ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Skyscanner: Δημοφιλής προορισμός η Κρήτη

Στον πιο δημοφιλή προορισμό για γκρουπ αναδεικνύεται η Κρήτη, η οποία, μαζί με τη Μαγιόρκα και το Κανκούν, αποτελούν τους πιο αγαπητούς μικρότερους, παράκτιους ή νησιωτικούς προορισμούς στη νέα έκθεση του Skyscanner, “Skyscanner Horizons – The Return of Travel”, που παρουσιάζει τις νέες και αναδυόμενες τάσεις στα ταξίδια το 2021.

Η αυξανόμενη αισιοδοξία των ταξιδιωτών, σε συνδυασμό με την πρόοδο όσον αφορά το “μέτωπο” των εμβολιασμών και τα νέα ταξιδιωτικά πρωτόκολλα, οδηγεί σε αλλαγές στον προγραμματισμό των ταξιδιών και επηρεάζει την πορεία των τιμών, καθώς νέες διαδρομές και προορισμοί αναδεικνύονται από τον Ιούνιο και μετά. Η έκθεση προσδιορίζει οκτώ παγκόσμιες τάσεις, καθώς και μοναδικά δεδομένα και πληροφορίες για συγκεκριμένες περιοχές και χώρες.

Οι νέες τάσεις είναι:

-Ο προγραμματισμός του ταξιδιού αυξάνεται παράλληλα με τα επίπεδα εμπιστοσύνης

• Το μέσο διάστημα κράτησης πλησιάζει εκείνο του 2019, (γύρω στις 75 ημέρες).
• Η μέση διάρκεια ταξιδιού αυξάνεται επίσης, ειδικά για ταξίδια άνω των 7 και έως και 20 ημερών.
• Το 55% των καταναλωτών προγραμματίζουν διακοπές εντός των επόμενων έξι μηνών.

Ταξίδια στο τέλος του έτους

• Οι προγραμματιζόμενες ημερομηνίες ταξιδιού καθορίζονται για αργότερα μέσα στο έτος με τον Σεπτέμβριο, τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο συγκριτικά να είναι πιο δημοφιλείς από ό,τι πριν από δύο χρόνια.
• Οι αναζητήσεις για πτήσεις μεσαίας απόστασης είναι επίσης υψηλότερες (11%), σε σύγκριση με το 2019.
• Το 39% των καταναλωτών προγραμματίζουν ταξίδια διάρκειας μεγαλύτερων των 14 ημερών, με τις παρατεταμένες διακοπές (56%) και τις επισκέψεις σε φίλους και συγγενείς (52%) να αποτελούν τους κυριότερους λόγους.

ksd PRIMAGEL
adv

-Αεροπορικά ταξίδια εσωτερικού

• Οι ταξιδιώτες στις περιοχές της Ασίας/Ειρηνικού και στην Αμερική συνεχίζουν να πετούν στο εσωτερικό, με το ποσοστό αυτών να ανέρχεται στο 83% και το 70%, αντίστοιχα, έναντι των αναζητήσεων τον Μάρτιο για εγχώριους προορισμούς.
• Το 40% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι η καραντίνα είναι ο μεγαλύτερος αποτρεπτικός παράγοντας για κρατήσεις διεθνών ταξιδιών, ακολουθούμενος από τα τεστ για Covid (28%) και τους πολλούς ταξιδιωτικούς περιορισμούς (27%).

-Οι μικρότεροι προορισμοί είναι όλο και πιο δημοφιλείς

• Εκτός από τη Νέα Υόρκη και το Παρίσι, οι ταξιδιώτες έλκονται προς μικρότερους, παράκτιους ή νησιωτικούς προορισμούς όπως το Κανκούν, η Κρήτη και η Μαγιόρκα.

