ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Το δίδυμο Lufthansa και MSC φαβορί για την Alitalia

Υπήρξαν επανειλημμένες φήμες σχετικά με την εξαγορά της διαδόχου της Alitalia, ITA, από τη Lufthansa, με τη γερμανική αεροπορική εταιρία να καταθέτει δεσμευτική προσφορά για τον ιταλικό, εθνικό αερομεταφορέα, έχοντας στο πλευρό της την ελβετική, ναυτιλιακή εταιρία MSC. 

Στη διαδικασία υποβολής προσφορών που ολοκληρώθηκε χθες, η κοινοπραξία της Lufthansa και της ελβετικής MSC θεωρείται το φαβορί. Ο υπουργός Οικονομικών της Ιταλίας, Ντανιέλε Φράνκο, είχε δηλώσει πριν από λίγες ημέρες ότι η πώληση θα ολοκληρωνόταν μέχρι το τέλος Ιουνίου, και πως η ιταλική πλευρά επιθυμεί να παραμείνει στην αεροπορική εταιρία με μειοψηφικό μερίδιο, ακόμη και μετά την πώληση.

Η αμερικανική επενδυτική εταιρία στον χώρο των αερομεταφορών Indigo, οι Air France-KLM και ο αμερικανικός κολοσσός Delta εξέτασαν τα δεδομένα του ιταλικού αερομεταφορέα, όμως δεν έχει γίνει γνωστό εάν υπέβαλαν προσφορά άλλοι ενδιαφερόμενοι εκτός του διδύμου Lufthansa – MSC.

Η ITA (Italia Trasporto Aereo) προέκυψε από την πτωχευμένη Altialia το 2021. Από το 2017, το ιταλικό κράτος είχε επανειλημμένα δανειοδοτήσει την προβληματική εταιρία. Ωστόσο, σε αντίθεση με το τέλος της Air Berlin, στη Γερμανία, η Ρώμη απέφυγε να κλείσει την αεροπορική εταιρία. Στην αρχή της πανδημίας του κορωνοϊού, τον Μάρτιο του 2020, το ιταλικό κράτος ανέλαβε πλήρως την Alitalia και ξεκίνησε την επιστροφή της ως ITA,σώζοντας έτσι την εθνική, αεροπορική εταιρία με την οποία πετούσαν και πετούν ακόμη και οι πάπες.

Η Lufthansa θεωρεί την Ιταλία ως τη σημαντικότερη διεθνή αγορά της στην Ευρώπη. Στη Ρώμη, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Carsten Spohr, παρουσίασε την έννοια των πολλαπλών κόμβων (multi-hub) και τις εμπορικές επωνυμίες του ομίλου. Η σταδιακή εξαγορά και ενσωμάτωση εταιριών όπως η Austrian, η Brussels Airlines και Swiss θα μπορούσε να αποτελέσει το πρότυπο για την ITA. Ομοίως, η Ρώμη, όπως και η Ζυρίχη, θα μπορούσαν να παραμείνουν σημαντικοί κόμβοι εναέριας κυκλοφορίας για τη Lufthansa, η οποία στοχεύει αρχικά σε μειοψηφική συμμετοχή στην ΙΤΑ, όπως είχε εξηγήσει ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου.

Η Lufthansa θα μπορούσε να διατηρήσει τον οικονομικό κίνδυνο μιας εξαγοράς της ITA εντός ορίων, σε συνεργασία με τη μεγάλη ναυτιλιακή εταιρία MSC, αλλά και να ενσωματώσει άμεσα τη νέα εταιρία στα επιχειρησιακά της συστήματα, όπως αναφέρει η Welt.de.

Με επικεφαλής την ιταλικής καταγωγής εφοπλιστική οικογένεια Aponte, η MSC, όπως και οι ανταγωνιστές της, από τη Maersk έως τον μεγαλομέτοχο της Lufthansa, Klaus-Michael Kühne, αναζητά επενδύσεις σε logistics για να διαχειριστεί στρατηγικά πλεονάσματα δισεκατομμυρίων από τις θαλάσσιες μεταφορές.

ΠΗΓΗ money-tourism.gr