ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Γ. Τάσιος: Ένας Αύγουστος δεν μπορεί να βγάλει όλα τα «σπασμένα» | Ο αγώνας επιβίωσης των ξενοδοχείων δεν έχει τελειώσει.

Χρειάζονται στοχευμένα μέτρα στήριξης, αξιοποιώντας και το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για παράταση των κρατικών ενισχύσεων, λόγω της πανδημίας, ως και την 30η Ιουνίου του 2022, τόνισε στην ομιλία του στην ετήσια γενική συνέλευση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) ο πρόεδρος Γρηγόρης Τάσιος, υπογραμμίζοντας ότι “Ένας Αύγουστος δεν μπορεί να βγάλει όλα τα «σπασμένα»” και τονίζοντας ότι “Ο αγώνας επιβίωσης των ξενοδοχείων δεν έχει τελειώσει”.

Παράλληλα, ο κ. Τάσιος, με μια έντονα συναισθηματική τοποθέτηση είπε:  “Κλείνω με το μεγάλο ευχαριστώ σε όλους του συναδέλφους, σε όλα τα μέλη της ΠΟΞ. Ευχαριστώ που δεν είναι τυπικό. Δεν έχω άλλη θητεία για Πρόεδρος. Είναι ευχαριστώ αληθινό, μέσα από την καρδιά μου και όχι για να κολακέψω κανέναν. Είναι πολύ σημαντική η βοήθεια, η στήριξη, η εμπιστοσύνη σας. Τα καλά λόγια σας ακόμη και στα σχόλια στα κοινωνικά δίκτυα. Αντλώ δύναμη για τα περισσότερα που μόνο όλοι μαζί μπορούμε να πετύχουμε!”.

Η ομιλία

Η ομιλία του κ. Τάσιου έχει ως εξής:

“Αφού εκφράσω τη χαρά μου που συναντιόμαστε σήμερα για να εκφραστεί το κυρίαρχο όργανο της Ομοσπονδίας μας που είναι η Γενική μας Συνέλευση, επιτρέψτε μου να κάνω το αυτονόητο ως ξενοδόχος. Να ξεκινήσω από το φιλοξενούμενό μας. Το νέο Υπουργό Τουρισμού Βασίλη Κικίλια, ο οποίος μας τιμά με την παρουσία του.

Αγαπητέ Υπουργέ, σας καλωσορίζουμε στην κορυφαία διαδικασία συμμετοχής κι εκπροσώπησης των Ελλήνων ξενοδόχων και σας ευχαριστούμε που είστε εδώ, κοντά μας. Η επιτυχημένη θητεία σας στο Υπουργείο Υγείας μεσούσης της πανδημίας και των μεγάλων προκλήσεων που έφερε στην καθημερινότητα όλων μας, αποδεικνύει πως είστε για τα μεγάλα και τα δύσκολα. Και είναι ευτυχής συγκυρία η ανάληψη του νέου χαρτοφυλακίου σας καθώς ακριβώς τέτοια, μεγάλα και δύσκολα, είναι όσα έχουμε μπροστά μας να αντιμετωπίσουμε για τον ελληνικό τουρισμό. Αλλά για να τα καταφέρουμε πρέπει να θεραπεύσουμε παθογένειες και αδυναμίες που μας ακολουθούν χρόνια. Για αυτό είναι, θα έλεγα, η ιδανική στιγμή για ένα «γιατρό του τουρισμού», ο οποίος με την πολιτική του θα βρει τη σωστή αγωγή για πολλές ασθένειες που μας ταλαιπωρούν, από το λαβύρινθο των συναρμοδιοτήτων με άλλα υπουργεία μέχρι την ανεξέλεγκτη λειτουργία της βραχυχρόνιας μίσθωσης.

Από την πλευρά μας θέλουμε να σας διαβεβαιώσουμε πως προσβλέπουμε με εμπιστοσύνη στην επιτυχία του έργου σας, γιατί θα είναι επιτυχία για τον τουρισμό μας και σε τελική ανάλυση μεγάλη επιτυχία για την ίδια την πατρίδα μας, με δεδομένη τη βαρύτητα και τη σημασία που έχει ο τουρισμός για την οικονομία και την κοινωνία της χώρας. Θέλουμε να είστε κοντά μας και θα είμαστε κι εμείς κοντά σας. Πάντα με ακριβή δεδομένα και τεκμηριωμένες προτάσεις.

