ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Performance: Δυναμική στροφή στα τάνκερ

Η ναυτιλιακή εταιρεία του Ομίλου Diana, συμφερόντων Συμεών Παληού, έχει χαράξει νέα ρότα στην παγκόσμια ναυτιλία με στόχο να καταστεί ηγέτιδα δύναμη στον χώρο των δεξαμενόπλοιων

Στροφή στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων έκανε συνειδητά η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά του Nasdaq ναυτιλιακή εταιρεία Performance Shipping Inc (PSHG) του Ομίλου Diana συμφερόντων Συμεών Παληού.

Με απόφαση της διοίκησης του Ομίλου, πριν από έναν χρόνο, η εταιρεία άρχισε να αποσύρεται σταδιακά από τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Στις 20 Αυγούστου 2020 πούλησε έναντι 5,6 εκατ. δολαρίων στον κολοσσό MSC και το τελευταίο containership, το M / V Domingo, ναυπηγήσεως του 2001, βάζοντας τίτλους τέλους στη συγκεκριμένη δραστηριότητά της και ρίχνοντας πλέον όλο το βάρος της στα δεξαμενόπλοια τύπου Aframax, χωρητικότητας 115.000 τόνων dw. το καθένα.

Ο Συμεών Παληός για την διοίκηση της Perforance και την υλοποίηση του σχεδίου για δραστηριοποίηση στα δεξαμενόπλοια, έδωσε, πέρσι, το δακτυλίδι της διαδοχής στον γαμπρό του, Ανδρέα Μιχαλόπουλου, σύζυγο μίας εκ των δύο θυγατέρων του, της Αλίκης Παληού.

Πρόκειται για στέλεχος με διεθνή εμπειρία και αναγνώριση. Ορίστηκε ως αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος ενώ διατήρησε την θέση του οικονομικός διευθυντής.

Υπό τις οδηγίες του η Performance επέστρεψε στην κερδοφορία και το σχέδιο για ενδυνάμωση του στόλου των δεξαμενοπλοίων της βρίσκεται σε εξέλιξη.

“Η πώληση του M / V Domingo ενίσχυσε τη ρευστότητά μας στα 38 εκατομμύρια δολάρια, εξέλιξη που θα μας επιτρέψει να εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες ανάπτυξης του στόλου στην κατηγορία των δεξαμενόπλοιων Aframax. Κίνηση η οποία θα μας φέρει ένα βήμα πιο κοντά στην επίτευξη του στόχου μας, να γίνουμε ηγετική εταιρεία δεξαμενόπλοιων» επεσήμανε ο Ανδρέας Μιχαλόπουλος.

Μιλώντας στο “b.s.” για την απόφαση να στραφεί η Performance, αποκλειστικά, στα δεξαμενόπλοια και μάλιστα στα τύπου Aframax, είπε:

“Διαπιστώσαμε ότι στον συγκεκριμένο κλάδο υπάρχει ένα κενό το οποίο σκοπεύουμε να καλύψουμε. Οι πιο πολλοί δεν έχουν σταθερή στρατηγική. Εμείς έχουμε. Το Aframax είναι “το δυνατό χαρτί” της αγοράς αφού λόγω μεγέθους, που είναι μεσαίο, μπορεί να κερδίζει από τα πάνω και τα κάτω της αγοράς και να καρπώνεται τα κέρδη” και συνέχισε:

“ Η αγορά αυτή έχει μεγαλύτερη μεταβλητότητα από τις άλλες και αυτό θέλουμε να εκμεταλλευτούμε. Επενδύουμε σε αυτόν το κύκλο, όπως λέγεται, της αγοράς, στη μεταβλητότητά του. Το μέγεθός μας μάς επιτρέπει να έχουμε κέρδη”.

Για το μέλλον ο Ανδρέας Μιχαλόπουλος δηλώνει συγκρατημένα αισιόδοξος. “Το καλοκαίρι σημαδεύτηκε από πολλές αστάθειες , με κορυφαία την πανδημία , ενώ μπροστά μας έχουμε και τις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ όπου παίζουν ρόλο. Δηλώνω συγκρατημένα αισιόδοξος για το μέλλον. Άλλωστε ο χειμώνας παραδοσιακά είναι μία καλή χρονική περίοδος για τα δεξαμενόπλοια” και κατέληξε:

“Η μετάβαση της εταιρείας από τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στα δεξαμενόπλοια σχεδιάστηκε με προσοχή ώστε οι επενδυτές μας να ξέρουν που βαδίζουμε”.

