ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Κριτήρια – επιλεξιμότητα για τα μέτρα | “Κούρεμα” 30-50% των οφειλών από Επιστρεπτέα Προκαταβολή | Ανακοινώσεις Σταϊκούρα

Σε πλήρη εξειδίκευση των μέτρων στήριξης των επιχειρήσεων που εξήγγειλε στο πρωϊνό μήνυμά του ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητροτάκης, προχώρησαν ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, ο υπουργός αναπληρωτής Θεόδωρος Σκυλακάκης και  ο υφυπουργός Απόστολος Βεσυρόπουλος.

Ακόμη:

  • ο γενικός γραμματέας Οικονομικής Πολιτικής Χρήστος Τριαντόπουλος αναφέρθηκε στο νέο καθεστώς στήριξης των επιχειρήσεων υπό τη μορφή επιδότησης επί των παγίων δαπανών.
  • ο γενικός γραμματέας Δημοσιονομικής Πολιτικής, Θάνος Πετραλιάς, αναφέρθηκε σ την Επιστρεπτέα Προκαταβολή 7 και
  • ο ειδικός γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους Φώτης Κουρμούσης, αναφέρθηκε στο Πρόγραμμα«ΓΕΦΥΡΑ 2».

Οι υπουργοί και οι γενικοί γραμματείς αναφέρθηκαν αναλυτικά, τόσο στα νέα μέτρα, όσο και στα κριτήρια επιλεξιμότητας των επιχειρήσεων.

Ο Χ. Σταϊκούρας

Η τοποθέτηση του υπουργού Οικονομικών κ. Χρήστου Σταϊκούρα, για το νέο πακέτο μέτρων οικονομικής στήριξης, έχει ως εξής:

“Πάνω από ένα χρόνο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού, η χώρα μας, όπως και ολόκληρος ο πλανήτης, παραμένει αντιμέτωπη με τις πρωτοφανείς, πολλαπλές και πολυεπίπεδες επιπτώσεις της μεγαλύτερης υγειονομικής κρίσης των τελευταίων 100 ετών.

Κρίση, της οποίας η ένταση και η διάρκεια, δυστυχώς, ξεπέρασε – διεθνώς – όλες τις αρχικές προβλέψεις, δοκιμάζοντας σκληρά τις αντοχές της κοινωνίας και της οικονομίας.

Η συντελούμενη πρόοδος στο «μέτωπο» των εμβολιασμών, «χτίζει» σταδιακά «τείχος» ανοσίας στην κοινωνία, ανοίγοντας τον δρόμο για την έξοδο από το τούνελ της κρίσης, παρά τις νέες προκλήσεις που θέτουν οι συνεχείς μεταλλάξεις του ιού.

Ωστόσο, είναι σαφές, ότι για την επιστροφή στην κανονικότητα θα απαιτηθεί χρόνος.

Η Κυβέρνηση, από την πρώτη στιγμή, προτάσσοντας πάντα τη δημόσια Υγεία, στάθηκε δίπλα στην κοινωνία και την οικονομία.

Με έγκαιρα, συνεκτικά και κοινωνικά δίκαια μέτρα, απλώσαμε ευρύ «δίχτυ» προστασίας στον παραγωγικό ιστό της χώρας, με στόχο να περιορίσουμε, όσο γίνεται περισσότερο, το αποτύπωμα αυτού του εξωγενούς, συμμετρικού σοκ.

ksd PRIMAGEL
adv

«Δίχτυ» που άρχισε να ξετυλίγεται πριν από έναν ακριβώς χρόνο – στις 9 Μαρτίου του 2020 – και έκτοτε συνεχώς ενισχύεται, επεκτείνεται και εμπλουτίζεται, ανάλογα με τη δυναμική της πανδημίας, ώστε να διασφαλίσουμε ότι η κοινωνία θα βγει όρθια και οι επιχειρήσεις θα ξαναβρούν τον βηματισμό τους μετά την παρούσα δοκιμασία.

Στο πλαίσιο αυτό, λάβαμε μέτρα στήριξης συνολικού ύψους 24 δισ. ευρώ το 2020 και επιπλέον προβλέπουμε 11,6 δισ. ευρώ για εφέτος, υπερβαίνοντας σημαντικά την πρόβλεψη του Προϋπολογισμού, για παρεμβάσεις στήριξης 7,5 δισ. ευρώ το 2021.

Αθροιστικά, στηρίξαμε, συνεχίζουμε και θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, με μέτρα συνολικού ύψους 35,6 δισ. ευρώ αυτή τη διετία.

Πρόκειται για ένα τεράστιο, πρωτόγνωρο για τα δεδομένα της Ελλάδας, πακέτο στήριξης, που κινείται πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Βρισκόμαστε, λοιπόν, στο πλευρό της κοινωνίας, και θα συνεχίσουμε να το πράττουμε για όσο απαιτηθεί, εντός, πάντα, των δημοσιονομικών και ταμειακών δυνατοτήτων της χώρας.

Και αυτό, χάρη στην ορθολογική, προνοητική και με απόλυτο σεβασμό στις πολυετείς θυσίες του λαού μας, ταμειακή διαχείριση, αλλά και λόγω της ενισχυμένης εμπιστοσύνης που απολαμβάνει η χώρα μας από διεθνείς εταίρους και αγορές, η οποία της επιτρέπει να δανείζεται με εξαιρετικά ευνοϊκά επιτόκια.

Τα μέτρα που από την αρχή της κρίσης, σχεδιάζει και υλοποιεί η Κυβέρνηση, έχουν αποδεδειγμένα επιτύχει τον στόχο τους.

1ον. Πέτυχαν, διότι περιόρισαν σημαντικά το βάθος της ύφεσης.

Ύφεση που είναι μεν βαθιά, αλλά πολύ χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις, πιστοποιώντας την ορθότητα της ασκούμενης οικονομικής πολιτικής.

Η ελληνική οικονομία, αν και κλυδωνίστηκε ισχυρά, άντεξε.

2ον. Πέτυχαν, διότι περιόρισαν τη διόγκωση της ανεργίας.

Η Ελλάδα, μαζί με την Ιταλία, είναι οι μοναδικές χώρες που κατάφεραν, χάρη στις πολιτικές στήριξης της απασχόλησης από τα συναρμόδια Υπουργεία, να περιορίσουν τη διόγκωση της ανεργίας.

3ον. Πέτυχαν, διότι περιόρισαν τα «λουκέτα».

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες της ΕΣΕΕ και της ΓΣΕΒΕΕ, «τα μέτρα που έχει λάβει η Κυβέρνηση έχουν ανακόψει, προς το παρόν, τα μαζικά λουκέτα που προκαλούνται κατά τη διάρκεια έντονων οικονομικών κρίσεων».

4ον. Πέτυχαν, διότι με δεδομένη τη σημερινή αδυναμία κατανάλωσης, αυξάνουν την αποταμίευση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη μελλοντική κατανάλωση.

