ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ – ΟΛΓΑ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ: Κεντρικός στόχος η διάχυση της επισκεψιμότητας, σε όλη τη χώρα όλο το χρόνο, με γνώμονα την πράσινη ανάπτυξη

  • Αύξηση στις αφίξεις και τα έσοδα, πάνω ακόμα και από τα προ πανδημίας επίπεδα
  • Το υπουργείο Τουρισμού θα συνεχίσει να επενδύει στις σχέσεις με tour operators, αεροπορικές εταιρείες και key players της αγοράς
  • Το Εθνικό Χωροταξικό Πλαίσιο βρίσκεται σε τελικό στάδιο επεξεργασίας
  • Ουσιαστικός και αποτελεσματικός τρόπος προσφοράς -και μάλιστα από θέση ευθύνης και λογοδοσίας-, είναι η Πολιτική.

Με «όπλα» την συσσωρευμένη εμπειρία και γνώση του παρελθόντος, την όρεξη για δουλειά και τις προκλήσεις των καιρών, η Όλγα Κεφαλογιάννη, επέστρεψε στο υπουργείο Τουρισμού, όχι μόνο για να βάλει σε νέες βάσεις την στρατηγική του ελληνικού Τουρισμού, αλλά και για να συμβάλλει στο νέο «ενάρετο κύκλο» του τομέα της Φιλοξενίας, που τόσο πολύ έχει στηρίξει την ελληνική Οικονομία και Κοινωνία, σε πραγματικά δύσκολες συνθήκες.

Η νέα υπουργός Τουρισμού, «ανοίγει τα χαρτιά της» στο τεύχος Νοεμβρίου του ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ και μιλάει για όλα τα μείζονα θέματα του τομέα, που δεν είναι και λίγα, χωρίς φόβο, αλλά με πάθος.

ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ, ΕΔΩ

Με το πάθος του ανθρώπου που θεωρεί ότι η Πολιτική, είναι ένας ουσιαστικός και αποτελεσματικός τρόπος προσφοράς στην Κοινωνία και στον συνάνθρωπο και μάλιστα από θέση ευθύνης και λογοδοσίας!

Η Όλγα Κεφαλογιάννη, μιλάει για:

-την χρονιά που κλείνει, αλλά και το 2024

-την στρατηγική του ελληνικού Τουρισμού και τις νέες πρωτοβουλίες που θα αναλάβει

-την συνεργασία με όλους τους διεθνείς παίκτες για την ανέλιξη του ελληνικού Τουρισμού

-Τις πρωτοβουλίες για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την διάχυση της επισκεψιμότητας, σε όλη τη χώρα για όλο το χρόνο, με γνώμονα τις αρχές της πράσινης ανάπτυξης

-το χωροταξικό του Τουρισμού και την κατηγοριοποίηση των ξενοδοχείων

– την αειφορία και τον βιώσιμο τρόπο ανάπτυξης

-την τουριστική εκπαίδευση

Και βέβαια απονέμει και τα εύσημα στον κλάδο καθώς «…σύμφωνα με τα διαθέσιμα και επίσημα στοιχεία, φαίνεται να έχουμε αύξηση στις αφίξεις και τα έσοδα, πάνω ακόμα και από τα προ πανδημίας επίπεδα».

Και τονίζει εμφατικά: «Καταφέραμε δηλαδή μέσα σε αυτό ακριβώς το χρονικό διάστημα των συνεχών κρίσεων, η Ελλάδα να εδραιωθεί ως ένας ώριμος προορισμός παγκόσμιας αναγνωρισιμότητας».

Η συνέντευξη

Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης της υπουργού Τουρισμού Όλγας Κεφαλογιάννη, στον εκδότη του ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Κωνσταντίνο Στ. Δεριζιώτη, έχει ως ακολούθως:

Ποια ήταν τα συναισθήματά σας επιστρέφοντας στο χαρτοφυλάκιο του Τουρισμού; Από τις τότε πρωτοβουλίες σας, ποιες ευδοκίμησαν;

Η ανάληψη της θέσης της υπουργού Τουρισμού και η διαχείριση του σημαντικού αυτού χαρτοφυλακίου αποτελεί μία σοβαρή πρόκληση. Στην Ελλάδα, ο Τουρισμός αποτελεί, ζωτικό τομέα για την οικονομία, την απασχόληση, την κοινωνική συνοχή και την προβολή της χώρας και η εμπειρία μου στον τομέα αποτελεί παρακαταθήκη για τη συνέχεια.