Η συνεργασία άλλωστε είναι το μεγάλο μάθημα που μας έδωσε η πανδημία. Χρειάζεται κοινή προσπάθεια για να επιτευχθούν κοινοί στόχοι και να υπηρετηθεί το κοινό καλό. Στο τέλος της μέρας αποδεικνύεται πάντα, πως κανένας δεν μπορεί μόνος του, όσο μεγάλος κι αν είναι. Χρειάζεται να ενωθούν πολλές δυνάμεις για να φέρουμε χειροπιαστά και μετρήσιμα αποτελέσματα.

Αυτό αποδείχθηκε και στη φετινή σεζόν. Πήγε καλύτερα απ’ όσο αναμενόταν και όλοι είμαστε μέρος αυτής της επιτυχίας διότι έπαιξαν πολλοί παράγοντες ρόλο. Η τόλμη, το ρίσκο και ο επαγγελματισμός του ξενοδόχου. Η προβολή της χώρας και των επιμέρους προορισμών. Η υγειονομική διαχείριση σε εθνικό και τοπικό επίπεδο. Οι στρατηγικές συνεργασίες με ισχυρούς εταίρους της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς. Η τουριστική διπλωματία. Όλα συνέβαλαν για να πάμε καλύτερα απ’ όσο περιμέναμε και να επιβεβαιωθεί η αντοχή και η ελκυστικότητα του brand «Ελλάδα».

Ωστόσο πρέπει να είμαστε όλοι προσεκτικοί στις πραγματικές διαστάσεις αυτής της επιτυχίας. Ένας Αύγουστος δεν μπορεί να βγάλει όλα τα «σπασμένα». Μπορεί να δημιουργεί θετικές εντυπώσεις αλλά επιχειρηματίες και εργαζόμενοι δεν ζουν με εντυπώσεις. Ζουν από το τι μένει τελικά στο ταμείο της επιχείρησης, του μαγαζιού, του ξενοδοχείου. Αυτή είναι η αλήθεια!

Καλός λοιπόν ο Αύγουστος αλλά το 21 δεν είναι 19. Και είναι πολύ χαρακτηριστικό το παράδειγμα του οδικού τουρισμού. Μπορεί τον Αύγουστο να καταγράφηκαν πάνω από 1 εκατ. οδικές αφίξεις αλλά αν ανοίξουμε το κάδρο και δούμε την πιο «μεγάλη εικόνα» που δίνει το στατιστικό δελτίο του ΣΕΤΕ, εκεί αποτυπώνεται η αλήθεια. Στο οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου του 2021 οι οδικές αφίξεις είναι μειωμένες κατά 67,5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα 2019.

Το ίδιο σκηνικό και στις αεροπορικές αφίξεις. Πράγματι τον Αύγουστο έπιασαν το 80% του Αύγουστου του 19. Όμως η πιο «μεγάλη εικόνα» τι δείχνει κι εδώ; Στο οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου οι από αέρος ταξιδιώτες μειώθηκαν κατά 51,2% συγκριτικά με την ίδια περίοδο του 2019.

Αν δούμε όλα τα μεγέθη στην ακόμη μεγαλύτερη εικόνα της διετίας, μετά από δυο σεζόν 2020 και 2021, έχουμε μεσοσταθμικά μια μείωση της τάξης του 55 με 60% σε σχέση με το 2019. Όλα τα οικονομικά μοντέλα λένε πως απαιτούνται τρεις με πέντε χρονιές για να φτάσουμε στην πλήρη ανάκαμψη των επιχειρήσεων μας και θεωρώντας ως δεδομένη την παγκόσμια τουριστική ανάκαμψη.

Κακά τα ψέματα. Ο ένας μήνας είναι σαν τον ένα κούκο. Δεν φέρνει την άνοιξη. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Το 20 ελπίζαμε να είναι χρονιά ανάκαμψης το 21. Αποδείχθηκε χρονιά επανεκκίνησης και μόνον. Η ανάκαμψη πλέον τοποθετείται για μετά την άνοιξη του 22 και στο βαθμό που δεν έχουμε άλλες απρόβλεπτες εξελίξεις με νέες μεταλλάξεις του ιού και νέους γύρους περιορισμών.