Συγκεκριμένα, οι καταθέσεις του ιδιωτικού τομέα αυξήθηκαν κατά περίπου 20 δισ. ευρώ το 2020, με την εν λόγω αύξηση να μοιράζεται ισόποσα μεταξύ επιχειρήσεων και νοικοκυριών.

Συνεπώς, η πραγματική οικονομία έχει ενισχυθεί ουσιαστικά.

Ωστόσο, η μάχη κατά της πανδημίας και των επιπτώσεών της, συνεχίζεται.

Ως εκ τούτου, απαιτείται να παραμείνουμε κοντά στους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις.

Και το πράττουμε.

Το Υπουργείο Οικονομικών, με συνέπεια, μεθοδικότητα και υπευθυνότητα, συνεχίζει να σχεδιάζει και να υλοποιεί πολιτικές για την αντιμετώπιση των οικονομικών επιπτώσεων της υγειονομικής κρίσης, με γνώμονα την οικονομική αποτελεσματικότητα και την κοινωνική ανταποδοτικότητα.

Πολιτικές που θα μας οδηγήσουν, με ασφάλεια, στη μετάβαση από τη δίνη της κρίσης, αρχικά στην ανάκαμψη της οικονομίας, και εν συνεχεία στην επίτευξη της ταχύτερης και ισχυρότερης δυνατής ανάπτυξης.

Στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο Οικονομικών, ανακοινώνει ένα νέο πακέτο μέτρων, ύψους 2,5 δισ. ευρώ, με στόχο τη στήριξη των θέσεων απασχόλησης και την ενίσχυση των επιχειρήσεων, κυρίως των μικρομεσαίων.

Τα μέτρα

Ειδικότερα, ανακοινώνει, και θα εξειδικευθούν από τους αγαπητούς Συναδέλφους και Συνεργάτες, τα εξής:

1ον. Βελτίωση των όρων στην Επιστρεπτέα Προκαταβολή 1, 2 και 3.

Καθίσταται μη επιστρεπτέο μέρος της ενίσχυσης που δόθηκε κατά τους 3 πρώτους κύκλους της Επιστρεπτέας Προκαταβολής, βάσει κριτηρίων για τις απώλειες τζίρου που υπέστησαν οι επιχειρήσεις εντός του 2020.

Η απαλλαγή φτάνει έως και 50%, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η διατήρηση των θέσεων εργασίας που προβλεπόταν στον κάθε κύκλο.

Το κόστος του μέτρου εκτιμάται σε περίπου 570 εκατ. ευρώ.

2ον. Έναρξη νέου κύκλου Επιστρεπτέας Προκαταβολής 7.

Ξεκινά, τον μήνα Απρίλιο, η Επιστρεπτέα Προκαταβολή 7, η οποία θα δοθεί με βάση την πτώση τζίρου των επιχειρήσεων κατά το 1ο τρίμηνο του έτους.

Το ποσοστό της απαλλαγής διαμορφώνεται στο 50%, υπό τον όρο διατήρησης του αριθμού των εργαζομένων έως τέλος Αυγούστου.

Προβλέπεται αυξημένη ενίσχυση στο λιανεμπόριο, την εστίαση, τον τουρισμό, και γενικότερα στις επιχειρήσεις στις οποίες έχουν επιβληθεί περιοριστικά μέτρα, με αυξημένα κατώτατα όρια.

staikourasΟι νέες επιχειρήσεις στους άμεσα πληττόμενους κλάδους, που έκαναν έναρξη εργασιών μετά τον Δεκέμβριο του 2019, θα είναι επιλέξιμες ανεξαρτήτως τζίρου, αν δεν έλαβαν ενίσχυση από τις 2 τελευταίες επιστρεπτέες προκαταβολές.

Το κόστος του μέτρου εκτιμάται σε περίπου 1 δισ. ευρώ.

3ον. Διεύρυνση των περιόδων αποπληρωμής των Επιστρεπτέων Προκαταβολών.

Παρατείνεται, για όλους τους κύκλους, η περίοδος αποπληρωμής από 40 σε 60 δόσεις, ενώ δίνεται η δυνατότητα εφάπαξ επιστροφής του ποσού, με έκπτωση 15% επί του επιστρεπτέου ποσού.

4ον. Θέσπιση νέου καθεστώτος στήριξης των επιχειρήσεων υπό τη μορφή επιδότησης επί των παγίων δαπανών.

Δρομολογείται ένα νέο εργαλείο στήριξης των επιχειρήσεων και προστασίας των θέσεων εργασίας.

Πρόκειται για την επιδότηση ποσοστού των παγίων δαπανών επιχειρήσεων, που πραγματοποιήθηκαν εντός του 2020, και δεν έχουν καλυφθεί από τις ενισχύσεις που έχουν δοθεί έως σήμερα.

Στις πάγιες δαπάνες συμπεριλαμβάνονται οι παροχές σε εργαζόμενους, οι ασφαλιστικές εισφορές, η ενέργεια, η ύδρευση, οι τηλεπικοινωνίες, τα ενοίκια, τα λοιπά λειτουργικά έξοδα, οι χρεωστικοί τόκοι και συναφή έξοδα.

Το ποσό της ενίσχυσης προσδιορίζεται ως ποσοστό επί της διαφοράς των παγίων δαπανών που κατέβαλε η επιχείρηση, και των ενισχύσεων που έχει λάβει.

Σκοπός του προγράμματος είναι η επιδότηση επιχειρήσεων που απασχολούν τουλάχιστον 1 εργαζόμενο, μέσω πιστωτικού που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αποπληρωμή φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων.

Το κόστος του μέτρου εκτιμάται, αρχικά, στα 500 εκατ. ευρώ.

5ον. Θέσπιση νέου προγράμματος επιδότησης επιχειρηματικών δανείων «ΓΕΦΥΡΑ».

Δρομολογείται νέο πρόγραμμα επιδότησης δανείων για τις επιχειρήσεις.

Το νέο πρόγραμμα «ΓΕΦΥΡΑ» αφορά μεσαίες, μικρές, πολύ μικρές και ατομικές επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων και των ελεύθερων επιχειρηματιών-επιτηδευματιών, που έχουν αποδεδειγμένα πληγεί από την πανδημία, και πληρούν συγκεκριμένα οικονομικά και περιουσιακά κριτήρια.

Απευθύνεται τόσο σε επιχειρήσεις που έχουν εξυπηρετούμενες οφειλές, όσο και σε επιχειρήσεις που δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στις δανειακές τους υποχρεώσεις.

Τα βασικά χαρακτηριστικά του προγράμματος είναι:

  • Επιδότηση μηνιαίας δόσης επιχειρηματικών δανείων για 8 μήνες.
  • Επιδότηση τόσο του κεφαλαίου όσο και των τόκων του δανείου.
  • Επιβράβευση των συνεπών δανειοληπτών, με υψηλά ποσοστά επιδότησης.
  • Κριτήρια τα οποία επιτρέπουν σε δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεις να ενταχθούν στο πρόγραμμα, χωρίς περιορισμό ως προς το ανώτατο όριο οφειλής για αυτές.

