ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μελίνα Τραυλού: Δεν είναι υπό διερεύνηση από την ΕΕ το φορολογικό σύστημα της Ελληνικής Ναυτιλίας

Για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου τόνισε ότι ο ελληνικός εφοπλισμός δεν κάνει κάτι παράνομο. Δεν έχει σπάσει κανένα εμπάργκο – Στα όρια της πειρατείας η ομηρία των δύο ελληνικών πλοίων

Την ξεκάθαρη θέση ότι το φορολογικό σύστημα για τη ναυτιλία δεν βρίσκεται υπό έρευνα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και επιπλέον ότι η ελληνική ναυτιλία μεταφέροντας ρωσικό πετρέλαιο και LNG δεν κάνει κάτι παράνομο, έδωσε η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού στη διάρκεια της πρώτης της συνέντευξης Τύπου η οποία πραγματοποιήθηκε στο εκθεσιακό κέντρο των Ποσειδωνίων.

Καλά ενημερωμένη και άνετη η πρόεδρος έδωσε καίριες απαντήσεις σε ερωτήσεις που αφορούν τα καυτά θέματα της ελληνικής και διεθνούς ναυτιλίας σε ένα περιβάλλον που αλλάζει δραματικά λόγω της πανδημίας. Μίλησε, μεταξύ άλλων, επίσης για τις γεωπολιτικές εξελίξεις με τον πόλεμο στην Ουκρανία, τις προκλήσεις από τη μετάβαση στην πράσινη ναυτιλία, την ομηρία των δύο δεξαμενόπλοιων από το Ιράν. Ειδική αναφορά έκανε για το σημαντικό κοινωνικό έργο της ΕΕΕ μέσω της ΣΥΝ-Ενωσις εδώ και 10 χρόνια που προσφέρει στην πατρίδα σε πολλαπλά επίπεδα.

Ανάμεσα στις προτεραιότητες της ΕΕΕ, η πρόεδρος ανέφερε ότι είναι η ενίσχυση της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης και η προστασία των συμφερόντων της Ελληνικής Ναυτιλίας. Για τη μετάβαση στην πράσινη ναυτιλία διαφώνησε με την πολιτική βούληση της ΕΕ να επιβάλει περιφερειακά μέτρα πλήττοντας τον ανταγωνισμό της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και τάχθηκε υπέρ της υιοθέτησης μέτρων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ). Οι λύσεις για την απανθρακοποίηση τόνισε ότι πρέπει να είναι πρακτικές και βιώσιμες λαμβάνοντας υπόψη το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της ναυτιλίας.

Τη συνέντευξη Τύπου άνοιξε το newmoney με ερώτηση που αφορούσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού και το φορολογικό σύστημα της ελληνικής Ναυτιλίας.

«Καταρχήν θέλω να ξεκαθαρίσω ότι δεν έχει ανοίξει κάποια επίσημη διερεύνηση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για την ελληνική ναυτιλία. Η ελληνική ναυτιλία και η Πολιτεία έχουν υπογράψει κάποιο συνυποσχετικό το οποίο είναι εν ισχύ και νόμος του κράτους. Υπήρξαν κάποιες διευκρινιστικές ερωτήσεις. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού χρειαζόταν κάποιες απαντήσεις οι οποίες δόθηκαν από την ελληνική Πολιτεία και δεν έχουμε κάποια ανησυχία.

Για την έμμεση στοχοποίηση της ελληνόκτητης ναυτιλίας επειδή μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο και LNG παρά το γεγονός ότι δεν παραβιάζει τις κυρώσεις, είπε:

«Καταρχάς ως η πιο ισχυρή ναυτιλία του πλανήτη, κατέχοντας πάνω από το 30% των πλοίων μεταφοράς δεξαμενόπλοιων και LNG και γύρω στο 80% του ευρωπαϊκού αντίστοιχου στόλου γινόμαστε αντικείμενο καλής ή κακής κριτικής. Φυσικά όλοι καταδικάζουμε την οποιαδήποτε βίαιη πράξη όπως αυτό που συμβαίνει στην Ουκρανία από τη Ρωσία. Όμως δεν μπορούμε να σχολιάσουμε καμία νόμιμη επιχειρηματική πράξη. Διότι ο ελληνικός εφοπλισμός δεν κάνει κάτι παράνομο. Δεν έχει σπάσει κανένα εμπάργκο. Όποτε επιβάλλονται κυρώσεις είμαστε οι πρώτοι που τις ακολουθούμε και τις τηρούμε».

Για το συμβάν με την ομηρία των δύο ελληνικών δεξαμενόπλοιων από τους Φρουρούς της Επανάστασης στο Ιράν αλλά λκαι για κράτημα του ρωσικού πλοίου στην Κάρυστου είπε:

«Δεν μπορούμε να ασκήσουμε κριτική στους χειρισμούς της κυβέρνησης. Έχουν μεγαλύτερη γνώση. Γίνονται κινήσεις σε διπλωματικό επίπεδο. Πολλά πράγματα γίνονται σιωπηρά χωρίς να τα καταλαβαίνουμε. Καταδικάζουμε όπως όλοι οι διεθνείς οργανισμοί την πράξη των Ιρανών να πιάσουν τα πλοία μας. Είναι μία εντελώς παράνομη πράξη που φτάνει στα όρια της πειρατείας και μάλιστα από ένα κράτος. Δεν είναι ελληνικό θέμα αλλά διεθνές. Ευχόμαστε να μην επαναληφθεί».