Είμαι έτοιμη να αντιμετωπίσω με αποτελεσματικό τρόπο τα νέα δεδομένα και τις νέες προκλήσεις που προκύπτουν, υπηρετώντας τον Τουρισμό και τη χώρα.

Το υπουργείο Τουρισμού είναι ένα δραστήριο και μάχιμο υπουργείο και αυτό αποδείχτηκε και στις φωτιές που έπληξαν φέτος τη Ρόδο και στον τρόπο με τον οποίο ανταποκριθήκαμε στις κρίσεις που ακολούθησαν.

Μέσα από τις δυσκολίες ο ελληνικός Τουρισμός κατάφερε να επανακάμψει, καθώς διαθέτουμε στέρεες βάσεις, που είχαμε θέσει από το 2012, όταν ξεκίνησε η προσπάθεια αναγέννησης του Τουρισμού, εν μέσω οικονομικής κρίσης. Τότε με βάση τις ανάγκες και τις προκλήσεις εκείνης της δύσκολης περιόδου, εφαρμόσαμε ένα μείγμα πολιτικής που αφορούσε αφενός μεν στη δυναμική ανάπτυξη της εξωστρέφειας του ελληνικού Τουρισμού και αφετέρου στην διευκόλυνση της τουριστικής αγοράς, με τη θεσμοθέτηση της απλοποίησης των διαδικασιών αδειοδότησης τουριστικών καταλυμάτων, παρεμβάσεις που αξιοποίησε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας τα 4,5 σχεδόν τελευταία χρόνια και επανέφερε τον Τουρισμό σε τροχιά ανάπτυξης, αύξησης των επενδύσεων και της Απασχόλησης.

Είναι αλήθεια ότι ο ελληνικός Τουρισμός -και όχι μόνο- πάσχει στον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και την στρατηγική. Πως μπορεί να υπάρξει τέτοιος σχεδιασμός; Θα αναλάβετε κάποια πρωτοβουλία;

Ο ελληνικός Τουρισμός για πολλές δεκαετίες βασίστηκε στο μοντέλο του μαζικού – παραθεριστικού τουρισμού, αξιοποιώντας τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα, ως χώρα τουριστικού προορισμού (φυσικό περιβάλλον, νησιωτικό σύμπλεγμα, κ.λπ.).

Σήμερα, στην εποχή της εξειδίκευσης, οι απαιτήσεις είναι πολύ μεγαλύτερες και ο τουρίστας – καταναλωτής, επιζητεί μεγιστοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Θέλει σύνθετες υπηρεσίες, ικανές να καλύψουν τα ενδιαφέροντά του.

Ο εμπλουτισμός του επιπέδου των προσφερόμενων υπηρεσιών, αποτελεί βασική επιδίωξή μας, γι’ αυτό και στοχεύουμε στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, πέρα από τους θερινούς μήνες, επεκτείνοντας δράσεις και εμπειρίες όλες τις εποχές του χρόνου και διαχέοντας τις τουριστικές ροές στις 13 Περιφέρειες. Συνθέτουμε ένα τουριστικό προϊόν πρότυπο μέσα στο διεθνές περιβάλλον, που γίνεται όλο και πιο ανταγωνιστικό.

Για εμάς κλείνει ένας 10ετής κύκλος, μέσα στον οποίο εδραιώθηκε ο τόπος, σε αντίξοες συνθήκες, ως ένας κορυφαίος τουριστικός προορισμός, και τώρα ανοίγει ένας νέος στο πλαίσιο μίας συνεκτικής στρατηγικής για τουριστική ανάπτυξη με όρους βιωσιμότητας. Ο άνθρωπος, οι τοπικές κοινωνίες και το περιβάλλον μπαίνουν στο επίκεντρο. Τις πολιτικές και πρωτοβουλίες μας διατρέχουν πλέον το μέτρο και η ισορροπία.

