ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

AIR FRANCE – KLM: Αύξηση 25% της ζήτησης για ελληνικούς προορισμούς

Mεγαλύτερη τουριστική σεζόν, με αύξηση στην επιβατική κίνηση στους ελληνικούς προορισμούς κατά 25% φέτος το καλοκαίρι βλέπει ο όμιλος Αir France – KLM, εξασφαλίζοντας αυξημένες πληρότητες και ενισχυμένη ζήτηση από Ευρώπη αλλά και Αμερική.

«Η Ελλάδα παραμένει πολύ ψηλά στις προτιμήσεις παγκοσμίως και μαζί με χώρες όπως η Ισπανία και η Ιταλία πρωτοστατεί στους μεγάλους τουριστικούς -και όχι μόνο- ευρωπαϊκούς προορισμούς», δηλώνει ο κ. Γιάννης Πανταζόπουλος, περιφερειακός διευθυντής Ελλάδας, Κύπρου, Τουρκίας του ομίλου που απαρτίζεται από τις αεροπορικές εταιρείες Air France, KLM Royal Dutch Airlines και Transavia, διαπιστώνοντας ότι η φετινή τουριστική σεζόν θα είναι αρκετά διευρυμένη σε ό,τι αφορά τη διάρκειά της. «Χαιρόμαστε ιδιαίτερα για την αύξηση των δρομολογίων στην Ελλάδα, καθώς και για τις πληρότητες που επιβεβαιώνουν τις επιλογές μας και φυσικά διασφαλίζουν και τη μελλοντική ύπαρξη».

Ενδεικτικά, στην Αθήνα οι πτήσεις των Air France – KLM κατά την καλοκαιρινή σεζόν έχουν αυξηθεί σε 6 από το Παρίσι και 3 από το Αμστερνταμ, με έντονη την παρουσία και στην περιφέρεια, με πολλές πτήσεις προς Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ρόδο, Κέρκυρα, Μύκονο και Σαντορίνη. Συνολικά, ο όμιλος, με ένα στόλο 522 αεροσκαφών, παρέχει πρόσβαση διεθνώς σε ένα δίκτυο που καλύπτει περισσότερους από 300 προορισμούς σε 120 χώρες σε όλο τον κόσμο που εξυπηρετούν οι εταιρείες του κυρίως από τους κόμβους του ομίλου στο Παρίσι-«Σαρλ ντε Γκολ»» και Αμστερνταμ-«Σίπχολ», ενώ προ πανδημίας, το 2019, μια χρονιά-ρεκόρ για την αεροπορία, μετέφερε περισσότερους από 102 εκατομμύρια επιβάτες παγκοσμίως.

Η Air France και η KLM εδώ και πολλές δεκαετίες επιχειρούν προς την Αθήνα, προσθέτοντας επιπλέον στο θερινό πρόγραμμα και πτήσεις της Air France προς διάφορους νησιωτικούς προορισμούς καθώς και τη Θεσσαλονίκη. Φέτος στη χώρα μας, την περίοδο από τις αρχές Μαρτίου -οπότε και ξεκίνησε το θερινό πρόγραμμα- έως τις 24 Αυγούστου οι εταιρείες του ομίλου έχουν μεταφέρει 25% περισσότερους επιβάτες ανά την Ελλάδα, στην Αθήνα και τα περιφερειακά αεροδρόμια σε σύγκριση με το 2022 που ήταν επίσης μία πολύ καλή χρόνια. Εκτός από τους Ευρωπαίους, είναι αυξημένο και το μερίδιο των ταξιδιωτών από Βόρεια Αμερική μέσω ενδιάμεσων σταθμών από τους κόμβους του Παρισιού και του Αμστερνταμ. Κατά την ίδια περίοδο η Αθήνα, με προγραμματισμένες και εποχικές πτήσεις, οι οποίες είναι κατά τι λιγότερες σε σχέση με πέρυσι (δεδομένου ότι το 2022 ίσχυαν ακόμη περιορισμοί λόγω της πανδημίας και άλλες αγορές ήταν κλειστές, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγαλύτερη διαθεσιμότητα αεροσκαφών για ελληνικούς προορισμούς) κινείται με την ίδια επιβατική κίνηση, γεγονός το οποίο επιβεβαιώνει τις υψηλότερες πληρότητες φέτος στις πτήσεις.