Συγκεκριμένα, για τους δικαιούχους, η συνεισφορά του Δημοσίου ανέρχεται στα εξής ποσοστά:

Για τα εξυπηρετούμενα δάνεια:

  • Στο 90% της μηνιαίας δόσης για το 1ο τρίμηνο, στο 80% για το 2ο τρίμηνο και στο 70% για τους υπόλοιπους 2 μήνες.

Για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια:

  • Στο 80% της μηνιαίας δόσης για το 1ο τρίμηνο, στο 70% για το 2ο τρίμηνο και στο 60% για τους υπόλοιπους 2 μήνες.

Το κόστος του μέτρου εκτιμάται στα 300 εκατ. ευρώ.

6ον. Επέκταση αναστολών ρυθμισμένων φορολογικών υποχρεώσεων.

Κατ’ αναλογία με όσα ίσχυσαν τους προηγούμενους δύο μήνες, η δόση Μαρτίου των ρυθμισμένων φορολογικών υποχρεώσεων των επιχειρήσεων στις οποίες έχουν επιβληθεί περιοριστικά μέτρα και πλήττονται άμεσα, μεταφέρεται στο τέλος της περιόδου ρύθμισης.

Το κόστος του μέτρου εκτιμάται στα 60 εκατ. ευρώ.

Ενώ ισχύει και το μέτρο κάλυψης όλου του ενοικίου σε συγκεκριμένους κλάδους της οικονομίας για τον μήνα Μάρτιο, εκτιμώμενου κόστους 70 εκατ. ευρώ.

Συμπερασματικά, με αυτές τις παρεμβάσεις, αποδεικνύουμε, για ακόμη μία φορά, ότι αφουγκραζόμαστε την κοινωνία και τις ανάγκες της, παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις στο υγειονομικό πεδίο, και παρεμβαίνουμε έγκαιρα και στοχευμένα, με δραστικά, αποτελεσματικά και κοινωνικά δίκαια μέτρα.

Ενωμένοι, μακριά από κοινωνικές εντάσεις και αυτοματισμούς, Κράτος, πολίτες και επιχειρήσεις, ανασυντάσσουμε τις δυνάμεις μας και διαμορφώνουμε τις προϋποθέσεις για την ταχύτερη δυνατή μετάβαση στο μέλλον που μας αξίζει.

Μέλλον ευημερίας, κοινωνικής δικαιοσύνης και περαιτέρω ενδυνάμωσης της ισχύος της χώρας μας.

Ο Θεόδωρος Σκυλακάκης

Η τοποθέτηση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών κ. Θόδωρου Σκυλακάκη, για το νέο πακέτο μέτρων οικονομικής στήριξης, έχει ως εξής:

“Από την πρώτη στιγμή που σχεδιάστηκε η οικονομική πολιτική για την αντιμετώπιση της πανδημίας, θέσαμε ως στόχο τη μεγαλύτερη δυνατή εξατομίκευση και στόχευση των μέτρων, έτσι ώστε να είναι και πιο δίκαια κοινωνικά, αλλά και πιο αποτελεσματικά από πλευράς οικονομικών επιπτώσεων. Άλλωστε, δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ ότι η χρηματοδότηση των μέτρων συνεπάγεται έλλειμμα, κατά κύριο λόγο δηλαδή δανεισμό, συνεπώς έχει πολύ μεγάλη σημασία για τον φορολογούμενο, που πάντα πληρώνει τις κρατικές δαπάνες, τα χρήματά του να πιάνουν τόπο.

Όσο περισσότερα στοιχεία έχουμε για το τι ακριβώς έχει συμβεί στην οικονομία και στις επιχειρήσεις στη διάρκεια της πανδημίας τόσο περισσότερο μπορούμε να εξατομικεύσουμε ορθολογικά και να στοχεύσουμε τη στήριξη. Γι’ αυτό και τα μέτρα που αφορούν στην έξοδο από την πανδημία είναι πολύ πιο στοχευμένα από τα μέτρα της εισόδου, όταν δεν είχαμε τον πλούτο αυτών των στοιχείων του τι πράγματι έχει συμβεί.

Τι επιδιώκουμε με τη στόχευση:

Πρώτη και κύρια επιδίωξή μας είναι να μη χαθούν χωρίς λόγο θέσεις εργασίας, είτε αυτές αφορούν μισθωτούς, είτε μικρούς επιχειρηματίες και ελεύθερους επαγγελματίες. Γι’ αυτό τον λόγο προσθέτουμε στα γενικά μέτρα, όπως είναι οι Επιστρεπτέες και οι αναστολές συμβάσεων εργασίας, επιπλέον ειδικά μέτρα, όπως είναι οι ρυθμίσεις για την Επιστρεπτέα 1, 2, 3 και η επιδότηση δαπανών που προσφέρουν πρόσθετη ρευστότητα και ενίσχυση σε επιχειρήσεις που έχουν πληγεί περισσότερο, όπως αυτό προκύπτει από τη μείωση του τζίρου τους και το ύψος των ζημιών που έχουν πραγματοποιήσει το 2020.

Αναπόφευκτα οι ενισχύσεις αυτές αφορούν κατά προτεραιότητα ή επικεντρώνονται περισσότερο σε εκείνους που δήλωναν μεγαλύτερο ποσοστό του τζίρου τους. Γνωρίζουμε προφανώς ότι στην οικονομία υπάρχει και ένα ικανό μέρος άτυπης οικονομίας, το οποίο είναι σημαντικό και μας κατατάσσει στις χώρες με μεγάλες απώλειες του φόρου προστιθέμενης αξίας, με βάση τις ευρωπαϊκές στατιστικές.

Για το λόγο αυτό, προβλέψαμε σε διάφορες φάσεις της πανδημίας και ελάχιστα ποσά, μέρος των οποίων δεν είναι επιστρεπτέο, ανεξαρτήτως τζίρου. Όπως, ανεξαρτήτως τζίρου ήταν και το μέτρο της μείωσης του ενοικίου, αλλά και το μέτρο των αναστολών συμβάσεων εργασίας. Η γενική, όμως, κατεύθυνση είναι η στόχευση στη βάση των στοιχείων που πραγματικά μας δηλώνουν οι ίδιες οι επιχειρήσεις και οι ίδιοι οι ελεύθεροι επαγγελματίες.

Η στόχευση και η εξατομίκευση έπαιξαν πολύ σημαντικό ρόλο στο να κρατηθούν ζωντανές, κυρίως, οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις για τις οποίες υπήρχε μεγάλη δυσκολία να αποκτήσουν πρόσβαση σε ρευστότητα μέσω τραπεζικού δανεισμού και να επιτύχουμε έτσι τα αποτελέσματα που είχαμε από πλευράς ύφεσης και από πλευράς ανεργίας. Να έχουμε, δηλαδή, όχι 12% ύφεση το 2020, που έλεγε ο κ. Τσίπρας, αλλά μόλις 8,2%, έναντι 6,6% που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος. Ποσοστό που υποδηλώνει ύφεση μόλις 24% υψηλότερη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, έναντι 82% που προέβλεπε η Αντιπολίτευση.