Με βάση λοιπόν ακόμη και την πιο αισιόδοξη εκτίμηση για την τουριστική ανάκαμψη, υπάρχει ένα χρονικό διάστημα μέχρι τον Μάρτιο του 22 που εκ των πραγμάτων καλούνται να δώσουν σκληρή μάχη επιβίωσης τα ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας, είτε των πόλεων, είτε του ορεινού όγκου. Η τουριστική επανεκκίνηση έχει πολλές ιδιομορφίες και δεν είναι στις ίδιες ταχύτητες οι καλοκαιρινές διακοπές με το city break, με τα εταιρικά ταξίδια, με το συνεδριακό τουρισμό και τις εκθέσεις που δέχονται τον ισχυρότατο πλέον ανταγωνισμό των ψηφιακών διοργανώσεων, όπως βεβαίως και με τις εξορμήσεις στον ορεινό και ημιορεινό όγκο όλης της ηπειρωτικής χώρας.

Χρειάζονται στοχευμένα μέτρα στήριξης, αξιοποιώντας και το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για παράταση των κρατικών ενισχύσεων, λόγω της πανδημίας, ως και την 30η Ιουνίου του 2022. Κι εδώ πρέπει να σημειώσουμε πως αυτή η εξέλιξη είναι μια μεγάλη επιτυχία της HOTREC, στη διοίκηση της οποίας συμμετέχει και ο Πρόεδρος του ΞΕΕ, ο καλός συνάδελφος Αλέξανδρος Βασιλικός, που εγκαίρως και με σοβαρές προτάσεις πίεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να καλύψει αυτό το κενό.

Όπως επίσης πρέπει να σημειώσουμε και τη διαρκή παρέμβαση του κοινωνικού εταίρου μας, του ΣΕΤΕ, για τον οποίο έχουν μοχθήσει πολλοί Πρόεδροι ως τώρα και αποδεικνύει την προστιθέμενη αξία του. Και είναι ευτύχημα πως με αυτή τη θεσμική αξιοπιστία, ο Πρόεδρος Γιάννης Ρέτσος είχε απευθείας επαφή και με τον πρωθυπουργό και με τα αρμόδια κυβερνητικά στελέχη, συμβάλλοντας τα μέγιστα για να γίνουν πράξη τα μέτρα στήριξης.

Πιστεύουμε λοιπόν πως και σήμερα, η στοχευμένη στήριξη που είναι αναγκαία θα γίνει πράξη, στο πλαίσιο των καλών πρακτικών που ακολουθήσαμε όλο το προηγούμενο διάστημα. Υπάρχει το «πράσινο φως» από την Ευρώπη και είμαστε βέβαιοι πως η κυβέρνηση θα το λάβει υπόψη για το σχεδιασμό και την υλοποίηση μιας ολοκληρωμένης δέσμης μέτρων για τις κατηγορίες των ξενοδοχείων που αντιμετωπίζουν αυτή την ώρα τα μεγαλύτερα προβλήματα. Είναι στοίχημα που πρέπει να κερδίσουμε ώστε το ξενοδοχειακό προϊόν της χώρας να βγει όσο το δυνατόν πιο αλώβητο από τις συμπληγάδες του επόμενου διαστήματος και να περάσουμε, όλοι μαζί, στην απέναντι όχθη της ανάκαμψης.

Μπορεί λοιπόν να είναι εξαιρετικά θετικό το γεγονός πως η Ελλάδα για δεύτερη συνεχή χρονιά αποσπά επαίνους και αναδεικνύεται ως πρότυπο καλών πρακτικών για το ασφαλές άνοιγμα και τη συμβολή της στην παγκόσμια τουριστική επανεκκίνηση από το World Travel & Tourism Council, όμως δεν πρέπει να έχουμε «τυφλά σημεία» στην οπτική μας.

Ο αγώνας επιβίωσης των ξενοδοχείων δεν έχει τελειώσει.

Όσοι είναι έξω από το χορό πάντα λένε πολλά τραγούδια. Όμως μόνον όποιος μπαίνει στα «παπούτσια» του ξενοδόχου μπορεί να κατανοήσει τον καθημερινό αγώνα που δίνουμε όλοι και πολύ περισσότερο οι συνάδελφοι των 12μηνης λειτουργίας ξενοδοχείων.

