ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Χ. ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ: 24 δισ. € για την αντιμετώπιση των οικονομικών επιπτώσεων του κορονοϊού από την Κυβέρνηση

Ε. Αχτσιόγλου: “Η αλήθεια των αριθμών διαλύει την προπαγάνδα Μητσοτάκη”-Παρουσίαση των πρωτοβουλιών από τον Γιάννη Βρούτση

Τα μέχρι σήμερα μέτρα που έχει ανακοινώσει η Κυβέρνηση για την αντιμετώπιση των οικονομικών επιπτώσεων του κορονοϊού υπερβαίνουν, πλέον, τα 24 δισ. ευρώ, λαμβάνοντας υπόψη τη μόχλευση των χρηματοδοτικών εργαλείων, ενώ σε ταμειακό κόστος ξεπερνούν τα 18 δισ. ευρώ. Και υπάρχουν περιθώρια και για πρόσθετες παρεμβάσεις.

Αυτό δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστος Σταϊκούρας, απαντώντας στην δήλωση της Έφης Αχτσιόγλου, βουλευτή Επικρατείας και τομεάρχη Οικονομικών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, η οποία άσκησε κριτική, μετά τηνν τοποθέτηση του κ. Χρήστου Σταϊκούρα για την εξειδίκευση του πακέτου οικονομικών παρεμβάσεων που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης στο Thessaloniki Helexpo Forum

Πιο αναλυτικά, όπως δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών, “Τα ανωτέρω ποσά αφορούν αποκλειστικά δαπάνες για την αντιμετώπιση των οικονομικών συνεπειών της πανδημίας και υπολογίζονται με βάση τους Ευρωπαϊκούς κανόνες αποτύπωσης των δημοσιονομικών μεγεθών, που ακολουθούν όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. Δεν περιλαμβάνονται στα προαναφερθέντα ποσά πολλές άλλες έκτακτες δαπάνες, όπως  τα αναδρομικά των συνταξιούχων, δαπάνες άμυνας και δαπάνες αντιμετώπισης των προσφυγικών ροών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, μέχρι το τέλος Αυγούστου το ταμειακό κόστος των μέτρων που είχαν ήδη υλοποιηθεί ανήρχετο σε 9 δισ. ευρώ και η προστιθέμενη αξία σε 12 δισ. ευρώ, ενώ μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου το ταμειακό κόστος αναμένεται να προσεγγίσει τα 11,5 δισ. ευρώ και η προστιθέμενη αξία τα 15 δισ. ευρώ, λαμβάνοντας υπόψη τη μόχλευση των χρηματοδοτικών εργαλείων.

Από τα 9 δισ. ευρώ ταμειακού κόστους έως το τέλος Αυγούστου:

  • 2,6 δισ. ευρώ αφορούν μείωση εσόδων του Κρατικού Προϋπολογισμού (λόγω αναστολών φόρων και εισφορών, μείωσης προκαταβολής φόρου εισοδήματος, μείωσης ΦΠΑ, κάλυψης ασφαλιστικών εισφορών εργαζομένων σε αναστολή, κάλυψης ασφαλιστικών εισφορών εποχικών επιχειρήσεων κ.ά.)
  • 3,1 δισ. ευρώ αφορούν δαπάνες για μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας, τα οποία χρηματοδοτήθηκαν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Αποζημίωση Ειδικού Σκοπού ελευθέρων επαγγελματιών, μέρος της Επιστρεπτέας Προκαταβολής, ΤΕΠΙΧ ΙΙ, Εγγυοδοτικό Πρόγραμμα κ.ά.) και
  • 3,3 δισ. ευρώ αφορούν δαπάνες του τακτικού Προϋπολογισμού”.

Και κατέληξε: “Καλωσορίζουμε την κυρία Αχτσιόγλου, ως τομεάρχη Οικονομικών του κόμματος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, και της προτείνουμε, για αρχή, να μάθει να διαβάζει όλες τις γραμμές του Δελτίου Εκτέλεσης Κρατικού Προϋπολογισμού, αλλά και να μην ασχολείται αποκλειστικά με το σκέλος των δαπανών. Ξεχάσαμε, όμως, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ αγνοεί εντελώς το σκέλος των εσόδων, διότι ποτέ δεν πίστευε στη μείωση φόρων, αφού, ως Κυβέρνηση, υποστήριζε ότι συνειδητά είχε επιλέξει να υπερφορολογεί τη μεσαία τάξη”.

Η δήλωση Αχτσιόγλου

axtsioglouΝωρίτερα  η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, είχε δηλώσει τα εξής: “Για πολλοστή φορά τις τελευταίες μέρες ακούσαμε τον κ. Σταϊκούρα, όπως εξάλλου δηλώνει εδώ και μήνες και ο κ. Μητσοτάκης, να λέει ότι το κράτος από την αρχή της πανδημίας στηρίζει την πραγματική οικονομία με 24 δισ. ευρώ.

Το ότι η πραγματικότητα πόρρω απέχει από αυτό το νούμερο το γνωρίζαμε εδώ και καιρό, εξάλλου και οι ίδιοι υποπίπτουν διαρκώς σε αντιφάσεις γύρω από τα νούμερα.

Αυτό που έχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι ότι η γυμνή αλήθεια αποκαλύπτεται από το ίδιο το υπουργείο Οικονομικών και τα στοιχεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού. Σύμφωνα με αυτά, οι δαπάνες που έκανε το κράτος για άμεση στήριξη των πληττόμενων επιχειρήσεων, εργαζομένων και νοικοκυριών -έστω και με εσφαλμένο τρόπο όπως συχνά καταδεικνύουμε- δεν ξεπερνούν τα 4,6 δισ. ευρώ μέχρι και τα τέλη Αυγούστου. Πρόκειται για μια από τις χαμηλότερες δαπάνες στην ευρωζώνη.

Η ΝΔ ούτε στηρίζει τους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις ούτε θέτει τις βάσεις για μια γρήγορη ανάκαμψη της οικονομίας. Η αλήθεια των αριθμών εκθέτει ανεπανόρθωτα την κυβέρνηση”.