Κι όλα αυτά, έχοντας παράλληλα ένα από τα καλύτερα αποτελέσματα στην Ευρώπη από πλευράς ανεργίας και, για την ώρα, περιορισμένο αριθμό επιχειρήσεων που έκλεισαν, με βάση τα στοιχεία του ΓΕΜΗ. Κάτι που δεν σημαίνει, δυστυχώς, ότι μετά τη λήξη των lockdown δεν θα έχουμε τις αναπόφευκτες επιπτώσεις κατά τη μεταβατική περίοδο προσαρμογής των επιχειρήσεων στη νέα πραγματικότητα, οι οποίες όμως θα περιορίζονται όσο η ανάκαμψη θα αποκτά πρόσθετη δυναμική. Στον μετριασμό των επιπτώσεων αυτών στοχεύουν και δύο από τα μέτρα που ανακοινώνουμε σήμερα, η επιδότηση μέρους των παγίων δαπανών και πρόσθετη ρευστότητα σε όσους την έχουν ανάγκη και είχαν λάβει την επιστρεπτέα προκαταβολή 1,2,3.

Στη συνέχεια θα παρουσιάσουμε τα μέτρα στήριξης της οικονομίας για την αντιμετώπιση των οικονομικών συνεπειών της πανδημίας. Ξεκινώ με την Επιστρεπτέα Προκαταβολή 1, 2 και 3 και θα λάβουν στη συνέχεια τον λόγο και οι υπόλοιποι συνάδελφοι:

Επιστρεπτέα Προκαταβολή 1, 2, 3

Στο πλαίσιο αυτό, μέρος του 1ου, 2ου και 3ου κύκλου της Επιστρεπτέας Προκαταβολής δεν θα επιστραφεί, βάσει κριτηρίων για τις απώλειες που υπέστησαν οι επιχειρήσεις εντός του 2020.

ksd
adv

Πιο συγκεκριμένα: Για όσες επιχειρήσεις είχαν κατά το έτος 2020 μείωση τζίρου τουλάχιστον 15%, σε σχέση με το 2019, δεν επιστρέφεται το 30%. Για όσες επιχειρήσεις είχαν κατά το έτος 2020 μείωση τζίρου τουλάχιστον 30%, σε σχέση με το 2019, δεν επιστρέφεται το 50%. Για επιχειρήσεις που έχουν κάνει έναρξη μετά την 1η Ιανουαρίου 2018 ή άνοιξαν υποκατάστημα από την 1η Οκτωβρίου 2019 έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020 δεν επιστρέφεται το 50%, ανεξαρτήτως του τζίρου έτους 2020. Απαραίτητη προϋπόθεση η διατήρηση θέσεων εργασίας όπως προβλεπόταν σε κάθε κύκλο της Επιστρεπτέας Προκαταβολής. Επιπλέον, ισχύει ο όρος ότι οι επιχειρήσεις που είχαν πάνω από 20 εργαζομένους και τους διατηρούν σύμφωνα με τα προβλεπόμενα σε κάθε ΚΥΑ, δεν επιστρέφουν το 40% ανεξαρτήτως τζίρου, εκτός εάν με βάση τα παραπάνω εντάσσονται στο πιο ευνοϊκό καθεστώς του 50%. Το δημοσιονομικό κόστος που θα επηρεάσει τον Προϋπολογισμό του 2021 εκτιμάται σε 570 εκατ. ευρώ, χωρίς ταμειακή εκταμίευση. Οι ωφελούμενοι από τα παραπάνω είναι περίπου 100.000 επιχειρήσεις, με 230.000 εργαζόμενους.

Διεύρυνση περιόδου αποπληρωμής όλων των επιστρεπτέων προκαταβολών

Η περίοδος αποπληρωμής για όλες τις Επιστρεπτέες (1 έως 7), επεκτείνεται από 40 σε 60 δόσεις, με πενταετή περίοδο αποπληρωμής από 31/1/2022 έως 31/1/2027. Δίνεται η δυνατότητα επιστροφής εφάπαξ του ποσού προς επιστροφή σε μία δόση έως το τέλος του έτους 2021, με έκπτωση 15% επί του επιστρεπτέου ποσού.

Ωφελούμενοι: Περίπου 550.000 επιχειρήσεις με 800.000 εργαζόμενους.

Επίσης θεσπίζεται η δυνατότητα, για επιχειρήσεις με εργαζομένους που είχαν όλο το 2020 μείωση τζίρου τουλάχιστον 30% και δικαιούνται έκπτωση 50% στις Επιστρεπτέες 1 έως 3, να λάβουν το 35% του συνολικού ποσού των Επιστρεπτέων 1 έως 3 ως ένα πιστωτικό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πληρωμή μελλοντικών φορολογικών και ασφαλιστικών οφειλών, έως τα τέλη του 2021. Στη συνέχεια θα πρέπει να αποπληρωθεί το 100% της Επιστρεπτέας σε 60 δόσεις από 31/1/2022.

Δυνητικοί ωφελούμενοι: Τουλάχιστον 25.000 επιχειρήσεις που συμμετείχαν στις επιστρεπτέες 1 έως 3, έχουν εργαζόμενους και έχουν πτώση τζίρου >30%

Το μέτρο αυτό αφορά οριακές θέσεις εργασίας που κινδυνεύουν να χαθούν, καθώς δίνει στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις με εργαζομένους, που είναι σε δυσκολία και δεν έχουν πρόσβαση σε τραπεζικό δανεισμό, πρόσθετη ρευστότητα άμεσα, με τη μορφή του πιστωτικού που μπορούν να χρησιμοποιήσουν για τις άμεσες φορολογικές και ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις. Έχει μεγάλη σημασία για επιχειρήσεις που έχουν μείνει χωρίς ρευστό μετά τη μακρά κρίση και ενώ είναι βιώσιμες έχουν δυσκολία στη φάση της επανεκκίνησης.

Ο Απόστολος Βεσυρόπουλος

Η τοποθέτηση του υφυπουργού Οικονομικών Απόστολου Βεσυρόπουλου, έχει ως εξής:

“Σε συνέχεια των μέτρων που ανέλυσαν οι προηγούμενοι συνάδελφοι, θα αναφερθώ με τη σειρά μου στη μείωση των μισθωμάτων και στις αναστολές των ρυθμισμένων φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων.

Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, επεκτάθηκε και για το μήνα Μάρτιο η ρύθμιση που προβλέπει την πλήρη απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής ενοικίου για τις επιχειρήσεις που παραμένουν κλειστές με κρατική εντολή.

Άμεσα ωφελούμενοι από αυτό το μέτρο είναι και επιχειρήσεις της εστίασης που λειτουργούν με διανομή προϊόντων σε πακέτο και παροχή προϊόντων σε πακέτο από το κατάστημα, τα κομμωτήρια, τα κέντρα αισθητικής, οι επιχειρήσεις των κλάδων πολιτισμού και αθλητισμού, τα γυμναστήρια, οι τουριστικές επιχειρήσεις, όπως ξενοδοχεία, καταλύματα και τουριστικά γραφεία, και οι υπηρεσίες μεταφορών.

