ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πειραιώς Tourism Sunsrise: Τι προβλέπει το νέο προϊόν της τράπεζας για την «Ανατολή του τουρισμού»

Ένα νέο προϊόν που φιλοδοξεί να καλύψει τις ανάγκες ρευστότητας επανέναρξης λειτουργίας των ξενοδοχείων στη μετά Covid-19 εποχή λανσάρει η Τράπεζα Πειραιώς – Σήμερα, χρηματοδοτεί πάνω από 4.000 τουριστικές επιχειρήσεις, με συνολικά υπόλοιπα, τα οποία προσεγγίζουν τα τρία δισ. ευρώ

Το Πειραιώς Tourism Sunsrise, ένα νέο προϊόν που φιλοδοξεί να καλύψει τις ανάγκες ρευστότητας επανέναρξης λειτουργίας των ξενοδοχείων στη μετά Covid-19 εποχή λανσάρει η Τράπεζα Πειραιώς. Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της εμπορικής τραπεζικής της τράπεζας, κ. Αντώνη Κατραούρα, το επίμαχο προϊόν προέκυψε κατόπιν σχετικών συζητήσεων με την ίδια την ξενοδοχειακή αγορά και εστιάζει στην προχρηματοδότηση των αναγκών για την έναρξη λειτουργίας των καταλυμάτων. Πιο αναλυτικά: Είναι ένα κεφάλαιο κίνησης, το ποσό του οποίου εξαρτάται κατά βάση από το μέγεθος του ξενοδοχείου (για παράδειγμα, μέχρι 200 δωμάτια χρειάζονται κεφάλαια μέχρι 2.000 ευρώ ανά δωμάτιο). «Για να διαμορφωθεί το τελικό ποσό λαμβάνεται υπόψη και η κατηγορία του ξενοδοχείου, ενώ θα υπάρχει ένας περιορισμός στο πλαφόν, ήτοι το 20% των πωλήσεων που έχουν συμφωνήσει να κάνουν με τους tour operators», ανέφερε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας πως η διάρκειά του θα είναι έως το τέλος της χρονιάς, με την εξόφληση να γίνεται σε πέντε δόσεις (αρχής γενομένης από 31/8). Το επιτόκιο είναι κυμαινόμενο και τα καλύμματα είναι η εκχώρηση των συμβάσεων με τους tour operators μέσω του factoring ή είτε με μία υποσχετική που να αναλαμβάνει την υποχρέωση επιστροφής των χρημάτων. Όσον αφορά στις εξασφαλίσεις, η υπογραφή του ξενοδόχου φαίνεται να είναι αρκετή. Σε δεύτερο στάδιο που αφορά στην λειτουργία αυτή καθεαυτή του ξενοδοχείου (σ.σ. οι ξενοδόχοι τιμολογούν στην αναχώρηση του πελάτη και εισπράττουν έως 90 ημέρες). Η τράπεζα, λοιπόν, τους προσφέρει την δυνατότητα να προεξοφλήσουν κάποιες από τις απαιτήσεις. Τέλος, το τρίτο στάδιο δεν αφορά σε χρηματοδοτικό προϊόν, αλλά μπορεί να λειτουργήσει και έτσι, με την τράπεζα να αναλαμβάνει τον ρόλο… του λογιστή. Αναλαμβάνει, δηλαδή, την διαχείριση των απαιτήσεων των ξενοδόχων από τους tour operators.

