ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

2000 Γερμανοί ξενοδόχοι, έκαναν αγωγή στην Booking | Στηρίζει η IHA

Η Ένωση Ξενοδοχείων Γερμανίας (IHA) υποστηρίζει αγωγή κατηγορίας που ασκήθηκε από 2.000 ξενοδοχεία εναντίον της Booking.com στο Περιφερειακό Δικαστήριο του Βερολίνου.

Η κίνηση αυτή των Γερμανών ξενοδόχων, έρχεται σε συνέχεια μιας εξόχως σημαντικής απόφασης του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης που δημοσίευσε το Νοέμβριο 2020, το ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, σύμφωνα με την οποία ξενοδοχείο που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα της εταιρείας Booking.com μπορεί, κατ’ αρχήν, να την εναγάγει ενώπιον δικαστηρίου του κράτους μέλους όπου είναι εγκατεστημένο το ξενοδοχείο, ζητώντας να παύσει τυχόν κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης.

Η Ένωση δικαιολογεί τη δέσμευσή της να βοηθήσει τους ξενοδόχους στα δικαιώματά τους στο δικαστήριο. Από το 2004, η πύλη κρατήσεων έχει εφαρμόσει ρήτρες καλύτερης τιμής με τις οποίες απαγόρευσε στα συνδεδεμένα ξενοδοχεία να προσφέρουν δωμάτια σε χαμηλότερες τιμές, μέσω οποιουδήποτε άλλου καναλιού διανομής.

ksd PRIMAGEL
adv

Με αυτές τις ρήτρες, η Booking.com προστατεύει το επιχειρηματικό της μοντέλο από κάθε ανταγωνισμό κατά παράβαση του αντιμονοπωλιακού νόμου, ο οποίος τελικά επέτρεψε στην εταιρεία να εισπράξει προμήθειες κρατήσεων έως και 50% της τιμής δωματίου από τους ξενοδόχους.

Οι διαπραγματεύσεις επίλυσης απέτυχαν

“Μετά από αρκετούς μήνες διαπραγματεύσεων διευθέτησης που ήταν πραγματικά εποικοδομητικές, η Booking.com άφησε το τραπέζι των διαπραγματεύσεων στα τέλη Οκτωβρίου του περασμένου έτους και μήνυσε αυθαίρετα 66 ξενοδοχεία που συμμετείχαν στην πρωτοβουλία σε ολλανδικό δικαστήριο στο Άμστερνταμ για” αρνητικό προσδιορισμό της ευθύνης της”. Αυτό άφησε τα εναπομείναντα 2.000 ξενοδοχεία χωρίς άλλη επιλογή από το να υποβάλουν τώρα μια αγωγή κατηγορίας στο περιφερειακό δικαστήριο του Βερολίνου”, εξηγεί για την διαδικασία ο Otto Lindner, πρόεδρος της IHA.

Το 2013, το Ομοσπονδιακό Γραφείο Καρτέλ είχε κινήσει αντιμονοπωλιακές διαδικασίες εναντίον της Booking.com μετά από καταγγελία της Ένωση Ξενοδοχείων Γερμανίας λόγω της χρήσης ρητρών βέλτιστων τιμών κατά παράβαση του αντιμονοπωλιακού νόμου. Αφού τόσο το Ομοσπονδιακό Γραφείο Καρτέλ όσο και το Ανώτατο Περιφερειακό Δικαστήριο του Ντίσελντορφ αποφάσισαν ότι οι ρήτρες καλύτερης τιμής ήταν ασυμβίβαστες με τη γερμανική και την ευρωπαϊκή αντιμονοπωλιακή νομοθεσία, η πύλη κρατήσεων κατάργησε τελικά τις ρήτρες καλύτερης τιμής με τους όρους και τις προϋποθέσεις Γερμανία το 2015.

Η Booking επωφελήθηκε από την πρακτική της για πολλά χρόνια

“H Booking.com είχε ήδη εφαρμόσει τις ρήτρες καλύτερης τιμής για περισσότερα από 10 χρόνια και συνεπώς περιόρισε μαζικά τον ανταγωνισμό μεταξύ των πυλών κρατήσεων ξενοδοχείων και των άμεσων πωλήσεων των ξενοδοχείων. Σύμφωνα με τη ρήτρα καλύτερης τιμής, οι χρεώσεις κράτησης όχι απλώς παρέμειναν σε εξαιρετικά υψηλό επίπεδο από το 2004, αλλά αυξήθηκαν σημαντικά μέσα στα χρόνια. Αυτό εμπόδισε σημαντικά τις πωλήσεις ξενοδοχείων μέσω των δικών τους σελίδων, οι οποίες αυξάνονται έκτοτε”, επισημαίνει ο Markus Luthe, γενικός διευθυντής της Ένωσης Ξενοδοχείων Γερμανίας και καταλήγει: “Θέλουμε τώρα να επιβάλουμε την αξίωση αποζημίωσης των ξενοδοχείων σύμφωνα με τις αρχές του γερμανικού και ευρωπαϊκού αντιμονοπωλιακού νόμου, ενώπιον των αρμόδιων δικαστηρίων στο Βερολίνο και το Άμστερνταμ”.

Δεδομένου ότι η διεκδίκηση των απαιτήσεων ατομικά έχει απαγορευτικό κόστος και κινδύνους για πολλά ξενοδοχεία, η Ένωση έχει συνδυάσει τα συμφέροντα και διασφαλίζει μέσω συμφωνιών,  ότι τα ξενοδοχεία μπορούν να αντιμετωπίσουν τις νομικές διαφορές χωρίς κόστος ή κινδύνους κόστους.

Δήλωση από την Booking.com

Η εταιρεία Booking.com βλέπει φυσικά τα γεγονότα υπό ένα εντελώς διαφορετικό πρίσμα. Η θέση της πύλης κράτησης είναι αρκετά αόριστη: “Διαφωνούμε ρητά με τους ισχυρισμούς του IHA, και παρόλο που ήμασταν έτοιμοι να ξεκινήσουμε έναν ανοιχτό και εποικοδομητικό διάλογο, ο IHA επέμεινε σε ακατάλληλους και αβάσιμους ισχυρισμούς χωρίς να δείξει προθυμία να συζητήσουμε επαρκώς τους πραγματικούς ή νομικούς λόγους για τις ανησυχίες του.

Οι ρήτρες ισοτιμίας που αμφισβητεί ο IHA όχι μόνο διασφαλίζουν ότι μπορούμε να παρέχουμε όλη την αξία και τις υπηρεσίες που παρέχουμε στους συνεργάτες μας. Είναι επίσης γνωστοί σε όλους τους συνεργάτες μας που επιλέγουν ή έχουν επιλέξει να συνεργαστούν με το Booking.com. 

Ειδικά σε αυτούς τους άνευ προηγουμένου καιρούς, οι οποίοι συνεχίζουν να έχουν τεράστιο αντίκτυπο σε ολόκληρη την ταξιδιωτική βιομηχανία – συμπεριλαμβανομένης της Booking.com και των συνεργατών μας – πρέπει όλοι να παραμείνουμε συγκεντρωμένοι και πιο αφοσιωμένοι από ποτέ για την ανοικοδόμηση της βιομηχανίας μας. Όλοι έχουμε συμφέρον να αποφύγουμε τις περιττές και δαπανηρές διαφορές και να εστιάσουμε τις προσπάθειές μας στην ανοικοδόμηση της ταξιδιωτικής βιομηχανίας”.

ΠΗΓΗ money-tourism.gr

Related Posts