ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μια απροσδόκητη ειρήνη: Netflix και κινηματογράφοι ετοιμάζονται να «θάψουν το τσεκούρι του πολέμου»

Τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα μίας πιθανής συμμαχίας την ώρα που οι θεατές επιστρέφουν στις μεγάλες αίθουσες και η δημοφιλής πλατφόρμα προσπαθεί να ανακάμψει από την πρόσφατη «βουτιά» των μετοχών της

H Netflix προσπαθεί ακόμα να συνέλθει από την πρόσφατη «βουτιά» των μετοχών της, που προκάλεσε η απώλεια 200.000 συνδρομητών κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου. Υπενθυμίζεται μάλιστα ότι ήταν η πρώτη φορά εδώ και πάνω από μια δεκαετία που μειώθηκε ο αριθμός των εγγεγραμμένων χρηστών της πλατφόρμας.

Προκειμένου να γυρίσει το παιχνίδι προς όφελός της, οι αναλυτές της αγοράς έριξαν στο τραπέζι αρκετές ιδέες -προτάσεις, όπως την προσθήκη διαφημίσεων και τον περιορισμό της κοινής χρήσης κωδικών πρόσβασης.

Εκτός από όσα είναι ήδη γνωστά, μία ιδέα για την ανάκαμψη της δημοφιλούς πλατφόρμας streaming θα ήταν  συμμαχήσει με τις κινηματογραφικές αίθουσες, δηλαδή τη βιομηχανία με την οποία βρίσκεται σε «πόλεμο».

Παρόλο που το Netflix έχει κυκλοφορήσει πολλές ταινίες στους κινηματογράφους και μάλιστα έχει προχωρήσει στην εξαγορά κινηματογραφικών αιθουσών, οι περισσότερες από τις κυκλοφορίες του στη μεγάλη οθόνη έχουν σκοπίμως ανασταλεί.

Κι ενώ πλατφόρμα να προσπαθεί να επουλώσει τις πληγές της, τα θέατρα και οι κινηματογραφικές αίθουσες δείχνουν  να ανακάμπτουν σιγά σιγά από την πανδημία, ορισμένοι υποστηρίζουν πως έφτασε η ώρα οι δύο ανταγωνιστές να θάψουν το τσεκούρι του πολέμου.

Το Netflix χρειάζεται franchise, οι κινηματογράφοι χρειάζονται ταινίες

Όπως υποστηρίζει το CNN, με την κυκλοφορία περισσότερων ταινιών στους κινηματογράφους, το Netflix θα μπορούσε να αποκτήσει μία νέα πηγή εσόδων από τις πωλήσεις των εισιτηρίων, να γίνει γνωστό σε περισσότερους δυνητικούς συνδρομητές αλλά και να κάνει τις ταινίες του πιο διαχρονικές υπό την έννοια του αντίκτυπου και της ενσωμάτωσης στην ποπ κουλτούρα. Πρόκειται ακριβώς για το θέμα που φαίνεται να δυσκολεύει την πλατφόρμα streaming.

Παρά το γεγονός ότι είναι ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης στις υπηρεσίες streaming, με 221 εκατομμύρια συνδρομητές σε όλον τον πλανήτη, οι ταινίες του έχουν κερδίσει πολλά Όσκαρ και συνεργάζεται με μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα του Χόλιγουντ, το Netflix δεν έχει δει πολλές από τις ταινίες του να κερδίζουν το φιλοθεάμον κοινό με τον τρόπο που έχουν κάνει κάποιες από τις σειρές του, όπως το «Stranger Things», του οποίου η νέα σεζόν θα κάνει πρεμιέρα μέσα στον Μάιο.

Το αμερικανικό δίκτυο φέρνει το παράδειγμα του «Red Notice». Η ταινία με πρωταγωνιστές τον Ντουέιν Τζόνσον «The Rock» και την Γκαλ Γκαντότ ήταν η πιο δημοφιλής ταινία στην ιστορία του Netflix, αλλά απέτυχε να γίνει κομμάτι της ποπ κουλτούρας. «Παραμένει ουσιαστικά αδύνατο να δημιουργηθεί ένα μεγάλο franchise ταινιών χωρίς κινηματογραφικές κυκλοφορίες», είπε στο CNN Business ο Αντριου Χέιρ, αντιπρόεδρος έρευνας στη Magid. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι τώρα που η εταιρεία βρίσκεται σε ένα υβριδικό στάδιο -με το ένα πόδι στον ψηφιακό κόσμο και με το άλλο στον πραγματικό- είναι η κατάλληλη στιγμή για να επεκτείνει τις δραστηριότητές της.

