ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΔΙΤ: Συμμαχία ΑΒΑΞ-Μotor Oil-Thalis στα έργα απορριμμάτων Αττικής – Θεσσαλονίκης ύψους 1 δισ. ευρώ

Πέντε σχήματα θα διεκδικήσουν τις τρεις ΣΔΙΤ-Μυτιληναίος με Μεσόγειος, Ηλέκτωρ με ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΤΕΡΝΑ και Ιντρακάτ

Πέντε συνολικά σχήματα στην Αττική και την Θεσσαλονίκη θα διεκδικήσουν τα έργα διαχείρισης αποβλήτων που θα υλοποιηθούν με ΣΔΙΤ συνολικής αξίας άνω του 1 δις, ευρώ.

Χθες καταληκτική ημερομηνία των τριών μεγάλων διαγωνισμών για την α΄ φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, φακέλους για τις δύο  μονάδες της  Αττικής σε Σχιστό και Φυλή προυπολογιζόμενου κόστους άνω των 760 εκ. ευρώ  κατέθεσαν οι ΤΕΡΝΑ, Ηλέκτωρ, ΑΒΑΞ, Μυτιληναίος και η Ιντρακάτ. Οι ίδιες εταιρείες συμμετείχαν και στη ΣΔΙΤ για την μονάδα της Κεντρικής Μακεδονίας ύψους 100 εκ. ευρώ.

Ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν ότι οι τεχνικοί όμιλοι που συμμετέχουν στους διαγωνισμούς έχουν εξασφαλίσει συμμαχίες και με άλλες εταιρείες, οι οποίες αναμένεται να αποκαλυφθούν την προσεχή εβδομάδα όταν θα «ξεκλειδώσουν» οι ηλεκτρονικοί κωδικοί των υποψηφίων.

Με τα μέχρι σήμερα δεδομένα, στο σχήμα της ΑΒΑΞ θα συμμετάσχει και η Motor Oil Renewable Εnergy (MORE), ο νεοσύστατος πράσινος βραχίονας του ομίλου Βαρδινογιάννη με την εταιρεία Θαλής. Η εταιρεία είχε αρχικά ταχθεί ενάντια στους όρους του διαγωνισμού για τη ΣΔΙΤ Κεντρικής Μακεδονίας που την απέκλειαν από την διαδικασία, ωστόσο στην πορεία απέσυρε την προσφυγή συμπράττοντας με την ΑΒΑΞ.  Την πλειοψηφία των μετοχών στο σχήμα θα έχει η ΜΟRΕ ενώ αυξημένη συμμετοχή θα παρουσιάσει και η ΑΒΑΞ. Στα υπόλοιπα σχήματα θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη η σύμπραξη μεταξύ της Μυτιληναίος με την εταιρεία Μεσόγειος του κ. Διονύση Γεωργόπουλου, η WATT του κ. Αθανάσιου Κατρή με την Ιντρακάτ και η Ηλέκτωρ με την Άκτωρ Παραχωρήσεις. Πληροφορίες φέρουν να συμμετάσχει με την ΤΕΡΝΑ και η τσιμεντοβιομηχανία ΤΙΤΑΝ, υπηρετώντας μια στρατηγική που έχει ξεκινήσει από καιρό η ενεργοβόρος βιομηχανία και επικεντρώνεται στην χρήση εναλλακτικών καυσίμων και  καύσης του υπολείμματος (RDF/SRF) των αποβλήτων.

Το αμέσως επόμενο βήμα του διαγωνισμού είναι η προεπιλογή η οποία εκτιμάται ότι μπορεί να ολοκληρωθεί πριν τα τέλη του έτους. Από την στιγμή που θα υπάρξουν ενστάσεις η επόμενη φάση που είναι αυτή του ανταγωνιστικού διαλόγου δεν αναμένεται από τους υποψηφίους να ξεκινήσει πριν την Άνοιξη του 2022. Γρηγορότερους ρυθμούς υπολογίζεται ότι θα εμφανίσει  η ΣΔΙΤ της Κεντρικής Μακεδονίας. Για την Αττική υπάρχουν ισχυρές πιέσεις από την πλευρά της Φυλής να μην προχωρήσει ο σχεδιασμός για την νέα γιγαντιαία μονάδα, πολιτική που ενστερνίζεται ο δήμαρχος κ. Χρήστος Παππούς.  Άλλωστε για την Αττική εκκρεμεί ο περιφερειακός σχεδιασμός  (ΠΕΣΔΑ) που είχε θέσει σε διαβούλευση ο Περιφερειάρχης κ. Γιώργος Πατούλης μέσα στο καλοκαίρι. Η αγορά πάντως εντοπίζει σοβαρές καθυστερήσεις αλλά και αβεβαιότητες στο συγκεκριμένο διαγωνισμό.

Για τη Φυλή ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός της ΣΔΙΤ είναι στα 461.200.000 για πάνω από 450.000 τόνους. Αντίστοιχα για την μονάδα στο Σχιστό, το κόστος υπολογίζεται σε 300.700.000 ευρώ. Το Σχιστό προβλέπεται να διαχειρίζεται κατ΄ελάχιστον 323.000 τόνους όμως ο ακριβής αριθμός θα καθοριστεί στα επόμενα στάδια της διαγωνιστικής διαδικασίας και θα διαμορφωθεί σύμφωνα με τα τεύχη (συν –πλην) 40%.

Για τη μονάδα της Κεντρικής Μακεδονίας το κόστος είναι 100 εκ. ευρώ για την επεξεργασία 320.000 τόνων ανά έτος. Η μονάδα θα εξυπηρετεί δέκα δήμους που αποτελούν το 64% των παραγόμενων σύμμεικτων απορριμμάτων της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης.

Για τα τέλη Οκτωβρίου προσδιορίζεται αντίστοιχα ο διαγωνισμός για την μονάδα στο Γραμματικό που θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο και θα διαχειρίζεται 60.000 τόνους.

ΠΗΓΗ NEWMONEY

Related Posts