Και εδώ επιτρέψτε μου να σταθώ σε μια πολύ κρίσιμη παράμετρο αυτού του καθημερινού αγώνα. Αν ανάκαμψη σημαίνει παίρνω ανάσα, γεμίζω δύναμη για να συνεχίσω και να φτάσω στην ανάπτυξη, αυτή την ανάσα είναι πολύ δύσκολο να την πάρει κανείς με τη σφιχτή θηλιά των δανειακών υποχρεώσεων στο λαιμό του.

Δεν είναι οικονομική θεωρία, απλή λογική είναι.

Για να το ξεκαθαρίσω δεν ζητάμε χάρες. Οι ξενοδόχοι 10 χρόνια που η χώρα βυθιζόταν στην κρίση με επίκεντρο τις τράπεζες και τις διαρκείς ανακεφαλαιοποιήσεις τους, βάζαμε πλάτη. Όλες οι έρευνες και τα στατιστικά δεδομένα αποδεικνύουν πόσο συνέβαλαν η φιλοξενία και ο τουρισμός στο να βγούμε από το σκοτεινό τούνελ της κρίσης χρέους.

Σήμερα που ο κλάδος μας χτυπήθηκε με ένα πρωτοφανή και αδιανόητο τρόπο, θα περιμέναμε με την ίδια ευθύνη το τραπεζικό σύστημα που βοηθήθηκε για να αποκαταστήσει την αξιοπιστία του και να γράφει σημαντικά κέρδη κάθε χρονιά πλέον, να ανταποκριθεί στην πρόσκληση συνεργασίας που απευθύνουμε. Να δούμε από κοινού τους τρόπους που μπορούμε να επιτύχουμε κυρίως δυο στόχους.

Πρώτον, την επιμήκυνση ή/και αναδιάρθρωση των μακροπρόθεσμων δανειακών υποχρεώσεων.

Και δεύτερον, την παράταση της περιόδου χάριτος αποπληρωμής των χρεολυσίων των δανείων που έχουν χορηγηθεί μέσω του ΕΤΕΑΝ (ΤΕΠΙΧ και Ταμείο Εγγυοδοσίας) για άλλο ένα έτος και την επιμήκυνση της εξόφλησης από τα 5 στα 10 έτη.

Όταν σύμφωνα με πολύ πρόσφατα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, έχουμε στην Ελλάδα τα ακριβότερα τραπεζικά δάνεια, αυτό που λέμε είναι απόλυτα συμβατό και με την κοινή λογική αλλά στο τέλος και με την ίδια την προσπάθεια της χώρας να σταθεί ξανά στα πόδια της μετά τα πλήγματα της πανδημίας ώστε να μπορέσει και να θεραπευτούν πολλές πληγές που παραμένουν ακόμη ανοιχτές.

Υπάρχει έδαφος για αυτή τη συνεργασία που ζητάμε, διότι ο δείκτης κερδοφορίας των ελληνικών τραπεζών που σχετίζεται με το επιτοκιακό περιθώριο είναι διπλάσιος στην Ελλάδα από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο.

Προφανώς οι τράπεζες πρέπει να μεριμνούν για την κερδοφορία τους αλλά να μην το κάνουν σε βάρος της ίδιας της αποστολής τους, που είναι να στηρίζουν την επιχειρηματικότητα που αποδεδειγμένα έχει δείξει τις επιδόσεις της και να συμβάλλουν στην ανάπτυξη της χώρας.

Από αυτό το θεσμικό βήμα λοιπόν θέλω να δηλώσω πως είμαστε συνεργάσιμοι. Δεν είμαστε όμως δεδομένοι. Για κανέναν. Όλοι θα πρέπει να κατανοήσουν πως για μας προτεραιότητα είναι να μείνουμε όρθιοι και να κρατήσουμε ανοιχτά τα ξενοδοχεία μας. Ότι χρειαστεί να κάνουμε γι’ αυτό, θα το κάνουμε!

