ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Agroknow: Η ελληνική startup που εμπιστεύονται οι μεγάλες πολυεθνικές (γραφήματα + pic)

Οι νεοφυείς εταιρείες οι οποίες λαμβάνουν μέρος σε διάφορες παρουσιάσεις δεν σημαίνει ότι κατά κανόνα είναι «άγνωστες» ή πρωτοεμφανιζόμενες στο οικοσύστημα.
Αντιθέτως συμπεριλαμβάνονται σε αυτές, συχνά, και ορισμένες από τις πιο καθιερωμένες στην αγορά, οι οποίες ωστόσο διαθέτουν ισχυρές προοπτικές και περαιτέρω περιθώρια ανάπτυξης των δραστηριοτήτων τους. Μια από αυτές τις περιπτώσεις θεωρείται και η Agroknow, με CEO και συνιδρυτή της το Νίκο Μασουσέλη και δίπλα του μια ομάδα αναγνωρισμένων στελεχών και επιστημόνων.

Είναι μια από τις 14 ελληνικές startups (ή πανεπιστημιακά spin offs) που συμμετείχαν στην πρόσφατη εκδήλωση δικτύωσης Innovation Ready workshops, στο πλαίσιο του αντίστοιχου 12ου θεματικού εργαστηρίου του Τομέα Βιομηχανίας, Ανάπτυξης, Τεχνολογίας και Καινοτομίας του ΣΕΒ με τίτλο «Agrifood technologies for the Greek industry».

Στη διάρκειά της πραγματοποιήθηκαν μάλιστα 28 B2B συναντήσεις συνολικά με 7 εγχώριες βιομηχανίες (Αθηναϊκή Ζυθοποιία, ΑΓΡΟΒΙΜ, agrohellas, Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης, ΙΟΝ, ΚΟΝΒΑ, Μπάρμπα Στάθης), σε αναζήτηση πιθανών συνεργειών και συνεργασιών, με τους 14 εκπροσώπους του κλάδου των AgroTech–FoodTech εταιρειών.

Η συγκεκριμένη, η Agroknow, έχει «γράψει» ήδη πολλά χιλιόμετρα στο «κοντέρ» της, αλλά δεν σταματά να προσπαθεί για να ανοίξει ακόμα περισσότερο τους επιχειρηματικούς «ορίζοντές» της.

Πρόκειται για ελληνική εταιρεία πληροφορικής ουσιαστικά, η οποία παρέχει πληροφόρηση που σχετίζεται με την ασφάλεια των τροφίμων, τόσο σε μεγάλες πολυεθνικές παραγωγής και εμπορίας τροφίμων, όσο και σε ελληνικές επιχειρήσεις.

Νίκος Μασουσέλης

Ιδρύθηκε το 2008 και αποστολή της αποτελεί η συλλογή, η μετάφραση και ο εμπλουτισμός των δεδομένων σχετικά με την ασφάλεια των τροφίμων, στοιχεία τα οποία παραμένουν διαθέσιμα στο διαδίκτυο παγκοσμίως, με σκοπό να εξασφαλιστεί, ότι όλοι οι άνθρωποι του κόσμου θα έχουν πρόσβαση σε ασφαλείς τροφές, όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, σχετικά με το αντικείμενό της, με αφορμή το event.

Ορισμένες από τις μεγάλες πολυεθνικές που φέρονται να εμπιστεύονται την Agroknow είναι οι Coca-Cola, Unilever, Nestle, PepsiCo, Yili, McDonalds κ.ά., ή ελληνικές επιχειρήσεις ή βιομηχανίες τροφίμων, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, όπως οι ΑΒ Βασιλόπουλος, Metro/My Market, ΔΕΛΤΑ, Παπαδοπούλου, Μπάρμπα Στάθης, Agrino, Kalamata Papadimitriou, Goody’s- Everest, η ιδρυθείσα από Έλληνες διεθνής εταιρεία φυσικών προϊόντων ομορφιάς και καλλυντικών Apivita, η Syngenta από τον αγροτικό τομέα κ.ά.

«Στο πελατολόγιο μας ανήκουν μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες τροφίμων και προμηθευτών παγκοσμίως. Στα αμέσως επόμενα μας σχέδια είναι η επέκταση του πελατολογίου μας πέρα από αυτές, σε περισσότερες μικρότερου μεγέθους επιχειρήσεις τροφίμων και σε νέα κομμάτια της αγοράς που δεν έχουμε προσεγγίσει. Σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ, τροφίμων και πολυεθνικών. Υπάρχει στο πλάνο μας η δημιουργία ομάδας στις ΗΠΑ, προκειμένου να συμβάλει στην ακόμα καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών μας εκεί…», αναφέρουν πηγές της Agroknow στο newmoney.

Η ελληνική νεοφυής εταιρεία συνεργάζεται, επίσης, με σημαντικά ερευνητικά ινστιτούτα της Ευρώπης, όπως o Διεθνής Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας, το Πανεπιστήμιο του Βαχενίνγκεν και το Πανεπιστήμιο Κουίνς στο Μπέλφαστ, ενώ συμμετέχει σε ευρωπαϊκά προγράμματα που προωθούν την καινοτομία στον τομέα της Τεχνολογίας και της Πληροφορικής.

