ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Στη Βουλή η 4η συμπληρωματική σύμβαση ύψους €45,3 εκατ. με την κοινοπραξία υπό την Άκτωρ

Πρόκειται για την τέταρτη κατά σειρά συμπληρωματική σύμβαση για το μετρό Θεσσαλονίκης

Για τη συμπληρωματική σύμβαση της «Αττικό Μετρό» με την κοινοπραξία «Άκτωρ-Webuild-Ηitachi Rail STS-Hitachi Rail» συνολικού ύψους 45,3 εκατ. ευρώ ενημέρωσε την Πέμπτη την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου στην Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής και ο υφυπουργός κ. Γιώργος Καραγιάννης.

Πρόκειται για την τέταρτη κατά σειρά συμπληρωματική σύμβαση για το μετρό Θεσσαλονίκης, η οποία κρίθηκε απαραίτητη λόγω της αλλαγής σχεδιασμού για τον σταθμό της Βενιζέλου με την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων και τη συνέχιση των αρχαιολογικών ερευνών.

Η νέα συμπληρωματική σύμβαση του μετρό Θεσσαλονίκης που έχει βάλει νέο ορόσημο παράδοσης, τον Δεκέμβριο του 2023 θα καλύψει τρεις βασικούς τομείς.

Πρώτον, τις υπόλοιπες αρχαιολογικές ανασκαφές και εργασίες ανάδειξης των ευρημάτων βάσει προηγούμενης υπουργικής απόφασης της υπουργού Πολιτισμού κ. Λίνας Μενδώνη συνολικής αξίας 16.650.000 εκατ. ευρώ.

Δεύτερον, τις διαφοροποιημένες μελέτες και εργασίες κατασκευής του σταθμού της Βενιζέλου, ο οποίος επανασχεδιάζεται προϋπολογισμού 13.000.000 ευρώ. Τρίτον, τη φύλαξη και συντήρηση των αρχαιολογικών ευρημάτων του έργου, τις μελέτες και εργασίες ανάδειξής τους πέραν της Βενιζέλου και την επανατοποθέτησή τους στους σταθμούς «Αγία Σοφία» και «Διασταύρωση Συντριβάνι» και όσες εργασίες απαιτούνται καθώς και τις μελέτες αναστήλωσης του μνημείου Χαμζά Μπέη που θα αποζημιωθούν στο σύνολό τους κατά 15.700.000 ευρώ.

Για το μετρό της Θεσσαλονίκης έχουν προηγηθεί άλλες τρεις συμπληρωματικές συμβάσεις αξίας 41.800.000, 25.000.000 και 17.827.524 ευρώ αντίστοιχα χωρίς να έχει ολοκληρωθεί το έργο των αρχαιολογικών ερευνών.

Συνολικά η δαπάνη για την αρχαιολογική έρευνα έχει κοστίσει μέχρι σήμερα 164.977.524 ευρώ και χωρίς να έχει τελειώσει, ενώ έχουν δοθεί συνολικές αποζημιώσεις στον ανάδοχο ύψους 120 εκατ. ευρώ!

Η συζήτηση για την πορεία των εργασιών του μετρό Θεσσαλονίκης για το οποίο υπάρχει και νέα προσφυγή κατά της απόσπασης των αρχαιοτήτων διεξήχθη σε ιδιαίτερα υψηλούς τόνους μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας και των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ.

Η ενημέρωση της Βουλής περιελάμβανε ακόμη άλλα δύο έργα: την σύμβαση της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Αλεξανδρούπολης και την κατασκευή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση, τηλεπικοινωνίες και σύστημα ETCS L1 στην υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα-Βόλος με αναβάθμιση της Σιδηροδρομικής Γραμμής στο Τμήμα Σ.Σ. Λατομείου-ΒΙΠΕ-Βόλος.

Η γραμμή θα έχει τον χαρακτήρα προαστιακού σιδηροδρόμου που θα συνδέει τις δυο πόλεις, ενώ στον σχεδιασμό προβλέπεται και η σύνδεση με το λιμάνι του Βόλου.

Διαβάστε ακόμη:

Με 9μηνη καθυστέρηση η λειτουργία του Φορέα Ακινήτων – Τι πρέπει να γνωρίζουν τα ευάλωτα νοικοκυριά

Μητσοτάκης στην Washington Post: Η Ελλάδα είχε πολύ σοβαρά προβλήματα – Πώς επέστρεψε σε θετική πορεία

«Ταύρος» για τις ελληνικές μετοχές η Jefferies – Η Ελλάδα ένα από τα πιο ισχυρά turnarounds το 2021

ΠΗΓΗ NEWMONEY

Related Posts