ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ολική επαναφορά του κλάδου της κρουαζιέρας στα προ-πανδημικά επίπεδα το 2023 | ΕΡΕΥΝΑ

Το 2023 αναμένεται να αποτελέσει χρονιά-ορόσημο για τον κλάδο της κρουαζιέρας, με τα μεγέθη να ξεπερνούν τα προ-πανδημικά επίπεδα του 2019, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μελέτης που παρουσίασε η Διεθνής Ένωση Εταιριών Κρουαζιέρας (CLIA), κατά τη διάρκεια του Seatrade Cruise Global, που πραγματοποιήθηκε στο Μαϊάμι.

Ο όγκος επιβατών αναμένεται να ανακάμψει και να ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019 μέχρι το τέλος του 2023, ενώ μέχρι το τέλος του 2026 ο κλάδος θα παρουσιάσει αύξηση 12%, σε σύγκριση με τα προ- πανδημικά επίπεδα.

“Η κρουαζιέρα είναι προσιτή, υπεύθυνη και βιωματική, καθιστώντας την τον καλύτερο τρόπο να δουν τον κόσμο άνθρωποι όλων των ηλικιών και ενδιαφερόντων. Με την υποστήριξη μιας απίστευτα ανθεκτικής κοινότητας, το μέλλον της βιομηχανίας κρουαζιέρας είναι λαμπρό”, είπε η πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της CLIA, Kelly Craighead.

Σύμφωνα με τα κύρια σημεία της έρευνας, η πρόθεση για κρουαζιέρα ανακάμπτει, με το 63% των επιβατών ή των δυνητικών επιβατών να δηλώνουν ότι είναι “πολύ πιθανό” ή “πιθανόν” να κάνουν ταξίδια κρουαζιέρας τα επόμενα δύο χρόνια.

Το 69% των ερωτηθέντων που δεν έχουν κάνει ποτέ κρουαζιέρα δήλωσαν ότι είναι “ανοιχτοί” στο ενδεχόμενο να πραγματοποιήσουν κάποιο ταξίδια κρουαζιέρας, υπερβαίνοντας τα προ-πανδημικά επίπεδα.

Οι Millennial εμφανίζονται πιο ενθουσιώδεις για άλλη μια κρουαζιέρα, με το 87% να δηλώνει ότι θα κάνει κρουαζιέρα μέσα στα επόμενα χρόνια, ακολουθούμενοι από τους Gen X με 85%.

Η CLIA ανακοίνωσε σημαντικές δεσμεύσεις, που στόχο έχουν την περιβαλλοντική βιωσιμότητα. Οι ανακοινώσεις περιλαμβάνουν υποχρέωση των μελών της CLIA να ακολουθήσουν τον στόχο για μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050. Επιπλέον, έως το 2035 όλα τα κρουαζιερόπλοια που θα καταπλέουν σε λιμάνια όπου είναι διαθέσιμη ηλεκτρική ενέργεια (SSE) θα είναι εξοπλισμένα για χρήση SSE, επιτρέποντας το κλείσιμο των μηχανών κατά τον ελλιμενισμό τους. Όπου δεν υπάρχει διαθέσιμη ηλεκτρική ενέργεια στην ξηρά, τα πλοία θα χρησιμοποιούν εναλλακτικές τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών άνθρακα που απαιτούνται από τα λιμάνια.

“Ο κλάδος της κρουαζιέρας έχει μια εξαιρετική ικανότητα να καινοτομεί και θέλουμε να διοχετεύσουμε τη συλλογική μας τεχνογνωσία και τη δέσμευσή μας για να βοηθήσουμε στην εξεύρεση λύσεων ως ενεργός εταίρος στην προσπάθεια εξάλειψης των εκπομπών άνθρακα της ναυτιλίας. Συνεχίζουμε να θέτουμε φιλόδοξους στόχους μείωσης του άνθρακα ως βιομηχανία και οι εταιρίες κρουαζιέρας δείχνουν τον δρόμο συνεργαζόμενες με προμηθευτές καυσίμων, ναυπηγεία, κατασκευαστές τεχνολογίας και ακαδημαϊκά ιδρύματα για την ανάπτυξη νέων πηγών καυσίμων χαμηλότερης περιεκτικότητας σε άνθρακα. Επενδύουμε στο μέλλον μας”, δήλωσε ο Pierfrancesco Vago, πρόεδρος της CLIA.

