ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

TUI: Δεκαπλάσιος αριθμός ταξιδιωτών το β’ τρίμηνο του 2022 και σχεδόν 10πλάσιος κύκλος εργασιών | Ποιες αγορές “τρέχουν”

Ένα ισχυρό ταξιδιωτικό καλοκαίρι αναμένει να είναι το φετινό ο όμιλος TUI, με το 85% του επιπέδου κρατήσεων του καλοκαιριού του 2019, πριν από την εμφάνιση του κορωνοϊού, να έχει ήδη επιτευχθεί. Ενώ, την ίδια στιγμή, ο όμιλος, αναμένει σημαντικό θετικό EBIT, κατά το τρέχον οικονομικό έτος.

Όλες οι ενδείξεις συντείνουν προς αυτή την κατεύθυνση, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση του ομίλου TUI. Η σημαντική βελτίωση του δεύτερου τριμήνου και οι ισχυρές επιδόσεις σε επίπεδο κρατήσεων και εργασιών δείχνουν ότι ο τουριστικός όμιλος βρίσκεται στον σωστό δρόμο και ανακτά την προηγούμενη δυναμική του. Με 1,9 εκατομμύρια, ο αριθμός των πελατών που ταξίδεψαν με την TUI κατά την υπό εξέταση περίοδο δεκαπλασιάστηκε σχεδόν σε ετήσια βάση. Ο κύκλος εργασιών ήταν περίπου εννέα φορές υψηλότερος και οι συνήθεις εποχικές απώλειες μειώθηκαν σχεδόν στο μισό, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

Fritz Joussen, Ceo TUI @ www.castelalfi.com

“Η ισχυρή πασχαλινή δραστηριότητα ήταν ήδη ο πρώτος σημαντικός δείκτης. Η υψηλή ζήτηση για ταξίδια και οι καλές επιχειρηματικές επιδόσεις επιβεβαιώνουν τώρα τις προβλέψεις μας. Το 2022 θα είναι ένα καλό οικονομικό έτος με ένα ισχυρό ταξιδιωτικό καλοκαίρι. Όσον αφορά τη χρησιμοποιούμενη χωρητικότητα, φθάνουμε σχεδόν στο προ-πανδημικό επίπεδο του 2019. Μετά από δύο χρόνια κρίσης, τα πράγματα προχωρούν, οπότε αναμένεται να επιστρέψουμε στην κερδοφορία κατά το τρέχον οικονομικό έτος, με σημαντικά θετικό προσαρμοσμένο EBIT. Αυτή είναι η βάση για νέα ανάπτυξη”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου TUI, Fritz Joussen.

Βελτίωση των βασικών χρηματοοικονομικών δεικτών

Η ισχυρή απόδοση των λειτουργικών δραστηριοτήτων δημιούργησε σημαντικές ταμειακές εισροές κατά την υπό εξέταση περίοδο, με αποτέλεσμα οι ελεύθερες ταμειακές ροές να ανέρχονται σε 1,24 δισεκατομμύρια ευρώ. Η TUI εξακολουθεί να έχει πιστωτικές γραμμές KfW για να στηριχθεί, αλλά επί του παρόντος δεν τις χρησιμοποιεί. Μετά δε, την επιστροφή πιστωτικών γραμμών, ύψους περίπου 700 εκατομμυρίων ευρώ, ο ομιλος είχε στη διάθεσή του περίπου 3,4 δισεκατομμύρια ευρώ σε ρευστά διαθέσιμα, στις αρχές Απριλίου. Η θέση ρευστότητας βελτιώθηκε περαιτέρω λόγω της σημαντικής αύξησης της επιχειρηματικής δυναμικής και της συνεπούς αναπροσαρμογής, με επιτυχή διαχείριση του κόστους. Στις 6 Μαΐου 2022, η TUI διέθετε χρηματοοικονομικούς πόρους ύψους 3,8 δισ. ευρώ.

Η TUI είχε ανακοινώσει ότι θα μείωνε την ενίσχυση που έλαβε εξαιτίας της πανδημίας το συντομότερο δυνατό και θα μείωνε το χρέος του ομίλου. Στο τέλος της περιόδου αναφοράς, το καθαρό χρέος της TUI ανήλθε σε περίπου 3,9 δισεκατομμύρια ευρώ, έναντι περίπου 5,1 δισεκατομμυρίων ευρώ το προηγούμενο τρίμηνο. Ο στόχος παραμένει ένας δείκτης Ακαθάριστης Δανειακής Επιβάρυνσης κάτω του τρία. Λόγω της θετικής επιχειρηματικής ανάπτυξης, της σταθεροποίησης της αγοράς και του συνεχιζόμενου μετασχηματισμού της εταιρίας, δημιουργήθηκε η βάση για τη διαδοχική επιστροφή των πιστωτικών γραμμών της.