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Όταν μου δώσατε την εμπιστοσύνη σας κι ανέλαβα την ευθύνη της ΠΟΞ το 2017, κανείς μας δεν μπορούσε να προβλέψει αυτό που θα ακολουθούσε. Όμως το ζήσαμε, το περάσαμε μαζί, δώσαμε αγώνα επιβίωσης, βάλαμε στόχους και τους πετύχαμε, χτίσαμε αντοχές. Και ήταν εξαιρετικά τιμητική η ανανέωση της εμπιστοσύνης σας στο πρόσωπό μου τον περσινό Οκτώβρη μέσα στη συνεχιζόμενη αβεβαιότητα.

Γι αυτό και θέλω ενώπιον της Γενικής Συνέλευσης να πω και δυο λόγια ως μια προσωπική λογοδοσία για αυτό τον χρόνο που μεσολάβησε.

Γνωριζόμαστε όλοι καλά μεταξύ μας και ξέρετε πως δεν μασάω τα λόγια μου. Ήταν μια πολύ δύσκολη χρονιά και χωρίς τίποτα δεδομένο. Προφανώς δεν γεννηθήκαμε ούτε χθες, ούτε προχθές. Πάντα υπήρχαν δυσκολίες και αντιξοότητες και είμαστε μαθημένοι στα δύσκολα. Αλλά εδώ πλέον μιλάμε για πραγματικά κρίσιμες καταστάσεις, με όλη τη σημασία που έχουν οι λέξεις. Απαιτήθηκαν πολλές προσπάθειες και σε πολλά επίπεδα για να μπορέσει ο κλάδος μας μετά τα πλήγματα που υπέστη αναπάντεχα, να κοιτάξει ξανά το μέλλον με αισιοδοξία.

Το γεγονός πως το πετύχαμε είναι η απόδειξη της ορθότητας τεσσάρων θεμελιωδών αρχών της στρατηγικής της ΠΟΞ.

  1. Ενότητα μέσα.
  2. Συνεργασία έξω.
  3. Σε επαφή με την κοινωνία.
  4. Οικονομική αυτοδυναμία.

Η δική μας, η εσωτερική ενότητα του κλάδου, είναι η ασπίδα μας. Έχει καθοριστική σημασία για το παρόν και το μέλλον του κλάδου να μην ξεχνάει κανένας μας πως πάνω από φιλοδοξίες, πάνω από σχέσεις, πέρα και πάνω από αξιώματα, βρίσκεται το συμφέρον του κλάδου μας, οι ξενοδόχοι που εκπροσωπούμε, η βιωσιμότητα των επιχειρήσεών μας και το μέλλον των οικογενειών μας.

Μια φωνή, στην ίδια γραμμή, κοιτώντας προς την ίδια κατεύθυνση. Όποιες κι αν είναι οι εξωτερικές συνθήκες που κάθε φορά διαμορφώνονται, η δική μας ενότητα είναι αυτή που κάνει να ακούγεται δυνατά και καθαρά η φωνή του Έλληνα ξενοδόχου και να μη σκεπάζεται από αμφισβητήσεις, από παρερμηνείες, από fake news και όλο αυτό το «θόρυβο» που υπάρχει καθημερινά στο δημόσιο διάλογο, στα media και στα κοινωνικά δίκτυα.

Κι έρχομαι στη συνεργασία. Αν η ενότητα είναι η ασπίδα μας, η συνεργασία είναι το σπαθί μας. Δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα και κανέναν. Έχουμε καθαρές θέσεις, επιστημονικά δεδομένα, τεκμηριωμένες προτάσεις και δεν φοβόμαστε τη διαπραγμάτευση σε κανένα τραπέζι διαλόγου και διαπραγμάτευσης. Το είπα και πριν, το επαναλαμβάνω για να εμπεδωθεί. Συνεργατικοί ναι, όχι δεδομένοι. Κερδίζουμε με το σπαθί μας, γιατί ξέρουμε καλύτερα από τον καθένα να κάνουμε αυτό που κάνει την Ελλάδα να ξεχωρίζει. Την αυθεντική φιλοξενία της.