Η τοποθέτηση Σταϊκούρα για την εξειδίκευση του πακέτου οικονομικών παρεμβάσεων που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός

Η τοποθέτηση του κ. Σταϊκούρα για την εξειδίκευση του πακέτου οικονομικών παρεμβάσεων που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης στο Thessaloniki Helexpo Forum, έχει ως εξής:

“Η χώρα μας, όπως και ολόκληρος ο πλανήτης, εξακολουθεί να βιώνει μία πρωτόγνωρα δύσκολη κατάσταση, με πολύ υψηλό βαθμό αβεβαιότητας, εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού.
Από την αρχή αυτής της δοκιμασίας, η Κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι δρα έγκαιρα, υπεύθυνα, μεθοδικά και αποφασιστικά, ώστε οι οικονομικές επιπτώσεις της κρίσης να είναι όσο το δυνατόν μικρότερες και όσο το δυνατόν ταχύτερα αναστρέψιμες.
Παρακολουθεί την εξέλιξη της πανδημίας και τις υποδείξεις των ειδικών και ενισχύει, διαρκώς, το «οπλοστάσιό» της, με επιπλέον πόρους και εργαλεία.
Με αυτό τον τρόπο ανταποκρινόμαστε στις ξεχωριστές απαιτήσεις κάθε φάσης της υγειονομικής κρίσης, και προχωράμε, όταν κρίνεται αναγκαίο, στην υλοποίηση νέων παρεμβάσεων, καθώς και στην επέκταση, τη διεύρυνση και τη βελτίωση των υφιστάμενων.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε μία δέσμη 12 οικονομικών μέτρων, που έχουν ως στόχο τη στήριξη της μεσαίας τάξης και της εργασίας, την προστασία των εισοδημάτων, την ενδυνάμωση της παραγωγικής διαδικασίας, την ενίσχυση των πράσινων και ψηφιακών επενδύσεων, και την τόνωση της κοινωνικής συνοχής.
Μέτρα που έχουν ως στόχο την ενίσχυση τόσο της ζήτησης όσο και της προσφοράς, η οποία είναι απαραίτητη για την ανάκαμψη της οικονομίας.
ksd
adv
Επαναλαμβάνω τις 12 παρεμβάσεις, προσθέτοντας το κόστος της κάθε μίας:
1. Μείωση ασφαλιστικών εισφορών εργοδοτών και μισθωτών του ιδιωτικού τομέα κατά 3 μονάδες για το 2021. 
Κόστος: 820 εκατ. ευρώ.
2. Κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης για μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα, ελεύθερους επαγγελματίες και αγρότες.
Κόστος: 770 εκατ. ευρώ.
3. Θεσμοθέτηση προγράμματος επιδότησης 100.000 νέων θέσεων εργασίας. 
Κόστος: 350 εκατ. ευρώ.
4. Επέκταση του προγράμματος «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ» έως το τέλος του 2020. 
Κόστος: 190 εκατ. ευρώ.
Ενώ συνεχίζεται η δυνατότητα προσωρινής αναστολής συμβάσεων σε συγκεκριμένους κλάδους.
Κόστος: 330 εκατ. ευρώ.
5. Υλοποίηση 3ου κύκλου Επιστρεπτέας Προκαταβολής, και δρομολόγηση 4ου.
Κόστος: 2,1 δισ. ευρώ.
6. Θέσπιση του μέτρου των υπερ-εκπτώσεων για ψηφιακές και πράσινες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου. 
Θα υπάρξει μικρή απώλεια εσόδων, η οποία εξαρτάται από το ύψος των επενδύσεων που θα πραγματοποιηθούν.
7. Καταβολή των αναδρομικών των συνταξιούχων και πίστωση ποσών λόγω του νέου τρόπου υπολογισμού των συντάξεων. 
Κόστος: 1,86 δισ. ευρώ.
8. Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ για κατοίκους μικρών, ακριτικών νησιών της χώρας. 
Κόστος: 1,5 εκατ. ευρώ ετησίως.
9. Παράταση της προθεσμίας καταβολής κάθε φορολογικής και ασφαλιστικής οφειλής για όσους πλήττονται από τον κορονοϊό.
10. Παράταση της εφαρμογής μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ για συγκεκριμένα προϊόντα και υπηρεσίες. 
Κόστος: 150 εκατ. ευρώ.
11. Αναστολή πλειστηριασμών για την 1η κατοικία των ευάλωτων νοικοκυριών μέχρι το τέλος του 2020.
12. Παράταση των επιδομάτων ανεργίας και μείωση του αριθμού των απαιτούμενων ενσήμων για τους εποχικά εργαζόμενους. 
Κόστος: 230 εκατ. ευρώ.
Η συνολική αξία αυτών των μέτρων ανέρχεται στα 6,8 δισ. ευρώ.
Η συνολική ενίσχυση της οικονομίας το προσεχές διάστημα, προσθέτοντας και τους πόρους που θα διοχετευθούν μέσω του τραπεζικού συστήματος, θα ανέλθει περίπου στα 10 δισ. ευρώ.
Ενώ διατηρούμε και εφεδρείες για μελλοντικές παρεμβάσεις, ανάλογα με τη δυναμική των εξελίξεων.
Θα προχωρήσω σε μία αναλυτικότερη περιγραφή των μέτρων που αφορούν, κατά κύριο λόγο, το Υπουργείο Οικονομικών.
Για τα μέτρα που σχετίζονται με τον χώρο της εργασίας, θα μιλήσει, στη συνέχεια, ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Βρούτσης.
1ο Μέτρο: Αναστολή της καταβολής εισφοράς αλληλεγγύης για το έτος 2021.
Από την εφαρμογή αυτού του μέτρου ωφελούνται περίπου 1,2 εκατ. μισθωτοί του ιδιωτικού τομέα, ελεύθεροι επαγγελματίες, αγρότες και εισοδηματίες που υπόκεινται σε εισφορά αλληλεγγύης.
Από την αναστολή αυτή εξαιρούνται μόνο τα εισοδήματα από συντάξεις και τα εισοδήματα από μισθωτή εργασία που καταβάλλονται σε υπαλλήλους του δημοσίου τομέα.
Ωστόσο, ωφελούνται και οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι συνταξιούχοι που έχουν επιπλέον εισοδήματα από τυχόν άλλες πηγές, όπως π.χ. ενοίκια, αφού η απαλλαγή αφορά εισοδήματα και όχι φορολογούμενους.
Η εισφορά αλληλεγγύης που αναστέλλεται το 2021 αφορά το φορολογικό έτος 2020 για τα εισοδήματα από επιχειρηματική δραστηριότητα, κεφάλαιο και υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου (ενοίκιο, μερίσματα, τόκοι κ.ά.), και το φορολογικό έτος 2021 για τα εισοδήματα από μισθωτή εργασία, καθώς η τελευταία παρακρατείται εντός του φορολογικού έτους.
Με αυτό τον τρόπο μηδενίζεται, από τον Ιανουάριο του 2021, η μηνιαία παρακράτηση για εισφορά αλληλεγγύης που διενεργείται στη μισθοδοσία των μισθωτών του ιδιωτικού τομέα, ενώ οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι αγρότες και οι εισοδηματίες δεν θα πληρώσουν εισφορά αλληλεγγύης κατά την εκκαθάριση της φορολογικής τους δήλωσης του φορολογικού έτους 2020.
Επιπλέον, για όσους δημόσιους υπαλλήλους και συνταξιούχους έχουν εισοδήματα και από άλλες πηγές, δεν θα υπολογίζεται η εισφορά αλληλεγγύης για τις πηγές αυτών των εισοδημάτων.