Ζήτηση και εισιτήρια

Συνολικά πάντως όσον αφορά τη μέχρι σήμερα πορεία της φετινής σεζόν για την ευρωπαϊκή αγορά από πλευράς ζήτησης, ο κ. Πανταζόπουλος επισημαίνει ότι «ήδη από την προηγούμενη χρονιά είχαμε δει πολύ αυξημένα νούμερα και η τάση εξακολούθησε να φαίνεται και εκτός τουριστικής σεζόν. Ολες οι πτήσεις παρουσιάζουν υψηλές πληρότητες και η εικόνα αυτή συνεχίζει καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς για όλους τους ευρωπαϊκούς προορισμούς αλλά και για πολλούς άλλους πέραν της Γηραιάς Ηπείρου». Μετά την πανδημία, το 2022, ο όμιλος επανέφερε το πρόγραμμά του περίπου κατά 90% στα επίπεδα του 2019, μεταφέροντας περισσότερους από 83 εκατομμύρια επιβάτες παγκοσμίως, ενώ φέτος, από τους πρώτους μήνες του 2023, καταγράφεται υψηλή ζήτηση, αυξημένη κατά 35% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

Σε σχέση με τα εισιτήρια για τα οποία γίνεται πολύς λόγος φέτος στην αεροπορική αγορά περί ακρίβειας και υψηλότερων τιμών, ο κ. Πανταζόπουλος σχολιάζει ότι «οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων για την Ελλάδα παραμένουν ελκυστικές και ιδιαίτερα ανταγωνιστικές, γι’ αυτό και υπάρχει η συνεχιζόμενη αύξηση των επιβατών προς τη χώρα μας ιδιαίτερα από τη Γαλλία, την Ολλανδία και τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.

Σε επίπεδο ομίλου, οι τιμές των εισιτηρίων δεν αυξήθηκαν σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά αλλά και ούτε σε σχέση με το 2019. Αυτό που άλλαξε είναι η μεγάλη ζήτηση που εμφανίστηκε μετά την πανδημία σε σχέση με την περιορισμένη προσφορά που υπήρχε και η οποία ακόμα δεν έχει φτάσει τα επίπεδα προ COVID-19. Ο αεροπορικός ναύλος ορίζεται από ένα εύρος τιμών για κάθε δρομολόγιο έτσι ώστε να ικανοποιεί όσο το δυνατόν περισσότερες από τις ανάγκες των επιβατών και αναλόγως της ζήτησης και της προσφοράς τη δεδομένη στιγμή αγοράς του εισιτηρίου ορίζεται και η αξία του. Οσο πιο έγκαιρα προγραμματιστεί το ταξίδι τόσο πιο πιθανό είναι και η τιμή να είναι χαμηλότερη».

Πράσινες πρακτικές

Σε αυτή τη συγκυρία, ο όμιλος δίνει έμφαση και στις πιο πράσινες πρακτικές που καλούνται όλοι οι μεγάλοι όμιλοι να υιοθετήσουν διεθνώς: «Μέχρι το 2030, έχουμε δεσμευτεί να μειώσουμε τις εκπομπές CO2 ανά επιβάτη-χλμ. κατά 30%, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019. Εχουμε επίσης δεσμευτεί να χρησιμοποιήσουμε 10% βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα έως το 2030, πολύ πάνω από την απαίτηση του 6% στις αναχωρούσες ευρωπαϊκές πτήσεις. Η αυξημένη χρήση του SAF (Sustainable Aviation Fuel – βιοκαύσιμα) είναι βασικός παράγοντας για την επίτευξη αυτών των στόχων».

