ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

efood: Aπό το απόλυτο success story στην «ψηφιακή» διαμαρτυρία και την πρώτη εταιρική κρίση

Πώς η efood ήρθε αντιμέτωπη με την εταιρική κρίση, μετά από καλπάζουσα πορεία 10 ετών – Το κόστος από την «ψηφιακή διαμαρτυρία» χιλιάδων χρηστών – Μοτοπορεία και προειδοποιητική στάση εργασίας την Τετάρτη από τους διανομείς

H efood ιδρύθηκε μέσα στην κρίση το 2012 και μετά από μια καλπάζουσα πορεία σχεδόν 10 ετών, ήρθε αντιμέτωπη με τη δική της εταιρική κρίση με άγνωστη κατάληξη. Η πρώτη πικρή γεύση έγινε αισθητή την περασμένη Παρασκευή, όταν πήρε διαστάσεις η υπόθεση με το μήνυμα που έλαβαν 115 διανομείς της εταιρίας ότι δεν σκοπεύει να ανανεώσει τις τρίμηνες συμβάσεις εργασίας και αντ’ αυτού τους πρότεινε να γίνουν εάν το επιθυμούν freelancers.

Την Παρασκευή αλλά και το Σάββατο, σύμφωνα με συνεργάτες της εταιρίας στον κλάδο της εστίασης, οι παραγγελίες που είχαν λάβει μέσω του efood ήταν 20% με 30% λιγότερες σε σχέση με αυτές που λάμβαναν προ του σάλου που δημιουργήθηκε. Σημειωτέον ότι η δημοφιλής εφαρμογή δέχεται πάνω από 200.000 παραγγελίες κατά μέσο όρο ημερησίως.

Όπως φαίνεται το κύμα συμπαράστασης, ένα είδος ψηφιακού ακτιβισμού φούντωσε εις βάρος των μεθοδεύσεων της εταιρίας ενώ αύριο θα πραγματοποιήσουν μοτοπορεία οι ντελιβεράδες και οι courier της Αττικής στο πλαίσιο της προειδοποιητική στάσης εργασίας που εξήγγειλαν μεταξύ 12.00 και 16.00. Η μοτοπορεία θα ξεκινήσει από τα Προπύλαια και θα καταλήξει στα κεντρικά γραφεία της efood στο Ηράκλειο Αττικής.

Η Online Delivery, η εταιρεία πίσω από την εφαρμογή efood, το δημιούργημα των αδελφών Κυρκίνη, Παμίνου και Κωνσταντίνου, και άλλων τριών επιχειρηματιών, μεταξύ των οποίων και ο Απόστολος Αποστολάκης (e-shop,VentureFriends), κατάφερε να γίνει leader δημιουργώντας ουσιαστικά μια νέα αγορά. Ο Παμίνος Κυρκίνης που σπούδασε Οικονομικά στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ είδε τη χρυσή ευκαιρία και επέστρεψε στην Αθήνα για να την… πιάσει απ’ τα μαλλιά.

Ζώντας στο εξωτερικό είχε γνωρίσει παρόμοιες υπηρεσίες και διαισθανόταν τη ραγδαία εξέλιξη των apps με τη χρήση νέων τεχνολογιών που έχουν ως στόχο με ένα δύο κλικ να απλοποιήσουν την καθημερινότητα των πολιτών. «Τα ερεθίσματα ήταν τόσα πολλά που ήταν αναπόφευκτο για μένα να δω πώς θα συνδυάσω την επιχειρηματικότητα με την τεχνολογία. Τον τρόπο τον βρήκα με την τρίτη μου αγάπη, το φαγητό!» είχε εξομολογηθεί πριν από ένα χρόνο ο κ. Κυρκίνης σε συνέντευξή του στο Πρώτο Θέμα και στον Στέλιο Μορφίδη.

«Το όραμά μας είναι να γίνουμε η μεγαλύτερη on demand shopping υπηρεσία στην Ελλάδα με προσήλωση στην παροχή γρήγορης και ποιοτικής εμπειρίας delivery. Οι Ελληνες καταναλωτές έχουν πλέον αφομοιώσει στην καθημερινότητά τους τη συνήθεια του online delivery φαγητού, έχουν εκπαιδευτεί σε έναν βαθμό, και αυτό είναι μόνο το θεμέλιο για να χτίσουμε μια νέα κουλτούρα για το delivery στη σύγχρονη εποχή. Αυτά για τώρα, μέχρι να έρθουν οι παραγγελίες με drones!» είχε συμπληρώσει για το όραμά του.

Μέσα σε λίγα χρόνια η ψηφιακή πλατφόρμα παραγγελιών φαγητού εξελίσσεται στο απόλυτο success story, καθώς διαρκώς βρίσκει νέους χώρους να επεκταθεί.

Σημαντικοί σταθμοί στην πορεία της εταιρίας Online Delivery ήταν η πώλησή της το 2015 στη γερμανική εταιρεία Delivery Hero. Στο πλαίσιο του νέου διεθνούς σχήματος θέτουν στόχους για μεγαλύτερη επέκταση και εφαρμογή νέων μοντέλων στις υπηρεσίες delivery.

O δεύτερος σταθμός είναι η συνεργασία με τον όμιλο Σκλαβενίτη που είδε μέσα στην καραντίνα τη συνεργασία με την ψηφιακή πλατφόρμα ως μέσο να εξυπηρετήσει τους πελάτες του. Ηδη μέσα στο πρώτο δίμηνο της συνεργασίας επιτεύχθηκε η πλήρης κάλυψη της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ενώ πλέον η υπηρεσία είναι διαθέσιμη σε Λάρισα, Βόλο, Πάτρα, Ιωάννινα και Ηράκλειο Κρήτης.

Διαβάστε περισσότερα στο protothema.gr

ΠΗΓΗ NEWMONEY

Related Posts