Κατηγοριοποίηση ξενοδοχείων: Μια πολύ σημαντική πρωτοβουλία σας από την προηγούμενη θητεία, πηγαίνει από παράταση σε παράταση. Τι θα κάνετε γι’ αυτό;

Πράγματι δόθηκε άλλη μια παράταση με τον νόμο που θεσμοθετήθηκε πρόσφατα καθ’ ότι για άλλη μια φορά κρίθηκε αναγκαίο να δώσουμε το χρόνο στους ξενοδόχους, μετά και από πρόταση του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, να προσαρμοστούν με τη νομοθεσία.

Η παράταση αυτή κρίθηκε για άλλη μια φορά απαραίτητη και ενόψει της νέας νομοθετικής πρωτοβουλίας που στοχεύουμε να φέρουμε μέσα στο 2024 και αφορά στην περαιτέρω απλοποίηση της διαδικασίας αδειοδότησης των τουριστικών καταλυμάτων, σε νέες σύγχρονες συνθήκες, βασισμένες σε κριτήρια αειφορίας και παροχής υπηρεσιών από πλευράς των ξενοδοχείων, υιοθετώντας και καλές πρακτικές στην Ευρώπη, όπως αυτές της HOTREC, τον οργανισμό που αποτελεί την ευρωπαϊκή “ομπρέλα” των επιχειρήσεων των κλάδων Φιλοξενίας και Εστίασης.

Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για την σεζόν που κλείνει; Ποιες αγορές κατά την άποψή σας το 2023 «έτρεξαν» ικανοποιητικά και ποιες νέες αγορές πρέπει να προσεγγίσουμε και σε ποιο χρονικό ορίζοντα; Τι να περιμένουμε στο 2024, με όλα αυτά που συμβαίνουν -και το μεσανατολικό- στον περίγυρό μας;

Το Καλοκαίρι που μας πέρασε ήταν εξαιρετικά δύσκολο, με πρωτοφανείς και ποικίλες συνέπειες, από τα ακραία φυσικά φαινόμενα. Τόσο το υπουργείο Τουρισμού, όσο και οι εμπλεκόμενοι φορείς, είμαστε δίπλα στις πληγείσες περιοχές και αναπροσαρμόζουμε την πολιτική μας, με βάση τις ανάγκες που προκύπτουν. Με ψυχραιμία συνδιαμορφώνουμε συντεταγμένα σχέδιο αντιμετώπισης κάθε κρίσης και νέας πρόκλησης από την κλιματική αλλαγή.

Ωστόσο, σύμφωνα με τα διαθέσιμα και επίσημα στοιχεία, φαίνεται να έχουμε αύξηση στις αφίξεις και τα έσοδα, πάνω ακόμα και από τα προ πανδημίας επίπεδα.

Καταφέραμε δηλαδή μέσα σε αυτό ακριβώς το χρονικό διάστημα των συνεχών κρίσεων, η Ελλάδα να εδραιωθεί ως ένας ώριμος προορισμός, παγκόσμιας αναγνωρισιμότητας. Περαιτέρω, τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος δίνουν ένα ιδιαίτερα θετικό μήνυμα για τον ελληνικό Τουρισμό και την οικονομία της χώρας. Δείχνουν ότι η Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστεί σε μια παγκόσμια ανταγωνιστική αγορά παρ´ όλες τις διαρκείς κρίσεις που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε.

Θέλουμε λίγους και καλούς ή πολλούς και όλων των εισοδηματικών επιπέδων τουρίστες;

Χωρίς να εγκαταλείπουμε τις αρχές που μας καθιέρωσαν ως πρωταγωνίστρια χώρα στον παγκόσμιο τουρισμό, εξειδικεύουμε σήμερα και εμπλουτίζουμε τις τουριστικές μας υπηρεσίες, επιδιώκοντας την αύξηση της κατά κεφαλή δαπάνης και της παραμονής στη χώρα. Μια στρατηγική κίνηση που έχει ως στόχο την ενίσχυση του τουριστικού τομέα και της εθνικής οικονομίας μας.