Για τους ιδιοκτήτες που εκμισθώνουν ακίνητα στις επιχειρήσεις αυτές θα καταβληθεί απευθείας στον τραπεζικό τους λογαριασμό αποζημίωση ίση με το 80% του μισθώματος για τα φυσικά πρόσωπα και ίση με το 60% του μισθώματος για τα νομικά πρόσωπα.

Παράλληλα, για τον Μάρτιο συνεχίζεται για τις επιχειρήσεις που ανήκουν στους υπόλοιπους πληττόμενους ΚΑΔ, η υποχρεωτική έκπτωση ενοικίου 40%.

Επιπλέον, για τους εργαζόμενους που η σύμβαση εργασίας τους τίθεται σε αναστολή, δίνεται η δυνατότητα έκπτωσης ενοικίου 40% για την κύρια κατοικία και τη φοιτητική κατοικία των εξαρτώμενων μελών αυτών.

Αντιμετωπίσαμε επίσης δύο άλλα ζητήματα που είχαν ανακύψει σχετικά με τα μισθώματα, δίνοντας λύσεις.

Αναφέρομαι στο ζήτημα που είχε δημιουργηθεί με τις νεοϊδρυθείσες επιχειρήσεις οι οποίες έκαναν έναρξη εργασιών μετά τις 20/3/2020.

Διευκρινίσαμε ότι λαμβάνεται υπόψη ως κριτήριο υπαγωγής στο ευνοϊκό μέτρο των μισθωμάτων ο κύριος ΚΑΔ κατά την ημερομηνία έναρξης των εργασιών τους.

Το δεύτερο ζήτημα σχετίζεται με τα υποκαταστήματα πληττόμενων επιχειρήσεων.

Με σχετική απόφαση (Α. 1040/2021) προβλέπεται ότι σε υποκατάστημα πληττόμενης επιχείρησης στο οποίο επιβάλλονται περιοριστικά μέτρα, ενώ η έδρα εντάσσεται στις πληττόμενες επιχειρήσεις που δικαιούνται υποχρεωτική μείωση μισθώματος κατά 40%, τότε η επιχείρηση συνολικά δικαιούται πλήρους απαλλαγής του ενοικίου.

Σε αυτή την περίπτωση  το υποκατάστημα συμπαρασύρει την έδρα και απαλλάσσεται 100% της καταβολής του μισθώματος το σύνολο της επιχείρησης.

Ένα ενδεικτικό παράδειγμα:

Το κεντρικό κατάστημα της πληττόμενης επιχείρησης με κύρια δραστηριότητα «Επεξεργασία τσαγιού και καφέ» που δικαιούται μείωση μισθώματος κατά 40% και το υποκατάστημα είναι καφετέρια που έχει κλείσει με κρατική εντολή και δικαιούται απαλλαγή κατά 100% της καταβολής του μισθώματος, τότε συνολικά η επιχείρηση  δικαιούται πλήρη απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής του μισθώματος, τόσο για το κεντρικό όσο και για το υποκατάστημα.

Προχωρήσαμε, επίσης, στην αναστολή των ρυθμισμένων φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων των επιχειρήσεων στις οποίες έχουν επιβληθεί περιοριστικά μέτρα και πλήττονται άμεσα τον μήνα Μάρτιο, όπως ακριβώς ισχύει και για τους προηγούμενους μήνες, Ιανουάριο και Φεβρουάριο.

Η δόση, δηλαδή, του Μαρτίου για αυτές τις οφειλές μεταφέρεται στο τέλος της ισχύουσας ρύθμισης.

Κυρίες και Κύριοι,

Η αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας έχει δυναμικά και όχι στατικά χαρακτηριστικά.

Είμαστε σε ένα διαρκή διάλογο με την κοινωνία.

Σταθμίζουμε όλα τα δεδομένα και με αντικειμενικά και ορθολογικά κριτήρια λάβαμε και θα συνεχίσουμε να λαμβάνουμε μέτρα για τη στήριξη αυτών που υφίστανται τις συνέπειες της πανδημίας”.

Η τοποθέτηση του Χρήστου Τριαντόπουλου

Η τοποθέτηση του γενικού γραμματέα Οικονομικής Πολιτικής του υπουργείου Οικονομικών κ. Χρήστου Τριαντόπουλου, για το νέο καθεστώς στήριξης των επιχειρήσεων υπό τη μορφή επιδότησης επί των παγίων δαπανών, έχει ως εξής:

“Σε συνέχεια της σχετικής νομοθετικής πρόβλεψης, εξειδικεύουμε τα χαρακτηριστικά του νέου καθεστώτος στήριξης των επιχειρήσεων υπό τη μορφή επιδότησης επί των παγίων δαπανών.

Ο σκοπός του νέου καθεστώτος είναι η επιδότηση επιχειρήσεων με εργαζομένους, μέσω πιστωτικού που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αποπληρωμή μελλοντικών φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων.

Πιο συγκεκριμένα, η επιχείρηση θα έχει το δικαίωμα να επιλέξει το ποσό της ενίσχυσης που θέλει να κατανείμει για την πληρωμή φορολογικών οφειλών και το ποσό που θέλει να χρησιμοποιήσει για την πληρωμή ασφαλιστικών οφειλών.

Η ενίσχυση θα υπολογιστεί ως ποσοστό των παγίων δαπανών που πραγματοποιήθηκαν εντός του 2020 και δεν έχουν καλυφθεί από τις ενισχύσεις που έχουν δοθεί από το κράτος.

Έτσι, αξιοποιείται και η πρόβλεψη του σημείου 3.12 του Προσωρινού Πλαισίου για τη στήριξη επιχειρήσεων.

Οι επιχειρήσεις που θα είναι επιλέξιμες θα πρέπει να πληρούν σωρευτικά τα εξής:

  • Να ανήκουν σε πληττόμενους κλάδους.
  • Να απασχολούν τουλάχιστον έναν εργαζόμενο με εξαρτημένη σχέση εργασίας πλήρους απασχόλησης.
  • Να έχουν υποβάλλει όλες τις περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ και τις δηλώσεις Ε3 για την περίοδο που υποχρεούνται.
  • Nα παρουσιάζουν ζημιά προ φόρων τουλάχιστον 30% είτε σε σχέση με τα ακαθάριστα έσοδά τους, είτε σε σχέση με τα συνολικά έξοδά τους για το 2020.
  • Να παρουσιάζουν πτώση τζίρου τουλάχιστον 30% το 2020 σε σχέση με το 2019. Ειδική πρόβλεψη, ωστόσο, θα υπάρχει για τις νέες επιχειρήσεις και τις επιχειρήσεις που απέκτησαν πρόσφατα υποκατάστημα, δίνοντας έμφαση στο κριτήριο της ζημιάς, και όχι σε αυτό της πτώσης τζίρου.

