ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Το “αφεντικό” της IATA “αδειάζει” και πάλι το Heathrow | Νέος γύρος αντιπαράθεσης | Στο 71% του 2019 η αεροπορική, επιβατική κίνηση τον Ιούνιο 

Ο γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), Willie Walsh, καταφέρεται για μία ακόμη αφορά εναντίον του αεροδρομίου του Heathrow, στο Λονδίνο, κατηγορώντας το έχει αποτύχει οικτρά ακόμη και να παράσχει βασικές υπηρεσίες.

Ο κ. Walsh επιτέθηκε στο Heathrow, λέγοντας ότι το αεροδρόμιο “προσπάθησε να κατηγορήσει τις αεροπορικές εταιρίες για την αναστάτωση, ενώ τα στοιχεία του αεροδρομίου για τον Ιούνιο θα έδειχναν το χαμηλότερο επίπεδο εξυπηρέτησης από καταβολής καταγραφών αυτών των δεδομένων”.

Ο γενικός διευθυντής της ΙΑΤΑ, Willie Walsh – Φωτό από το επίσημο site της IATA

Ο επικεφαλής της IATA δήλωσε ότι το ανώτατο όριο στον αριθμό των επιβατών που επιβλήθηκε από το Heathrow τον Ιούλιο και παρόμοια ανώτατα όρια σε άλλα κεντρικά αεροδρόμια “εμποδίζουν τις αεροπορικές εταιρίες να επωφεληθούν από την ισχυρή ζήτηση”.

Επέκρινε, επίσης, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή επειδή δεν επέτρεψε μεγαλύτερη ευελιξία στους κανόνες χρήσης των χρονοθυρίδων στα μεγάλα αεροδρόμια.

“Οι αερολιμένες αυτοί δεν είναι σε θέση να υποστηρίξουν τη δηλωθείσα χωρητικότητά τους ακόμη και με το τρέχον όριο του 64% των χρονοθυρίδων και έχουν παρατείνει τα ανώτατα όρια επιβατών μέχρι το τέλος Οκτωβρίου. Η ευελιξία είναι απαραίτητη για την υποστήριξη μιας επιτυχημένης ανάκαμψης”, είπε ο κ. Walsh.

Στο 70% του 2019 η διεθνής, αεροπορική, επιβατική κίνηση στην Ευρώπη

Η IATA ανέφερε ότι η παγκόσμια, αεροπορική, επιβατική κίνηση τον Ιούνιο επέστρεψε σχεδόν στο 71% του επιπέδου του 2019, με τη χωρητικότητα να είναι ελάχιστα υψηλότερη στο 72%.

Η διεθνής αεροπορική κίνηση στην Ευρώπη έφθασε το 80% του επιπέδου του 2019 τον Ιούνιο, με την ενδοευρωπαϊκή κίνηση να ανέρχεται στο 93%.

Οι αερομεταφορείς στη Βόρεια Αμερική, από την άλλη, “είδαν” τη διεθνή αεροπορική κίνηση να επιστρέφει στο 83% του προ-πανδημικούς επιπέδου τον ίδιο μήνα, με την εσωτερική κίνηση στις ΗΠΑ να βρίσκεται στο 92% του Ιουνίου του 2019.

Οι αεροπορικές εταιρίες της Μέσης Ανατολής διαχειρίστηκαν το 75% του επιπέδου της κυκλοφορίας του Ιουνίου του 2019 τον φετινό Ιούνιο, οι αερομεταφορείς της Λατινικής Αμερικής το 73% και οι αφρικανικές, αεροπορικές εταιρίες το 65%.

Οι αερομεταφορείς της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού κατέγραψαν την ισχυρότερη ετήσια αύξηση, καθώς η αεροπορική κίνηση στην Κίνα ανέκαμψε μετά από μια περίοδο αυστηρού αποκλεισμού εξαιτίας του Covid-19, αλλά η διεθνής κυκλοφορία στην περιοχή εξακολουθεί να ανακάμπτει μόλις και μετά βίας στο 30% του Ιουνίου 2019.

Η κινεζική εγχώρια κυκλοφορία διαμορφώθηκε στο 49% του επιπέδου του Ιουνίου 2019, έχοντας μειωθεί κατά 45% σε ετήσια βάση.

Όπως αναφέρει η IATA , τα τελευταία στοιχεία κρατήσεων δείχνουν ότι η προθυμία των καταναλωτών να ταξιδέψουν παραμένει ισχυρή, παρά τις υψηλές τιμές της ενέργειας, τις δυσλειτουργίες στις πτήσεις και τους περιορισμούς στη χωρητικότητα.

“Μετά από δύο χρόνια αποκλεισμών και συνοριακών περιορισμών οι άνθρωποι εκμεταλλεύονται την ελευθερία να ταξιδεύουν όπου μπορούν. Οι προβλέψεις ότι η άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών θα απελευθέρωνε έναν χείμαρρο ανεβασμένης ζήτησης επαληθεύονται. Ταυτόχρονα, η ικανοποίηση αυτής της ζήτησης αποδείχθηκε πρόκληση και πιθανότατα θα συνεχίσει να είναι”, είπε ο κ. Walsh.

Ο ίδιος ισχυρίστηκε ότι είναι ένας λόγος παραπάνω για να συνεχίσουμε να δείχνουμε ευελιξία στους κανόνες χρήσης των χρονοθυρίδων. Ενώ εκτίμησε ως βεβιασμένη την πρόθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επιστρέψει στη μακροχρόνια προϋπόθεση 80-20.

ΠΗΓΗ money-tourism.gr

Related Posts