Προσεγγίζοντας αυτόν τον στόχο, υπάρχουν ορισμένοι τομείς και πρακτικές που μπορούν να συμβάλουν στην επίτευξή του, όπως για παράδειγμα η βελτίωση των τουριστικών υποδομών και η παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας που προσελκύουν ταξιδιώτες υψηλών εισοδηματικών κριτηρίων.

Σαφώς και η προώθηση της «πολυτέλειας» βρίσκεται στο επίκεντρο των επιδιώξεών μας, καθώς συμβάλλει στην προσέλκυση του κοινού που αναζητά εμπειρίες, σε πολυτελή θέρετρα, υπηρεσίες spa και γαστρονομικές προτάσεις υψηλού επιπέδου. Στόχος μας είναι η δημιουργία και διατήρηση ενός ισορροπημένου τουρισμού, ικανού να προσελκύει επισκέπτες από διαφορετικά κοινωνικά και οικονομικά υπόβαθρα, ενισχύοντας την οικονομία και παράλληλα διατηρώντας τις αξίες και την ταυτότητα της χώρας μας ως αυθεντικό και ανθρωποκεντρικό τουριστικό προορισμό.

Ποιες είναι οι πρωτοβουλίες σας για την επέκταση της τουριστικής σεζόν; Τι θα κάνετε για τον εσωτερικό Τουρισμό, όχι μόνο φέτος, αλλά σε βάθος χρόνου; Θα συνεχιστούν τα προγράμματα που ξέρουμε, θα υπάρξει κάτι νέο;

Στο σχέδιο δράσης του υπουργείου Τουρισμού, η κύρια επιδίωξη είναι η επέκταση της τουριστικής περιόδου στην Ελλάδα, μέσω της ανάδειξης και προώθησης των προϊόντων και των τουριστικών εμπειριών, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Επιδιώκεται η ανάπτυξη της τουριστικής ταυτότητας της χώρας και η ενίσχυση της φήμης της ως προορισμού, που προσφέρει μοναδικές και πολυθεματικές εμπειρίες. Έχοντας ως κεντρικό στόχο τη διάχυση της επισκεψιμότητας σε χώρο και σε χρόνο.

Σε όλη τη χώρα για όλο το χρόνο.

Η δημιουργία και λειτουργία των Οργανισμών Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμών (DMMO’s), μετά και την επικαιροποίηση του πλαισίου τους, που θα γίνει άμεσα, θα συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη διαχείριση των τουριστικών προορισμών της χώρας και στη δημιουργία ενός ποιοτικού, ανταγωνιστικού, σύγχρονου και βιώσιμου τουριστικού προϊόντος.

Ταυτόχρονα, γίνονται προσπάθειες για συνεργασίες με φορείς του Τουρισμού, τόσο στο εξωτερικό, όσο και στο εσωτερικό, με σκοπό την επέκταση της τουριστικής περιόδου.

costa navarino

Για την ενίσχυση του εγχώριου τουρισμού, συνεχίζεται το πρόγραμμα “Τουρισμός για Όλους,” προσφέροντας επιδοτούμενες υπηρεσίες διαμονής εντός Ελλάδας. Στο νέο νόμο του υπουργείου Τουρισμού “Διατάξεις για την ενίσχυση της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης”, εξασφαλίζεται πλέον η σταθερή ροή χρηματοδότησης του προγράμματος μέχρι το τέλος του. Έτσι, στηρίζουμε ακόμα περισσότερους Έλληνες πολίτες, προσφέροντας τη δυνατότητα για διακοπές όλες τις εποχές του χρόνου. Η Β’ φάση του προγράμματος δεν θα αφορά μόνο στους θερινούς μήνες, αλλά θα συμπεριλαμβάνει ουσιαστικά δύο χειμερινές περιόδους, επίσης δε τα κριτήρια επιλεξιμότητας και δαπάνης, διευρύνονται με σκοπό να συμμετάσχουν περισσότεροι και από άλλες κοινωνικές ομάδες συμπολίτες μας, με ιδιαίτερη έμφαση στα άτομα με ειδικές ανάγκες.