Φυσικά, όπως γενικότερα ισχύει στο Προσωρινό Πλαίσιο, η στήριξη δεν αφορά επιχειρήσεις που ήταν ήδη προβληματικές το 2019, με την εξαίρεση, όμως, των πολύ μικρών ή μικρών επιχειρήσεων.

Όπως προαναφέρθηκε, το ποσό της στήριξης προσδιορίζεται ως ποσοστό επί της διαφοράς των παγίων δαπανών που κατέβαλε η επιχείρηση εντός του 2020 και των ενισχύσεων που έχει λάβει.

Ειδικότερα, ως πάγιες δαπάνες θα υπολογίζονται οι δαπάνες που κατέβαλε το 2020 η επιχείρηση για:

  • παροχές σε εργαζόμενους,
  • ασφαλιστικές εισφορές αυτοαπασχολούμενων,
  • ενέργεια,
  • ύδρευση,
  • τηλεπικοινωνίες,
  • ενοίκια,
  • λοιπά λειτουργικά έξοδα, και
  • χρεωστικούς τόκους και συναφή έξοδα.

Είναι δαπάνες που αποτυπώνονται στο έντυπο Ε3.

Ως ενισχύσεις θα λαμβάνονται υπόψη οι ενισχύσεις που έλαβε η επιχείρηση μέσα στο 2020, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης των συνεπειών της πανδημίας.

Όσον αφορά το ποσοστό της ενίσχυσης, αυτό θα προσδιοριστεί, αφού ολοκληρωθούν οι αιτήσεις των επιχειρήσεων, με βάση τον διαθέσιμο προϋπολογισμό του προγράμματος, ο οποίος και υπολογίζεται στα 500 εκατ. ευρώ.

Το ποσοστό της ενίσχυσης θα διαφοροποιείται με βάση τη πτώση του τζίρου, καθώς θα είναι υψηλότερο για επιχειρήσεις που είχαν πτώση τζίρου άνω του 60%.

Παράλληλα, θα υπάρχουν και ανώτατα όρια στο ύψος της ενίσχυσης, το οποίο:

  • Δεν μπορεί να υπερβαίνει το 70% επί των ζημιών προ φόρων για τις μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις και το 90% για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις.
  • Δεν μπορεί να υπερβαίνει την απώλεια τζίρου μεταξύ του 2020 και του 2019, με ειδική μέριμνα, όμως, για τις νέες επιχειρήσεις και τις επιχειρήσεις που άνοιξαν πρόσφατα υποκατάστημα.
  • Δεν μπορεί να υπερβαίνει το 1,5 εκατ. ευρώ.

Τέλος, αλλά όχι ήσσονος σημασίας, οι δικαιούχοι υποχρεούνται να διατηρήσουν κατά μέσο όρο τον αριθμό του προσωπικού που απασχολούν έως την 31η Δεκεμβρίου 2021.

Σύμφωνα με το σχετικό χρονοδιάγραμμα, ο στόχος είναι, μετά τη διαδικασία αιτήσεων, τα πιστωτικά να εκδοθούν έως τα τέλη Μαΐου 2021.

Η τοποθέτηση του Θάνου Πετραλιά

Η τοποθέτηση του γενικού γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών κ. Θάνου Πετραλιά για την Επιστρεπτέα Προκαταβολή 7, έχει ως εξής: 

“Μέσα από το μέτρο της Επιστρεπτέας Προκαταβολής και μέχρι τον 6ο κύκλο της, οι πληρωμές του οποίου πραγματοποιούνται αυτές τις ημέρες, έχουν διατεθεί περί τα 7,3 δισ. ευρώ, στηρίζοντας περισσότερες από 550.000 επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες.

Σήμερα θα ανακοινώσουμε τις λεπτομέρειες του 7ου κύκλου της Επιστρεπτέας Προκαταβολής, ύψους 1 δισ. ευρώ. Έτσι, το μέτρο αυτό, που αποδείχτηκε αιμοδότης της μικρής και μεσαίας επιχειρηματικότητας καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, ξεπερνά τα 8,3 δισ. ευρώ, εκ των οποίων περίπου τα μισά, πλέον, αποτελούν μη επιστρεπτέα επιχορήγηση.

Βασικά χαρακτηριστικά της Επιστρεπτέας Προκαταβολής 7:

  • Η Επιστρεπτέα Προκαταβολή 7 θα δοθεί τον μήνα Απρίλιο, με βάση την πτώση τζίρου την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2021. Θα συνυπολογιστεί, επομένως, και πάλι ο Ιανουάριος, με βάση τον οποίον δόθηκε η Επιστρεπτέα 6, αντισταθμίζοντας στον μαθηματικό τύπο το αντίστοιχο ποσό για όσους έλαβαν ενίσχυση για τον Ιανουάριο.
  • Στόχος είναι να καλυφθούν συνολικά για το τρίμηνο και όσοι δεν κατάφεραν να μπουν στην Επιστρεπτέα 6, επειδή ενδεχομένως δεν παρουσίαζαν επαρκή μείωση εσόδων τον συγκεκριμένο μήνα, καθώς θυμίζουμε ότι το λιανεμπόριο ήταν για μέρος του Ιανουαρίου ανοικτό.
  • Το 50% της ενίσχυσης δεν επιστρέφεται, υπό τον όρο διατήρησης του αριθμού των εργαζομένων έως το τέλος Αυγούστου 2021, ενώ το υπόλοιπο 50% θα επιστραφεί σε 60 δόσεις από το 2022.
  • Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλες οι επιχειρήσεις, υπό τις εξής προϋποθέσεις:
    • Παρουσιάζουν μείωση τζίρου 20% την περίοδο Ιανουάριος-Μάρτιος 2021, σε σχέση με την περίοδο αναφοράς. Η περίοδος αναφοράς θα είναι το πρώτο τρίμηνο του 2020 με την κατάλληλη προσαρμογή, ώστε να ληφθεί υπόψη ότι μέρος του μηνός Μαρτίου 2020 υπήρχαν περιοριστικά μέτρα.
    • Έχουν ελάχιστο τζίρο αναφοράς 600 ευρώ (που αντιστοιχεί σε 3 μήνες).
    • Οι επιχειρήσεις που έχουν κάνει έναρξη πριν την 1η Ιανουαρίου 2018 και δεν άνοιξαν υποκατάστημα από την 1η Οκτωβρίου 2019 έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020, θα πρέπει να μην έχουν αύξηση τζίρου το 2020 σε σχέση με το 2019. Ο συγκεκριμένος όρος, που εισήχθη για πρώτη φορά στην Επιστρεπτέα 6, είναι απαραίτητος, ώστε να διανεμηθούν οι πεπερασμένοι πόροι δίκαια και στοχευμένα σε όσους πλήττονται περισσότερο και για μεγαλύτερη διάρκεια. Ωστόσο, ο συγκεκριμένος όρος δεν θα ισχύσει για τις επιχειρήσεις στις οποίες έχουν υποβληθεί περιοριστικά μέτρα και πλήττονται άμεσα, βάσει ΚΑΔ (σε αυτές συμπεριλαμβάνεται το λιανεμπόριο, η εστίαση, ο τουρισμός, ο αθλητισμός, ο πολιτισμός, οι μεταφορές, τα γυμναστήρια, τα κομμωτήρια, τα καταστήματα ΟΠΑΠ, οι σχολές οδηγών και λοιποί κλάδοι για τους οποίους ισχύουν περιοριστικά μέτρα σήμερα).
    • Το μέτρο της Επιστρεπτέες διευρύνεται, ώστε να συμπεριληφθούν οι νέες επιχειρήσεις στους άμεσα πληττόμενους κλάδους που έκαναν έναρξη εργασιών από τον Δεκέμβριο 2019 έως και τον Ιανουάριο 2021 και οι οποίες έχουν αποκλειστεί σε κάποιον από τους δύο προηγούμενους κύκλους της Επιστρεπτέας. Αυτές οι επιχειρήσεις θα είναι επιλέξιμες, ανεξαρτήτως τζίρου.
  • Το ύψος της ενίσχυσης για τις ατομικές επιχειρήσεις χωρίς εργαζόμενους και χωρίς ταμειακή που πληρούν τα κριτήρια θα είναι ίσο με 1.000 ευρώ.
  • Το ύψος ενίσχυσης για τα νομικά πρόσωπα και τις λοιπές ατομικές επιχειρήσεις, θα είναι κατ’ ελάχιστο 1.000 ευρώ και μπορεί να φτάσει έως τις 100.000 ευρώ, ανάλογα με το ποσό που προκύπτει από τον μαθηματικό τύπο.
  • Θα υπάρχουν αυξημένα κατώτατα όρια για επιχειρήσεις στις οποίες έχουν επιβληθεί περιοριστικά μέτρα και πλήττονται άμεσα (οι οποίες αναφέρθηκαν ανωτέρω, συμπεριλαμβανομένου του λιανεμπορίου), 1.000 ευρώ χωρίς εργαζομένους, 2.000 ευρώ με έως 5 εργαζόμενους, 4.000 ευρώ με έως 20 εργαζόμενους και 8.000 ευρώ για άνω των 20 εργαζομένων.

