ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το νηολόγιο του Παναμά έχει αυξηθεί 9,6% από το 2019

Ενισχύεται συνεχώς το νηολόγιο του Παναμά. Πιο συγκεκριμένα έχει αυξηθεί σε χωρητικότητα κατά 9,6%, προσθέτοντας 20,4 εκατομμύρια gross tonnage στο διάστημα μεταξύ Ιουλίου 2019 -όταν ανέλαβε η νέα διοίκηση- και Ιουλίου 2022, με συνολική χωρητικότητα 239,4M GT.

Σύμφωνα με την IHS Markit για τον μήνα Ιούλιο του 2022,ο στόλος του Παναμά αποτελείται από 8.587 πλοία.

Βάσει στατιστικών στοιχείων της Ναυτιλιακής Αρχής του Παναμά (AMP), μόνο κατά το τρέχον έτος και έως τις 31 Ιουλίου, το Νηολόγιο αυξήθηκε κατά 1,39% και με 3,9 εκατομμύρια GT, ενώ κράτησε κατά 27% στη διατήρηση του στόλου του. Τα ποσοστά αυτά αντικατοπτρίζουν σημαντική βελτίωση στο ποσοστό διατήρησης κατά 10% ως το τέλος του 2021, καθώς και στη μείωση -την ίδια περίοδο-κατά 9,3%, των διαγραφών με μεταβίβαση που γίνονται με απόφαση του πλοιοκτήτη ή της διαχειρίστριας εταιρείας.

Στην ανάληψη καθηκόντων της νέας διοίκησης της Ναυτιλιακής Αρχής του Παναμά τον Ιούλιο του 2019, το Νηολόγιο παρουσίαζε αύξηση σε αρνητικούς αριθμούς (- 2,7%), σύμφωνα με την Clarksons Research, γεγονός το οποίο απαιτούσε άμεση αλλαγή στρατηγικής, καθώς τα στατιστικά δεν ήταν ενθαρρυντικά. Όμως, σχεδόν ένα χρόνο αργότερα, τον Μάιο του 2020, το Νηολόγιο άρχισε να εμφανίζει θετικά νούμερα, ολοκληρώνοντας τη χρονιά με ανάπτυξη κατά 3,9% και αύξηση 10,4 εκατομμυρίων GT.

Το Νηολόγιο του Παναμά, υπό τη Γενική Διεύθυνση Εμπορικής Ναυτιλίας (General Director of MerchantMarine) καθόρισε μια σειρά δεικτών απόδοσης στις επιχειρησιακές διαδικασίες για τη μέτρηση της αποτελεσματικότητας και της ποιότητας των υπηρεσιών και της παραγωγικότητάς του. Μέχρι σήμερα και για το 2020, ο στόχος της καθαρής αύξησης σε GT έχει επιτευχθεί κατά 68% και ο στόχος της ακαθάριστης ανάπτυξης στα πλοία και της ακαθάριστης ανάπτυξης σε GT έχουν επιτευχθεί στο 100%.

Η Ναυτιλιακή Αρχή του Παναμά έχει δώσει προτεραιότητα στην αναθεώρηση και ενημέρωση του Νόμου 57, ενός από τα νομικά πλαίσια στα οποία βασίζεται η διοίκηση του στόλου του Παναμά, μια διαδικασία που ξεκίνησε το 2020 και η οποία συνεχίζεται, με συναντήσεις με την Panama Maritime Law Association (PMLA-APADEMAR).

Διαβάστε ακόμα:

Capital Economics: Γιατί αναμένουμε ύφεση στην Ευρωζώνη

Χατζηδάκης: Στη δεκαετία η παραγραφή χρεών προς τον ΕΦΚΑ – Ποιους αφορά (vid)

Golden Yachts: Οι «βασιλιάδες» των Luxury Yachts εντυπωσιάζουν με το «Project X» (pics)

ΠΗΓΗ NEWMONEY