Οι αγορές Ην. Βασιλείου, Γερμανίας και Κάτω Χωρών παρουσιάζουν υψηλή δυναμική

Η τάση των κρατήσεων παραμένει αδιάλειπτα υψηλή. Κατά την εξεταζόμενη περίοδο, 1,9 εκατομμύρια επισκέπτες ταξίδεψαν με την TUI, σχεδόν δεκαπλάσιος αριθμός σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι (2ο τρίμηνο 2021: 0,2 εκατομμύρια). Για τον χειμώνα 2021/22 και το καλοκαίρι 2022 μαζί, η TUI μετρά σήμερα 11 εκατομμύρια πελάτες. Μετά τη βραχυπρόθεσμη επιβράδυνση, λόγω της παραλλαγής Οmicron, οι κρατήσεις αυξάνονται σημαντικά. Ειδικότερα, τις τελευταίες έξι εβδομάδες οι νέες κρατήσεις ήταν πάνω από το συγκρίσιμο επίπεδο για το καλοκαίρι του 2019.

Όπως και τις προηγούμενες εβδομάδες, η ιδιαίτερη δυναμική συνεχίζεται κυρίως στην TUI Γερμανίας και στην TUI Ολλανδίας. Και στις δύο αγορές παρατηρήθηκε διψήφια αύξηση των κρατήσεων για το καλοκαίρι του 2022 τον Απρίλιο, πάνω από το συγκρίσιμο επίπεδο κρατήσεων για το καλοκαίρι του 2019. Στη συνολική εξέλιξη των κρατήσεων για το καλοκαίρι του 2022, η TUI Ην. Βασιλείου συνεχίζει να πρωτοστατεί, παρουσιάζοντας, επί του παρόντος, αύξηση 11%, σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2019.

Σε επίπεδο ομίλου, ο όγκος των κρατήσεων βρίσκεται σήμερα στο 85% του καλοκαιριού του 2019, του τελευταίου τακτικού οικονομικού έτους πριν από την πανδημία. Η TUI επιβεβαιώνει την προσδοκία της να φτάσει σχεδόν το επίπεδο κρατήσεων του καλοκαιριού 2019 το φετινό καλοκαίρι και επιβεβαιώνει δύο τάσεις: Οι παραθεριστές συνεχίζουν να κάνουν περισσότερες κρατήσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα από την υλοποίηση του ταξιδιού και, παράλληλα, ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για το ταξίδι τους.

Οι μέσες τιμές παραμένουν σε υψηλά επίπεδα +13% για τον χειμώνα 2021/22 και +20% για το καλοκαίρι 2022. Ο λόγος γι’ αυτό εξακολουθεί να είναι η επιλογή των ταξιδιωτών για οργανωμένα ταξίδια. Οι πελάτες εμπιστεύονται το εμπορικό σήμα της TUI και αφήνουν την πολυπλοκότητα του ταξιδιωτικού προγραμματισμού με πτήσεις, μεταφορές και δωμάτια ξενοδοχείων στους tour operators της TUI. Ταυτόχρονα, οι πελάτες της TUI κάνουν κρατήσεις μεγαλύτερης διάρκειας, κατά μέσο όρο, και διαθέτουν αυξημένο προϋπολογισμό για πρόσθετες υπηρεσίες, όπως ένα ξενοδοχείο ή δωμάτιο υψηλότερης κατηγορίας.

Επισκόπηση χειμώνας 2021/22 και 2ο τρίμηνο 2022

Για τον χειμώνα 2021/22, οι προσδοκίες της TUI ήταν να φτάσει το 60 έως 80% της χωρητικότητας πριν από την κρίση. Το δεύτερο τρίμηνο του 2022, το 71% της προ-πανδημικής δυναμικότητας του 2019 ήταν κλεισμένο. Συνολικά, περισσότεροι από 3,3 εκατομμύρια επισκέπτες ταξίδεψαν με την TUI τον χειμώνα 2021/22.

Οι σημαντικά βελτιωμένες επιχειρηματικές επιδόσεις σε συνδυασμό με την ισχυρή δυναμική των κρατήσεων οδήγησαν τον κύκλο εργασιών του ομίλου σε 2,13 δισεκατομμύρια ευρώ κατά την υπό εξέταση περίοδο -εννεαπλάσιος σε σχέση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους (β’ τρίμηνο 2021: 248 εκατομμύρια ευρώ). Την ίδια στιγμή, οι συνήθεις, εποχικές ζημίες μειώθηκαν σχεδόν στο μισό και διαμορφώθηκαν στα -330 εκατ. ευρώ (προηγούμενο έτος: -633 εκατ. ευρώ).