Η λύση του προτείνουν βέβαια θα ήταν ιδιαίτερα επωφελής και για τους κινηματογράφους .«Οι κινηματογραφικές άιθουσες χρειάζονται νέο περιεχόμενο, σήμερα πιο πολύ από ποτέ», δήλωσε ο Τζεφ Μποκ, ανώτερος αναλυτής στην εταιρεία ερευνών Exhibitor Relations. «Πολλές κυκλοφορίες του Netflix φιλοξενούν μεγάλα ονόματα, οπότε σίγουρα θα μπορούσαν να ενταχθούν στο πρόγραμμα των κινηματογράφων». Ακόμη και η Ένωση Ιδιοκτητών Κινηματογραφικών Αιθουσών είναι ανοιχτή στην ιδέα. «Οι πόρτες μας είναι ανοιχτές για τις ταινίες του Netflix», δήλωσε τον περασμένο μήνα ο Τζον Φίθιαν, πρόεδρος της ένωσης «Θα θέλαμε να παίζουμε περισσότερες τις ταινίες του».

Το «αγκάθι»

Ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια για τη συμμαχία Netflix – κινηματογράφων είναι ότι και οι δύο πλευρές έχουν βρεθεί στα χαρακώματα σχετικά με τον χρόνο που μπορεί να προβάλλεται μια ταινία στους κινηματογράφους. Η επιχείρηση του Netflix βασίζεται σε συνδρομές, επομένως δεν θέλει συνδρομητές να περιμένουν πολύ για να δουν τις ταινίες του, ενώ οι ιδιοκτήτες των αιθουσών έχουν άλλη άποψη. Αυτή η αντιπαράθεση κορυφώθηκε το 2019, όταν οι δύο πλευρές δεν μπόρεσαν να συμφωνήσουν για το πόσο καιρό θα έπρεπε να προβάλεται το «Ο Ιρλανδός» του Μάρτιν Σκορτσέζε στους κινηματογράφους πριν γίνει διαθέσιμο για streaming. Αλλά η πανδημία άλλαξε τα πάντα. Ακόμη και παραδοσιακά στούντιο όπως η Warner Bros. και η Universal Pictures κυκλοφορούν τώρα θεατρικές ταινίες σε streaming ύστερα από λίγες μόνο εβδομάδες ή κάποιες φορές ακόμα και ταυτόχρονα.

Πέρα από αυτό, υπάρχουν και άλλα ζητήματα, όπως το ότι οι επιχειρήσεις των κινηματογραφικών αιθουσών θα έχουν ένα επιπλέον κόστος για το Netflix για μάρκετινγκ και προώθηση.

Επιπλέον, η προβολή περισσότερων ταινιών στις αίθουσες θα μπορούσε να βλάψει το ίδιο το μοντέλο λειτουργίας του Netflix. Εάν κάποιος έχει τη δυνατότητα να δει στους κινηματογράφους τη μοναδική ταινία του Netflix που τον ενδιαφέρει, δεν έχει κανένα λόγο να εγγραφεί στην πλατφόρμα, αναφέρει το CNN.

Καταλήγοντας, το αμερικανικό δίκτυο σημειώνει ότι υπάρχουν τόσο πλεονεκτήματα όσο και μειονεκτήματα σε μία πιθανή «συμμαχία» των δύο πρώην αντιπάλων. Το σίγουρο είναι ότι το Netflix θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψιν την επιστροφή των θεατών στις κινηματογραφικές αίθουσες.

Διαβάστε ακόμα:

Με κουπόνια-voucher η αναβάθμιση POS και ταμειακών μηχανών

Μητσοτάκης: Εκλογές σε 12 μήνες από σήμερα – Εντός του 2023 θα πετύχουμε την επενδυτική βαθμίδα (Vid)

Σπάει και το όριο του 10% ο πληθωρισμός – Έκρηξη ανατιμήσεων

ΠΗΓΗ NEWMONEY

Related Posts