ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Mastercard: Προτεραιότητα τα βιωματικά ταξίδια | Εμπειρίες vs καταναλωτικών αγαθών

Τα βιωματικά ταξίδια παραμένουν προτεραιότητα και τα επαγγελματικά ταξίδια επανεμφανίζονται, όπως αποκαλύπτει στην τελευταία έκθεσή του για της ταξιδιωτικές τάσεις το 2023 το Mastercard Economics Institute.

Σύμφωνα με την έκθεση, οι μετα-πανδημικές προτιμήσεις για εμπειρίες έναντι των αγαθών και η σταθερή ζήτηση για ταξίδια αναψυχής διαμορφώνουν τις προοπτικές του 2023.

Ενδεχομένως επηρεασμένοι από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και την ψυχαγωγία, οι ταξιδιώτες προσεγγίζουν λιγότερο γνωστούς προορισμούς σε αναζήτηση πολιτιστικής “εμβάπτισης”. Από τον Μάρτιο του 2023, οι παγκόσμιες δαπάνες για εμπειρίες αυξήθηκαν κατά 65%, ενώ οι δαπάνες για αντικείμενα αυξήθηκαν κατά 12% σε σύγκριση με το 2019.

Τα επαγγελματικά ταξίδια, που αρχικά υστερούσαν σε σχέση με τα ταξίδια αναψυχής, βρήκαν τα… πατήματά τους στο δεύτερο εξάμηνο του 2022, με τις εταιρίες να δίνουν προτεραιότητα στην επιστροφή στο γραφείο.

Σύμφωνα με τα ευρήματα, τα ταξίδια αναψυχής και τα επαγγελματικά ταξίδια αυξάνονται με τον ίδιο ρυθμό και τα παγκόσμια ταξίδια αναψυχής παραμένουν ισχυρά, παρουσιάζοντας αύξηση 33% τον φετινό Μάρτιο έναντι του ίδιου μήνα το 2019.

Από την άλλη, οι κρατήσεις πτήσεων είναι αυξημένες κατά περίπου 31% τον Μάρτιο του 2023, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019.

Αναφορικά με τους προορισμούς που θα επιλέξουν να επισκεφθούν εφέτος την άνοιξη και το καλοκαίρι οι ταξιδιώτες, αυτοί είναι:

-Οι ταξιδιώτες από τη Βόρεια Αμερική θα ταξιδέψουν στην Ιταλία, τη Γερμανία και τη Γαλλία.
-Οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες θα κατευθυνθούν προς το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισπανία, την Ιταλία και τις ΗΠΑ.
-Οι ταξιδιώτες από την Ανατολική Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή θα εξερευνήσουν το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τις ΗΠΑ, τη Σαουδική Αραβία και την Αίγυπτο. Η Σαουδική Αραβία και η Αίγυπτος βρίσκονται στους 10 κορυφαίους προορισμούς για πρώτη φορά από την έναρξη της παρούσας έκθεσης.
-Οι ταξιδιώτες από τη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική θα ταξιδέψουν στις ΗΠΑ, την Ισπανία και τη Γερμανία.

Αν και οι οικονομίες της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού είναι προφανώς ωφελημένες από το άνοιγμα της Κίνας, λόγω των ισχυρών δεσμών τους με το διεθνές εμπόριο και τον τουρισμό, καθώς και της γεωγραφικής εγγύτητας, το οικονομικό ινστιτούτο της Mastercard εκτιμά ότι άλλες χώρες που αναμένεται να επωφεληθούν περιλαμβάνουν τη βόρεια Ευρώπη -ιδίως τη Γερμανία και τη Γαλλία- και τη Βραζιλία, η οποία θα μπορούσε να δει μια ώθηση στις εξαγωγές προς την Κίνα, καθώς η οικονομία ανακάμπτει.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής οικονομολόγο του Mastercard Economics Institute για την Ασία, David Mann, το 2023, τα ταξίδια επέστρεψαν στην Ασία, καθώς η Κίνα άνοιξε ξανά τα σύνορά της και άλλες αγορές χαλάρωσαν τους τελευταίους ταξιδιωτικούς περιορισμούς της εποχής της πανδημίας”.

“Καθώς οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο δίνουν προτεραιότητα στις εμπειρίες έναντι των αγαθών, η ισχυρή ζήτηση για ταξίδια αναμένεται να διαρκέσει πολύ πέρα από την αρχική “εκδίκηση των ταξιδιών”. Καθώς προσβλέπουμε στην κορύφωση της καλοκαιρινής ταξιδιωτικής περιόδου, το μεγάλο ερώτημα είναι αν η προσφορά πτήσεων και καταλυμάτων μπορεί να συμβαδίσει με τη ζήτηση”, είπε ο κ. Mann.

The post Mastercard: Προτεραιότητα τα βιωματικά ταξίδια | Εμπειρίες vs καταναλωτικών αγαθών appeared first on ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ money-tourism.gr.

ΠΗΓΗ money-tourism.gr

Related Posts