Ο τομέας “Αγορές & Αερογραμμές” με τις Βόρεια Περιφέρεια (Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Σουηδία, Νορβηγία, Φινλανδία, Δανία), Κεντρική (Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία, Πολωνία) και Δυτική (Ολλανδία, Βέλγιο και Γαλλία) να καταγράφουν 1,9 εκατομμύρια επιβάτες κατά την περίοδο αναφοράς. Ο συντελεστής πληρότητας των θέσεων σε όλες τις αγορές ήταν 84%. Συνολικά, τα αποτελέσματα των περιφερειών βελτιώθηκαν λόγω της ισχυρής ανάκαμψης των εργασιών, ιδίως κατά το δεύτερο εξάμηνο της περιόδου αναφοράς. Η Βόρεια Περιφέρεια μείωσε τις εποχικές ζημίες της σε -181 εκατ. ευρώ (β΄ τρίμηνο 2021: -221 εκατ. ευρώ), η Κεντρική μείωσε τις ζημίες της σε -21 εκατ. ευρώ (β΄ τρίμηνο 2021: -123 εκατ. ευρώ) και η Δυτική εμφάνισε προσαρμοσμένο EBIT -57 εκατ. ευρώ (β΄ τρίμηνο 2021: -83 εκατ. ευρώ). Συνολικά, το αποτέλεσμα του τομέα “Αγορές & Αερογραμμές” βελτιώθηκε κατά 168 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο από την έναρξη της πανδημίας, ο τομέας “Ξενοδοχεία και Θέρετρα” πέτυχε θετικό αποτέλεσμα. Κατά τους μήνες Ιανουάριος-Μάρτιος 2022, το προσαρμοσμένο EBIT ανήλθε σε 24 εκατ. ευρώ (προηγούμενο έτος: -103 εκατ. ευρώ). Το μέσο έσοδο ανά διανυκτέρευση αυξήθηκε κατά 17 ευρώ σε ετήσια βάση, σε 86 ευρώ, ενώ η χρησιμοποιούμενη χωρητικότητα βελτιώθηκε κατά 29 ποσοστιαίες μονάδες, σε 65%.

Όσον αφορά τον τομέα της κρουαζιέρας, ο Όμιλος αναμένει ανάκαμψη κατά το δεύτερο ημερολογιακό εξάμηνο του έτους. Κατά την περίοδο αναφοράς, πολλά λιμάνια παρέμεναν κλειστά και τα δρομολόγια περιορίζονταν τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η κανονική επιχειρηματική δραστηριότητα. Τον Ιανουάριο, μόνο οκτώ από τα συνολικά 16 πλοία βρίσκονταν σε λειτουργία- από τον Απρίλιο, ολόκληρος ο στόλος της TUI Cruises, της Hapag-Lloyd Cruises και της Marella Cruises λειτουργεί και πάλι. Επιπλέον, η τάση για μεταγενέστερες και βραχυπρόθεσμες κρατήσεις συνεχίζεται και σε αυτό το τμήμα. Ενώ, όσον αφορά το υποκείμενο EBIT του τομέα ανήλθε σε -74 εκατ. ευρώ την υπό εξέταση περίοδο (β’ τρίμηνο 2021: -55 εκατ. ευρώ).

Η ανάπτυξη της TUI Musement, τον τομέα των εκδρομών και δραστηριοτήτων, επωφελείται από την ψηφιοποίηση, το ολοκληρωμένο επιχειρηματικό μοντέλο, το εύρος των προσφορών σε δημοφιλείς προορισμούς και την επιστροφή των λειτουργικών δραστηριοτήτων με το άνοιγμα προορισμών. Σχεδόν 700.000 εκδρομές, δραστηριότητες και περιηγήσεις πωλήθηκαν το β’ τρίμηνο του 2022, επτά φορές περισσότερες από ό,τι το β’ τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Ο αριθμός των μεταφορών αυξήθηκε περισσότερο από οκτώ φορές σε 2,5 εκατομμύρια. Η τυπική ζημία του τομέα μειώθηκε σχεδόν στο μισό κατά την περίοδο αναφοράς, με το υποκείμενο EBIT να διαμορφώνεται στα -17 εκατ. ευρώ (β’ τρίμηνο 2021: -29 εκατ. ευρώ).

Η TUI Musement πρόκειται να γίνει η κορυφαία παγκόσμια πλατφόρμα για εκδρομές, περιηγήσεις και δραστηριότητες, γι’ αυτό και οι αποκλειστικές προσφορές επεκτείνονται. Το χαρτοφυλάκιο “TUI Collection” έχει επαναλειτουργήσει και θα αυξηθεί από 350 σε 650 εμπειρίες υψηλής ποιότητας που διατίθενται μόνο από την TUI. Επιπλέον, ο Όμιλος αναμένει αύξηση των πωλήσεων μέσω τρίτων παρόχων, έτσι ώστε οι πωλήσεις εκδρομών, δραστηριοτήτων και περιηγήσεων στην TUI Leisure να ξεπεράσουν την αύξηση της χωρητικότητας που έχει προγραμματιστεί για τον τομέα “Αγορές & Αερογραμμές” κατά το οικονομικό έτος 2022.

ΠΗΓΗ money-tourism.gr

Related Posts