Ο στόλος της Performance αποτελείται από τέσσερα δεξαμενόπλοια προς το παρόν Τα δύο αγοράστηκαν στο τέλος του 2019 και τα άλλα δύο στις αρχές του 2020.

Πέρσι το καλοκαίρι η εταιρεία μετονομάστηκε από Diana Containership σε Performance δίνοντας το σύνθημα της αλλαγής στόχευσης.

Από την αρχή της διαφοροποίησης της εταιρείας, τον Ιούνιο του 2019, έχει πουλήσει τέσσερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για 53,4 εκατομμύρια δολάρια και έχει αποκτήσει συνολικά τέσσερα δεξαμενόπλοια Aframax έναντι της συνολικής τιμής των 112 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ.

Η Performance Shipping Inc. υπό την καθοδήγηση του Ανδρέα Μιχαλόπουλου επέστρεψε στα κέρδη το β’ τρίμηνο του 2020 σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019. Πιο συγκεκριμένα, ανήλθαν στα 4,6 εκατ. έναντι ζημιών 1,6 εκατ.

Ο τζίρος ανέβηκε στα 16 εκατομμύρια έναντι 4,5 εκατομμυρίων δολαρίων την ίδια χρονική περίοδο το 2019. Αυτή η αύξηση οφείλεται κυρίως στα καλύτερα ναυλοσύμφωνα που δίνουν τα δεξαμενόπλοια έναντι των containerships. Ο μέσος όρος χρονοναύλωσης του στόλου το β΄ τρίμηνο του 2019 ήταν 11.599 δολάρια ενώ του 2020 ανέβηκε στα 26.092 δολάρια.

Τα καθαρά έσοδα για το α’ εξάμηνο του 2020 είναι 5,9 εκατομμύρια δολάρια, έναντι ζημιών ύψους 1,7 εκατομμυρίου δολαρίων για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019.

Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 7,4 εκατομμύρια για τους κατόχους κοινών μετοχών λόγω ενός εφάπαξ κέρδους 1,5 εκατομμυρίων δολαρίων που προήλθε από την επαναγορά των προνομιούχων μετοχών της Σειράς C και είχε ως αποτέλεσμα κέρδη ανά κοινή μετοχή 0,15 δολάρια.

Όμως πέρσι το καλοκαίρι υπήρξε και δεύτερη κίνηση από τον Συμεών Παληό. Τοποθέτησε ως επικεφαλής της δεύτερης εισηγμένης εταιρείας του Ομίλου, της Diana Shipping Inc, την άλλη κόρη του, την Σεμίραμις Παληού η οποία παρέμεινε και οικονομική διευθύντρια.

Από τότε άρχισε για την Diana Shipping η φάση ανανέωσης μειώνοντας τον μέσο όρο του στόλου της.

Ο Συμεών Παληός πήρε τις αποφάσεις για τις δύο εταιρείες του Ομίλου το 2019 σε χρονική περίοδο περίοδο κατά την οποία η εταιρεία με στόλο από 44 πλοία είχε επιστρέψει στην κερδοφορία, μετά από πέντε χρόνια ζημιών.

Οι κινήσεις του Συμεών Παληού, το περασμένο καλοκαίρι, ήταν η αιτία να αρχίσουν τα σενάρια για το μέλλον της εταιρείας. Υπήρξαν αναλύσεις που προσπάθησαν να σπείρουν αμφιβολίες για την επόμενη ημέρα. Υπήρξαν όμως και αναλυτές που έδωσαν τα εύσημα στον Έλληνα πλοιοκτήτη αφού θεώρησαν ότι δεν άφησε την εταιρεία στην τύχη της αλλά προχώρησε βάσει ενός πολύ καλά μελετημένου προγραμματισμού. Και ο χρόνος δείχνει να δικαιώνει τον Έλληνα πλοιοκτήτη για τςι αποφάσεις του.

ΠΗΓΗ NEWMONEY

Related Posts