Το μέτρο αυτό προσβλέπει στην ενίσχυση του ιδιωτικού τομέα της οικονομίας, ο οποίος έχει πληγεί ιδιαίτερα από την πανδημία, στην προώθηση των επενδύσεων και στη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης.

Photo by Javier Graterol on Unsplash
Photo by Javier Graterol on Unsplash
2ο Μέτρο: 3ος Κύκλος Επιστρεπτέας Προκαταβολής.
Στον 3ο κύκλο της Επιστρεπτέας Προκαταβολής, που αφορά τα ακαθάριστα έσοδα της περιόδου Ιανουαρίου – Αυγούστου 2020, διευρύνεται σημαντικά το πεδίο των δικαιούχων.
Μπορούν να ενταχθούν ιδιωτικές επιχειρήσεις κάθε νομικής μορφής, ανεξαρτήτως ΚΑΔ, όπως και ατομικές επιχειρήσεις χωρίς εργαζόμενους, εφόσον διαθέτουν φορολογική ταμειακή μηχανή, ενώ, για πρώτη φορά, δίνεται δυνατότητα συμμετοχής σε:
  • Ατομικές επιχειρήσεις χωρίς εργαζόμενους και χωρίς φορολογική ταμειακή μηχανή που δραστηριοποιούνται σε κλάδους που πλήττονται ιδιαίτερα, όπως είναι οι μεταφορές, ο πολιτισμός, ο αθλητισμός και ο τουρισμός.
  • Ατομικές επιχειρήσεις χωρίς εργαζόμενους και χωρίς φορολογική ταμειακή μηχανή, οι οποίες έχουν την έδρα τους σε περιοχές της Εύβοιας, που τον περασμένο μήνα επλήγησαν από τη φυσική καταστροφή, ανεξαρτήτως κλάδου.
  • Μη κερδοσκοπικές επιχειρήσεις υποκείμενες σε ΦΠΑ.
Το συνολικό ύψος της διαθέσιμης χρηματοδοτικής ενίσχυσης ανέρχεται στα 1,5 δισ. ευρώ, ενώ δρομολογείται και 4ος κύκλος, ύψους 600 εκατ. ευρώ.
Έτσι, η συνολική στήριξη του κράτους προς τις επιχειρήσεις, ιδίως τις μικρές και μικρομεσαίες, μέσω της Επιστρεπτέας Προκαταβολής, αναμένεται να ξεπεράσει τα 4,1 δισ. ευρώ.
Αναλυτικότερα στοιχεία για τους δικαιούχους υπάρχουν στην ΚΥΑ που έχει ήδη δημοσιευτεί.
Μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί 59.670 αιτήσεις.
Η προθεσμία για τις αιτήσεις ενδιαφέροντος λήγει τη Δευτέρα, 21 Σεπτεμβρίου 2020.
3ο Μέτρο: Υπερ-εκπτώσεις για ψηφιακές και πράσινες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου.
Μετά την παροχή κινήτρων, που ήδη έχουμε νομοθετήσει, για δαπάνες επιστημονικής και τεχνολογικής έρευνας, παρέχουμε ισχυρό φορολογικό κίνητρο και για την πραγματοποίηση επενδύσεων σε πράσινη οικονομία, ενέργεια και ψηφιοποίηση.
Το κίνητρο θα ισχύσει για τρία έτη, από το 2021 μέχρι το 2023.
Ειδικότερα, εισάγεται ισχυρό φορολογικό κίνητρο, με τη μορφή υπερ-έκπτωσης σε ποσοστό ΣΥΝΟΛΙΚΑ 200% των δαπανών αυτών.
Οι δαπάνες αυτές θα εκπίπτουν από τα καθαρά κέρδη σε ποσοστό 100%, δηλαδή εξω-λογιστικά, με την υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.
Η έκπτωση αυτή αποτελεί πρόσθετο κίνητρο, πέραν της συνήθους έκπτωσης των δαπανών αυτών, που ήδη εφαρμόζεται με βάση τις υφιστάμενες διατάξεις του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.
Συνεπώς, οι δαπάνες αυτές θα εκπίπτουν για φορολογικούς σκοπούς σε ποσοστό 200% συνολικά.
Το είδος των δαπανών θα εξειδικευτεί με ΚΥΑ των συναρμόδιων Υπουργών Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, και αφορά δαπάνες του άρθρου 22 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος που είτε πραγματοποιούνται από επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται σε κλάδους της οικονομίας που σχετίζονται με την πράσινη οικονομία, την ενέργεια και την ψηφιοποίηση, είτε από επιχειρήσεις άλλων κλάδων, με σκοπό την ενίσχυση της πράσινης οικονομίας, της ενέργειας και της ψηφιοποίησης.
Στο κίνητρο της υπερ-έκπτωσης περιλαμβάνονται και οι αποσβέσεις των πάγιων στοιχείων των επιχειρήσεων, σε πράσινη οικονομία, ενέργεια και ψηφιοποίηση.