Για τις προτεραιότητες της ΕΕΕ ανέφερε: «Προτεραιότητά μας ως Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών είναι να υπερασπιζόμαστε τα συμφέροντα της ελληνικής ναυτιλίας και να προλαβαίνουμε τα κακώς κείμενα.

Στη δική μας θητεία είναι να κατανοήσει ο κόσμος σε εθνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο τη σημαντικότητα της ναυτιλίας όχι της ελληνικής αλλά γενικά της ναυτιλίας στη ζωή μας. Η ναυτιλία δεν είναι ένας επιχειρηματικός κλάδος. Είναι ένας εταίρος στρατηγικός σε κράτη, σε διεθνείς οργανισμούς. Επομένως η σημαντικότητα της ναυτιλίας μας δεν είναι ξεκάθαρη. Αυτό πρέπει να το διορθώσουμε.

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο θέλουμε η Ευρώπη να καταλάβει πόσο στρατηγικής σημασίας είναι η ελληνική ναυτιλία που ελέγχει πάνω του 50% του ευρωπαϊκού στόλου. Και ειδικά τώρα με το πρόβλημα που έχει προκύψει λόγω της Ρωσίας, η Ευρώπη καταλαβαίνει την ανάγκη της ενεργειακής της απεξάρτησης, η ναυτιλία θα διαδραματίσει μεγάλο και κρίσιμο ρόλο. Μετά την πρόσφατη συνάντηση με την Επίτροπο Μεταφορών αυτό έχει αρχίσει να γίνεται κατανοητό».

Για τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς η πρόεδρος της ΕΕΕ ανέφερε:

Οι ενέργειες της Ένωσης είναι πολυεπίπεδες. Ως Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών είμαστε σε όλους τους οργανισμούς σε ευρωπαϊκούς και διεθνείς προσπαθούμε πάντα να τους βοηθήσουμε να διαμορφώσουμε σωστές πολιτικές. Η Ευρώπη επιμένει στα μέτρα για τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς εμείς ως ναυτιλία επιμένουμε ότι η λύση πρέπει να είναι διεθνής και στα πλαίσια του ΙΜΟ.

-Επίσης αυτό που προσπαθούμε να εξηγήσουμε στην Ευρώπη είναι ό,τι κάνει και όποιες αποφάσεις λαμβάνει πρέπει να λαμβάνονται να έχει γνώμονα την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας επομένως όταν παίρνει μέτρα που αφορούν μόνο την Ευρώπη το μόνο που κάνουν είναι να χτυπάνε την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας ο ανταγωνισμός έρχεται μέσα από τις χώρες της ανατολής

Για αύξηση των ημερήσιων εξόδων των πλοίων μπροστά στους νέους κανονισμούς για τα εναλλακτικά καύσιμα γίνονται μελέτες και πρόσθεσε ότι οποιοδήποτε νέο καύσιμο έχει κάποιο κόστος και αναγκαστικά όλοι πρέπει να γνωρίζουν ότι αυτό μετακύλιεται στον τελικό καταναλωτή

-Το ένα αφορά το πλοίο και είναι η στελέχωση του και το άλλο αφορά τη στελέχωση των γραφείων. Όταν μιλάμε για διαχείριση στόλων στην Ελλάδα περισσότερο αφορά αυτό τη στελέχωση των γραφείων. Οι Έλληνες έχουμε τη μεγαλύτερη τεχνογνωσία στα όλα τα επίπεδα διαχείρισης ενός πλοίου. Πιστεύω ότι η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να γίνει το κέντρο διαχείρισης στόλων και γενικά η Ελλάδα και πρέπει να γίνει το κέντρο ναυτιλίας σε όλους τους τομείς.

– Η στελέχωση των πλοίων είναι κάτι διαφορετικό χρειαζόμαστε Έλληνες αξιωματικούς οπότε εκεί σημαντικό ρόλο εκεί παίζει η εκπαίδευση και εξυγίανσής της πρέπει να εμφυσήσουμε στη νέα γενιά το πόσο ωραίο είναι να δουλεύεις κοντά στη θάλασσα».

-Όταν βρεθεί η λύση θα είμαστε οι πρώτοι που θα την ακολουθήσουμε. Δεν θέλουμε τη λήψη περιφερειακών μέτρων όπως θέλει να κάνει η Ευρώπη. Να έχουν ως προτεραιότητα πραγματικές λύσεις με γνώμονα την ασφάλεια της ναυσιπλοΐα.

Παροντες εκτός από την πρόεδρο στη συνέντευξη ήταν ο αντιπρόεδρος Μιχάλης Χανδρής, οι γενικοί γραμματείς Δημήτρης Φαφαλιός και Νικόλαος Θ.Βανιάμης, ο Γιάννης Λύρας πρόεδρος της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων της ΕΕ.

Διαβάστε ακόμα:

ΟΛΠ: Έλαβε πιστοποιήσεις για τη διαχείριση ποιότητας και ενέργειας και περιβάλλοντος

«ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ» πλοιοκτητών, προμηθευτών καυσίμων και διυλιστηρίων για την πράσινη μετάβαση

Τζορτζ Τσούνης: «Ορκίζομαι ότι τα καλύτερα χρόνια θα έρθουν»

ΠΗΓΗ NEWMONEY

Related Posts