ΥΓΕΙΑ

#KeepCool: Το βίντεο του ευρωπαϊκού Π.Ο.Υ. ειδικά για τις ημέρες καύσωνα που έρχονται

Το πρώτο κύμα καύσωνα του φετινού καλοκαιριού σαρώνει την Ευρώπη και να αναμένεται από σήμερα να ταλαιπωρήσει και την Ελλάδα.

Κάθε χρόνο, οι υψηλές θερμοκρασίες επηρεάζουν την υγεία πολλών ανθρώπων, ιδιαίτερα των ηλικιωμένων, των βρεφών, των ατόμων που εργάζονται σε εξωτερικούς χώρους και των χρονίως πασχόντων.

Η ζέστη μπορεί να προκαλέσει εξάντληση και θερμοπληξία και μπορεί να επιδεινώσει υπάρχουσες ιατρικές καταστάσεις, όπως καρδιαγγειακές, αναπνευστικές και νεφρικές ασθένειες ή ψυχικές διαταραχές. Οι δυσμενείς επιπτώσεις του ζεστού καιρού στην υγεία μπορούν σε μεγάλο βαθμό να προληφθούν μέσω της ορθής πρακτικής δημόσιας υγείας.

Ο ευρωπαϊκός κλάδος του Παγκοσμίου Οργανισμού Υγείας (WHO Regional Office for Europe) επαναδημοσίευσε τις συμβουλές του προς όλους τους πολίτες, ώστε να προστατευτούν από τις μεγάλες θερμοκρασίες.

Το ακόλουθο βίντεο βγήκε πέρυσι, αλλά ο ευρωπαϊκός Π.Ο.Υ. το επανέφερε με σχετική του ανάρτηση στην αντίστοιχη σελίδα facebook του Οργανισμού:

#KeepCool: Τι συμβουλεύει ο Π.Ο.Υ. για τις ημέρες με καύσωνα

Σε περιόδους καύσωνα, είναι σημαντικό να διατηρείτε την ψυχραιμία σας, για να αποφύγετε τις αρνητικές επιπτώσεις της ζέστης στην υγεία σας.

Μείνετε μακριά από τον ήλιο

Αποφύγετε να βγαίνετε έξω και να κάνετε έντονη δραστηριότητα τις πιο ζεστές ώρες της ημέρας. Επωφεληθείτε από τις ειδικές ώρες αγορών για ευάλωτες ομάδες όποτε αυτές είναι διαθέσιμες. Μείνετε στη σκιά, μην αφήνετε παιδιά, ή ζώα σε σταθμευμένα οχήματα και, εάν είναι απαραίτητο και εφικτό, περάστε 2-3 ώρες της ημέρας σε δροσερό μέρος.

Κρατήστε το σπίτι σας δροσερό

Χρησιμοποιήστε τον νυχτερινό αέρα για να δροσίσετε το σπίτι σας. Μειώστε το θερμικό φορτίο μέσα στο διαμέρισμα, ή το σπίτι κατά τη διάρκεια της ημέρας, κλείνοντας περσίδες και παντζούρια. Όσο είναι δυνατόν περιορίστε το πόσες ηλεκτρικές συσκευές λειτουργούν ταυτόχρονα.

Κρατήστε το σώμα σας δροσερό και ενυδατωμένο

Χρησιμοποιήστε ελαφριά και φαρδιά ρούχα και ελαφριά κλινοσκεπάσματα. Κάντε δροσερά ντους, ή μπάνια και πίνετε νερό τακτικά, αποφεύγοντας τα ζαχαρούχα, αλκοολούχα ποτά, ή τα ποτά με καφεΐνη.

Μην ξεχνάτε: Η επιδημία COVID-19 δεν έχει τελειώσει!

Αποφύγετε την έκθεση στον ήλιο. Μπορείτε να κολλήσετε COVID-19 ανεξάρτητα από το πόσο ηλιόλουστος ή ζεστός είναι ο καιρός. Επομένως προστατέψτε τον εαυτό σας και τους άλλους πλένοντας τακτικά τα χέρια σας, βήχοντας πάντα μέσα στον διπλωμένο αγκώνα σας ή σε χαρτομάντιλο και αποφεύγοντας να αγγίζετε το πρόσωπό σας.

Πέρα από τον εαυτό σας, πρέπει να φροντίζετε επίσης την οικογένεια, τους φίλους και τους γείτονες που περνούν μεγάλο μέρος του χρόνου τους μόνοι. Τα ευάλωτα άτομα μπορεί να χρειαστούν βοήθεια τις ζεστές μέρες και εάν κάποιος που γνωρίζετε κινδυνεύει, βοηθήστε τους να λάβουν συμβουλές και υποστήριξη.

Πηγή: https://www.who.int

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σε πόση ώρα μπορεί να εκδηλωθεί η θερμοπληξία και άλλα βασικά δεδομένα για τη ζέστη

Πρακτικές συμβουλές για να κρατήσετε δροσερό το σπίτι σας χωρίς κλιματιστικό

Η πολλή ζέστη κρύβει κινδύνους για την καρδιά, προειδοποιούν οι καρδιολόγοι

Καύσωνας: Ποιο είναι το ιδανικό φαγητό για την έντονη ζέστη

Related Posts