ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

London International Shipping Week: Σε αχαρτογράφητα νερά οι επενδύσεις για «πράσινα» πλοία

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ Α.Ε. Μηνάς Παπαδάκης εκπροσώπησε το Οργανισμό παρακολουθώντας τις εκδηλώσεις

Όλος ο κλάδος της Παγκόσμιας Ναυτιλίας με περισσότερες από 250 συμμετοχές, συμμετείχε στην London International Shipping Week όπυ συζητήθηκαν τα θέματα Περιβάλλον-Απανθρακοποίηση, Σύγχρονες Κοινωνικές τάσεις και Διακυβέρνηση-Ψηφιοποίηση.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου Α.Ε κ. Μηνάς Παπαδάκης, στο πλαίσιο των διεθνών επαφών του Οργανισμού και την ενεργή συμμετοχή του σε διεθνή fora με θέματα Ναυτιλίας, συμμετείχε στη φετινή εξαιρετικά ενδιαφέρουσα διοργάνωση.

Το τρίπτυχο των θεμάτων, που κάλυψε η φετινή εκδήλωση περιελάμβανε τις εξαιρετικά επίκαιρες ενότητες:

Περιβάλλον – Απανθρακοποίηση

Κοινωνία-σύγχρονες κοινωνικές τάσεις, οι οποίες μετα την πανδημία επηρεάζουν την παγκόσμια κοινότητα και επιταχύνουν δομικές αλλαγές στην μελλοντική συμπεριφορά των καταναλωτών

Διακυβέρνηση – Ψηφιοποίηση

Τα βασικά θέματα που συζητήθηκαν στη διάρκεια της εκδήλωσης αυτής είτε στα πλαίσια ομιλιών είτε στα πλαίσια συζητήσεων σε πάνελ, ήταν τα εξής:

Ποιά τεχνολογία θα υπερισχύσει τελικά. Το υδρογόνο διαφαίνεται ότι θα είναι τελικά η λύση από πλευράς καυσίμων. Αναφορικά με την πιθανή χρήση Μεθανόλης, αυτή προσκρούει στο γεγονός ότι δεν υπάρχουν επαρκείς ποσότητες, ενώ η ηλεκτροκίνηση φαίνεται ότι αξίζει να εξεταστεί ως αξιόπιστη εναλλακτική λύση μόνο για μικρού μεγέθους πλοία.

Μεγάλο τμήμα του υφιστάμενου παλαιού, μεγάλης ηλικίας στόλου, αναμένεται να καταλήξει μοιραία για scrap σε ειδικευμένα διαλυτήρια πλοίων.

Απαιτούνται μεγάλες επενδύσεις, οι οποίες όμως αυτή τη στιγμή κινούνται δυστυχώς σε αχαρτογράφητα νερά. Για την ναυπήγηση ενός πλοίου, που επενδυτικά αποτελεί μία μακροχρόνια επένδυση απαιτούνται κατ’ ελάχιστον 2-3 χρόνια από την στιγμή που θα δοθεί η τελική έγκριση. Οσο δεν είναι ορατή η προτιμητέα, πλέον κατάλληλη τεχνολογία, είναι δύσκολο να αναλάβει ένας Όμιλος, να μπει μπροστά στην διαδικασία ναυπήγησης νέων «πράσινων» πλοίων.

Σε ένα τέτοιο, αβέβαιο από πλευράς νέας τεχνολογίας επενδυτικό τοπίο, διαφαίνεται επιτακτική η ανάγκη για «έξυπνους» τρόπους χρηματοδότησης αλλά και για κρατικές ενισχύσεις – επιχορηγήσεις, που θα ενισχύσουν σημαντικά τις νέες επενδυτικές προσπάθειες.

Παράλληλα, φαίνεται ότι φουντώνει η γόνιμη συζήτηση αναφορικά με την παροχή πολλών κινήτρων στην Ναυτιλία.

Ασφάλεια: Όποια και αν είναι τελικά η προτιμητέα τεχνολογική λύση, αυτή θα πρέπει να διασφαλίζει την απόλυτη ασφάλεια των πλόων, του θαλάσσιου οικοσυστήματος και των πληρωμάτων.

Κοινή ήταν η διαπίστωση σε όλες τις ζωντανές δημόσιες συζητήσεις αλλά σε κατ’ ιδίαν συνομιλίες, ότι δυστυχώς δεν υπάρχει πλέον πολύς χρόνος. Χαρακτηριστικά κορυφαίοι ομιλητές τόνισαν ότι πλέον είμαστε στο “και πέντε” και η συζήτηση πρέπει να επιταχυνθεί για το καλό της ανθρωπότητας, δεδομένου ότι ο χρόνος τελειώνει με εξαιρετικά γρήγορους ρυθμούς και οι αρνητικές επιπτώσεις στην καθημερινή ζωή μας αλλά και στην ισορροπία του πλανήτη Γη θα είναι μη αναστρέψιμες.

Οι κοινωνικές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και της πανδημίας επίσης είναι αντικείμενο εκτεταμένης συζήτησης και προβληματισμού. Σε συγκεκριμένο πάνελ συζητήθηκε το θέμα της αυξανόμενης οικονομικής ανισότητας, ένα θέμα που θα πρέπει να μας απασχολήσει όλους, ανεξάρτητα από την κοινωνική μας θέση και την οικονομική μας ευμάρεια, πλούσιους και φτωχούς, επειδή όσο μεγεθύνεται, έχει την δυναμική να οδηγήσει σε εκτροχιασμό την ανθρωπότητα, με βίαιες κοινωνικές αντιδράσεις.

Ο Μηνάς Παπαδάκης είχε κατ’ ιδίαν επαφές και συζητήσεις με τον Βρετανό Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Robert Courts καθώς και με ανώτατα στελέχη Ναυτιλιακών εταιριών παγκοσμίου βεληνεκούς.

Διαβάστε ακόμα:

Ανάπτυξη, τράπεζες, κουλτούρα πληρωμών και Ταμείο Ανάκαμψης τα «κλειδιά» των φοροελαφρύνσεων

ΑΚΤΩΡ: Νέα συμπληρωματική σύμβαση 45,3 εκατ. ευρώ για την κοινοπραξία του μετρό Θεσσαλονίκης

Απότομη… προσγείωση με αίτηση πτώχευσης από την ελληνική αεροπορική εταιρεία Orange2fly

ΠΗΓΗ NEWMONEY

Related Posts