Το ποσό της εκάστοτε ετήσιας απόσβεσης θα εκπίπτει, κατ’ αναλογία των όσων ήδη ανέφερα προηγουμένως, από τα καθαρά κέρδη της επιχείρησης σε ποσοστό 100%, δηλαδή εξω-λογιστικά με την υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, πέραν της συνήθους έκπτωσής του με βάση τις κείμενες διατάξεις του άρθρου 24 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.
Με τον τρόπο αυτό, η επιχείρηση θα έχει φορολογικό όφελος από την υπερ-έκπτωση του ποσού της ετήσιας απόσβεσης (υπερ-απόσβεση), το οποίο ανέρχεται συνολικά σε ποσοστό 200%.
Ενδεικτικά, θα αναφέρω δύο παραδείγματα.
1ο Παράδειγμα – Πράσινη οικονομία (υπερ-έκπτωση δαπανών):
Επιχείρηση προβαίνει, εντός του φορολογικού έτους 2021, σε πραγματοποίηση δαπανών στο πλαίσιο ενίσχυσης της πράσινης οικονομίας (π.χ. πραγματοποίηση μελετών για την ορθολογικότερη διαχείριση των αποβλήτων της), ύψους 2.000 ευρώ.
Τα καθαρά φορολογητέα κέρδη της ανέρχονται σε 80.000 ευρώ.
Με βάση το υφιστάμενο φορολογικό πλαίσιο, η επιχείρηση καταβάλλει φόρο ίσο με 19.200 ευρώ (80.000 Χ 24%), ενώ με το νέο πλαίσιο θα κληθεί να καταβάλει φόρο 18.720 ευρώ (78.000 Χ 24%).
Η διαφορά αυτή αποτυπώνει το φορολογικό όφελος που θα έχει η επιχείρηση από το κίνητρο της υπερ-έκπτωσης των δαπανών που πραγματοποίησε, το οποίο ανέρχεται σε 480 ευρώ (2.000 Χ 24%).
2ο Παράδειγμα – Ψηφιοποίηση (υπερ-αποσβέσεις):
Επιχείρηση που δραστηριοποιείται στον τηλεπικοινωνιακό κλάδο επενδύει σε επέκταση του δικτύου των οπτικών ινών, το οποίο αποτελεί και πάγιο περιουσιακό στοιχείο της, εντός του φορολογικού έτους 2021, πραγματοποιώντας δαπάνες ύψους 800.000 ευρώ.
Το ποσό της ετήσιας απόσβεσης αυτών των δαπανών ανέρχεται σε 80.000 ευρώ (800.000 Χ 10%), ενώ τα καθαρά φορολογητέα κέρδη της σε 1.500.000 ευρώ.
Με βάση το υφιστάμενο φορολογικό πλαίσιο, η επιχείρηση καταβάλλει φόρο ίσο με 360.000 ευρώ (1.500.000 Χ 24%), ενώ με το νέο πλαίσιο θα κληθεί να καταβάλει φόρο 340.800 ευρώ [(1.500.000-80.000) Χ 24%].
Η διαφορά αυτή αποτυπώνει το φορολογικό όφελος που θα έχει η επιχείρηση από το κίνητρο της υπερ-έκπτωσης του ποσού της ετήσιας απόσβεσης του πάγιου περιουσιακού της στοιχείου (υπερ-αποσβέσεις), το οποίο ανέρχεται σε 19.200 ευρώ (80.000 Χ 24%).
4ο Μέτρο: Απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ των κατοίκων μικρών, ακριτικών νησιών.
Απαλλάσσονται από την καταβολή του ΕΝΦΙΑ, για το έτος 2020 και εφεξής, οι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας που έχουν την κύρια κατοικία τους σε νησιά με πληθυσμό μικρότερο των 1.200 κατοίκων, που βρίσκονται στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, στις Περιφερειακές Ενότητες Καλύμνου, Καρπάθου-Ηρωϊκής Νήσου Κάσου, Κω και Ρόδου, στον δήμο Γαύδου και στο σύμπλεγμα διαπόντιων νήσων.
Το μέτρο αυτό καταλαμβάνει σήμερα κατοίκους 28 μικρών ακριτικών νησιών.
Τα νησιά αυτά είναι:
– Φούρνοι, Άγιος Μηνάς και Θύμαινα της Περιφερειακής Ενότητας Ικαρίας,
– Άγιος Ευστράτιος της Περιφερειακής Ενότητας Λήμνου,
– Σαμιοπούλα της Περιφερειακής Ενότητας Σάμου,
– Οινούσσες, Ψαρά και Αντίψαρα της Περιφερειακής Ενότητας Χίου,
– Αγαθονήσι, Καλόλιμνος, Πλάτη, Τέλενδος, Ψέριμος, Λειψοί, Φαρμακονήσι, Αρκοί και Μαράθι ή Μάραθος της Περιφερειακής Ενότητας Καλύμνου,
– Σαρία και Κάσος της Περιφερειακής Ενότητας Καρπάθου,
– Μεγίστη (Καστελόριζο), Τήλος και Χάλκη της Περιφερειακής Ενότητας Ρόδου,
– Γυαλί και Νίσυρος της Περιφερειακής Ενότητας Κω,
– Γαύδος της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων και
– Ερεικούσσα, Μαθράκι και Οθωνοί της Περιφερειακής Ενότητας Κέρκυρας.
Η απαλλαγή αφορά φυσικά πρόσωπα που έχουν κύρια κατοικία στις περιοχές αυτές, και καλύπτει τη συνολική περιουσία που διαθέτουν στις εν λόγω περιοχές.
ksd
adv