Η κρουαζιέρα βάζει ξανά πλώρη για ένα καλύτερο μέλλον

Νέα στοιχεία που επιβεβαιώνουν την ανθεκτικότητα και την προσαρμοστικότητα της παγκόσμιας κοινότητας κρουαζιέρας παρουσίασε η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) στο Seatrade Cruise Global, στο Μαϊάμι της Φλόριντα.

«Καθώς ο κλάδος ξαναρχίζει τη λειτουργία του, ο όγκος επιβατών αναμένεται να ανακάμψει και να ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019 έως το τέλος του 2023, ενώ ο αριθμός των επιβατών εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα κατά 12% έως το τέλος του 2026», δήλωσε η Kelly Craighead, Εκτελεστική Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της CLIA. «Η κρουαζιέρα είναι προσιτή, υπεύθυνη και προσφέρει μοναδικές εμπειρίες – στοιχεία που την καθιστούν τον καλύτερο τρόπο για να ανακαλύψουν τον κόσμο άνθρωποι όλων των ηλικιών και ενδιαφερόντων. Με την υποστήριξη μιας απίστευτα ανθεκτικής κοινότητας, το μέλλον του κλάδου της κρουαζιέρας είναι λαμπρό», κατέληξε.

Τα κυριότερα στοιχεία της έρευνας καταναλωτών της CLIA έδειξαν ότι:

  • Η πρόθεση για πραγματοποίηση ενός ταξιδιού κρουαζιέρας ανακάμπτει, με το 63% των επιβατών ή των πιθανών επιβατών να δηλώνουν ότι είναι «πολύ πιθανό» ή «πιθανό» να κάνουν κρουαζιέρα μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
  • Το 69% των ερωτηθέντων που δεν έχουν κάνει ποτέ κρουαζιέρα δήλωσαν ότι είναι ανοιχτοί σε αυτό το είδος ταξιδιού, ποσοστό που υπερβαίνει τα προ πανδημίας επίπεδα.
  • Οι επιβάτες κρουαζιέρας της ηλικιακής κατηγορίας των Millennial είναι το πιο ενθουσιώδες κοινό σε ό,τι αφορά την πρόθεση να επαναλάβουν ένα ταξίδι κρουαζιέρας, με το 87% να δηλώνει ότι θα ξανακάνει κρουαζιέρα τα επόμενα χρόνια, ακολουθούμενοι από τη γενιά των Gen X, με 85%.

Καθώς η κρουαζιέρα ανακάμπτει, η CLIA και οι εταιρείες-μέλη της ανακοίνωσαν σημαντικές δεσμεύσεις για την περιβαλλοντική βιωσιμότητα, οι οποίες θα δώσουν ώθηση στην καινοτομία για ένα πιο ενεργειακά αποδοτικό μέλλον: Οι σημερινές ανακοινώσεις περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τη δέσμευση ότι έως το 2035 όλα τα πλοία που καταπλέουν σε λιμάνια όπου είναι διαθέσιμα συστήματα παράκτιας ενεργειακής υποστήριξης (SSE) θα είναι εξοπλισμένα για χρήση SSE, επιτρέποντας την απενεργοποίηση των κινητήρων τους και εξαλείφοντας έτσι τις εκπομπές άνθρακα κατά τον ελλιμενισμό τους. Όπου δεν υπάρχει διαθέσιμη παράκτια ενεργειακή υποστήριξη, τα κρουαζιερόπλοια θα χρησιμοποιούν διαθέσιμες εναλλακτικές τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών άνθρακα που απαιτούνται από τα λιμάνια.

