ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το ταξίδι του «Adopt a Ship» στα σχολεία της χώρας (pic)

Το καινοτόμο πρόγραμμα «Adopt a Ship / Υιοθεσία Πλοίου» συμπλήρωσε πέντε χρόνια συνεχούς δράσης στα σχολεία της χώρας, τόσο σε επίπεδο Πρωτοβάθμιας όσο και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, το οποίο είναι εγκεκριμένο από το υπουργείο Παιδείας και τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Ως κύρια στόχευση του προγράμματος τέθηκε εξαρχής η σύνδεση των μαθητών/τριών της νέας γενιάς με τον κλάδο της ναυτιλίας, που ακμάζει διεθνώς και είναι άρρηκτα συνυφασμένος με την ελληνική συνείδηση. Η επικοινωνία που ανέπτυξαν οι μαθητές/τριες με τον πλοίαρχο του πλοίου που υιοθέτησαν τους έδωσε άμεσα τη δυνατότητα να βιώσουν μέσα από ένα συμπεριληπτικό κλίμα που δημιουργήθηκε μέσα στην τάξη τη ζωή στη θάλασσα, ταξιδεύοντας σε μέρη του κόσμου και ταυτόχρονα μαθαίνοντας για την οικονομία, τον πολιτισμό, τα λιμάνια, τις πόλεις και το θαλάσσιο εμπόριο.

Ειδικά, κατά τη φετινή σχολική χρονιά 2022-2023, συμμετέχουν 165 τάξεις από 83 σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσια και ΕΠΑΛ), με 174 εκπαιδευτικούς και συνολικά 3.034 ωφελούμενους/ες μαθητές/τριες σε όλη την Ελλάδα (εκ των οποίων οι 1.968 ανήκουν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και οι 1.066 στη Δευτεροβάθμια), οι οποίοι συνδέονται με 112 πλοία που διαθέτουν αφιλοκερδώς 48 ναυτιλιακές εταιρείες, προκειμένου οι 112 καπετάνιοι τους να ανταλλάσσουν email με τους/τις μαθητές/τριες της κάθε τάξης και έτσι να μεταλαμπαδεύουν τις γνώσεις και τα βιώματά τους από τον κόσμο της ναυτιλίας στους νέους και τις νέες της χώρας μας, η οποία συνιστά μια υπερδύναμη της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Σύμφωνα με την Εκθεση Αποτίμησης Προγράμματος «Adopt a Ship / Υιοθεσία Πλοίου» 2022-2023, που πραγματοποίησε η δρ Αδαμαντία Σπανακά, εκπαιδευτικός, σύμβουλος της Project Connect:

■ Το 96% των συμμετεχόντων/χουσών μαθητών/τριών αναγνωρίζει ότι ο κλάδος της ναυτιλίας είναι σημαντικός και βελτιώνει τη ζωή τους.
■ Το 98% απαντά ότι γνωρίζει πλέον πώς λειτουργεί ο κλάδος της ναυτιλίας έναντι του αρχικού ποσοστού 58% κατά αντίστοιχη δήλωσή του στην αρχική αξιολόγηση.
■ Αντίστοιχα, υψηλά ποσοστά που ξεπερνούν το 90% των συμμετεχόντων/χουσών μαθητών/τριών δηλώνουν ότι γνωρίζουν πώς και γιατί τα πλοία που ταξιδεύουν στη θάλασσα επηρεάζονται από τον καιρό, ενώ επίσης ότι μέσα από το πρόγραμμα έμαθαν πώς είναι η ζωή μέσα στο πλοίο, κάτι που γνώριζε μόλις το 34% των συμμετεχόντων/χουσών στην αρχή του προγράμματος.
■ Επίσης, σε υψηλό ποσοστό (86%) δηλώνουν ότι αντιλαμβάνονται πώς η ναυτιλία συνδέει τόσο τις χώρες μεταξύ τους μέσω του διεθνούς εμπορίου, ενώ λίγο χαμηλότερο είναι το ποσοστό (82%) όσων δηλώνουν ότι η ναυτιλία συνδέει ανθρώπους με διαφορετικές κουλτούρες ανά τον κόσμο. Και στις δύο περιπτώσεις, ωστόσο, τα ποσοστά που καταγράφονται με την τελική αξιολόγηση είναι σημαντικά αυξημένα έναντι των αντίστοιχων 68% και 57% της αρχικής αξιολόγησης.
■ Το κρίσιμο ερώτημα που τίθεται αναφορικά με το κατά πόσο ενδιαφέρονται οι μαθητές/τριες να μάθουν πώς μπορούν να αποκτήσουν καριέρα στη ναυτιλιακή βιομηχανία αποδεικνύει την επιτυχία του προγράμματος στο να αναδεικνύει τα πλεονεκτήματα της ναυτιλίας στο μυαλό και την καρδιά των μαθητών/τριών, καθώς, ενώ στην αρχική αξιολόγηση επί της 4βαθμης κλίμακας Likert που υιοθετήθηκε (όπου 1 σήμαινε «Διαφωνώ απόλυτα» και 4 «Συμφωνώ απόλυτα») οι απαντήσεις των συμμετεχόντων/ουσών τοποθετούνταν στις 2,3 μονάδες, πλησιάζοντας προς τη λήξη του προγράμματος οι απαντήσεις τους μετατοπίστηκαν προς τον μέσο όρο των 3,6 μονάδων, αθροίζοντας συνολικά 839 μαθητές/τριες από τους/τις συμμετέχοντες/χουσες στην έρευνα οι οποίοι/ες δηλώνουν την επιθυμία τους να ακολουθήσουν καριέρα στη ναυτιλία.

