ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νορβηγία: Τι σημαίνει ο αποκλεισμός ΙΧ με κινητήρες εσωτερικής καύσης (tweets)

H Νορβηγία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως η χώρα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς συνεχίζει να σπάει τα ρεκόρ πωλήσεων EV, χωρίς ουσιαστικά καμία πώληση βενζινοκίνητων ή ντίζελ οχημάτων.

Αλλά αυτό που είναι πραγματικά σημαντικό είναι η επίδραση που έχουν αυτά τα ηλεκτρικά οχήματα στις πωλήσεις πετρελαίου, οι οποίες λόγω της εξάπλωσης των EV καταγράφουν απότομη πτώση στη χώρα – και το ίδιο θα μπορούσε να συμβεί και αλλού, σύμφωνα με την ιστοσελίδα ηλεκτροκίνησης Electrek.

Η νορβηγική στατιστική υπηρεσία SSB δημοσίευσε τα τελευταία νούμερα για τις πωλήσεις καυσίμων κίνησης, που δείχνουν εντυπωσιακή μείωση 9% στις πωλήσεις από έτος σε έτος για τον μήνα Σεπτέμβριο.

Αυτό είναι αποτέλεσμα του παγκόσμιου ρεκόρ πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων της Νορβηγίας, με πάνω από το 90% των νέων οχημάτων στη χώρα να είναι ηλεκτρικά ή υβριδικά. Η χώρα έχει ξεπεράσει τις δικές της υψηλές προσδοκίες, ουσιαστικά τερματίζοντας τις πωλήσεις οχημάτων ορυκτών καυσίμων χρόνια πριν το χρονοδιάγραμμα.

Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν βενζινοκίνητα οχήματα στον δρόμο από τα προηγούμενα χρόνια που συνεχίζουν να μολύνουν και να χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους.

Εάν χρειαστούν 10-15 χρόνια για να ανακυκλωθεί ο στόλος των οχημάτων, τότε αυτό σημαίνει ότι η Νορβηγία θα αποσύρει 6-10% των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα κάθε χρόνο.

Αλλά αυτή η τάση δεν είναι κάτι ιδιαίτερα νέο. Ενώ αυτή η μεγάλη πτώση 9% είναι μόνο ένα στιγμιότυπο ενός μήνα, οι πωλήσεις βενζίνης μειώνονται εδώ και περίπου δύο δεκαετίες στη Νορβηγία, καθώς το ντίζελ άρχισε να αντικαθιστά τη βενζίνη στα μέσα της δεκαετίας του 2000. Tο ντίζελ βρίσκεται επίσης σε πτώση κατά το μεγαλύτερο μέρος της δεκαετίας, καθώς η ηλεκτρική ενέργεια το έχει αντικαταστήσει ως καύσιμο.

Η πτώση στις πωλήσεις καυσίμων κίνησης στη Νορβηγία φαίνεται να συμβαίνει σχεδόν δύο φορές πιο γρήγορα σε ποσοστιαία βάση από τη μείωση της χρήσης άνθρακα στις Ηνωμένες Πολιτείες, τουλάχιστον σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα. Και η μακροπρόθεσμη τάση μπορεί να επιταχυνθεί.

Υπάρχει μια αλληλεπίδραση μεταξύ της ζήτησης πετρελαίου, των τιμών του πετρελαίου και της προσφοράς πετρελαίου που θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια σπείρα θανάτου για τη βιομηχανία πετρελαίου.

Και αυτή είναι μια επιθυμητή για πολλούς σπείρα. Καθώς ο κύριος μοχλός της ζήτησης πετρελαίου (οχήματα) εξαφανίζεται, οι τιμές του πετρελαίου μπορεί να μειωθούν λόγω αυτής της ανισορροπίας προσφοράς-ζήτησης. Τότε, θα υπάρχει λιγότερος λόγος για τις εταιρείες να εξορύσσουν πετρέλαιο. Επομένως, ανάμεσα στα υπόλοιπα θετικά, θα υπάρχουν και λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Διαβάστε ακόμη

AI gov.gr: Πότε έρχεται το chatbot – Θα απαντά σε οτιδήποτε το ρωτάμε (vid)

Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης: Η συζήτηση για τον καφέ – Η εναλλακτική πρόταση

Ανατροπή για τους ελεύθερους επαγγελματίες: 9.100 το ελάχιστο αποδεκτό εισόδημα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

ΠΗΓΗ NEWMONEY

Related Posts