Ο κλάδος ενεργεί τώρα για το μέλλον. Οι εταιρείες κρουαζιέρας μειώνουν το αποτύπωμα άνθρακα των πλοίων τους, τόσο όταν βρίσκονται ελλιμενισμένα όσο και εν πλω επενδύοντας σε προηγμένες περιβαλλοντικές τεχνολογίες, και συνεργάζονται με πόλεις και λιμενικές αρχές για τη βιώσιμη διαχείριση των προορισμών κρουαζιέρας. Εξοπλίζοντας τα κρουαζιερόπλοια με τη δυνατότητα σύνδεσης με συστήματα παράκτιας ενεργειακής υποστήριξης, τα οποία θα χρησιμοποιούν όπου είναι διαθέσιμα, ο κλάδος της κρουαζιέρας είναι έτοιμος να εξαλείψει τις εκπομπές άνθρακα προς όφελος των τοπικών κοινωνιών. Αυτός είναι υπεύθυνος τουρισμός στην πράξη.

Αναγνωρίζοντας ότι η παράκτια ενεργειακή υποστήριξη είναι ένας από τους τρόπους για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα, η CLIA ανακοίνωσε επίσης ότι θα συμμετάσχει στην Πρόσκληση σε Δράση του Παγκόσμιου Ναυτιλιακού Φόρουμ για Απαλλαγή της Ναυτιλίας από τον Άνθρακα,  ώστε τα πλοία και τα καύσιμα μηδενικών εκπομπών να αποτελούν τη βασική επιλογή έως το 2030.

«Ο κλάδος της κρουαζιέρας έχει μια εξαιρετική ικανότητα να καινοτομεί και θέλουμε να διοχετεύσουμε τη συλλογική μας τεχνογνωσία και τη δέσμευσή μας προκειμένου να βοηθήσουμε στην εξεύρεση λύσεων ως ενεργός εταίρος στην προσπάθεια εξάλειψης του άνθρακα από τη ναυτιλία. Συνεχίζουμε να θέτουμε φιλόδοξους στόχους μείωσης του άνθρακα ως κλάδος και οι εταιρείες κρουαζιέρας δείχνουν το δρόμο συνεργαζόμενες με προμηθευτές καυσίμων, ναυπηγεία, κατασκευαστές τεχνολογίας και ακαδημαϊκά ιδρύματα, με στόχο την ανάπτυξη νέων πηγών καυσίμων χαμηλότερης περιεκτικότητας σε άνθρακα. Επενδύουμε στο μέλλον μας», δήλωσε από την πλευρά του ο Pierfrancesco Vago, Πρόεδρος της CLIA.

Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) συνιστά τη μεγαλύτερη παγκοσμίως εμπορική ένωση πλοιοκτητών κρουαζιερόπλοιων, παρέχοντας μια ενιαία φωνή και έναν κορυφαίο θεσμικό φορέα για την παγκόσμια κοινότητα της κρουαζιέρας. Η Ένωση διαθέτει 15 γραφεία παγκοσμίως με εκπροσώπους στη Βόρεια και Νότια Αμερική, την Ευρώπη, την Ασία και την Αυστραλία, και είναι αφοσιωμένη στην ανάδειξη της ταξιδιωτικής εμπειρίας με κρουαζιερόπλοιο, υποστηρίζοντας πολιτικές και πρακτικές που προωθούν ένα ασφαλές, υγιές και βιώσιμο περιβάλλον. Η Κοινότητα της CLIA περιλαμβάνει τις κορυφαίες εταιρείες κρουαζιέρας σε ωκεανούς, ποταμούς και ειδικούς προορισμούς, μια εξαιρετικά εκπαιδευμένη και πιστοποιημένη κοινότητα ταξιδιωτικών πρακτόρων, προμηθευτές και συνεργάτες της κρουαζιέρας από τους τομείς των λιμένων και προορισμών, της κατασκευής πλοίων, των προμηθειών και επιχειρηματικών υπηρεσιών. Η αποστολή του οργανισμού είναι να αποτελεί τον ενιαίο εκείνο παγκόσμιο οργανισμό που βοηθά τα μέλη του να επιτύχουν, υποστηρίζοντας, εκπαιδεύοντας και προωθώντας τα κοινά συμφέροντα της κοινότητας της κρουαζιέρας.  

ΠΗΓΗ money-tourism.gr

Related Posts