Το ποσοστό αυτό είναι από τα υψηλότερα που έχουν καταγραφεί στις Ετήσιες Εκθέσεις Απολογισμού του Προγράμματος κατά τα πέντε αυτά χρόνια υλοποίησής του, γεγονός που οφείλεται στη συμμετοχή των μαθητών/τριών από τα ΕΠΑΛ, όπου σε ποσοστό 98% σκοπεύουν να ακολουθήσουν ναυτιλιακή καριέρα στη θάλασσα. Στο, δε, γράφημα που ακολουθεί αποτυπώνονται τα συνολικά ποσοστά των μαθητών/τριών που επιθυμούν να αποκτήσουν ναυτιλιακή καριέρα στη θάλασσα (49,2%), καθώς και τα ποσοστά όσων εκφράζουν την επιθυμία τους να αποκτήσουν ναυτιλιακή καριέρα ξηράς (40%).

Είναι χαρακτηριστικές οι δηλώσεις των εκπαιδευτικών ανά την Ελλάδα, οι οποίοι αναφέρουν:

■ «Η εμπειρία της συμμετοχής στο πρόγραμμα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και δημιουργική. Εδωσε τη δυνατότητα στα παιδιά να ταξιδέψουν με τη φαντασία τους σε διάφορα μέρη του κόσμου, να γνωρίσουν πτυχές από τα επαγγέλματα της ναυτοσύνης, να δουν τον κόσμο και τους ανθρώπους με πιο ανοιχτή ματιά, μέσα από τα γράμματα που αντάλλασσαν με τον καπετάνιο». (10ο Δημοτικό Σχολείο Κερατσινίου)
■ «Το πρόγραμμα είναι καινοτόμο και ελκυστικό. Οι μαθητές/τριες έχουν την ευκαιρία να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους και να μάθουν πολλά, όπως για τον πολιτισμό των άλλων χωρών, τις δυσκολίες του επαγγέλματος του ναυτικού, να γνωρίσουν μεγάλα λιμάνια και σημαντικές πόλεις». (Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Αθηνών)
■ «Οι μαθητές/τριες ένιωσαν ιδιαίτερο ενθουσιασμό να γνωρίσουν πώς λειτουργεί ένα πλοίο, τι εμπορεύεται, πού ταξιδεύει και όλα αυτά που συνδέουν τη θάλασσα με τους ανθρώπους. Επειδή ο τόπος όπου μένουν οι μαθητές/τριες είναι αρκετά μακριά από τη θάλασσα, το πρόγραμμα θεωρούμε ότι έχει μεγαλύτερη ελκυστικότητα, λόγω του άγνωστου που εκπροσωπεί για τα παιδιά. Η γνωριμία με τη θάλασσα, το εμπόριο μέσω αυτής και τόσα άλλα που μαθαίνουν φωτίζουν τους ορίζοντες για ανοιχτές θάλασσες, όμορφα ταξίδια και ούριους ανέμους στη ζωή τους». (13ο Δημοτικό Σχολείο Τρικάλων)
«Η θαλασσινή αύρα περνάει μέσα απ’ όλα τα μαθήματα και γίνεται αγάπη και εκτίμηση για την ελληνική ναυτιλία». (Εκπαιδευτήρια «Ο Ταξιάρχης»)

Για όλους αυτούς τους λόγους οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν την ανάγκη μονιμοποίησης του προγράμματος «Adopt a Ship / Υιοθεσία Πλοίου», το οποίο, πέρα από τις σημαντικές δεξιότητες ζωής που βοηθά να αναπτύξουν οι μαθητές/τριες, συμβάλλει παράλληλα στην κατάκτηση με μεγαλύτερη άνεση και βιωματικό τρόπο γνωστικών δεξιοτήτων. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι το πρόγραμμα «Υιοθεσία Πλοίου» της Project Connect, κατά τη φετινή σχολική χρονιά, βραβεύτηκε στα Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2022 για το πρωτοπόρο και καινοτόμο έργο του στην κατηγορία «Achievement in Education or Training».

Διαβάστε ακόμα

Ανέκρουσε πρύμναν η Μελόνι για τις τράπεζες – Θεσπίζει όριο 0,1% στην επίδραση της έκτακτης φορολογίας

Με προπληρωμένη κάρτα τα κοινωνικά επιδόματα

Οι ισχυρότερες πολεμικές ναυτικές δυνάμεις του πλανήτη – Η θέση της Ελλάδας και της Τουρκίας (λίστα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

ΠΗΓΗ NEWMONEY

Related Posts