Τα τελευταία χρόνια το υπουργείο Τουρισμού έχει μπει δυναμικά και στο κομμάτι της προώθησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Πιστεύετε στις συνεργασίες με τους tour operators και τις αεροπορικές εταιρείες; Τι θα κάνετε στον τομέα αυτό;

Η προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος ήταν και παραμένει ουσιαστικός παράγοντας για την επιτυχία του Τουρισμού στην Ελλάδα. Κατ’ επέκταση, οι συνεργασίες με tour operators και αεροπορικές εταιρείες, είναι μεγάλης σημασίας για την αύξηση των τουριστικών ροών και την προσέλκυση επισκεπτών από διάφορες περιοχές. Θα σταθώ σε μερικά από τα οφέλη που μπορούν να προσφέρουν αυτές οι συνεργασίες. Αρχικά είναι η ευκολία στην πρόσβαση, δεδομένου πως οι αεροπορικές εταιρείες δημιουργούν γραμμές που συνδέουν απευθείας την Ελλάδα ακόμα και με πολύ μακρινές χώρες, καθιστώντας την, εύκολα προσβάσιμη σε όλους τους ταξιδιώτες. Εν συνεχεία, οι tour operators προωθούν την Ελλάδα ως ιδανικό τουριστικό προορισμό, δημιουργώντας οικονομικά πακέτα διακοπών, ενώ η συνεργασία μαζί τους έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση των τουριστικών ροών προς τη χώρα μας. Αναφορικά με το μέλλον, το υπουργείο Τουρισμού θα συνεχίσει να επενδύει στις σχέσεις του με tour operators, αεροπορικές εταιρείες και άλλους φορείς και key players της τουριστικής αγοράς και να παρακολουθεί τις σύγχρονες τάσεις προσαρμόζοντας αναλόγως τις στρατηγικές του.

Όλες μας οι ενέργειες θα διέπονται από την βασική μας αρχή ότι η διατήρηση των υψηλών προτύπων της βιωσιμότητας είναι σημαντική για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας της χώρας ως τουριστικού προορισμού.

Με το νέο ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τον Τουρισμό τι γίνεται; Προαναγγείλατε ότι θα είναι έτοιμο στο πρώτο 3μηνο του 2024. Έχετε εικόνα γι’ αυτό το τόσο σημαντικό εργαλείο για την τουριστική ανάπτυξη, που έχει εξαγγείλει και ο πρωθυπουργός;

Το Εθνικό Χωροταξικό Πλαίσιο βρίσκεται σε τελικό στάδιο επεξεργασίας και αναμένεται να εκδοθεί η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση εντός του πρώτου τριμήνου του 2024. Το σχέδιο του ΕΧΠ θα αποτελέσει στέρεα βάση για την μακροχρόνια ανάπτυξη του ελληνικού Τουρισμού, προσφέροντας τις βασικές αρχές, τους κανόνες, τις προτεραιότητες, αλλά και τις κατευθύνσεις για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο. Η ύπαρξη του σχεδίου θα έχει ορατά οφέλη για τη χώρα, διευκολύνοντας τις επενδύσεις στον τομέα του Τουρισμού και θα προσφέρει ασφάλεια δικαίου μέσω ενός σαφούς κανονιστικού πλαισίου. Αυτό θα καταστήσει τις επενδυτικές προτάσεις εφικτές και προσαρμόσιμες στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των περιοχών της χώρας, ενώ θα βοηθήσει στην απλοποίηση της αξιολόγησης και της έγκρισής τους από την Πολιτεία.