Εξαιρείται η περιουσία των προσώπων αυτών σε άλλες περιοχές της Ελλάδας.

Σκοπός του μέτρου είναι η κινητροδότηση των κατοίκων να παραμείνουν ή να εγκατασταθούν σε αυτά τα νησιά, αλλά και να ενισχυθούν οικονομικά οι εν λόγω περιοχές που αντιμετωπίζουν περιορισμένη πρόσβαση.
5ο Μέτρο: Νέα παράταση καταβολής και αναστολή είσπραξης των φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων.
Παρέχεται νέα παράταση, μέχρι και τις 30 Απριλίου 2021, στα φυσικά και νομικά πρόσωπα, για την καταβολή των βεβαιωμένων οφειλών τους στις Δ.Ο.Υ. και τα Ελεγκτικά Κέντρα, για τις οποίες έχει ήδη χορηγηθεί παράταση και αναστολή είσπραξης.
Το ίδιο ισχύει και για τις δόσεις ρυθμίσεων και τμηματικών διευκολύνσεων, οι οποίες, επίσης, τελούν ήδη σε καθεστώς αναστολής.
Οι ανωτέρω υποχρεώσεις θα αποπληρωθούν στη συνέχεια, στα πλαίσια ενός προγράμματος ρύθμισης με ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους, που θα προβλέπει την  καταβολή σε 12 δόσεις άτοκα ή σε 24 δόσεις με ένα εξαιρετικά χαμηλό επιτόκιο, της τάξεως του 2,5%.
6ο Μέτρο: Επέκταση για έξι μήνες του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ σε συγκεκριμένα προϊόντα και υπηρεσίες.
Επεκτείνεται η μείωση των συντελεστών του ΦΠΑ από το 24% στο 13% για τις μεταφορές, τον καφέ και τα μη αλκοολούχα ποτά, τα εισιτήρια των κινηματογράφων και το τουριστικό πακέτο για ακόμη 6 μήνες.
Δηλαδή, από τις 31 Οκτωβρίου 2020 που ίσχυε μέχρι σήμερα, παρατείνεται έως τις 30 Απριλίου 2021.
Το μέτρο καλύπτει μεταφορές επιβατών με τρένο, μετρό, τραμ, αστικά και υπεραστικά λεωφορεία, ταξί, αεροπλάνο, πλοίο και συνδυαστικές μεταφορές.
7ο Μέτρο: Αναστολή πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας των ευάλωτων δανειοληπτών.
Κατόπιν ενεργειών της Κυβέρνησης, σε συνεργασία με τις τράπεζες-μέλη της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, αναστέλλονται οι πλειστηριασμοί που αφορούν την 1η κατοικία, μέχρι τέλος του έτους, για όσους δανειολήπτες ανήκουν στη κατηγορία των ευάλωτων.
Προϋπόθεση για την παραπάνω αναστολή είναι η υποβολή σχετικού αιτήματος από τον ευάλωτο δανειολήπτη στην τράπεζα.
Μετά το πέρας αυτής της ημερομηνίας, θα έχει ψηφιστεί και θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται ο Νέος Κώδικας Διευθέτησης Οφειλών και Παροχής Δεύτερης Ευκαιρίας, στον οποίο θα μπορούν να ενταχθούν οι δανειολήπτες και ο οποίος λαμβάνει ειδικές πρόνοιες για τους πραγματικά ευάλωτους πολίτες.
Πολίτες που θα στηρίζονται από το Κράτος μέσω επιδότησης της δόσης του δανείου τους.
Η νέα δέσμη πρωτοβουλιών που σας ανέπτυξα, μαζί με τα μέτρα τα οποία θα αναλύσει – στη συνέχεια – ο κ. Βρούτσης, αποδεικνύουν ότι η Κυβέρνηση βρίσκεται σε διαρκή ετοιμότητα.
Παρεμβαίνει μεθοδικά, έγκαιρα και στοχευμένα, στον βαθμό και τον χρόνο που οι παρούσες, έκτακτες, συνθήκες απαιτούν.
Στόχος είναι να ξεπεράσουμε και αυτή τη δοκιμασία, με όσο το δυνατόν λιγότερες οικονομικές απώλειες.
Και με τις συνεκτικές πολιτικές μας, να ανοίξουμε δρόμους στο μέλλον.
Με ρεαλισμό, δυναμικό σχέδιο, σκληρή δουλειά και αυτοπεποίθηση, θα τα καταφέρουμε!
Τα εργασιακά – Η δήλωση Βρούτση

Αναφερόμενος στα πρόσφατα μέτρα ενίσχυσης και στήριξης των εργαζομένων και ανέργων λόγω covid-19, ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης, είπε:

“Στην πρώτη φάση της πανδημίας  πήραμε έκτακτα, αναγκαία αλλά προσωρινά μέτρα που κύριο στόχο είχαν την διατήρηση των θέσεων εργασίας και την πλήρη κάλυψη του εργαζόμενου εν μέσω πανδημίας  και παράλληλα, την άμεση στήριξη των ανέργων.

Οι παρεμβάσεις μας στην αγορά εργασίας υπέρ των εργαζόμενων και των ανέργων συνεχίζονται και θα διευρυνθούν όσο χρειαστεί.

Η πρόσφατη ψηφισμένη νομοθετική μας παρέμβαση περιλαμβάνει:

  1. Επέκταση του μέτρου των αναστολών συμβάσεων εργασίας στους κλάδους εστίασης, μεταφορών, τουρισμού, αθλητισμού, πολιτισμού και για τον μήνα Οκτώβριο
  2. Επέκταση στη χρονική διάρκεια ισχύος του μηχανισμού ενίσχυσης της απασχόλησης «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ» μέχρι τέλος του χρόνου
  3. Διευκόλυνση χορήγησης των επιδομάτων ανεργίας στους εποχιακά εργαζόμενους σε τουριστικά και επισιτιστικά επαγγέλματα με τη μείωση του απαιτούμενου αριθμού ημερών ασφάλισης από 100 σε 50.
  4. Θεσμοθέτηση της οικονομικής στήριξης των καλλιτεχνών, δημιουργών και επαγγελματιών της τέχνης και του πολιτισμού, καθώς και των ξεναγών με τη χορήγηση αποζημίωσης ειδικού σκοπού.
  5. Δημιουργία θεσμικού πλαισίου για την αναπλήρωση του χρόνου απουσίας από την εργασία εργαζόμενου λόγω καραντίνας.
  6. Θεσμοθέτηση νέας ειδικής άδειας των γονέων λόγω νόσησης των παιδιών τους από τον κορονοιό Covid-19.
  7. Την πληρωμή του δώρου των Χριστουγέννων για όσους έχει ανασταλεί η σύμβαση εργασίας τους
Τα νέα μέτρα

vroutsisOλα τα μέτρα που έχουμε πάρει μέχρι σήμερα δεν είναι αποσπασματικά. Αποτελούν ένα συνεκτικό πλέγμα συμπληρωματικών μεταξύ τους μέτρων που έρχονται να στηρίξουν τους αρχικούς στόχους που έχουμε θέσει: Στήριξη των εργαζόμενων, διατήρηση των θέσεων εργασίας, προστασία των ανέργων, ενίσχυση της αγοράς εργασίας ώστε έτσι το 2021 να ξαναμπούμε σε τροχιά αποκλιμάκωσης της ανεργίας.  Με αυτούς τους στόχους και σε αυτό το πνεύμα κινήθηκαν οι εξαγγελίες του Πρωθυπουργού στην Θεσσαλονίκη.

Το μεγάλο πρόγραμμα επιδότησης 100.000 νέων θέσεων εργασίας με πλήρη κάλυψη των ασφαλιστικών εισφορών σε συνδυασμό με την γενναία κυοφορούμενη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών αποτελούν τον πιο ασφαλή και αποτελεσματικό δρόμο για τον στόχο που έχουμε θέσει.

Συγκεκριμένα :

  1. Μείωση ασφαλιστικών εισφορών

Η μείωση του μη μισθολογικού κόστους  αποτελεί έμπρακτη στήριξη της αγοράς εργασίας καθώς δίνει ισχυρά  κίνητρα στις επιχειρήσεις να διατηρήσουν τις υφιστάμενες θέσεις εργασίας ειδικά την περίοδο της κρίσης αλλά και να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας.