Ελένη Βρεττού: Ηγετική η θέση της Πειραιώς στις χρηματοδοτήσεις

«Είμαστε ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης στην αγορά, με ενήμερες χορηγήσεις, οι οποίες υπερβαίνουν τα 27 δισ. ευρώ, με τις χρηματοδοτήσεις το 2020 να ανέρχονται σε 6,3 δισ. ευρώ και τις καταθέσεις να έχουν υπερβεί για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια τα 50 δισ. ευρώ. Συνεπώς, έχουμε ένα μερίδιο αγοράς που στις μεν, χορηγήσεις κυμαίνεται στο 31%, ενώ στις καταθέσεις είμαστε περίπου στο 29%. Είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι και για το εύρος των πελατών μας, έχοντας περίπου 5,5 εκατομμύρια ενεργούς πελάτες, ενώ έχουμε χαρακτηριστεί και δικαίως ως η τράπεζα της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, με μικρομεσαίους πελάτες άνω των 8.500, ενώ έχουμε άνω των 700.000 μικρές επιχειρήσεις και αγρότες στο πελατολόγιό μας». Αυτό τόνισε στην εισαγωγική της τοποθέτηση η ανώτερη γενική διευθύντρια Corporate & Ιnvestment Banking της Τράπεζας Πειραιώς, κυρία Ελένη Βρεττού. Σύμφωνα με την ίδια, υπό τις συνθήκες της πανδημίας η τράπεζα έδωσε ένα ηχηρό παρών μέσα από τις χρηματοδοτήσεις που έκανε με την βοήθεια της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας (ΕΑΤ) και των μέτρων στήριξης που παρείχε στους πελάτες της. «Ενδεικτικά αναφέρω ότι και εκεί είχαμε την ηγετική θέση, με χρηματοδοτήσεις, οι οποίες υπερέβησαν τα 2,2 δισ. ευρώ μέσω ΤΕΠΙΧ και Ταμείου Εγγυήσεων, τόσο σε μεγάλες, όσο και σε μικρομεσαίες και μικρές επιχειρήσεις. Είχαμε πολύ μεγάλη διασπορά, αφού είχαμε τις περισσότερες χρηματοδοτήσεις σε μοναδικά ΑΦΜ, ήτοι 9.250 μοναδικοί πελάτες», σημείωσε χαρακτηριστικά, για να προσθέσει: «Παράλληλα, στο ΤΕΠΙΧ χρηματοδοτήσαμε άνω των 6.000 επιχειρήσεων, με ποσό, το οποίο υπερέβη τα 500 εκατ. ευρώ, ενώ στο Ταμείο Εγγυήσεων χρηματοδοτήσαμε περίπου 3.500 επιχειρήσεις με 1,5 δισ. ευρώ». Η Τράπεζα Πειραιώς παραμένει προσηλωμένη στο στόχο της να στηρίξει την ελληνική οικονομία μέσω της χρηματοδότησης των υγιών επιχειρήσεων. Στο πλαίσιο αυτό, συντάσσεται πλήρως με την κατευθυντήρια ιδέα που διέπει το εθνικό σχέδιο ανάκαμψης, δηλαδή, τον μετασχηματισμό της ελληνικής οικονομίας και τις διαρθρωτικές αλλαγές. «Με πρωτοβουλία της τράπεζας έχουν γίνει πάνω από 100 παρουσιάσεις των ευκαιριών και του πλαισίου του Ταμείου Ανάκαμψης σε πελάτες, προσπαθώντας, έτσι, να βοηθήσουμε αποφασιστικά και στην ενημέρωσή τους και στην διαμόρφωση των επενδυτικών σχεδίων, αλλά και στις επιλογές χρηματοδότησης που θα έχουν άμεσα, προκειμένου να επιταχυνθεί η απορρόφηση των πόρων και αντίστοιχα η ενίσχυση της οικονομίας που έχει πληγεί εξαιτίας της πανδημίας», σχολίασε η κυρία Βρεττού. Όσον αφορά στον τουρισμό, στρατηγική επιλογή της Πειραιώς παραμένει η διατήρηση της διαχρονικά σημαντικής έκθεσής της στον κλάδο, μέσω των χορηγήσεων σε υγιείς πελάτες με θετικές προοπτικές. Σήμερα, χρηματοδοτεί πάνω από 4.000 πελάτες, με συνολικά υπόλοιπα, τα οποία προσεγγίζουν τα τρία δισ. ευρώ, ενώ ήταν από τις λίγες τράπεζες που χρηματοδότησαν νέες επενδύσεις στον κλάδο, ακόμη και στην κορύφωση της πανδημίας το β’ τρίμηνο του 2020. Την ίδια στιγμή, σε πιστούχους με συνολικά ταμειακά υπόλοιπα άνω του ενός δισ. ευρώ έδωσε αναστολές πληρωμής δόσεων για τα χρόνια 2020 και 2021, δίνοντάς τους τραπεζική ησυχία όσο το περιβάλλον παρέμενε αβέβαιο, ενώ έδωσε και έκτακτες χρηματοδοτήσεις, τόσο μέσω των προγραμμάτων της ΕΑΤ, όσο και εκτός αυτών. Διαβάστε ακόμη: Ο Βακάκης αλλάζει (ξανά) την Jumbo – Το μοντέλο last minute delivery και οι νέες επενδύσεις Φρεγάτες Πολεμικού Ναυτικού: Αυτή είναι η επίσημη πρόταση της Γαλλίας Aττικό Μετρό: Μοντέλο Κοπεγχάγης με είσοδο ιδιώτη στο μετρό Θεσσαλονίκης ;ΠΗΓΗ NEWMONEY

Related Posts