Παράλληλα, ο όμιλος πραγματοποιεί και άνοιγμα στον κλάδο της ναυτιλίας στη χώρα μας, έχοντας διοργανώσει φέτος για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το Marine Day στην Αθήνα, ένα γεγονός συνάντησης και συζήτησης της Air France – KLM με τα στελέχη της ναυτιλίας «ώστε να ακούσουμε, να προσαρμόσουμε και να δημιουργήσουμε προϊόντα και υπηρεσίες που θα ικανοποιήσουν όσο το δυνατό καλύτερα τις ανάγκες της ναυτικής βιομηχανίας. Αφορμή για τη διοργάνωση αυτή υπήρξε η σημαντική στήριξη που προσέφερε η διεθνής ναυτιλία και η ισχυρή παρουσία της ελληνικής ναυτιλίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Είναι η πρώτη φορά που εταιρείες από την αεροπορική βιομηχανία φιλοξενούν μια τέτοια εκδήλωση στην Ελλάδα με στόχο την πιο αποτελεσματική συνεργασία των δύο κλάδων».

Air France και KLM Air France συνεργάζονται στενά με όλους τους κλάδους της ναυτιλίας εδώ και πολλά χρόνια έχοντας δημιουργήσει ισχυρούς δεσμούς σε Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως: «Είμαστε πολύ κοντά στους ανθρώπους που απαρτίζουν τη ναυτιλία ώστε να καταγράφουμε ανάγκες και να δημιουργούμε προϊόντα και υπηρεσίες. Η Ελλάδα και η Κύπρος αντιπροσωπεύουν τις σημαντικότερες αγορές για την Air France και την KLM όσον αφορά τη θαλάσσια και υπεράκτια κίνηση. Για τον λόγο αυτό προσπαθούμε να παρέχουμε υπηρεσίες που θα διευκολύνουν το ταξίδι για τα πληρώματα και άλλα μέλη αυτού του κλάδου.

Η ευελιξία εισιτηρίων, το επιπλέον επιτρεπόμενο όριο αποσκευών, οι ειδικές τιμές για τους ναυτικούς, η εγγύτητα σε ένα ευρύ, παγκόσμιο δίκτυο συνδεδεμένο με όλες τις συνεργαζόμενες αεροπορικές εταιρείες της Air France και της KLM, η παροχή 24ωρης βοήθειας μέσω τηλεφωνικού κέντρου, είναι μόνο κάποιες από αυτές τις υπηρεσίες και τα προϊόντα μας προσαρμοσμένα μόνο στις ανάγκες της ναυτιλίας. Επίσης, το εταιρικό μας πρόγραμμα με την ονομασία “Blue Biz” δίνει τη δυνατότητα απόκτησης πόντων σε κάθε ταξίδι και την εξαργύρωσή τους στους ναύλους που αφορούν τη ναυτιλία έχοντας ως σκοπό τη μείωση του ταξιδιωτικού κόστους για την εταιρεία. Τέλος, ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες της ναυτιλίας για πιο πράσινα ταξίδια, δίνουμε τη δυνατότητα στις ναυτιλιακές να υποστηρίξουν την προσπάθεια της ανάπτυξης στη χρήση του SAF είτε με τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα Corporate SAF είτε διαθέτοντας πόντους από το εταιρικό πρόγραμμα συγκέντρωσης μιλίων “Blue Biz” στην αγορά SAF».

Διαβάστε ακόμη

Νέο TAXIS με ψηφιακό προφίλ και ανάλυση συμπεριφοράς φορολογούμενων

Market Pass: Ανοίγουν οι αιτήσεις στις 15/9 – Ποιοι θα το πάρουν πρώτοι

Κατέρρευσε η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας κατά 18% μέσα σε μία εβδομάδα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

ΠΗΓΗ NEWMONEY

Related Posts