ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Nαυλαγορά ξηρού φορτίου: Kλυδωνισμοί λόγω φόβων για κατάρρευση της Evergrande

Η υποβάθμιση από οργανισμούς αξιολόγησης του κινεζικού κολοσσού οδήγησε σε πτώση στις ναυλαγορές ξηρού φορτίου

‘Εντονες ανησυχίες έχει προκαλέσει στη ναυτιλιακή κοινότητα και ειδικά σε όσους εφοπλιστές έχουν φορτηγά πλοία οι εξελίξεις με τον κινεζικό κατασκευαστικό κολοσσό Evergrande.

Αν και διεθνείς αναλυτές επισημαίνουν ότι οι επιπτώσεις στη σποτ αγορά έχουν περιοριστεί ωστόσο επισημαίνουν ότι η μακροπρόθεσμη ζήτηση για προϊόντα χύδην θα μπορούσε να επηρεαστεί από τον αντίκτυπο της Evergrande.

Η υποβάθμιση από οργανισμούς αξιολόγησης του κινεζικού κολοσσού οδήγησε σε πτώση στις ναυλαγορές ξηρού φορτίου.

Οι ημερήσιοι ναύλοι για ένα φορτηγό τύπου Capesize τον Οκτώβριο μειώθηκαν περίπου κατά 3.000 δολάρια την ημέρα, φτάνοντας σε χαμηλό εντός εβδομάδας, στα 43.000, ενώ τα ναύλα γα το 2022 μειώθηκε κατά περίπου 5% κάτω από τα 25.000 δολάρια.

Η ναυλαγορά ξηρού φορτίου «κρατήθηκε» λόγω της αυξημένης ζήτησης στις εμπορικές γραμμές του Ειρηνικού.

Η μείωση της κατασκευαστικής δραστηριότητας στην Κίνα σε συνδυασμό με τον πρόβλημα της Evergrande αναμένεται να επηρεάσει τη ναυτιλία.

Σύμφωνα με την Arrow Shipbroking, ο τομέας των ακινήτων αντιπροσωπεύει το 30% -35% της ζήτησης χάλυβα στην Κίνα, στατιστικό που σημαίνει ότι εάν υπάρξει απότομη ύφεση, θα πληγούν οι εισαγωγές της Κίνας σε ξηρό φορτίο.

Η αγορά ακινήτων στην Κίνα επιβραδύνεται εδώ και αρκετό καιρό, με την πτώση των πωλήσεων να οδηγεί σε χαμηλότερο ρυθμό νέων κατασκευών κατάσταση η οποία πιθανώς θα γίνει πιο αισθητή στα επόμενα τρίμηνα.
Αυτό σημαίνει ότι η ζήτηση της Κίνας για προϊόντα που σχετίζονται με τις κατασκευές αναμφίβολα θα «παγώσει».

«Η χαλάρωση των ρυθμών ανάπτυξης της Κίνας δεν θα δώσει ένα δραματικό τέλος στα σημερινά ισχυρά επίπεδα μεταφοράς εμπορευμάτων, αλλά μπορεί να αναμένεται σταδιακή πτώση» εκτιμούν αναλυτές επιδεινώνοντας τη σύγχυση που υπάρχει στην αγορά.

Η ναυλαγορά ξηρού φορτίου, την περασμένη εβδομάδα, είναι σε υψηλό 10ετίας φθάνοντας τις 4.275 μονάδες, ενώ σε ορισμένους τύπους πλοίων όπως τα capesize ο ημερήσιος ναύλος είναι πάνω από τις 50.000 δολάρια.

Διαβάστε ακόμα:

ΥΠΟΙΚ: Στη Βουλή 9+1 ανατροπές για τη φορολογία – Ποιοι φόροι μειώνονται και ποιοι καταργούνται

Εθνική Αρχή Διαφάνειας: Τι έδειξαν οι έλεγχοι του υποχρεωτικού μέτρου διαγνωστικού ελέγχου νόσησης στο Δημόσιο

Societe Generale: Οι Γερμανοί ψήφισαν για να αποφευχθεί μια ισχυρή αριστερή στροφή

ΠΗΓΗ NEWMONEY

Related Posts