ΥΓΕΙΑ

Οστεοπενία: Ποιες τροφές βοηθούν και πώς να βρείτε πόσο ασβέστιο παίρνετε από αυτά που τρώτε

Οστεοπενία σημαίνει ότι έχετε χαμηλότερη οστική πυκνότητα από την κανονική. Η οστική πυκνότητα φτάνει στην μέγιστη τιμή της, όταν είστε περίπου 35 ετών. Η οστική πυκνότητα είναι δείκτης για το πόσο πιθανό είναι να πάθετε κάταγμα σε κάποιο οστό μέσα από τις φυσιολογικές σας δραστηριότητες στη ζωή.

Τα άτομα με οστεοπενία έχουν χαμηλότερη οστική πυκνότητα, αλλά δεν είναι ασθένεια. Ωστόσο, η οστεοπενία αυξάνει τις πιθανότητες εμφάνισης οστεοπόρωσης. Αυτή η ασθένεια των οστών προκαλεί κατάγματα, προβληματική στάση σώματος και μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρό πόνο και απώλεια ύψους.

Υπάρχουν επιλογές για την πρόληψη της οστεοπενίας. Οι σωστές επιλογές άσκησης και διατροφής συμβάλλουν στην καλύτερη διατήρηση των οστών σας. Εάν έχετε οστεοπενία, ρωτήστε το γιατρό σας για το πώς μπορείτε να αποφύγετε την επιδείνωση, ώστε να αποφύγετε την οστεοπόρωση.

Οστεοπενία: Αντιμετώπιση

Ο στόχος είναι να μην εξελιχθεί η οστεοπενία σε οστεοπόρωση.

Το πρώτο μέρος της θεραπείας περιλαμβάνει επιλογές διατροφής και άσκησης. Ο κίνδυνος θραύσης ενός οστού όταν έχετε οστεοπενία είναι αρκετά μικρός, οπότε οι γιατροί συνήθως δεν συνταγογραφούν φάρμακα, εκτός εάν η οστική πυκνότητα είναι πολύ κοντά στο επίπεδο της οστεοπόρωσης.

Ο γιατρός σας μπορεί να σας συστήσει λήψη συμπληρώματος ασβεστίου ή βιταμίνης D, αν και γενικά είναι καλύτερο να παίρνετε αρκετό ασβέστιο από τη διατροφή σας.

Οστεοπενία: Διατροφή

Για να πάρετε ασβέστιο και βιταμίνη D, πρέπει να τρώτε γαλακτοκομικά προϊόντα χωρίς λιπαρά ή με χαμηλά λιπαρά, όπως τυρί, γάλα και γιαούρτι.

Ορισμένοι τύποι χυμού πορτοκαλιού, ψωμιών και δημητριακών εμπλουτίζονται τεχνητώς με ασβέστιο και βιταμίνη D.

Άλλες τροφές με ασβέστιο περιλαμβάνουν:

  • ξερά φασόλια
  • μπρόκολο
  • σολομός
  • σπανάκι

Υπολογισμός πρόσληψης ασβεστίου μέσω της διατροφής

Για να δείτε εάν λαμβάνετε τη σωστή ποσότητα αυτών των θρεπτικών ουσιών για τα οστά σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον αυτόματο υπολογιστή του International Osteoporosis Foundation.

Στόχος για τα άτομα με οστεοπόρωση είναι να λαμβάνουν 1.200 χιλιοστόγραμμα ασβεστίου την ημέρα και 800 διεθνείς μονάδες (IU) βιταμίνης D. Ωστόσο, δεν είναι σαφές εάν αυτό είναι το ίδιο για την οστεοπενία. Ρωτήστε σχετικά τον γιατρό σας.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΕΤΕ ΠΟΣΟ ΑΣΒΕΣΤΙΟ ΠΑΙΡΝΕΤΕ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΑΣ

Σημείωση: Στην σελίδα που θα ανοίξει, στο επάνω μέρος, μέσα σε γκρι πλαίσιο, μπορείτε να επιλέξετε τα ελληνικά ως γλώσσα και την Ελλάδα ως χώρα.

Πηγή: https://www.healthline.com

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Βιταμίνη D: Σε ποιες τροφές θα την βρείτε – Πόση χρειάζεστε ανά ηλικία – Τι να προσέχετε

Τροφές με ασβέστιο: 9 από τις κορυφαίες για πιο δυνατά οστά και δόντια

Οστεοπόρωση: Τι είναι, πώς θα καταλάβετε ότι ξεκινάει και πότε να κάνετε τεστ οστικής πυκνότητας

Related Posts