ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Generation Next: Μαθητές στον Βόλο σχεδίασαν πλατφόρμα έγκαιρης ανίχνευσης για πυρκαγιές

Ολοκληρώθηκε ο 5ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Generation Next με τη συμμετοχή μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Στον 5ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Generation Next πρωταγωνίστησαν εφαρμογές για την προστασία των δασών, καθώς και για την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών.

Την πρώτη θέση απέσπασε η ομάδα ex-almyrou IΙ, από το Γενικό Λύκειο Αλμυρού, η οποία σχεδίασε έναν προηγμένο σταθμό δασικής προστασίας. Οι μαθητές Αποστόλης Δρόλιας, Γιώργος Καλόγηρος και Αλέξανδρος Τσαμπίρας, με αφορμή τις πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν πέρυσι στην περιοχή της Μανγησίας και λαμβάνοντας υπόψη πως η έγκαιρη ανίχνευση εκδήλωσης μιας πυρκαγιάς μπορεί να αποδειχτεί σωτήρια για κάθε δάσος, αξιοποίησαν την τεχνολογία Arduino, υπό την καθοδήγηση του καθηγητή τους Δημήτρη Μαμούρα, και σχεδίασαν τον σταθμό.

Το Arduino είναι μια δημοφιλής, εύχρηστη και χαμηλού κόστους πλατφόρμα ανάπτυξης έργων ηλεκτρονικής, αυτοματισμού και ρομποτικής, που χρησιμοποιείται ευρέως για τη δημιουργία πρωτότυπων κατασκευών αλλά και για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

«Για εμάς ήταν πολύ σημαντικό να προστατεύσουμε το δάσος Κουρί, ένα σπάνιο δάσος βελανιδιάς της περιοχής μας, το οποίο αφενός αποτελεί πνεύμονα της πόλης μας και είναι ένα αξιόλογο αξιοθέατο και αφετέρου είναι αρκετά ευάλωτο στις πυρκαγιές. Απώτερος στόχος για εμάς, είναι η δημιουργία ενός δικτύου σταθμών, με την υποστήριξη του Δήμου και της Πυροσβεστικής», δήλωσε η ομάδα ex-almyrou IΙ.

Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η ομάδα Kalamata team 2, η οποία, συνδυάζοντας την τεχνολογία Arduino και App Development, σχεδίασε ένα όχημα με σκοπό τη διευκόλυνση της μετακίνησης των ατόμων με κινητικά προβλήματα. Οι μαθητές Κυριάκος Καράμπελλας, Ιωάννα Μάλαμα, Μελίνα Πολυχρονάκηκαι Τριαντάφυλλη Θεοδώρου, από το 7ο Πειραματικό Γυμνάσιο Καλαμάτας, υπό την εποπτεία του καθηγητή τους Αλέξανδρου Καραβλίδη, δημιούργησαν το «Drive me», ένα αρθρωτό όχημα το οποίο λειτουργεί με τη βοήθεια ενός app

«Έχοντας ως έμπνευση το ρομποτικό όχημα Rover, το οποίο εξερευνά τον Άρη και τη Σελήνη, στοχεύουμε να προσφέρουμε μεγαλύτερη αυτονομία στα άτομα που αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα, βοηθώντας τους να συμμετέχουν ισότιμα στην κοινωνική ζωή της πόλης μας», αναφέρει η Kalamata team 2.

Οι δυσκολίες στη μετακίνηση των κατοίκων των Χανίων λόγω της πανδημίας προσέλκυσαν το ενδιαφέρον της ομάδας STEM freaks, που κατέκτησε την τρίτη θέση στον διαγωνισμό. Οι μαθητές Γιώργος Δασκαλάκης, Ρομπέρτο Στέρλνιγκ-Ζακυνθινάκης και Αλεξάνδρα Φουντουλάκη από το 6ο Γυμνάσιο Χανίων, λαμβάνοντας υπόψη τη μειωμένη πληρότητα που έχει επιβληθεί στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, και με τη βοήθεια του καθηγητή τους Τίτου Σμυρνάκη, δημιούργησαν το «Bus Passenger Counter».

«Η πανδημία έχει επιφέρει δυσκολίες και καθυστερήσεις στον τρόπο που μετακινούμαστε και για αυτό η δημιουργία του Bus Passenger Counter δίνει στους πολίτες χρήσιμες πληροφορίες για μια ασφαλή και λιγότερο χρονοβόρα μετακίνηση», δήλωσε η STEM freaks.

Το σχέδιο της Κομισιόν: Μείωση της χρήσης φυσικού αερίου κατά 15% μέχρι την άνοιξη του 2023

Μύλοι Αλλατίνη: Βγαίνει στο σφυρί το ιστορικό βιομηχανικό συγκρότημα (pics)

Ο Ντράγκι δηλώνει έτοιμος να «ξαναχτίσει» τον κυβερνητικό συνασπισμό

ΠΗΓΗ NEWMONEY

Related Posts