Μείζον πρόβλημα φαίνεται να υπάρχει στην τουριστική Εκπαίδευση και σαν να μην έφθανε αυτό, υπάρχει και σοβαρό πρόβλημα εξεύρεσης προσωπικού. Τι θα κάνετε;

Σε πρόσφατη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της HOTREC, που έγινε στην Αθήνα προσκλήθηκα και συμμετείχα. Στην συνάντηση αυτή συζητήθηκαν οι τρόποι αντιμετώπισης βασικών προβλημάτων της τουριστικής βιομηχανίας, όπως η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού, η εκπαίδευση και μετεκπαίδευση των εργαζομένων στην ευρωπαϊκή τουριστική βιομηχανία, αλλά και τρόποι ώστε η Απασχόληση στον τουριστικό τομέα να γίνει ελκυστικότερη.

Στο υπουργείο Τουρισμού και στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΕΣΑΑ) «Ελλάδα 2.0», έρχεται προς υλοποίηση η Δράση «Επανειδίκευση και αναβάθμιση δεξιοτήτων στον τομέα του Τουρισμού».

Σκοπός των προγραμμάτων κατάρτισης της Δράσης είναι η αναβάθμιση δεξιοτήτων και η επανειδίκευση των απασχολούμενων στον τομέα του τουρισμού ως αναγκαία προϋπόθεση για την εφαρμογή των πολιτικών και των μέτρων που θα επιτρέψουν την μεταμόρφωση του αναπτυξιακού μοντέλου του τομέα και, ταυτόχρονα, θα βελτιώσουν την εικόνα του κλάδου στην εποχή μετά την πανδημία του κορωνοϊού COVID – 19.

Παράλληλα, στις 18 Δεκεμβρίου του 2023 σε συνεργασία με το ΕΚΠΑ θα ξεκινήσει το ταχύρρυθμο πρόγραμμα κατάρτισης στο επάγγελμα του ξεναγού, διάρκειας δύο (2) μηνών, για 50 απόφοιτους. Η συμμετοχή μπορώ να πω ήταν πολύ μεγάλη. Επιπλέον, ήδη η υπηρεσία μας βρίσκεται σε επικοινωνία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, το οποίο είναι έτοιμο να πραγματοποιήσει ακόμη ένα πρόγραμμα από τις αρχές του νέου έτους, αλλά και το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, το οποίο μπορεί να ξεκινήσει ακόμα και τον προσεχή Δεκέμβριο. Το ενδιαφέρον για τα προγράμματα αυτά είναι μεγάλο, από υψηλού μορφωτικού επιπέδου συμπολίτες μας, και αυτό είναι πολύ ενθαρρυντικό για την ποιότητα του ελληνικού τουρισμού. Προχωράμε τάχιστα, όχι μόνο στα 4 ταχύρρυθμα προγράμματα κατάρτισης ξεναγών για τα οποία γνωμοδότησε το ΣτΕ, αλλά σε όσα χρειαστεί με βάση και τη διαμορφούμενη ζήτηση και τις ανάγκες της τουριστικής αγοράς.

Τα προγράμματα αυτά έρχονται να προστεθούν στις πάγιες δράσεις του υπουργείου Τουρισμού, όπως είναι τα κατ’ έτος προγράμματα αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης στα 8 ΙΕΚ Τουρισμού της χώρας, σε σημαντικές ειδικότητες του κλάδου και τα Τμήματα Μετεκπαίδευσης. Περαιτέρω, στο υπουργείο υπάγονται οι Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης (ΑΣΤΕ), οι οποίες παρέχουν επαγγελματική εκπαίδευση, και είναι προσανατολισμένες στην κατάρτιση και παραγωγή ικανών και κατάλληλων επαγγελματιών και στελεχών για ξενοδοχειακές, επισιτιστικές και λοιπές επιχειρήσεις που περιλαμβάνονται στον τουριστικό τομέα. Λειτουργούν ακόμη και οι τρεις Σχολές Ξεναγών σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ρόδο, από τις οποίες αποφοιτούν οι διπλωματούχοι ξεναγοί της χώρας μας.

Εμείς συνεχίζουμε να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες εκσυγχρονισμού των τουριστικών υπηρεσιών και να προσαρμόζουμε την πολιτική μας, με γνώμονα ανάγκες τις αγοράς σε τουριστικά επαγγέλματα.

