ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

TUI: Πούλησε το μερίδιό της στα ξενοδοχεία RIU | 670 εκατ. € στην μείωση του χρέους του ομίλου

Σε συμφωνία κατέληξε η TUI AG για τη διάθεση του 49% του μετοχικού της κεφαλαίου στη RIU Hotels S.A., στην Saranja S.L, μέλος του ομίλου RIU, που ανήκει στα αδέλφια Carmen και Luis Riu. Η συναλλαγή αφορά σε 21 ξενοδοχεία, 19 υπό λειτουργία και 2 σε κατασκευή και ανήλθε στο ποσό των 670 εκατ. €, εντάσσεται δε στην στρατηγική Joussen για διαχείριση και όχι ιδιοκτησία τουριστικών ακινήτων.

Μετά την συναλλαγή, η διαχείριση και των 100 ξενοδοχείων και θέρετρων RIU παγκοσμίως παραμένει αμετάβλητη στην επιτυχημένη κοινή επιχείρηση 50:50 μεταξύ Riu και TUI.

Η συνολική αποτίμηση της συναλλαγής μεταξύ του ισπανικού ξενοδοχειακού ομίλου και της TUI ανέρχεται περίπου σε 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων περίπου 670 εκατομμύρια ευρώ το ποσό εξαγοράς του μειοψηφικού μεριδίου της TUI.

ksd PRIMAGEL RIU
adv

Η TUI ενισχύει την εστίασή της στη μακροχρόνια συνεργασία της με τη Riu: στο μέλλον, η συνεργασία θα εστιαστεί ακόμη πιο καθαρά στην επωνυμία, τη διαχείριση ξενοδοχείων και τη διανομή. Στο πλαίσιο αυτής της εστίασης, η οικογένεια Riu αναλαμβάνει το μερίδιο μειοψηφίας της TUI σε ένα από κοινού χαρτοφυλάκιο ακινήτων που είχε προηγουμένως από κοινού από 19 υπάρχοντα ακίνητα και δύο ακίνητα σε ανάπτυξη. Ο πυρήνας της μακροχρόνιας στρατηγικής συνεργασίας ξενοδοχείων μεταξύ Riu και TUI συνεχίζει να είναι η κοινή επιχείρηση 50:50 με 100 ξενοδοχεία και θέρετρα παγκοσμίως. Αυτή η κοινή επιχείρηση θα συνεχίσει να διαχειρίζεται και να διανέμει όλα τα ξενοδοχεία και τα θέρετρα RIU παγκοσμίως – συμπεριλαμβανομένων των 21 ακινήτων που θα ανήκουν πλήρως στην οικογένεια Riu στο μέλλον.

Το αναμενόμενο κέρδος προ φόρων ανέρχεται σε περίπου 540 εκατομμύρια ευρώ κατά το κλείσιμο της συναλλαγής, με το στοιχείο κέρδους να καταβάλλεται όταν η RIU Hotels S.A. παραδώσει τον λειτουργικό προϋπολογισμό 2022 και 2023.

Η συναλλαγή, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του καλοκαιριού, προβλέπεται να αποφέρει σημαντικά κέρδη στην TUI και υπόκειται σε τελικές συμφωνίες χρηματοδότησης και σε ορισμένες κανονιστικές εγκρίσεις. Τα έσοδα θα χρησιμοποιηθούν για τη μείωση του χρέους του ομίλου, που αυξήθηκε σημαντικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας, η TUI υποστηρίζει πως στο μέλλον η συνεργασία της με τη RIU θα επικεντρωθεί ακόμη περισσότερο στα brands, τη διαχείριση ξενοδοχείων και τη διανομή. Στο πλαίσιο αυτού του προσανατολισμού, η Saranja S.L., μέλος του ομίλου RIU, αναλαμβάνει το μειοψηφικό μερίδιο της TUI στην κοινοπραξία RIU Hotels S.A..

Η TUI ενισχύει έτσι τον πυρήνα της επιχείρησης με εμπειρίες διακοπών – και συγκεκριμένα την ανάπτυξη, λειτουργία και εμπορία εμπορικών σημάτων ξενοδοχείων και διακοπών.

Ο Όμιλος σκοπεύει να αναπτυχθεί κυρίως με τις διεθνείς ξενοδοχειακές μάρκες TUI Blue, RIU, Robinson, TUI Magic Life και τη διαχείριση αυτών των ξενοδοχείων, αλλά με αυτόν τον τρόπο θα δεσμεύσει λιγότερα κεφάλαια σε γη και δικά του ακίνητα στο μέλλον. Η TUI είχε ήδη ξεκινήσει αυτήν τη λεγόμενη στρατηγική «δικαίωμα στο περιουσιακό στοιχείο» πριν από τον κορονοϊό τον Δεκέμβριο του 2019. Ο στόχος είναι να αποσυνδεθεί η ανάπτυξη ξενοδοχείων και κρουαζιερόπλοιων από επενδύσεις αγοράς των στοιχείων αυτών. Η συμπερίληψη της Hapag-Lloyd Cruises στην κοινοπραξία TUI Η TUI Cruises, η οποία είχε ήδη συμφωνηθεί την Άνοιξη του 2020, ήταν ένα πρώτο επιτυχημένο βήμα προς την εφαρμογή της στρατηγικής.