Οι ωφελούμενοι αναμένεται να ξεπεράσουν τις 300.000 επιχειρήσεις που απασχολούν περισσότερους από 600.000 εργαζομένους”.

Ο Φώτης Κουρμούσης

Η τοποθέτηση του Ειδικού Γραμματέα Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους του Υπουργείου Οικονομικών κ. Φώτη Κουρμούση, για το  Πρόγραμμα «ΓΕΦΥΡΑ 2», έχει ως εξής: 

“Το νέο πρόγραμμα «ΓΕΦΥΡΑ 2» αφορά στη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που έχουν αποδεδειγμένα πληγεί από την πανδημία του κορονοϊού, δηλαδή έχουν υποστεί 20% μείωση κύκλου εργασιών κατά το 2020 συγκριτικά με το 2019. Παρέχει Κρατική επιδότηση των επιχειρηματικών δανείων, για 8 μήνες, σε ποσοστό έως 90%.

Μία επιχείρηση, για να λάβει την επιδότηση, πρέπει να ακολουθήσει 5 απλά βήματα, καθώς η διαδικασία είναι γρήγορη και πλήρως ηλεκτρονική, χωρίς να απαιτούνται δικαιολογητικά, που είναι ήδη διαθέσιμα σε ηλεκτρονική μορφή στο Δημόσιο ή στις τράπεζες.

 Στο 1ο Βήμα η επιχείρηση υποβάλλει αίτηση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους του Υπουργείου Οικονομικών, η οποία θα ενεργοποιηθεί εντός του Μαρτίου.

Στην ιστοσελίδα μας, www.keyd.gov.gr, θα αναρτηθεί ο οδηγός χρήσης της πλατφόρμας, καθώς και χρήσιμο ενημερωτικό υλικό, όπως συχνές ερωτήσεις – απαντήσεις.

Στο 2ο Βήμα γίνεται ο έλεγχος επιλεξιμότητας, κατά τον οποίο διενεργούνται έλεγχοι και διασταυρώσεις στοιχείων, με σκοπό να διαπιστωθεί κατά πόσο πληρούνται τα κριτήρια επιλεξιμότητας του οφειλέτη. Στο στάδιο αυτό αντλούνται αυτόματα στοιχεία από βάσεις δεδομένων του Δημοσίου και των τραπεζών ή των διαχειριστών δανείων.

Αναφέρω ενδεικτικά τα κριτήρια μιας ατομικής επιχείρησης ή ελεύθερου επαγγελματία και τα κριτήρια μιας μεσαίας επιχείρησης. Είναι στη διάθεσή σας ένας αναλυτικός πίνακας κριτηρίων, για όλες τις κατηγορίες επιχειρήσεων.

Για την ατομική επιχείρηση ή τον ελεύθερο  επαγγελματία,

το 1ο κριτήριο είναι να μην απασχολεί προσωπικό,

το 2ο κριτήριο είναι να έχει ετήσιο κύκλο εργασιών έως 42.000 ευρώ,

το 3ο κριτήριο είναι να έχει καταθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό έως 40.000 ευρώ,

το 4ο κριτήριο είναι να διαθέτει λοιπά χρηματοοικονομικά προϊόντα – όπως μετοχές και ομόλογα – αξίας έως 40.000 ευρώ και

το 5ο και τελευταίο κριτήριο είναι να διαθέτει ακίνητη περιουσία – μη υποθηκευμένη – αξίας έως 600.000 ευρώ.

Εξυπακούεται ότι τα ανωτέρω όρια επιλεξιμότητας αυξάνουν όσο μεγαλώνει το μέγεθος της επιχείρησης.

Για τη μεσαία επιχείρηση,

το 1ο κριτήριο είναι να έχει έως 250 άτομα προσωπικό,

το 2ο κριτήριο είναι να έχει ετήσιο κύκλο εργασιών έως 50 εκατ. ευρώ,

το 3ο κριτήριο είναι να έχει καταθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό έως 25 εκατ. ευρώ

το 4ο κριτήριο είναι να διαθέτει λοιπά χρηματοοικονομικά προϊόντα – όπως μετοχές και ομόλογα – αξίας έως 3,75 εκατ. ευρώ και

το 5ο και τελευταίο κριτήριο είναι να διαθέτει ακίνητη περιουσία – μη υποθηκευμένη – αξίας έως 50 εκατ. ευρώ.

Στο 3ο Βήμα εγκρίνεται η κρατική επιδότηση ηλεκτρονικά. Δηλαδή, εκδίδουμε μια Απόφαση Έγκρισης Επιδότησης, εφόσον πληρούνται τα κριτήρια επιλεξιμότητας και ο οφειλέτης ειδοποιείται με ηλεκτρονικό μήνυμα – email, ώστε να το γνωρίζει. Στην περίπτωση της ατομικής επιχείρησης ή του ελεύθερου επαγγελματία που σας είπα στο προηγούμενο Βήμα, το μέγιστο ποσό της μηνιαίας επιδότησης ανέρχεται στα 600 ευρώ. Στην περίπτωση της μεσαίας επιχείρησης, το μέγιστο ποσό της μηνιαίας επιδότησης ανέρχεται στις 50.000 ευρώ.