Επιπλέον, οι ξενοδόχοι δεν είμαστε κλειστή συντεχνία που νοιάζεται μόνο για τον εαυτό της. Εμείς είμαστε η καρδιά που αιμοδοτεί τοπικές οικονομίες και τοπικές κοινωνίες παντού σε όλη την Ελλάδα. Και όχι μόνο αυτό αλλά τρέχουμε και καλύπτουμε ανεπάρκειες, αδυναμίες, ολιγωρίες. Και το κάνουμε με πλήρη ευθύνη γιατί ξέρουμε πως το προϊόν μας έχει υψηλότερη προστιθέμενη αξία μέσα σε ένα ανθρώπινο περιβάλλον ποιότητας. Προφανώς δεν μπορούμε να καλύψουμε κάθε ανάγκη και γι αυτό είμαστε αρωγοί των τοπικών κοινωνιών στις διεκδικήσεις τους για υποδομές και περισσότερη ποιότητα στην καθημερινότητα. Εξασφαλίζοντάς την για τους μονίμους κατοίκους, την εξασφαλίζουμε και για τους επισκέπτες μας.

Άρα εμείς ως κλάδος ήμασταν, είμαστε και θα είμαστε πάντα σε μια ανοιχτή και αμφίδρομη σχέση με τη κοινωνία. Είναι η φύση της δουλειάς μας αυτή. Για αυτό είμαστε μαζί με την κοινωνία και η κοινωνία μαζί μας. Κι αυτή η άρρηκτη σχέση πολλαπλασιάζει τη δύναμή μας.

Κλείνω με την τέταρτη θεμελιώδη αρχή που υπηρετούμε. Την οικονομική αυτοδυναμία. Όπως έλεγαν και οι αρχαίοι μας πρόγονοι «Δει δη χρημάτων». Η οικονομική αυτοτέλεια της ΠΟΞ είναι δύναμη στη φωνή μας.

Και είμαι σήμερα στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω πως μετά από κόπο και προσπάθεια, καταφέραμε να πετύχουμε τη διαχείριση κοινοτικών προγραμμάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης, τα οποία θα συνεισφέρουν πλέον σημαντικά στους πόρους της Ομοσπονδίας μας. Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της ΠΟΞ που θα έχει στη διάθεσή της επαρκείς πόρους. Μαζί με τη χρηματοδότηση από τους συναδελφικούς θεσμικούς εκπροσώπους, το ΞΕΕ και το ΣΕΤΕ, μπαίνουμε πλέον σε μια εποχή οικονομικής αυτοδυναμίας και αυτοτέλειας.

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Το μήνυμά μας και μέσα από τη Γενική Συνέλευσή μας είναι σαφές. Ως ξενοδόχοι είμαστε από τη φύση μας χαμογελαστοί, θετικοί και αισιόδοξοι. Όμως δεν πετάμε στα σύννεφα. Έχουμε πολλά δύσκολα ακόμη μπροστά, κι ακόμη δυσκολότερα για μια σειρά από κατηγορίες συναδέλφων. Όμως έχουμε μάθει να είμαστε νικητές. Να βάζουμε ψηλά τον πήχη και να περνάμε από πάνω. Αυτό και θα συνεχίσουμε να κάνουμε. Το χρωστάμε στους εαυτούς μας, στους τόπους μας, στους ανθρώπους μας αλλά και στις γενιές που έρχονται μετά από μας.

Με όλα τα όπλα μας θα συνεχίσουμε τη μάχη. Πάντα στην πρώτη γραμμή για το ελληνικό ξενοδοχείο. Και θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς όλα τα μέλη της διοίκησης για τη συνεισφορά τους και όλο το προσωπικό της ΠΟΞ για την ευσυνείδητη καθημερινή προσφορά τους. Για να βγει μέλι λέμε στη Χαλκιδική μια μέλισσα δεν φτάνει. Χρειάζεται μελίσσι.

Κλείνω με το μεγάλο ευχαριστώ σε όλους του συναδέλφους, σε όλα τα μέλη της ΠΟΞ. Ευχαριστώ που δεν είναι τυπικό. Δεν έχω άλλη θητεία για Πρόεδρος. Είναι ευχαριστώ αληθινό, μέσα από την καρδιά μου και όχι για να κολακέψω κανέναν. Είναι πολύ σημαντική η βοήθεια, η στήριξη, η εμπιστοσύνη σας. Τα καλά λόγια σας ακόμη και στα σχόλια στα κοινωνικά δίκτυα. Αντλώ δύναμη για τα περισσότερα που μόνο όλοι μαζί μπορούμε να πετύχουμε!”.

ΠΗΓΗ money-tourism.gr

Related Posts