-Οι πέντε πρώτοι παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή προορισμού παγκοσμίως

• Η ασφάλεια (31%)
• Να επιτρέπονται τα ταξίδια (31%)
• Ταξίδι στον ίδιο προορισμό κατά το παρελθόν (26%)
• Η τιμή (26%)
• Ο καιρός (25%)

-Επιλεγμένοι προορισμοί ηγούνται του κόστους για την προσέλκυση ταξιδιωτών

• Οι προορισμοί που έχουν προσθέσει νέες διαδρομές κι ενθάρρυναν τη δυνατότητα απομακρυσμένης εργασίας ή κατέστησαν δυνατή την επανένωση φίλων και οικογενειών, έχουν αυξηθεί σε δημοτικότητα.
• Ο Μαυρίκιος έχει ανεβεί 126 θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη αναζήτησης σε σύγκριση με το 2019, ακολουθούμενος από το Ισλαμαμπάντ (101 θέσεις) και τον Νταλαμάν (95 θέσεις).

-Οι αποφασισμένοι ταξιδιώτες -από ζευγάρια έως οικογένειες- αναζητούν νέους προορισμούς

• Η έντονη επιθυμία να ταξιδέψει κανείς, όπου είναι εφικτό, οδηγεί σε διαφορετικούς προορισμούς στην κορυφή των επιθυμιών των ταξιδιωτών.
• Το Μπαλί αποτελεί κορυφαίο προορισμός στις επιλογές των ζευγαριών, το Σότσι είναι ο υψηλότερος νεοεισερχόμενος προορισμός για οικογένειες και η Κρήτη για γκρουπ.

-Φθηνότερες τιμές

Σε ορισμένες αγορές όπως η Ευρώπη, οι τιμές των εισιτηρίων σε ευρώ είναι έως και 15% φθηνότερες από την περίοδο πριν την πανδημία, γεγονός που οι ταξιδιώτες το εκμεταλλεύονται, ξοδεύοντας λιγότερα χρήματα για την αγορά αεροπορικών εισιτηρίων.

-Σχέση ποιότητας/τιμής

Στις πλατφόρμες Skyscanner, οι ταξιδιώτες επιλέγουν τώρα εισιτήρια 28% πιο ακριβά από τα φθηνότερα που προσφέρονται (12% έναντι του 2019), υποδηλώνοντας ότι άλλοι παράγοντες παράλληλα με την τιμή, όπως η διάρκεια πτήσης, ο αριθμός των στάσεων και η ασφάλεια για τον Covid-19, έχουν μεγαλύτερη σημασία.

Οι ερωτηθέντες της έρευνας δήλωσαν ότι τα ακόλουθα θα τους κάνουν να πληρώσουν για μια πιο ακριβή πτήση:
• Εξυπηρετικοί χρόνοι πτήσης (41%)
• Λιγότερες στάσεις ή απευθείας δρομολόγια (38%)
• Αναχώρηση από το αεροδρόμιο προτίμησης (35%)
• Αξιολόγηση ασφάλειας αεροπορικής εταιρίας (27%)
• Πτήση με συγκεκριμένη αεροπορική εταιρία (26%)

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έκθεσης, ο εκπρόσωπος πτήσεων της Skyscanner, Hugh Aitken, είπε: “Η ανάλυσή μας αποκαλύπτει πώς αλλάζουν οι προτιμήσεις των ταξιδιωτών, σε σύγκριση με την περίοδο προ-πανδημίας και αναδεικνύει οκτώ παγκόσμιες τάσεις, που προσφέρουν την εικόνα του ταξιδιωτικού τοπίου για το 2021. Τούτου λεχθέντος, υπάρχουν ακόμη πολλά κομμάτια του παζλ που απαιτούνται για την πλήρη αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των ταξιδιωτών και την πραγματική ανάκαμψη της ταξιδιωτικής ζήτησης. Όπως είδαμε στο παρελθόν, οι ταξιδιώτες  προσαρμόζονται σε νέα μέτρα, ωστόσο μπαίνουμε σε μια περίοδο κατά την οποία η σημασία των σαφών, απλών και έγκαιρων πληροφοριών είναι ζωτικής σημασίας, ειδικά σχετικά με περιορισμούς, καραντίνες και τεστ Covid”.

ΠΗΓΗ money-tourism.gr

Related Posts