Ποιο θεωρείτε το ιδανικό τουριστικό μοντέλο, που θα μπορούσε να διασφαλίσει ένα βιώσιμο κοινωνικό- οικονομικό περιβάλλον για τον ελληνικό τουρισμό; Πως θα ήταν ιδανικά για εσάς ο ελληνικός Τουρισμός το 2030;

Το υπουργείο Τουρισμού εργάζεται εντατικά για να θέσει ισχυρά θεμέλια στο αύριο του ελληνικού Τουρισμού, με το νέο νόμο μας και αυτών που θα ακολουθήσουν, να συμβάλλει στην υλοποίηση των στρατηγικών στόχων που έχουμε θέσει στην κατεύθυνση ενίσχυσης της βιωσιμότητας του ελληνικού Τουρισμού και ταυτόχρονα να αντιμετωπίζονται οργανωτικά και λειτουργικά ζητήματα που χρειάζονται άμεση επίλυση.

Το υπουργείο Τουρισμού υλοποιεί, βάσει κεντρικού σχεδιασμού, μια νέα στρατηγική με στόχο έναν βιώσιμο τουρισμό, με γνώμονα τις αρχές της πράσινης ανάπτυξης και με ειδική μέριμνα για τη προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, τη διάχυση των οφελών στην κοινωνία και τη διαφύλαξη της ταυτότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, που χαρακτηρίζεται από το μοναδικό στοιχείο που αποτελεί συνάμα και συγκριτικό μας πλεονέκτημα αυτόν της αυθεντικότητας της εμπειρίας

Με οδηγό τις αρχές της Πράσινης και Γαλάζιας Ανάπτυξης, δίνουμε έμφαση σε βιώσιμες πρακτικές, αξιοποιώντας τους πόρους που είναι διαθέσιμοι μέσω του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, επενδύοντας σε υποδομές και τεχνογνωσία που θα συμβάλουν στην ανάπτυξη δραστηριοτήτων όπως ο αγροτουρισμός, ο καταδυτικός τουρισμός, ο ορεινός και ο θαλάσσιος τουρισμός. Παράλληλα, στοχεύουμε στην βέλτιστη διαχείριση των προορισμών μέσω της σύστασης και λειτουργίας των τοπικών/περιφερειακών Οργανισμών Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμών, επίσης με πόρους του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Τέλος, ένας από τους κεντρικούς άξονες τη πολιτικής μας για τα επόμενα χρόνια είναι η αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης των απασχολούμενων στον τουρισμό, ώστε η ποιότητα των υπηρεσιών μας να βελτιώνεται διαρκώς και σε ευθυγράμμιση με τη συνολική εξέλιξη της τουριστικής μας προσφοράς, που θα εδραιώσει τη θέση της Ελλάδας μεταξύ των κορυφαίων τουριστικών προορισμών παγκοσμίως.

Ποια είναι η φιλοδοξία σας για την ενασχόληση σας με την Πολιτική; Γιατί ασχοληθήκατε με τα κοινά;

Αν μου επιτρέπετε δεν θα χαρακτήριζα φιλοδοξία τη διαρκή επιθυμία που έχω να προσφέρω στον συνάνθρωπο, στις κοινωνίες των πολιτών και στην πατρίδα μου. Κατά την άποψη μου ένας ουσιαστικός και αποτελεσματικός τρόπος προσφοράς και μάλιστα από θέση ευθύνης και λογοδοσίας, είναι η Πολιτική. Η ενασχόληση των πολιτών με τα κοινά, κατά την εκτίμηση μου, είναι μια αυτονόητη προϋπόθεση για να μπορούμε όλοι μας να βελτιώνουμε τη συνθήκη ζωής μας, είτε αφορά στην καθημερινότητα είτε κεντρικές, θεσμικές αποφάσεις και αλλαγές που αφορούν το παρόν αλλά και το μέλλον αυτού του τόπου.

The post ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ – ΟΛΓΑ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ: Κεντρικός στόχος η διάχυση της επισκεψιμότητας, σε όλη τη χώρα όλο το χρόνο, με γνώμονα την πράσινη ανάπτυξη appeared first on ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ money-tourism.gr.

ΠΗΓΗ money-tourism.gr

Related Posts