Η μείωση του μη μισθολογικού κόστους αποτελεί μία ακόμα προεκλογική μας δέσμευση που γίνεται πραγματικότητα αλλά, παράλληλα, συνιστά τη πιο ρεαλιστική και αποτελεσματική πολιτική για ενίσχυση της απασχόλησης, την ενίσχυση του εισοδήματος των εργαζομένων και των επιχειρήσεων ενώ θα συμβάλλει καίρια στην αποκλιμάκωση της ανεργίας.

Μείωση, και μάλιστα γενναία, των ασφαλιστικών εισφορών είχαμε εφαρμόσει και το 2013 στο Υπουργείο Εργασίας. Συγκεκριμένα είχαμε προχωρήσει σε μείωση 6 ποσοστιαίων μονάδων επί των ασφαλιστικών εισφορών γεγονός που συνέβαλε τότε στην αύξηση των θέσεων εργασίας και στην ταχύτερη αποκλιμάκωση της ανεργίας.

Συγκεκριμένα, το σύνολο των ασφαλιστικών εισφορών για τους μισθωτούς το 2012, πριν εφαρμόσουμε την πρώτη μεγάλη μείωση των 6 μονάδων, έφτανε   στο εξοντωτικό ποσοστό  των 46,56%. Το 2014 μειώσαμε το ποσοστό αυτό στο 40,56%.

Σήμερα συνεχίζουμε το νήμα από εκεί που το αφήσαμε το 2014 μετά από 4,5 χρόνια αδράνειας.

H μείωση των ασφαλιστικών εισφορών   κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός για το 2021 στον ιδιωτικό τομέα, συνυπολογίζοντας και την ήδη εφαρμοσθείσα μείωση κατά   0,90 ποσοστιαίες μονάδες από το Β’ εξάμηνο του 2020, μειώνει συνολικά κατά 3,90 ποσοστιαίες μονάδες τις ασφαλιστικές εισφορές.

Δηλαδή, το ποσοστό των ασφαλιστικών εισφορών που ήταν 40,56% τον Ιούλιο του 2019, μειώθηκε αρχικά  στο 39,66% και με την  νέα εξαγγελθείσα μείωση των ασφαλιστικών  εισφορών από τον Πρωθυπουργό στην ΔΕΘ θα φτάσει στο 36,66%.

Υπενθυμίζω ότι η εξαγγελθείσα μείωση των εισφορών θα εφαρμόζεται στις εισφορές υπέρ τρίτων και δεν θα θίγει τις ανταποδοτικές εισφορές κύριας και επικουρικής ασφάλισης.

Με βάση την εξαγγελθείσα μείωση, το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών στη μισθωτή εργασία στον ιδιωτικό τομέα για το έτος 2021 διαμορφώνεται σύμφωνα με το συνημμένο πίνακα:

 Ισχύουσα κατάσταση 2019Ασφαλιστικές εισφορές το 2021
Ασφάλιστρα μισθωτών ιδιωτικού τομέαΕργαζόμενοςΕργοδότηςΣύνολοΕργαζόμενοςΕργοδότηςΣύνολο
Παρακράτηση υπέρ e-ΕΦΚΑ, ΕΟΠΥΥ12,4721,1333,60 12,4721,1333,60
Παρακράτηση υπέρ ΟΑΕΔ και λοιπών λογαριασμών3,283,686,96 1,651,413,06
Σύνολο ασφαλίστρου για μισθωτούς (συνήθη επαγγέλματα)15,7524,8140,5614,1222,5436,66
% επί του συνόλου38,82%61,18%100,00%38,51%61,49%100,00%

Ενώ η σωρευτική μείωση το 2021 για εργαζόμενο και εργοδότη αποτυπώνεται ως ακολούθως:

Σωρευτική μείωση σε ποσοστιαίες μονάδες
ΕργαζόμενοςΕργοδότηςΣύνολο
-0,42-0,48-0,90
-1,21-1,79-3,00
-1,63-2,27-3,90

Το ετήσιο όφελος στο μισθό (προ φόρου) των εργαζομένων παρουσιάζεται στα παραδείγματα :

Μικτός μηνιαίος μισθός (ευρώ)Καθαρός μισθός (προ φόρων) πριν την μείωση κατά 3,9 π.μ. των ασφαλιστικών εισοφορώνΚαθαρός μισθός (προ φόρων) μετά την μείωση κατά 3,9 π.μ των ασφαλιστικών εισοφορώνΕτήσιο όφελος εργαζομένου προ φόρου εισοδήματος (ευρώ)
2.0001.6851.718456
1.8001.5171.546411
1.5001.2641.288342
1.2001.0111.031274
1.000843859228
800674687183
650548558148
Μικτός μηνιαίος μισθός (ευρώ)Συνολικό μισθολογικό κόστος πριν την μείωση κατά 3,9 π.μ. των ασφαλιστικών εισφορώνΣυνολικό μισθολογικό κόστος μετά την μείωση κατά 3,9 π.μ. των ασφαλιστικών εισφορώνΕτήσιο όφελος εργοδότη (ευρώ) 
2.0002.4962.451636
1.8002.2472.206572
1.5001.8721.838477
1.2001.4981.471381
1.0001.2481.225318
800999980254
650811797207
  1. Ειδικό πρόγραμμα επιδότησης ασφαλιστικών εισφορών σε 100.000 θέσεις εργασίας

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από το βήμα της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης εξήγγειλε την δημιουργία ενός νέου δυναμικού προγράμματος 100.000 θέσεων εργασίας, κάτι  που θα συμβάλλει αποτελεσματικά στην ενίσχυση της αγοράς εργασίας και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Και κάτι ακόμη  αποδεικνύει έμπρακτα ότι στο επίκεντρο των πολιτικών μας βρίσκεται ο εργαζόμενος και ο άνεργος.