Ο Peter Krueger, ως επικεφαλής στρατηγικής και υπεύθυνος M&A για τις επενδύσεις σε ξενοδοχεία της TUI Group, εξηγεί: «Διαχωρίζουμε τη διαχείριση ξενοδοχείων και την εμπειρία των διακοπών από την ιδιοκτησία ακινήτων, σύμφωνα με τη στρατηγική μας που ανακοινώθηκε το 2019 πριν από την κρίση, ένα επιχειρηματικό μοντέλο που έχει αποδειχθεί επιτυχημένη στον διεθνή τομέα ξενοδοχειακών πόλεων. Με την απόκτηση του μεριδίου μας στα 21 ακίνητα από την οικογένεια Riu, θα αποδεσμεύσουμε το απασχολούμενο κεφάλαιο, ενώ ενισχύουμε την βασική μας επιχείρηση εστιάζοντας στην παγκόσμια διαχείριση ξενοδοχείων συνεχίζοντας την επιτυχημένη κοινοπραξία με την RIU. Με περίπου 410 ξενοδοχεία και θέρετρα, η TUI είναι ο παγκόσμιος ηγέτης της αγοράς στον ξενοδοχειακό κλάδο αναψυχής. Για την εμπειρία των πελατών, το θέμα αφορά την επωνυμία και την ποιότητα του ξενοδοχείου και όχι την ιδιοκτησία του ακινήτου. Η συνεργασία μεταξύ της TUI και της οικογένειας Riu υπάρχει εδώ και πολλές δεκαετίες και θα ενισχυθεί περαιτέρω από αυτήν τη συναλλαγή. Η TUI και η RIU ανυπομονώ να καλωσορίσουν τους επισκέπτες ξανά αυτό το καλοκαίρι σε πολλές χώρες ανοιχτές για ταξίδια και αναμένουν ισχυρή ανάκαμψη των επιχειρήσεων τον επόμενο χρόνο”.

Η διεθνής αλυσίδα RIU ιδρύθηκε στη Μαγιόρκα από την οικογένεια Riu, το 1953, ως μια μικρή εταιρία διακοπών και εξακολουθεί να ανήκει στην τρίτη γενιά της οικογένειας.

Στις 30 Σεπτεμβρίου 2020, η RIU Hotels S.A. δημιούργησε συνολικά έσοδα 226 εκατομμυρίων ευρώ, υποκείμενα κέρδη προ φόρων και τόκων 28 εκατομμυρίων ευρώ, ένα EAT 10 εκατομμυρίων ευρώ και το EAT του 49% μετοχών της TUI ανήλθε σε 5 εκατομμύρια ευρώ. Αντίστοιχα, την ίδια ημερομηνία, τα ακαθάριστα περιουσιακά στοιχεία της συμμετοχής της TUI στη RIU Hotels S.A. ανήλθαν σε 433 εκατομμύρια ευρώ.

Ο όμιλος TUI

Ο Όμιλος TUI είναι ο κορυφαίος τουριστικός όμιλος στον κόσμο και δραστηριοποιείται παγκοσμίως. Ο Όμιλος εδρεύει στη Γερμανία. Η μετοχή TUI είναι εισηγμένη στο FTSE 250, τον κορυφαίο δείκτη του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου και στη Ρυθμιζόμενη Ανοιχτή Αγορά στη Γερμανία.

O Όμιλος TUI είναι ο κορυφαίος τουριστικός όμιλος στον κόσμο και δραστηριοποιείται σε όλο τον κόσμο. Η εταιρία εδρεύει στη Γερμανία. Οι μετοχές της TUI είναι εισηγμένες στο FTSE 250, τον κορυφαίο δείκτη του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου και στην ανοικτή αγορά στη Γερμανία.

Ο Όμιλος TUI προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες από μία πηγή για τους 28 εκατομμύρια πελάτες του, συμπεριλαμβανομένων 21 εκατομμυρίων στις ευρωπαϊκές εθνικές εταιρείες. Ολόκληρη η τουριστική αλυσίδα είναι κάτω από μια στέγη. Αυτό περιλαμβάνει πάνω από 400 ξενοδοχεία και θέρετρα με επώνυμα εμπορικά σήματα όπως RIU, TUI Blue και Robinson και 15 κρουαζιερόπλοια, από τα MS Europa και το MS Europa 2 στην κατηγορία πολυτελείας, τον στόλο Mein Schiff της TUI Cruises και κρουαζιερόπλοια στην Marella Cruises στην Αγγλία.

Ο όμιλος περιλαμβάνει επίσης κορυφαίες μάρκες ταξιδιωτικών πρακτορείων και διαδικτυακές πλατφόρμες μάρκετινγκ σε όλη την Ευρώπη, πέντε αεροπορικές εταιρείες με περισσότερα από 100 σύγχρονα αεροσκάφη μέσης και μεγάλης απόστασης και πάνω από 1.000 ταξιδιωτικά γραφεία. Εκτός από την επέκταση της βασικής επιχείρησης με ξενοδοχεία, η TUI βασίζεται όλο και περισσότερο στην επέκταση των ψηφιακών πλατφορμών για κρουαζιέρες μέσω επιτυχημένων κοινοπραξιών και δραστηριοτήτων στους προορισμούς διακοπών. Ο όμιλος μεταμορφώνεται σε ψηφιακή εταιρεία.

Η παγκόσμια ευθύνη για βιώσιμη οικονομική, οικολογική και κοινωνική δράση είναι ο πυρήνας της εταιρικής κουλτούρας. Το TUI Care Foundation, που ξεκίνησε από την TUI, έχει έργα σε 25 χώρες που εστιάζουν στις θετικές επιπτώσεις του τουρισμού, στην εκπαίδευση και την κατάρτιση και στην ενίσχυση των περιβαλλοντικών και κοινωνικών προτύπων. Με αυτόν τον τρόπο, υποστηρίζει προορισμούς διακοπών στην ανάπτυξή τους. Το παγκοσμίως ενεργό TUI Care Foundation ξεκινά έργα που δημιουργούν νέες ευκαιρίες για την επόμενη γενιά.

ΠΗΓΗ money-tourism.gr