Ψηφιακή πλατφόρμα, προβλέψεις, ΑΙ

Mέσω της ψηφιακής πλατφόρμας της που ονομάζεται FOODAKAI, η Agroknow παρουσιάζει αναλύσεις αλλά και προβλέψεις οι οποίες αφορούν το ρίσκο και τους πιθανούς κινδύνους που θα αναδυθούν στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Η πληροφόρηση αυτή παρέχεται ως υπηρεσία στους επαγγελματίες του κλάδου ασφάλειας τροφίμων και ποιοτικού ελέγχου. Τα δεδομένα που συλλέγει ποικίλλουν, από περιστατικά ανάκλησης τροφίμων, μέχρι αποτελέσματα εργαστηριακών ελέγχων.
Δίνει δε, τη δυνατότητα στους χρήστες, ανάμεσα σε άλλα, να εντοπίσουν πιθανούς κινδύνους που μπορεί να προκύψουν στην εφοδιαστική τους αλυσίδα, να ελέγξουν τους προμηθευτές τους σε παγκόσμιο επίπεδο και να προβλέψουν μελλοντικά περιστατικά και ρίσκα που σχετίζονται με τα προϊόντα τους.

Η αποτροπή αναδυόμενων κινδύνων για τα τρόφιμα με τη δύναμη της Τεχνητής Νοημοσύνης, αναφέρεται από την πρωτοπόρο στον τομέα αυτόν εταιρεία, η οποία επικαλείται ως ένα από τα case study του κλάδου της το ξέσπασμα της σαλμονέλας σε κάποια προϊόντα σοκολάτας τον Απρίλιο του 2022 που οδήγησε σε μαζική ανάκλησή τους σε αρκετές χώρες.
Εν ολίγοις, η cloud-based πλατφόρμα της διαβάζει με την βοήθεια αλγορίθμων πληροφορίες από κάθε πηγή για όσα αφορούν την παγκόσμια βιομηχανία τροφίμων, για ζητήματα σε προμηθευτές, προϊόντα, πρώτες ύλες κ.λπ., ενημερώνει σε χρόνο μηδέν τις ενδιαφερόμενες εταιρείες και χρησιμοποιώντας μοντέλα πρόβλεψης και ΑΙ παρέχει εκτιμήσεις για προσεχή γεγονότα, προστατεύοντας τις πολλές φορές από ενδεχόμενες ανακλήσεις προϊόντων και τα υψηλά κόστη από τέτοιες ενέργειες.

 Οι ΗΠΑ και οι άλλοι στόχοι

Στους στόχους της συμπεριλαμβάνεται η ανάπτυξη μοντέλων για την πρόβλεψη σοβαρών προβλημάτων στα τρόφιμα με επίπτωση στην υγεία του ανθρώπου, όπως είναι η σαλμονέλα και οι μυκοτοξίνες, αιτίες για την πρόκληση ηπατικών βλαβών ή μορφών καρκίνων, σε συνεργασία με πανεπιστήμια και βιομηχανίες.


Η Agroknow διατηρεί γραφεία στην Αθήνα και εξετάζει, όπως προαναφέρθηκε, το ενδεχόμενο της συγκρότησης ομάδας και στις ΗΠΑ, την κύρια αγορά της, έχοντας επίσης παρουσία σε Ευρώπη, Ασία, ενώ τους προηγούμενους μήνες φέρεται να συζητούσε για τη σύναψη μιας νέας συνεργασίας με αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην Αυστραλία.

Η συμμετοχή της στην διαδικασία των Innovation Ready workshops έδειξε, παράλληλα, ότι διατηρεί στις προτεραιότητες πάντα και την επέκταση των συνεργασιών της στην ελληνική αγορά.


Οι πληροφορίες ανέφεραν ότι, τουλάχιστον μέχρι πρότινος, δεν είχε λάβει χρηματοδότηση από επενδυτές, πορεύεται με τα έσοδά της από συνδρομές και στα πρώτα της βήματα στηρίχθηκε από τα προγράμματα της Ε.Ε., ειδικά στον τομέα της έρευνας και καινοτομίας.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το καθεστώς αυτό παραμένει, κάτι το οποίο σημαίνει ότι εξακολουθεί να αναπτύσσεται με δικά της κεφάλαια και με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή κοινότητα.

Διαβάστε ακόμη

GRAIL: Η Ελλάδα αποκτά τα δικά της βραβεία αρχιτεκτονικής, design και φωτισμού

Μια «Κόμισσα της Κέρκυρας» αντιμέτωπη με το ηλεκτρονικό σφυρί (pics)

«Ρομποτάκι» θα βοηθά τους πολίτες να βρίσκουν υπηρεσίες και να «κλείνουν» υποθέσεις στο Gov.gr

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

ΠΗΓΗ NEWMONEY

Related Posts