϊόντων πληρωμών Upgrade, έναντι 100 εκατομμυρίων δολαρίων. Εν τω μεταξύ, η Capital One ανακοίνωσε τον Ιούνιο την εξαγορά της εταιρίας ψηφιακού θυρωρού, Velocity Black.

Όπως σημειώνει ο κ. Lesné, υπήρξε επίσης σημαντική δραστηριότητα στον χώρο της φιλοξενίας, με την Hyatt να αποκτά την πλατφόρμα boutique ξενοδοχείων Mr & Mrs Smith νωρίτερα φέτος, ενώ η εταιρία ενοικιάσεων HomeExchange έχει επίσης προβεί σε αρκετές εξαγορές.

Ο Virendra Jain, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Videc, δήλωσε: “Ενώ όλα αφορούσαν την υψηλή απόδοση και την εκθετική ανάπτυξη, μετά την πανδημία επικράτησε σημαντική λογική, με έμφαση στην κερδοφορία και τη βιωσιμότητα. Η κατηγορία Β2Β είναι ο φυσικός δικαιούχος αυτής της τάσης, με αύξηση από 151 σε 219 συμφωνίες μετά την πανδημία. Στο ίδιο μήκος κύματος, τα εταιρικά ταξίδια αναδείχθηκαν ως “προάγγελος”, με τον αριθμό των συμφωνιών να διπλασιάζεται σε 25 μετά την πανδημία”.

Οι πρόσφατες αξιοσημείωτες συμφωνίες στον τομέα των εταιρικών ταξιδιών περιλαμβάνουν την εξαγορά της Travelstop από την Wego, την εξαγορά της Tripbam από την Emburse και την εξαγορά της Deem από την Travelport.

 

The post Μεγάλα deals στον ταξιδιωτικό τομέα στη μετά-πανδημική εποχή | Στην Ευρώπη η “μερίδα του λέοντος” appeared first on ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ money-tourism.gr.

ΠΗΓΗ money-tourism.gr

Related Posts