ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τέσσερα πλοία επισκευάζονται ταυτόχρονα στα Ναυπηγεία Ελευσίνας (pics)

Την εμπιστοσύνη ελληνικών και ξένων ναυτιλιακών εταιρειών έχουν κερδίσει τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, τα οποία βρίσκονται σε μεταβατική περίοδο, εν αναμονή της απόφασης για την εξυγίανσή τους από το Πρωτοδικείο Αθηνών.

Το αξιοσημείωτο είναι ότι αυτήν τη χρονική περίοδο επισκευάζονται ταυτόχρονα τέσσερα πλοία.

Χθες κατέπλευσε το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων, της ισραηλινών συμφερόντων εταιρείας Zodiac, το «Campo Square» μήκους 250 μέτρων και μεταφορικής ικανότητας 109.000 dwt.

Το πλοίο επλήγη στις 10 Φεβρουαρίου από drone που ενδέχεται να είναι ιρανικό, ενώ έπλεε 300 ναυτικά μίλια από τις ακτές του Ομάν. Το πλήγμα έγινε λίγες ημέρες μετά το κτύπημα σε ιρανικό στόχο από ισραηλινό drone, τον περασμένο Ιανουάριο.

Τα άλλα τρία πλοία που επισκευάζονται είναι:

  • Το Star Cleo της Star Bulk, συμφερόντων Πέτρου Παππά
  • Το Seaven Horizon – Chemical Tanker της εταιρείας Seaven, μήκους 93 μέτρων και deadweight 3.851 mt
  • Το Atalanti – Cable laying vessel της Assos Group, μήκους 97 μέτρων και deadweight 5.974 τόνους.

«Στόχος είναι να εξυπηρετούμε ταυτόχρονα 12 πλοία», δήλωσε στο newmoney στέλεχος των Ναυπηγείων. Συνολικά, στα Ναυπηγεία Ελευσίνας κατά τη μεταβατική περίοδο λειτουργίας τους έχουν καταπλεύσει οκτώ πλοία για επισκευή.

Το θέμα των ναυπηγείων βρίσκεται πολύ ψηλά στην ατζέντα που προωθούν οι ΗΠΑ στο πλαίσιο της διμερούς συνεργασίας με την Ελλάδα. Μάλιστα, οι επόμενες κινήσεις στην προσπάθεια περαιτέρω ανάπτυξης της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας συζητήθηκαν στις συναντήσεις που είχε ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Άντονι Μπλίνκεν, κατά τη διάρκεια της πρόσφατης επίσκεψής του στην Αθήνα.

Βάσει του σχεδιασμού που έχει κάνει το σχήμα ΟΝΕΧFincantieri, από την 1/1/2024 τα ναυπηγεία θα μπορούν να επισκευάζουν ταυτόχρονα 10 – 12 πλοία, ενώ με βάση το αναπτυξιακό σχέδιο, το 2024 θα έχουν ολοκληρωθεί σε μεγάλο βαθμό τα έργα αναβάθμισης των Ναυπηγείων, ώστε να έχουν τη δυνατότητα εξυπηρετούν 200 πλοία ετησίως.

Στόχος είναι τα ναυπηγεία να μπορούν να κατασκευάζουν κάθε είδους πλοίο, οτιδήποτε πλωτό, καθώς και «ενεργειακά» πλοία. Όσο για τη ναυπήγηση πλοίων με ηλεκτροκίνηση, θα πρέπει πρώτα να διαμορφωθεί το θεσμικό πλαίσιο από την κυβέρνηση και να κατασκευαστούν οι κατάλληλες υποδομές στα νησιά, ώστε να μπορούν να σηκώσουν την ηλεκτροφόρτιση ενός πλοίου.

Τα Ναυπηγεία της Ελευσίνας αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο της στρατηγικής της Fincantieri στην περίπτωση που ανατεθεί στον Όμιλο, ως κύριος ανάδοχος, το πρόγραμμα των κορβετών του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

Διάβαστε ακόμη

Το κρέας που ξέρατε τελειώνει, υποδεχτείτε το φυτικό κρέας – Πώς μια ελληνική εταιρεία αξιοποιεί τα μικροφύκη (vid)

Έρχονται ισχυρές απώλειες για τις κεντρικές τράπεζες της Ευρωζώνης – Μεγάλη «χαμένη» η Bundesbank (πίνακες)

Πέντε γραφήματα που αναδεικνύουν τον οικονομικό όλεθρο στην Ουκρανία

ΠΗΓΗ NEWMONEY

Related Posts