Στο 4ο Βήμα γίνεται η συνεννόηση του οφειλέτη με την τράπεζα ή τον διαχειριστή δανείων, με σκοπό να ρυθμίσει το μη εξυπηρετούμενο δάνειο.

Στο 5ο και τελευταίο Βήμα καταβάλλεται στον οφειλέτη η κρατική επιδότηση.

  • Εάν το επιχειρηματικό δάνειο είναι εξυπηρετούμενο, τότε η καταβολή της επιδότησης ξεκινά 1 μήνα μετά την έγκριση της επιδότησης. Η καταβολή της 1ης δόσης θα διενεργηθεί στις 31 Μαΐου και θα αφορά αναδρομικά και στη δόση δανείου του Απριλίου.
  • Εάν το επιχειρηματικό δάνειο είναι μη εξυπηρετούμενο, τότε ο οφειλέτης θα πρέπει πρώτα να ρυθμίσει το δάνειό του, το αργότερο έως τις 15 Ιουλίου, και εν συνεχεία θα γίνει η καταβολή της επιδότησης, η οποία ξεκινά 1 μήνα μετά τη σύναψη σύμβασης ρύθμισης δανείου με την τράπεζα ή τον διαχειριστή δανείου.

Η καταβολή της επιδότησης πραγματοποιείται κατά την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μήνα. Από τη στιγμή που καταβληθεί η 1η δόση της επιδότησης, τότε το Κράτος καταβάλλει την επιδότηση για τους επόμενους μήνες, έτσι ώστε η συνολική επιδότηση να έχει διάρκεια 8 μηνών.

Οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να λάβουν περισσότερη ενημέρωση για το θεσμικό πλαίσιο του προγράμματος και αν είναι δικαιούχοι, μπορούν να απευθυνθούν, μετά την ψήφιση του Νόμου, στα 50 Κέντρα και Γραφεία Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών της Ειδικής Γραμματείας που λειτουργούν πανελλαδικά, κατόπιν ραντεβού στο τηλέφωνο 213.212.5730.

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΕΞΙΜΟΤΗΤΑΣ ΠΛΗΤΤΟΜΕΝΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ – ΓΕΦΥΡΑ 2

Τα κριτήρια επιλεξιμότητας είναι ανάλογα της κατηγορίας μεγέθους της επιχείρησης:

     

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΕΞΙΜΟΤΗΤΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ – ΓΕΦΥΡΑ 2

 

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ ΜΕΓΙΣΤΟ ΠΟΣΟ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΜΗΝΙΑΙΑΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ (1)

ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

(2)

ΚΥΚΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

(3)

ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ

(Ελλάδα & εξωτερικό)

(4)  

ΛΟΙΠΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ

(5)

ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ

(μη υποθηκευμένη)

Ατομική επιχείρηση / Ελεύθερος Επαγγελματίας  

600 €

 

0

≤ 42 χιλ. € ≤ 40 χιλ. € ≤ 40 χιλ. € ≤ 600 χιλ. €
Πολύ μικρή επιχείρηση  5.000 € ≤ 10 ≤ 2 εκ. € ≤ 1 εκ. € ≤ 150 χιλ. € ≤ 2,5 εκ. €
Μικρή επιχείρηση 15.000 € ≤ 50 ≤ 10 εκ. € ≤ 5 εκ. € ≤ 750 χιλ. € ≤ 10 εκ. €
Μεσαία επιχείρηση  50.000 € ≤ 250 ≤ 50 εκ. € ≤ 25 εκ. € ≤ 3,75 εκ. € ≤ 50 εκ. €
  • Τα κριτήρια για ατομική επιχείρηση – ελεύθερο επαγγελματία που έχει εξυπηρετούμενο δάνειο:
  1. Να μην απασχολεί προσωπικό
  2. Να έχει κύκλο εργασιών έως 42.000 ευρώ
  3. Να έχει καταθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό έως 40.000 ευρώ
  4. Να διαθέτει λοιπά χρηματοοικονομικά προϊόντα – όπως μετοχές και ομόλογα – αξίας έως 40.000 ευρώ.
  5. Να διαθέτει ακίνητη περιουσία – μη υποθηκευμένη – αξίας έως 600.000 ευρώ

Σε αυτή την περίπτωση, το μέγιστο ποσό της μηνιαίας επιδότησης ανέρχεται σε 600 ευρώ.

  • Τα κριτήρια για πολύ μικρή επιχείρηση που έχει εξυπηρετούμενο δάνειο:
  1. Να έχει έως 10 άτομα προσωπικό
  2. Να έχει κύκλο εργασιών έως 2 εκατ. ευρώ
  3. Να έχει καταθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό έως 1 εκατ. ευρώ
  4. Να διαθέτει λοιπά χρηματοοικονομικά προϊόντα – όπως μετοχές, ομόλογα – αξίας έως 150.000 ευρώ
  5. Να διαθέτει ακίνητη περιουσία – μη υποθηκευμένη – αξίας έως 2,5 εκατ. ευρώ

Σε αυτή την περίπτωση, το μέγιστο ποσό της μηνιαίας επιδότησης ανέρχεται σε 5.000 ευρώ.

  • Τα κριτήρια για μικρή επιχείρηση που έχει εξυπηρετούμενο δάνειο:
  1. Να έχει έως 50 άτομα προσωπικό
  2. Να έχει κύκλο εργασιών έως 10 εκατ. ευρώ
  3. Να έχει καταθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό έως 5 εκατ. ευρώ
  4. Να διαθέτει λοιπά χρηματοοικονομικά προϊόντα – όπως μετοχές, ομόλογα – αξίας έως 750.000 ευρώ
  5. Να διαθέτει ακίνητη περιουσία – μη υποθηκευμένη – αξίας έως 10 εκατ. ευρώ

Σε αυτή την περίπτωση, το μέγιστο ποσό της μηνιαίας επιδότησης ανέρχεται σε 15.000 ευρώ.

  • Τα κριτήρια για μεσαία επιχείρηση που έχει εξυπηρετούμενο δάνειο:
  1. Να έχει έως 250 άτομα προσωπικό
  2. Να έχει κύκλο εργασιών έως 50 εκατ. ευρώ
  3. Να έχει καταθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό έως 25 εκατ. ευρώ
  4. Να διαθέτει λοιπά χρηματοοικονομικά προϊόντα – όπως μετοχές και ομόλογα – αξίας έως 3,75 εκατ. ευρώ
  5. Να διαθέτει ακίνητη περιουσία – μη υποθηκευμένη – αξίας έως 50 εκατ. ευρώ

Σε αυτή την περίπτωση, το μέγιστο ποσό της μηνιαίας επιδότησης ανέρχεται σε 50.000 ευρώ”.

ΠΗΓΗ money-tourism.gr

Related Posts