ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Όστιν Ράσελ (Luminar): Έφτιαξε την εταιρεία του στα 17 και στα 25 έγινε δισεκατομμυριούχος

Η Luminar, η εταιρεία που αναπτύσσει την τεχνολογία lidar – απαραίτητη για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, κάνει το ντεμπούτο της στο χρηματιστήριο την Πέμπτη και ο ιδρυτής της Όστιν Ράσελ πρόκειται να γίνει ένας από τους νεότερους δισεκατομμυριούχους του πλανήτη

Το ντεμπούτο της Luminar Technologies στο χρηματιστήριο αναμένεται να πραγματοποιηθεί πολύ σύντομα με τον 25χρονο ιδρυτής της, Όστιν Ράσελ, να γίνεται ένας από τους νεότερους αυτοδημιούργητους δισεκατομμυριούχους του πλανήτη.

Η Luminar, η οποία δημιουργεί τεχνολογία lidar που έχει ως βάση το λέιζερ, καθίσταται απαραίτητη για πολλές αυτοβιομηχανίες. Ο όμιλος, αναμένεται να «διατεθεί στο κοινό» την Πέμπτη μέσω μιας εταιρείας εξαγοράς ειδικού σκοπού (SPAC).

Ο Ράσελ ίδρυσε την Luminar μόλις στα 17 του χρόνια και ενώ ακόμη ήταν μαθητής. Στο παρελθόν έχει δηλώσει ότι η επιθυμία του να γίνει δισεκατομμυριούχος (τουλάχιστον στα χαρτιά) είναι «απολύτως απίστευτη και εντελώς σουρεαλιστική».

Ωστόσο, σήμερα υποστηρίζει πως η εταιρεία του ακολουθεί το σχέδιο που είχε στο μυαλό της ήδη από την ίδρυσή της, σύμφωνα με τα όσα μεταδίδει το CNBC.

«Είναι εντελώς σουρεαλιστικό και έχει νόημα. Eίναι δύσκολο να εξηγήσουμε τη διχοτομία του, αλλά αυτός ήταν πάντα ο στόχος», είπε. «Δημιουργήσαμε την εταιρεία ώστε να είναι μια μακροπρόθεσμη βιώσιμη επιχείρηση και να ενισχύσουμε το μέλλον της αυτονομίας για όλες αυτές τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Πιστεύουμε σε αυτό και πάνω σε αυτό θα εξακολουθήσουμε να εργαζόμαστε.» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Ο νεαρός επιχειρηματίας φαινόταν από μικρός ότι ήταν μια ιδιοφυία με κλίση στις θετικές επιστήμες.

«Ήμουν σχεδόν 2 ετών όταν έμαθα απέξω τον περιοδικό πίνακα. Υποθέτω, τον απομνημόνευσα. Ήμουν απλώς παθιασμένος με την εκμάθηση ορισμένων πραγμάτων.» υποστηρίζει.

Ο Ράσελ κατέληξε στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ με σπουδές φυσικής, τις οποίες όμως παράτησε. Στη συνέχεια, έλαβε υποτροφία από τη Thiel που δημιουργήθηκε από τον συνιδρυτή PayPal, Πίτερ Τάιελ, για να παρέχει στο ταλέντο τεχνολογίας εναλλακτικές λύσεις για τα παραδοσιακά εκπαιδευτικά προγράμματα.

Κάπως έτσι, ασχολήθηκε με την τεχνολογία των λέιζερ και τελικά κατάφερε να δημιούργησε το lidar. Το σύστημα lidar βασίζεται στη χρήση ακτίνων λέιζερ και ανιχνεύει τον χώρο γύρω από ένα όχημα, εντοπίζει όλα τα αντικείμενα που υπάρχουν, αντιλαμβάνεται αν κινούνται και προς ποια κατεύθυνση. Τελικά, δημιουργεί έναν τρισδιάστατο χάρτη του πραγματικού κόσμου που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην αυτόματη οδήγηση.

Η Luminar συνεργάζεται πλέον με μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες συμπεριλαμβανομένης της Volvo, η οποία ανήκει στην κινεζική εταιρεία αυτοκινήτων Geely.

Και ενώ ο 25χρονος παραδέχεται ότι ίσως είναι δύσκολο για την αγορά να εκτιμήσει νέες τεχνολογίες που δεν διαθέτουν υπάρχουσες δυνατότητες, τονίζει ότι η Luminar συνεργάζεται με την Mobileye της Intel, η οποία επίσης επικεντρώθηκε στο μέλλον των αυτόνομων συστημάτων ανίχνευσης.

Μήπως ο Έλον Μασκ φοβάται;

Ο διευθύνων σύμβουλος της Luminar πάντως έχει απόλυτη εμπιστοσύνη στην τεχνολογία που αναπτύσσει η επιχείρησή του υποστηρίζοντας μάλιστα πως η άνοδος αυτής της πρωτοποριακής τεχνολογίας είναι πιο κοντά σε αυτό που κάνει ο κατασκευαστής τσιπ Nvidia παρά μια εταιρεία τεχνολογίας πληροφορικού υλικού.

«Κατασκευάσαμε τα βασικά συστατικά … χτίσαμε αυτήν την επιχείρηση από κάτω προς τα πάνω. Δεν έχουμε χρησιμοποιήσει ανταλλακτικά. Έχουμε το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας στα συστήματα ανίχνευσης, περισσότερο από τις πέντε πρώτες προσπάθειες έρευνας και ανάπτυξης lidar σε συνδυασμό.» αναφέρει ο Ράσελ.

Την άποψη αυτή δεν φαίνεται ωστόσο να συμμερίζεται ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Έλον Μασκ.

Ο Μασκ υποστηρίζει ότι δεν απαιτείται η τεχνολογία lidar για να λειτουργήσει η αυτόνομη οδήγηση. «Φρικιαστικά ηλίθια», δεν δίστασε να χαρακτηρίσει ο ceo της Tesla την συγκεκριμένη τεχνολογία.

Ο νεότερος δισεκατομμυριούχος του κόσμου, ωστόσο ο Ράσελ, διαφωνεί.

«Νομίζω ότι 50 εμπορικοί συνεργάτες και η πλειοψηφία των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών με τους οποίους συνεργαζόμαστε θα διαφωνούσαν. Οι κάμερες και άλλα συστήματα είναι ιδανικά για υποβοηθούμενη οδήγηση, αλλά με αυτονομία, εκεί χρειάζονται πραγματικά υψηλής απόδοσης lidar», είπε, προσθέτοντας ότι η Luminar είναι η μόνη εταιρεία που μπορεί να παρέχει αυτήν την τεχνολογία στην παραγωγή και για χρήση σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου.

Διαβάστε ακόμη: 

Σταϊκούρας για ΕΛΣΤΑΤ: Η ελληνική οικονομία δείχνει αντοχές

Διάγγελμα για το άνοιγμα της αγοράς μόνο με καθαρό σχέδιο και ορίζοντα

Μισέλ: Μετά τις ΗΠΑ έτοιμη να επιβάλει κυρώσεις στην Τουρκία και η ΕΕ

ΠΗΓΗ NEWMONEY

Related Posts