ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Το  2023 το σκεφτόμαστε καθόλου; ‘Η πως μετά τις μπριτζόλες, «εξαφανίστηκαν» και τα δωμάτια στην Αθήνα…

του Κωνσταντίνου Στ. Δεριζιώτη

Με την εφετινή τουριστική περίοδο να είναι σε πλήρη εξέλιξη και τα μηνύματα να είναι ικανοποιητικά -αλλά όχι «θριαμβευτικά»-, καθώς δεδομένων των συνθηκών και της συγκυρίας, θα έχουμε εκτός απροόπτου μια καλή χρονιά, όλοι οι ‘‘παροικούντες της Ιερουσαλήμ’’, προβληματίζονται…

Έχω γίνει γραφικός, από τις αρχές της Άνοιξης, τόσο στα κείμενά μου, όσο και σε εμφανίσεις μου, να τονίζω ότι τα προβλήματα στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, ο Covid και η ακρίβεια – πληθωρισμός, θα μπορούσαν να έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην εξέλιξη της σεζόν.

Μάλιστα συγκρατημένη αισιοδοξία φαίνεται να εκφράζει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος έχει πει πολλάκις ότι θα έχουμε μια καλή χρονιά, αλλά καλό θα   ήταν να είμαστε ταπεινοί στις προβλέψεις μας.

Αλλά δεν προβληματίζονται όλοι.

Στον αντίποδα, έχουμε τον υπουργό Τουρισμού, ο οποίος μετά τις «μπριτζόλες» και τις «καρέκλες», είδε ότι «εξαφανίστηκαν» και τα δωμάτια στην Αθήνα, όταν με μια πρόχειρη έρευνα σε μηχανές αναζήτησης διακοπών, βρίσκεις … χαλαρά, δωμάτια σε μερικές χιλιάδες ξενοδοχεία. Το αυτό και με τις αεροπορικές πτήσεις και θέσεις από ΗΠΑ. Είναι δε απορίας άξιο γιατί ο υπουργός Τουρισμού, στις 155.783 (sic) συνεντεύξεις που έχει δώσει, εκτίθεται συνεχώς, επαναλαμβάνοντας -λίαν επιεικώς- ανακρίβειες. Και όπως μου είπε ανώτατος παράγοντας του Τουρισμού πρόσφατα, συζητώντας για ένα σημαντικό θέμα και αναφερόμενος στον υπουργό Τουρισμού: «Δελτίο Τύπου έβγαλε», καταδεικνύοντας την αξιολόγηση του κλάδου για τις συνεχείς δηλώσεις του…

Δεν θα κάνω καμία πρόβλεψη για την σεζόν, καθώς έχω εκφραστεί δημόσια μέσα από τα γραφόμενά μου, γνωρίζετε δε ότι είμαι θιασώτης του scripta manent.

Όμως δεν αντέχω να μην αναφέρω τις τελευταίες εκτιμήσεις της EUROBANK, που κάνει λόγο για αφίξεις 20,7 εκατ., έναντι 34 εκατ. το 2019 και εισπράξεις 15 δις. Ευρώ, έναντι 18,1 δις. το 2019.

Ακόμη δε αν επιτύχουμε ή και αν ξεπεράσουμε τα επίπεδα του 2019, το 2023, το σκεφτήκαμε;

Οι τουριστικές επιχειρήσεις, πολλές εκ των οποίων θα έχουν «κόκκινα ταμεία» στα τέλη του έτους, πως θα φτάσουν  στο 2023;

Και ο Ευρωπαίος τουρίστας, με τον πληθωρισμό και την ακρίβεια στα ύψη, πως θα αντιδράσει στις αυξημένες τιμές -και- των ελληνικών ξενοδοχείων, για την επόμενη χρονιά, μετά από 3 χρόνια, «παγώματος»;

Οι καιροί είναι δύσκολοι και χρειάζεται αυτοσυγκράτηση και περίσκεψη.

Γιατί ο Χειμώνας που θα έρθει, θα είναι δύσκολος για όλους.

(*) Το άρθρο του εκδότη στο τεύχος Ιουλίου του μηνιαίου περιοδικού ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ΠΗΓΗ money-tourism.gr

Related Posts