Το νέο πρόγραμμα συνολικού προϋπολογισμού 345 εκατ. ευρώ, έχει τα εξής χαρακτηριστικά:

  1. Αφορά όλες τις επιχειρήσεις, χωρίς περιορισμό, και επιδοτεί τις ασφαλιστικές εισφορές του νέου εργαζόμενου για 6 μήνες μετά από δήλωση που θα κάνει η επιχείρηση στο Π.Σ ΕΡΓΑΝΗ.
  2. Εάν η νέα πρόσληψη αφορά μακροχρόνια άνεργο εγγεγραμμένο στον ΟΑΕΔ, τότε επιδοτείται επιπλέον με 200 ευρώ επί του καθαρού μηνιαίου μισθού.
  3. Μετά το πέρας των 6 μηνών ο εργαζόμενος μπορεί να συνεχίσει την εργασία του στην επιχείρηση που τον προσέλαβε, εφόσον και τα δύο συμβαλλόμενα μέρη συμφωνούν,  αμειβόμενος εξ ολοκλήρου πλέον από αυτή.
  4. Οι εργαζόμενοι που θα τοποθετηθούν στις νέες θέσεις εργασίας δεν μπορούν να ενταχθούν ούτε στο πρόγραμμα «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ», αλλά ούτε και οι συμβάσεις εργασίας τους μπορούν να τεθούν σε αναστολή.
  5. Η επιχείρηση που θα προβαίνει σε νέες προσλήψεις, θα πρέπει υπευθύνως να δηλώνει ότι :

α) είναι φορολογικά και ασφαλιστικά ενήμερη  ή να έχει ρυθμίσει τις βεβαιωμένες τυχόν οφειλές της προς το Δημόσιο και τον  e-ΕΦΚΑ,

β) θα διατηρήσει τον ίδιο αριθμό εργαζομένων για 6 μήνες, διάστημα κατά το οποίο θα επιδοτείται η νέα θέση εργασίας.

  1. Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει 1.10.2020 και θα τρέχει μέχρι εξαντλήσεως των επιδοτούμενων θέσεων εργασίας.
  2. Εάν η επιχείρηση – εργοδότης δεν πληροί τις ανωτέρω προϋποθέσεις, εκπίπτει του προγράμματος και καταβάλει η ίδια τις συνολικές για τους 6 μήνες αναλογούσες στο μηνιαίο μισθό πρόσληψης ασφαλιστικές εισφορές. Εάν πρόκειται για εργαζόμενο που προέρχεται από τους εγγεγραμμένους μακροχρόνια άνεργους στον ΟΑΕΔ η οικονομική ενίσχυση των 200 ευρώ  θα καταβληθεί από την ίδια την  επιχείρηση.
  3. Η κάλυψη των ασφαλιστικών εισφορών θα αφορά και τις αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές σε δώρα και επίδοματα αδείας.
  1. Labor Reform και Συνδικαλιστικός νόμος 1264/82

Στο Υπουργείο Εργασίας προετοιμαζόμαστε για τη μεγάλη και αναγκαία όσο ποτέ μεταρρύθμιση στην αγορά εργασίας.

Μία μεταρρύθμιση η οποία θα συμβάλλει καθοριστικά στην οικοδόμηση  μίας σύγχρονης και ελκυστικής αγοράς εργασίας που θα ανταποκρίνεται στο νέο οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον, θα αξιοποιεί τις καλύτερες ευρωπαϊκές πρακτικές, θα ευθυγραμμίζεται με τις κατευθυντήριες γραμμές του ILO, θα υλοποιεί ευρωπαϊκές οδηγίες μα πάνω απ’ όλα θα δίνει την δυνατότητα για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και θα σέβεται τον εργαζόμενο και τα δικαιώματά του.

Το νομοσχέδιο προγραμματίζεται να βγει στην διαβούλευση στις αρχές του νέου μήνα έτσι ώστε να  πραγματοποιηθεί   ένας εκτενής, ειλικρινής και ουσιαστικός διάλογος με την κοινωνία.

Στα κεφάλαια του νομοσχεδίου θα συμπεριλαμβάνεται μεταξύ άλλων,  η ΕΡΓΑΝΗ 2, η τηλεργασία κλπ

Επίσης η νομοθετική μας  πρωτοβουλία  θα περιλαμβάνει και την αλλαγή του συνδικαλιστικού νόμου 1264/1982. Πρόκειται για ένα  νόμο που την εποχή που ψηφίστηκε και εφαρμόστηκε ήταν καινοτόμος, αναγκαίος και λειτουργικός. Εθεσε τα θεμέλια της ευρυθμίας στο συνδικαλιστικό κίνημα, το οποίο  είναι, όπως έχουμε ξαναπεί, πυλώνας της Δημοκρατίας μας.

Ωστόσο, μετά από 38 χρόνια εφαρμογής του, οι ανάγκες και οι συνθήκες στην αγορά εργασίας είναι διαφορετικές. Το  πλαίσιο του συνδικαλισμού στην Ελλάδα χρειάζεται εκσυγχρονισμό ώστε να συμβαδίσει με τις απαιτήσεις των εργαζομένων, να γίνει ελκυστικό στα μέλη του και να ανταποκρίνεται στην σύγχρονη κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα.

Ασφαλώς θα δοθεί ο επαρκής χρόνος για διαβούλευση και κοινοβουλευτική συζήτηση με όλα τα κόμματα και τους κοινωνικούς εταίρους για να υπάρχει η μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση στη νομοθετική παρέμβαση.

Συμπερασματικά, η νέα μεταρρύθμιση θα συμβάλει έμπρακτα στην δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, στην προσέλκυση νέων επενδύσεων, στην παροχή ίσων δικαιωμάτων και ευκαιριών στην εργασία ανεξαρτήτως φύλου, στην εξισορρόπηση της προσωπικής, κοινωνικής και επαγγελματικής ζωής του εργαζόμενου.

  1. Αναδρομικά συνταξιούχων

Η κυβέρνηση έχει αποδείξει, μέχρι σήμερα, τον  σεβασμό της στις δικαστικές αποφάσεις, όπως πρόσφατα έκανε με  τη νομοθέτηση της ασφαλιστικής μας μεταρρύθμισης (ν.4670/2020) με την οποία εκπληρώνει με συνέπεια και σαφές χρονοδιάγραμμα τις δεσμεύσεις της απέναντι στους συνταξιούχους.

1.Στις αρχές Ιουλίου  καταβάλαμε τα αναδρομικά σε 250.000 συνταξιούχους δικαιούχους επικουρικών συντάξεων κατόπιν της  απόφασης του ΣτΕ που έκρινε αντισυνταγματικές τις διατάξεις του νόμου ΣΥΡΙΖΑ από τον Οκτώβριο του 2019.

2.Τον Δεκέμβριο θα καταβληθούν τα αναδρομικά εκατοντάδων χιλιάδων κύριων συντάξεων καθώς με την ασφαλιστική μας μεταρρύθμιση  και τη συμμόρφωση μας με τις αποφάσεις του ΣΤΕ αυξήσαμε τα ποσοστά αναπλήρωσης των συντάξεων, βελτιώνοντας την ανταποδοτικότητα του συστήματος και καλλιεργώντας την ασφαλιστική συνείδηση σε όλους.

  1. Ταυτόχρονα από τον Δεκέμβριο καθιερώνεται η νέα αυξημένη κύρια σύνταξη για όσους έχουν 30 και άνω χρόνια εργασιακού βίου.

4.Τον Οκτώβριο θα δοθούν σε περίπου 1.000.000 συνταξιούχους τα αναδρομικά ποσά ύψους 1,4 δις ευρώ που αφορούν κύριες συντάξεις για το ενδεκάμηνο 2015-2016. Συγκεκριμένα θα αφορά τις συντάξεις του ιδιωτικού τομέα ύψους 892 εκατ. ευρώ  και του δημοσίου ύψους 496 εκατ. ευρώ.

Η τροπολογία για την καταβολή των αναδρομικών ποσών των κύριων συντάξεων  στους συνταξιούχους του δημοσίου τομέα για το ενδεκάμηνο 2015-2016 θα κατατεθεί στη Βουλή εντός του μηνός. 

5.Παράταση επιδομάτων ανεργίας

Με Κοινή Υπουργική Απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών και του Υπουργείου Εργασίας που υπεγράφη χθες, ανοίγει ο δρόμος για να καταβληθούν τα επιδόματα ανεργίας 2 μηνών σε όσους δικαιούχους το επίδομα ανεργίας τους έληξε κατά τους μήνες  Ιούνιο, Ιούλιο και τον Αύγουστο. Η πληρωμή θα γίνει από τον ΟΑΕΔ αυτόματα στους λογαριασμούς των δικαιούχων και δεν χρειάζεται αυτοπρόσωπη παρουσία αλλά ούτε πρόσθετη αίτηση.

  1. Καταβολή δώρου Πάσχα στις επιχειρήσεις

Επιπλέον όπως είχαμε δεσμευτεί χθες 15/9 ολοκληρώθηκαν οι αναγκαίοι και απαραίτητοι ενδελεχείς έλεγχοι και  από σήμερα το απόγευμα αρχίζει σταδιακά να καταβάλλεται σε επιχειρήσεις το δώρο του Πάσχα. Συγκεκριμένα, το ποσό που θα καλύψει ο κρατικός προϋπολογισμός  είναι 97.999.744,95 ευρώ και αφορά σε 182.179 επιχειρήσεις.

ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΙΣ ΕΚΚΡΕΜΕΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΘΡΑΣΟΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ

Και κάτι ακόμα, σχετικά με το όψιμο και υποκριτικό ενδιαφέρον του ΣΥΡΙΖΑ για τις εκκρεμείς συντάξεις.

Υπενθυμίζω:

  1. Είναι ο ΣΥΡΙΖΑ που συνειδητά και επανειλημμένα απέκρυπτε τα στοιχεία των συντάξεων του e-ΕΦΚΑ, που δεν παρουσιαζόταν στην Βουλή και δεν απαντούσε στις ερωτήσεις των βουλευτών της ΝΔ και άλλων κομμάτων όπως όφειλε.
  2. Είναι ο ΣΥΡΙΖΑ που εξαπατούσε τον ελληνικό λαό με δημόσιες παρουσίες των υπουργών του στην τηλεόραση και ραδιόφωνο, υποστηρίζοντας ότι δεν υπάρχουν ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις του e-ΕΦΚΑ.
  3. Είναι η Υπουργός του, που απέκρυπτε επί 1 και πλέον χρόνο τα στοιχεία του Π.Σ ΗΛΙΟΣ- καθώς είχε αναστείλει την έκδοσή του-, ενός συστήματος που παρουσιάζει αναλυτικά όλα τα στοιχεία και όλες τις πτυχές του ασφαλιστικού συστήματος κάθε μήνα. Σήμερα έχει επανέλθει κανονικά η λειτουργία του και τα στοιχειά του δημοσιεύονται κάθε μήνα.
  4. Σήμερα ο e-ΕΦΚΑ μετά την ασφαλιστική μας μεταρρύθμιση μπήκε σε μία νέα εποχή. Επικρατεί απόλυτη διαφάνεια, τα στοιχεία είναι στην διάθεση της Βουλής και των πολιτών. Επέρχεται σταδιακά νοικοκύρεμα και τάξη στο χάος που παραλάβαμε.
  5. Τα στοιχεία δίνονται συνεχώς στο Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής με εξαίρεση το τελευταίο τρίμηνο καθώς, όπως εξηγεί ο Διοικητής του e- EΦΚΑ κ. Χάλαρης στην σχετική επιστολή του, υπήρχαν τεχνικές αδυναμίες και αντικειμενικοί λόγοι. Συγκεκριμένα:

α. Λόγω του κορωνοιού υπήρξε περιορισμός της λειτουργίας των καταστημάτων του  e- ΕΦΚΑ με αποτέλεσμα τεράστιος αριθμός ασφαλισμένων να αποστέλει ταχυδρομικά τα αιτήματα συνταξιοδότησης.

β. Χιλιάδες συνταξιούχοι που υπέβαλλαν ηλεκτρονικά την αίτησή τους στο σύστημα ΑΤΛΑΣ και παράλληλα την απέστειλαν και ταχυδρομικά με αποτέλεσμα να έχουμε διπλοκαταχωρήσεις και να χρειάζεται εκκαθάριση.

γ. Οι υπηρεσίες του e- ΕΦΚΑ εντόπισαν δεκάδες χιλιάδες αιτήσεις στα τέλη του 2018 και αρχές του 2019 που είχαν μπει στο ηλεκτρονικό αρχείο με την ένδειξη «χωρίς απόφαση» ΚΑΙ ΣΚΟΠΙΜΑ δεν προσμετρούνταν στις εκκρεμείς συντάξεις για να θολώσουν και να αλλιώσουν την πραγματική εικόνα των ληξιπροθέσμων.

δ. Τέλος οι υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ εντόπισαν στα τέλη του 2019 17.000 ακαταχώρητες αιτήσεις συνταξιοδότησης μέσα σε κρυμμένους σάκους και τώρα ο e- ΕΦΚΑ τις καταχωρεί με βάση την πραγματική ημερομηνία υποβολής της αίτησης. Όπως επίσης και 45.000 περιπτώσεις εξόδων κηδείας που από 1.1.2015 δεν είχαν πληρωθεί. Θα τις εξοφλούμε όλες μέχρι τέλος Νοεμβρίου. Υπολείπονται μόνο 8.000.

Αυτή είναι η πραγματική αλήθεια και κάποιοι έχουν το απύθμενο θράσος να μιλάνε για εκκρεμείς”.

ΠΗΓΗ money-tourism.gr

Related Posts